User Käyttäjä Salasana  
   
tiistai 16.9.2025 / 15:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > poliisi ohjeistaa: ilmoita heti näistä kuskeista poliisille
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Poliisi ohjeistaa: Ilmoita heti näistä kuskeista poliisille
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Poliisi ohjeistaa: Ilmoita heti näistä kuskeista poliisille

uutinen julkaistu: 10 elokuuta, 2015

Helsingin Poliisin Twitterissä julkaiseman viestin mukaan Uber-kuskeista tulee tehdä ilmoitus poliisille ja "akuuteissa tilanteissa hätäkeskukseen". @palkoranta #johtokeskus Uber- kuskeista tulee tehdä ilmoitus poliisille. Akuuteissa tilanteissa soitto hätäkeskukseen.-- Helsingin poliisi (@HelsinkiPoliisi) 8. elokuuta 2015 Asiasta on tietysti noussut meteliä sosiaalisessa mediassa, ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Japi73
Junior Member
_
10. elokuuta 2015 @ 10:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lisätään listaan vielä todennäköisesti maksamattomat ALVit. Lisäksi normaali liikennevakuutus EI korvaa mahdollisessa onnettomuudessa Uber asiakkaan vammoja tms. Mutta eihän nämä Uber kuskeja tai asiakkaita kiinnosta.

Harmaa talous on yes, Kreikassa se on nähty.
Senior Member

12 tuotearviota
_
10. elokuuta 2015 @ 11:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pidetään silmät auki. osaatteko sanoa tarkempia tuntomerkkejä, mistä tunnistaa uber-kuskin?
wiza
Junior Member
_
11. elokuuta 2015 @ 11:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japi73:
Lisäksi normaali liikennevakuutus EI korvaa mahdollisessa onnettomuudessa Uber asiakkaan vammoja tms.

Et tarkemmin kertonut, yritätkö hämätä ?

Mitä eroa, jos ville sivullinen ajaa Uber matkustjan päälle, vs ville sivullinen ajaa taksimatkustajan päälle ?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Japi73:
Mutta eihän nämä Uber kuskeja tai asiakkaita kiinnosta.

Veikkaan että Uber asiakkaita kiinnostaa enemmän kuin ns tavista. Ei ehkä se miten liikennevakuutus korvaa, vaan yleensä vakuutusturva matkalla.


Siis todennäköisestihän Uber kuskeilla ei ole tarvittavia vakuutuksia. Takseilla on, pakollisena. Eli Uber-asiakkaan joutuessa onnettomuuteen ei ole vakuutussuojaa jollei asiakkaalla itsellään löydy sopivaa vakuutusta.

En kuitenkaan jaksa uskoa että Uber kuskit viitsisivät ostaa hirmukalliit vakuutukset etenkin kun vielä muutenkin vaikuttaa aika epävarmalta koko systeemin jatkuvuus.
Abcabc375
Senior Member
_
11. elokuuta 2015 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suomi taas vähän jäljessä kehityksessä
Senior Member
_
11. elokuuta 2015 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Monopoli on kuin ravintolassa rääkyvä lapsi, oikein ihana kunhan se on oma. Monopolia varmasti puolustetaan loppuun asti, jopa poliisin erikoisten lausuntojen avulla (joista poliisi on sittemmin osin perääntynyt), mutta toivottavasti kilpailu vapautuu tälläkin alalla.

Linja-automarkkinan kartellinomainen tilanne murtui pari vuotta sitten onnibussin tultua ja tuskin kukaan on ollut asiasta kauhean pahoillaan.
Abcabc375
Senior Member
_
11. elokuuta 2015 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Monopoli on kuin ravintolassa rääkyvä lapsi, oikein ihana kunhan se on oma. Monopolia varmasti puolustetaan loppuun asti, jopa poliisin erikoisten lausuntojen avulla (joista poliisi on sittemmin osin perääntynyt), mutta toivottavasti kilpailu vapautuu tälläkin alalla.

Linja-automarkkinan kartellinomainen tilanne murtui pari vuotta sitten onnibussin tultua ja tuskin kukaan on ollut asiasta kauhean pahoillaan.

Sinäpä sen sanoit.
Senior Member
_
11. elokuuta 2015 @ 19:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Abcabc375:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Monopoli on kuin ravintolassa rääkyvä lapsi, oikein ihana kunhan se on oma. Monopolia varmasti puolustetaan loppuun asti, jopa poliisin erikoisten lausuntojen avulla (joista poliisi on sittemmin osin perääntynyt), mutta toivottavasti kilpailu vapautuu tälläkin alalla.

Linja-automarkkinan kartellinomainen tilanne murtui pari vuotta sitten onnibussin tultua ja tuskin kukaan on ollut asiasta kauhean pahoillaan.

Sinäpä sen sanoit.
Kartellin loppuminen aiheutti myös sen, että monet linja-auto reitit lakkasi olemasta ja palvelut heikkeni. Ns. Halpabussiyhtiöt rynnivät vain hyvin kannattaville reiteille jolloin huonosti kannattavat jäi vain "vanhoille" operaattoreille. Näin tulisi käymään tässä Uber hommassakin. Uberit kärkkyisivät kyytejä vain parhaaseen aikaan, viikonloppuisin ja viikonloppuöisin. Kyytejä olisi hankala saada enää muuhun aikaan. Nykyinen taksilaki velvoittaa tietyn määrän autoja eri vuorokauden aikoihin. Uberia ei tuollaiset koske vaan poimisivat vain rusinat pullasta. Ei kiitos. Harmaata taloutta on jo liikaa.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
11. elokuuta 2015 @ 20:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Abcabc375:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Monopoli on kuin ravintolassa rääkyvä lapsi, oikein ihana kunhan se on oma. Monopolia varmasti puolustetaan loppuun asti, jopa poliisin erikoisten lausuntojen avulla (joista poliisi on sittemmin osin perääntynyt), mutta toivottavasti kilpailu vapautuu tälläkin alalla.

Linja-automarkkinan kartellinomainen tilanne murtui pari vuotta sitten onnibussin tultua ja tuskin kukaan on ollut asiasta kauhean pahoillaan.

Sinäpä sen sanoit.
Kartellin loppuminen aiheutti myös sen, että monet linja-auto reitit lakkasi olemasta ja palvelut heikkeni. Ns. Halpabussiyhtiöt rynnivät vain hyvin kannattaville reiteille jolloin huonosti kannattavat jäi vain "vanhoille" operaattoreille. Näin tulisi käymään tässä Uber hommassakin. Uberit kärkkyisivät kyytejä vain parhaaseen aikaan, viikonloppuisin ja viikonloppuöisin. Kyytejä olisi hankala saada enää muuhun aikaan. Nykyinen taksilaki velvoittaa tietyn määrän autoja eri vuorokauden aikoihin. Uberia ei tuollaiset koske vaan poimisivat vain rusinat pullasta. Ei kiitos. Harmaata taloutta on jo liikaa.
Juuri näin se menee. Arkiyöt ovat kannattamattomia pitää takseja tolpalla, mutta säännökset velvoittaa taksiyrittäjien seisottaa autojaan vuorossa myös arkiöinä päivystyksessä. Säännökset myös säännöstelee enimmäishinnan. Uber taas vaihtelee hintaansa, eikä sen hetkistä hintaa oikein tuoda selväksi. Myös erilaiset erityisryhmät jäisivät paitsioon Uberilla. Ei tuolla tavalliset taksit olisi enää Kela- tai taksikorttikyytiläisiä kuljettamassa, jollei lisänä olisi myös ihan tavalliset kyydit.

Uber kuskeilla ei myöskään käytännössä voi olla ammattikäyttöön tarkoitettuja vakuutuksia. Käytännössä on mahdotonta hankkia ammattiautoilijan vakuutuksia. Siihen nyt vähintään tarvitaan yrittäjän asiakkuus. Eikä YEL-vakuutustakaan oikein saa yksityinen ihminen, joten eläkemaksut jää maksamati tätä kautta.
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
11. elokuuta 2015 @ 20:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

Kartellin loppuminen aiheutti myös sen, että monet linja-auto reitit lakkasi olemasta ja palvelut heikkeni.

No jaa. Vai johtusko siitä että moni reitti on tullut kannattamattomaksi.

Halpareiteissä on parempaakin palvelua, mutta esim mainitun yhtiön reiteillä ei voi ostaa lippu rahalla autossa, eli sen osalta sekä että.

Taksi kommentti oli kuin suoraa ko. liiton tiedotteista.

Siitähän se johtuu, että on kannattamatonta. Kannattamattomat reitit kompensointiin hinnoilla niillä reiteillä missä matkustajia riitti.

Nyt tilanne on linja-auto puolella se, että vanhoilla tekijöillä ei ole pakkoa, eikä mielenkiintoa, saati varaa ajeluttaa parin mummon takia autojaan tietyillä reiteillä. Mutta eihän tämä tietty kaupunkilaisia hetkauta. Minä itte edellä.
Senior Member
_
12. elokuuta 2015 @ 06:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

Kartellin loppuminen aiheutti myös sen, että monet linja-auto reitit lakkasi olemasta ja palvelut heikkeni.

No jaa. Vai johtusko siitä että moni reitti on tullut kannattamattomaksi.

Halpareiteissä on parempaakin palvelua, mutta esim mainitun yhtiön reiteillä ei voi ostaa lippu rahalla autossa, eli sen osalta sekä että.

Taksi kommentti oli kuin suoraa ko. liiton tiedotteista.

Hei Einstein. Enkö juuri niin sanonut. Kuten joku sanoikin, niin kannattamattomat reitit pystyttiin kompensoimaan kannattavilla.

Taksikommentti oli ihan puhdasta faktaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. elokuuta 2015 @ 07:00

Senior Member
_
12. elokuuta 2015 @ 17:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En väittänyt kartellin johtavan siihen vaan kerroin sen aiheuttaneen sen. Se tapahtui jo. Tuosta kirjoituksesi loppuosasta sai sen kuvan ettet ymmärtänyt aiheesta yhtään mitään. Halpayhtiöt eivät tuoneet kilpailua savitiepätkille, vaan liikennöivät vain ja ainoastaan parhailla reiteillä.

Taksiliikenteen toiminta tuntuu myös olevan vieras sulle. Laki velvoittaa tietyn määrän autoja jokaiseen kellon aikaan. Silloin arki aamupäivisinkin kun kyytejä ei juurikaan ole. Taksikuski ei nauti mitään tuntipalkkaa vaan liksa perustuu ajettuihin kyyteihin. Kun auto pitäisi saada maksettua, auton huollot, vakuutukset ja palkkakin pitäisi saada, niin varmaan ymmärrät että ne aamupäivän tunnit ei ole millään tavalla kannattavia.

Jos taksiliikenne vapautettaisiin ei se Mummo saisi aamupäivänä kyytiänsä Kelaan, vaan kuskit olisi paikalla vain illan "parhaina" tunteina. Siitä taas seuraisi illan tunneille ylitarjontaa eikä se olisi kenellekään kannattavaa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. elokuuta 2015 @ 17:18

Giis
Suspended due to non-functional email address
_
12. elokuuta 2015 @ 22:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
En väittänyt kartellin johtavan siihen vaan kerroin sen aiheuttaneen sen. Se tapahtui jo. Tuosta kirjoituksesi loppuosasta sai sen kuvan ettet ymmärtänyt aiheesta yhtään mitään. Halpayhtiöt eivät tuoneet kilpailua savitiepätkille, vaan liikennöivät vain ja ainoastaan parhailla reiteillä.

Taksiliikenteen toiminta tuntuu myös olevan vieras sulle. Laki velvoittaa tietyn määrän autoja jokaiseen kellon aikaan. Silloin arki aamupäivisinkin kun kyytejä ei juurikaan ole. Taksikuski ei nauti mitään tuntipalkkaa vaan liksa perustuu ajettuihin kyyteihin. Kun auto pitäisi saada maksettua, auton huollot, vakuutukset ja palkkakin pitäisi saada, niin varmaan ymmärrät että ne aamupäivän tunnit ei ole millään tavalla kannattavia.

Jos taksiliikenne vapautettaisiin ei se Mummo saisi aamupäivänä kyytiänsä Kelaan, vaan kuskit olisi paikalla vain illan "parhaina" tunteina. Siitä taas seuraisi illan tunneille ylitarjontaa eikä se olisi kenellekään kannattavaa.
Näinhän tuo menee. Eräillä on niin vaikea hahmottaa tilannetta. Itse ajan työkseni taksia. Sielä tolpalla tosiaan auton pitää seistä lain mukaan aina välillä hiljaisimpinakin aikoina, jolloin tuntipalkka on käytännössä nolla. Mutta toisaalta kaikilla tarvitsijoilla on kaikkina vuorokauden aikoina mahdollisuus taksiin. Siis ihan niihin Kela-kyyteihin ym. Uberi rikkoisi tämän mahdollisuuden. Yhtäältä myös kävisi hyvin todennäköisesti niin, että kaikki taksit olisivat niinä hyvin pieninä hetkinä kaikki ajossa, jolloin takseja eniten tilataan, jolloin taas pitkällä juoksulla hävitään. Nythän jo on nähtävissä tätä, kun taksien ajovuorot on osin vapautettu. Autot saa olla ajossa varsinaisen ajovuorojen ulkopuolella ja se on tuonut paljon negatiivisia piirteitä ammattiin. Jo nyt on nähtävissä se, että autoja tuppaantuu ajanjaksoille, joilla on eniten kysyntää ja vastavuoroin varsinaisia ajovuoroja jätetään ajamatta. Pitkällä juoksulla tämä tarkoittaa sitä, että tunnollisten kuskien työajat venyy ja tuntipalkka pienenee. On ajettava varsinaiset ajovuorot ja haalittava rahaa myös varsinaisten ajovuorojen ulkopuoleltakin. Nämä ajovuorojen ulkopuolella ajavat eivät tajua käänteisesti sitä, että vaikka he kuinka ajavat ylimääräistä, niin asiakasmäärät ovat samat. Raha jakaantuu periaatteessa isommalle sakille ja oravanpyörä käynnistyy: on kaikkien pakko ajaa myös ajovuorojen ulkopuolella. Loppujen lopuksi voi käydä niinkin, että kaikki ajaa sekasin mitä vaan, vaikka helpointa olisi vain noudattaa ajovuoroja, eikä ajaa yhtään ajovuorojen ulkopuolella. Sopimusajot on tietty oma juttunsa ja erinäiset Kela-kyydit. Niissä tilanne on tasapuolista joka tapauksessa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. elokuuta 2015 @ 23:01

Senior Member
_
13. elokuuta 2015 @ 15:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:

Ei aivan vierasta, ja tunnistin toki alan etujärjestön tekstit.
En tiennyt että olet alalla mutta nyt kommenttisi kuulostaa vieläkin kummallisemmalta.



Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Tiedotuspakin sisältöön kuuluu lisäksi poimia muista maista tiedotuksen tavoitteisiin sopivia esimerkkejä.


Mistä tässä puhutaan. Mikä tämä tiedotuspakki on?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Allekirjoittanut ei ole innoissaan että Uber valtaisi mailmanlaajuisesti tai edes kansallisesti "taksi" markkinat. Mutta siinä on monia hyviä juttuja, harmi että tälläkin sivustolla "uutis mainonta" keskittyy vain tuohon yhteen palveluun.
No tällä sivustolla ei ole mitään uutisarvoa. Näistä voi lukea huomattavasti virallisemmistakin lähteistä. Oikeista uutisista on voinut lukea viime aikoina että ainakin Ranskassa, Saksassa ja Hong Kongissa Uberin toimet on torpattu.

Mutta on Suomen taksiliikenteessä mielestäni paljon vikaakin. Ymmärrän että se auto on kuskeille työpaikka jossa vietään useita tunteja vuorokaudessa, mutta miksi helvetissä suurin osa autoista maksaa luokkaa 45 - 80 000??!? Täytyy veivata hemmetisti kilometrejä jotta auton hinnan saa takaisin. Myös vakuututusmaksut ovat sitä suuremmat mitä kalliimpi kaara on alla. Vaikkakin auton hankinnassa on verohelpotuksia. Voisi tehdä alalle ihan hyvää jos autoille asetettaisiin tietty maksimihinta, esim. 25000? Kyytien hintoja voisi ehkä tuolloin pudottaa jolloin asiakaskunta lisääntyisi. En ymmärrä miksi täytyy hankkia joku 100 000? maksava Tesla kun saman homman voi hoitaa 4 kertaa halvemmallakin ja edellämainittuun Teslaan verrattuna jopa helpommallakin.
Abcabc375
Senior Member
_
13. elokuuta 2015 @ 18:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:

Ei aivan vierasta, ja tunnistin toki alan etujärjestön tekstit.
En tiennyt että olet alalla mutta nyt kommenttisi kuulostaa vieläkin kummallisemmalta.



Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Tiedotuspakin sisältöön kuuluu lisäksi poimia muista maista tiedotuksen tavoitteisiin sopivia esimerkkejä.


Mistä tässä puhutaan. Mikä tämä tiedotuspakki on?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Allekirjoittanut ei ole innoissaan että Uber valtaisi mailmanlaajuisesti tai edes kansallisesti "taksi" markkinat. Mutta siinä on monia hyviä juttuja, harmi että tälläkin sivustolla "uutis mainonta" keskittyy vain tuohon yhteen palveluun.
No tällä sivustolla ei ole mitään uutisarvoa. Näistä voi lukea huomattavasti virallisemmistakin lähteistä. Oikeista uutisista on voinut lukea viime aikoina että ainakin Ranskassa, Saksassa ja Hong Kongissa Uberin toimet on torpattu.

Mutta on Suomen taksiliikenteessä mielestäni paljon vikaakin. Ymmärrän että se auto on kuskeille työpaikka jossa vietään useita tunteja vuorokaudessa, mutta miksi helvetissä suurin osa autoista maksaa luokkaa 45 - 80 000??!? Täytyy veivata hemmetisti kilometrejä jotta auton hinnan saa takaisin. Myös vakuututusmaksut ovat sitä suuremmat mitä kalliimpi kaara on alla. Vaikkakin auton hankinnassa on verohelpotuksia. Voisi tehdä alalle ihan hyvää jos autoille asetettaisiin tietty maksimihinta, esim. 25000? Kyytien hintoja voisi ehkä tuolloin pudottaa jolloin asiakaskunta lisääntyisi. En ymmärrä miksi täytyy hankkia joku 100 000? maksava Tesla kun saman homman voi hoitaa 4 kertaa halvemmallakin ja edellämainittuun Teslaan verrattuna jopa helpommallakin.
Enpä ole paljoa taksitesloja nähnyt
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
13. elokuuta 2015 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Mutta on Suomen taksiliikenteessä mielestäni paljon vikaakin. Ymmärrän että se auto on kuskeille työpaikka jossa vietään useita tunteja vuorokaudessa, mutta miksi helvetissä suurin osa autoista maksaa luokkaa 45 - 80 000??!? Täytyy veivata hemmetisti kilometrejä jotta auton hinnan saa takaisin. Myös vakuututusmaksut ovat sitä suuremmat mitä kalliimpi kaara on alla. Vaikkakin auton hankinnassa on verohelpotuksia. Voisi tehdä alalle ihan hyvää jos autoille asetettaisiin tietty maksimihinta, esim. 25000? Kyytien hintoja voisi ehkä tuolloin pudottaa jolloin asiakaskunta lisääntyisi. En ymmärrä miksi täytyy hankkia joku 100 000? maksava Tesla kun saman homman voi hoitaa 4 kertaa halvemmallakin ja edellämainittuun Teslaan verrattuna jopa helpommallakin.

Auton hinnalla ei ole merkitystä. Jos se lasketaan lyhennyseriksi ja upotetaan taksimatkojen hintaan, niin puhutaan nimellisistä summista. Sen sijaan verotus ja muut sen tapaiset kuluerät ovat ongelmallisia.

Toisaalta ei kaikki taksit ole arvoautoja. Eikä ole sitä koskaan ollutkaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2015 @ 19:13

Giis
Suspended due to non-functional email address
_
13. elokuuta 2015 @ 19:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti blidzer:


PK-seudulla kyllä pyörii ainakin yksi.
Tesloja on tosi monessa kunnassa nykyisin takseina. Joissakin useita.

Teslassa taas iso investointi pyritään hukkaamaan mitättömiin käyttökustannuksiin, sekä verohuojennuksiin. Toki äkkiä mietittynä ei Tesla sovi nykyajan taksiliikenteeseen. Ainakaan minusta.
Senior Member
_
14. elokuuta 2015 @ 00:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:
Toki äkkiä mietittynä ei Tesla sovi nykyajan taksiliikenteeseen. Ainakaan minusta.
Mitä on nykyajan taksiliikenne ja miksi ei?
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
14. elokuuta 2015 @ 05:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tupla

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. elokuuta 2015 @ 05:43

Mainos
_
__
 
_
Giis
Suspended due to non-functional email address
_
14. elokuuta 2015 @ 05:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Giis:
Toki äkkiä mietittynä ei Tesla sovi nykyajan taksiliikenteeseen. Ainakaan minusta.
Mitä on nykyajan taksiliikenne ja miksi ei?
Tesla, ja miksei mikä tahansa muukin "pikkuauto" ei palvele nykyistä yhä suurenevaa erityisryhmästöä (pyörätuoli- paariasiakkaita jne.). Ajan itse autoa missä edellä mainitut asiat onnistuu kaikki.

Vastauksestani voinet itseäsi viisaana ihmisenä päätellä mikä on "nykyajan taksiliikenne".
 
Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > poliisi ohjeistaa: ilmoita heti näistä kuskeista poliisille
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy