Porttien uudelleenohjauksen ohje, DC++ ja Zyxel Prestige 660H-61
|
|
Verdon
Suspended due to non-functional email address
|
12. lokakuuta 2007 @ 20:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei, nyt tulee varmasti monelle naurettava kysymys, mutta en ole näiden asioiden tiimoilla missään muodossa hyvä.
Eli siis ostin kyseisen modeemin ja käytössä Saunalahden 2/1. En tiedä johtuneeko mistä, mutta se tuntuu "Boottivan". Eli siis netti kaatuu yleensä vähän väliä, riippuen mitä teen. Esim. Nettipeleissä kaatuu yleensä koko netti joksikin aikaan, jos vain menen pelaamaan. Toimii sielläkin aina hetken aikaan ja sitten menee hiljaseksi.
Minulla on Zone Alarms firewall yms käytössä ollut ennenkin vanhassa kämpässä ja tietääkseni ongelma on motukassa tällä hetkellä. En uskalla noita laatikon säätöjä käydä tökkii eri asentoon, koska ei ole hajuakaan mitä voisi tapahtua. Yritin ihan alkuperäisillä säädöillä mennä, voiko kyseinen homma johtua esim, kuten tämän aiheen ideana niin porteista? (Koska olen peruskäyttäjää tyhmempi, mah yksinkertaiset ohjeet olisivat täydelliset). Kiitos etukäteen.
|
Zeller
Junior Member
|
13. lokakuuta 2007 @ 02:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Näyttää vähän siltä näitten kaikkien postauksien mukaan et tää laite onki ollu ihan susi, voi helvetti soikoon kun palo taas rahaa hukkaan.
Kofeiini kaunistaa
|
oksu77
Newbie
|
13. lokakuuta 2007 @ 10:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Nii mistä se johtuu ku muutin ton nat jutun siltavaksi nii se ei yhtään auttan tähän p2p ohjelmien toimivuuteen...
Voisko se johtuu siitä että mulla on langaton netti käytössä ?
|
Hanzex
Newbie
|
14. lokakuuta 2007 @ 10:02 |
Linkki tähän viestiin
|
yllättävää että pääsen "router" sivulle, kun semmosta ei edes ole... varmaan talonyhtiön keskusta...
Ei tuu mitään, se on nyt vaan niin että P-660H-D1 :llä ei ole mitään ohjelmointimahdollisuuksia... Ei ole muuta kuin "status", missä on Device Information, System status, ja Interface status...
Kaikki prkleen inbound network traffic tarttuu kiinni, mistään ei pääse tieto tuleen läpi mun koneeseen puhtaana...
Syynä varmaan että mulla on käytössä on A-Link COH-E modeemi... mikä ei sinänsä ole routteri... Ei prkl!
Eli siis sama ongelma joka mainitaan tässä:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/285739#2780067
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. lokakuuta 2007 @ 10:13
|
MannFred
Member
|
17. lokakuuta 2007 @ 15:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko siitä mitää haittaa, että pitää modeemia(A-link rr24) siltaavassa tilassa?
Olen kokeillut ohjata portteja, mutta ei tunnu pelittävän. Jos NAT:in ottaa pois niin yhteys katkeaa =/
|
lehmustus
Newbie
|
25. marraskuuta 2007 @ 18:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Tietääkös kukaan et onko lännen puhelimella jotain omaa palomuuria? tai tukkiiko ne portteja siellä päässä ku käytän dc++/prestige 660HW-61/f-secure ja oon dc asetukset säätäny ohjeitten mukaa kuten myös laatikon porttei oon availlu moniaki eikä mikää toimi. fsecuressaki dc:n liikenteen sallinu ja sit viel kerran yritin ottaa kaikki palomuurit ja muut pois eikä vieläkää portit päästä mitään läpi. onko siis ainot vaihtoehto ISP:n vaihto?
|
heikki75
Senior Member
|
26. marraskuuta 2007 @ 11:00 |
Linkki tähän viestiin
|
F-Secure Internet Security 2007 http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/444164
F-Secure Internet Security 2008 versioon ei tarvitse tehdä porttiohjausta p2p-ohjelmalle.
Allaolevan mukaan jos sinulla ei ole Kaapeli-liittymää tai Turva-lisäpalvelua niin p2p-ohjelmat pitäisi toimia normaalisti.
http://www.lannenpuhelin.fi/templates_/normaali.asp?thispage=394
dna Laajakaista Kaapeli -liittymien liikennettä priorisoidaan tarvittaessa, p2p(peer-to-peer) liikenne saa huonomman prioriteetin.
https://www.lannenpuhelin.fi/templates_/NORMAALI.asp?thispage=542&thisnavi=
Turva-lisäpalveluun kuuluu keskitetty palomuuri, johon ei avata aukkoja p2p liikennettä varten. Tämä ei estä suoraan vertaisverkkoliikennettä, mutta jos vastapuolikaan ei voi avata palomuuriinsa reikää liikenteelle, niin silloin vertaisverkkoliikenne ei toimi.
|
Niksister
Junior Member
|
28. marraskuuta 2007 @ 03:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Kuva 4. ZyXEL on reitittävässä (routing) tilassa.
ZyXEL Prestige 660H-61 siltaavaan (bridge) tilaan.
Tehdään muuten samoin kuin edellisessä ohjeessa (kohdat 1-3), mutta "Wizard Setup"-asetukset
ovat seuraavat: http://img453.imageshack.us/img453/8175/wizardsetupbridge1ru.jpg
Mode: Bridge
Encapsulation: RFC 1483 (tämän pitäisi muuttua automaattisesti)
ZyXEL on nyt siltaavassa (bridge) tilassa - NAT ja palomuuri eivät ole toiminnassa.
Itse kokeilin ja en mukamas saanut siltaavaa ollenkaan toimimaan, netti löi vaan tyhjää. Saattaa ehkäpä johtua siitä, ettei tuo yksi kuva toimi, jonka takia ehkä taisi jäädä parit asetukset tekemättä. Olisi kiva saada siis toimivat ohjeet. :)
EDIT: TÖDÖÖ! Googletin, Elisalta jonkunlainen ohje, miten saadaan Zyxel siltaavaksi ja tällä hetkellä tämä toimii. :O Vielä kysymys, että kuinka sitten pääsen Zyxel-asetuksien kimppuun, kun ei ilmeisesti pääse 192.168.1.1 osoitteella Zyxeliin tämän ollessa siltaavassa tilassa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. marraskuuta 2007 @ 04:16
|
heikki75
Senior Member
|
28. marraskuuta 2007 @ 10:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Siltaavassa tilassa ei pääse reitittimen asetuksiin ennenkuin tehdään tietokoneeseen TCP/IP asetukset, ohjeissa:
"ZyXEL Prestige 660H-61 reitittävään (routing) tilaan."
|
kultamuna
Junior Member
|
16. joulukuuta 2007 @ 12:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Mites täs Zyxel Prestige 660H-61:ssa sais ton CS servu browserin toimii? Se löytää servuja, mut sit yleensä tulee "server not responding". Kaikki ohjelmat mitkä on sil hetkel päällä toimii ihan hyvin, mut esim. selain ei toimi sillon. Sit menee joku pari minuuttii nii alkaa selain ja servut toimimaa. Sama ongelma on vissii aika monella tän motukan omistajalla. Googletettu on, enkä mitään järkevää apua oo löytäny.
Kaikki asetukset pitäis olla ok, ainoastaa palomuurin säädöt voi olla väärin. WAN to LAN kohas UDP 1200, UDP 27000-27015, TCP 27020-27039. Pitäiskö noita korjaa jotenki?
|
Strafe
Newbie
|
4. helmikuuta 2008 @ 00:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Ittellä on zyXEL Prestige 660RU-T1 ja säädin siinä noita porttien asetuksia, kun uTorrentissa palaa punainen valo.Portti kiinni valittaa.
Pääsin siihen asti kunnes piti zyXEL:n Firewallin asetuksia säätää, en löytänyt koko valikkoa.
Sain kohdan kolme tehtyä:
3. Verkkopäätteen NAT-asetuksiin p2p-ohjelman porttinumero(t) (TCP ja/tai UDP).
Mutta nelos kohtaan pysähtyi.Yhteys on siis vieläkin vajaa.
Mitenkä pitäisi jatkaa?
|
heikki75
Senior Member
|
4. helmikuuta 2008 @ 00:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Zyxel Prestige 660RU-T1 mallissa ei ole palomuuria, joten siinä ei ole Firewall-asetuksia. Eli tehdään vain NAT-asetukset.
|
Strafe
Newbie
|
4. helmikuuta 2008 @ 01:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti heikki75: Zyxel Prestige 660RU-T1 mallissa ei ole palomuuria, joten siinä ei ole Firewall-asetuksia. Eli tehdään vain NAT-asetukset.
Selvä, mutta kuinka, kun tein tuon "P2p-ohjelmat saa toimimaan kunnolla seuraavasti." kolmos kohdan mihnä laitetaan NAT-asetukset eikä silti pelaa kunnolla?
|
Roope69
Member
|
21. helmikuuta 2008 @ 03:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Tein kaiken ohjeen mukaan, mutta portti ei vain aukea BitCometissa! Harmaa pallo pysyy ja Canyouseemee heittää Error: I could not see your service on 80.95.143.48 on port (16203)
Reason: Connection refused
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...
|
botseri
Junior Member
|
22. helmikuuta 2008 @ 09:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Moikka
Mulla on kanssa ongelma dc++ aktiivi tilaan saamiseksi..
Olen lukenut näitä ohjeita ja kokeillu jos vaikka mitä..
Mulla on telewellin modeemi ja uusin dc++
mä en nyt ihan tiedä missä ongelma, passiivissa hakee, aktiivissa ei ja oon yrittäny vaikka millä tavoin.. liittyykä tää http://www.utorrent.com/testport.php jotenkin asiaan vai koskeeko vaan torrentteja koska tuolta tulee ilmo että Missing port..
modeemini on kai reititetty, ainakin asetuksista tulee tällain tieto RFC1483 Reititetty 1483_Routed_mode
ja sieltä tulee ip aliverkko ja yhdyskäytävä kaikkiin eri ossa..
palomuurina on zone alarm ja sinne on sallittu dc++ oon myös sallinu sen windowsin palomuuriin vaikka se on pois käytöstä
mä en nyt ainakaan ite enää osaa hakee apuja muualta ku kysymällä josko joku viisas osais mulle neuvoo miten saan sen toimimaan :(
kiitti etukäteen :)
käyttiksenä tässä vista
|
heikki75
Senior Member
|
22. helmikuuta 2008 @ 11:48 |
Linkki tähän viestiin
|
NAT-ongelma p2p-ohjelmissa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176
Tuolta löytyy linkit TeleWell TW-EA501v3, TW-EA510v3 ja TW-EA510v4 porttiohjaus ohjeisiin.
Et voi testata uTorrentin porttitestin nettisivun linkillä porttia, vaan testi on suoritettava uTorrentin verkkovelhon painikkeesta.
Kuinka testaan onko joku portti ohjattu oikein?
uTorrentin porttitestillä voit testata minkä tahansa p2p-ohjelman (esim DC++) asetuksissa olevaa porttia, mutta älä jätä uTorrentin asetuksiin porttinumeroa mikä on käytössä jossakin muussa ohjelmassa tai saman verkon toisessa tietokoneessa.
uTorrent > Ominaisuudet > Verkkovelho
Kopioi tai kirjoita "Nykyinen portti"-laatikkoon porttinumero (jolle olet tehnyt porttiohjauksen modeemiin/reitittimeen) ja klikkaa "Testaa onko portti ohjattu oikein".
|
botseri
Junior Member
|
22. helmikuuta 2008 @ 12:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos, mä meen lukemaan ja kokeilemaan tonne :)
|
Roope69
Member
|
22. helmikuuta 2008 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki nuo tehty mutta portti vain ei aukea.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...
|
vwmurre
|
22. helmikuuta 2008 @ 17:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Prestige 660HW-61 alkoi toimimaan moitteetta ja portitkin sai ohjelmoitua, kun huollossa vaihtoivat uudet sisuskalut :)
Eli nyt siis sain tuon 24Megan yhteyden pelaan =)
|
viluinen
|
13. maaliskuuta 2008 @ 15:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Kumma vehje tämäkin, portit on ohjattu oikein ja lan ip on kiinteä, mutta silti uTorrent valittaa että väärin ohjattu portti. Latauksen alussa kaikki on uTorrentinkin mielestä ok ja vauhdit kunnossa, mutta muutaman minuutin kuluttua vauhdit putoavat ja uTorrent vinkuu portista.
Mikä avuksi, olisi nimittäin ihan kiva saada nuo toimimaan ettei aina torrentteja ladatessa tarvitsisi laittaa modeemia siltaavaksi...
Intel Core 2 Duo E6400, Abit AB9, Radeon X1950 Pro, 2Gt 667 DDR2, 160Gt kovo ja Win XP
|
heikki75
Senior Member
|
13. maaliskuuta 2008 @ 16:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletko tehnyt kiinteät IP-osoitteet Zyxelin asetuksiin vai käyttiksen (TCP/IP) asetuksiin?
Muista tehdä kiinteät IP-osoitteet mikäli samassa verkossa on kaksi tai useampi tietokone, muuten p2p-ohjelman (tai nettipelin) porttiohjaus ei toimi. Katso oppaasta kohta "KIINTEÄT IP-OSOITTEET". http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176
Katso myös oppaasta "3. Samaa ohjelmaa käytetään useammassa tietokoneessa.".
Kiinteät IP-osoitteet > tietokoneiden MAC- ja IP-osoitteet Zyxelin asetuksiin:
- Zyxel Prestige 660H-61/660HW-61 > LAN > Static DHCP
- Zyxel Prestige 660H-D1/660HW-D1 > Network > LAN > Client List
|
Pyoveli
Junior Member
|
3. huhtikuuta 2008 @ 22:22 |
Linkki tähän viestiin
|
olen tässä nyt muutaman illan koittanu katsoo näitä ohjeita ja tehdä sen mukaan mutta eipä näytä dc aktiivi tila toimia... Aikasemmin toimi mutta kun vaihto liittymän niin tyssäs ku seinään... Myös torrentti latailut on erittäin hitaita... Elikkä mitäs pitäs sitten niinku tehdä? :D (xp käyttis f-secure virus softa ja tw-ea501 adsl modeemi)
|
heikki75
Senior Member
|
3. huhtikuuta 2008 @ 22:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2010 @ 22:35
|
villeitq
Junior Member
|
28. toukokuuta 2008 @ 01:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvät ohjeet, mutta kysyisin vielä. Tein tuon 3 kohdan lullakseni oikein, mutta se ei vielä avannut porttia. Onko tuo 4 kohta myös siis pakko tehdä eli onko se "kriittinen kohta".
Sen verran katsoin, että itselläni lukee FireWall kohdan packet directio n LAN to LAN/Router eikä Wan to lan. Eli tuo pitää ilmeisesti vaihtaa?
Zyxeli siis käytössä. Pikaista apua kaipaan.
|
Mainos
|
|
|
vessu
Junior Member
|
30. heinäkuuta 2008 @ 15:47 |
Linkki tähän viestiin
|
joo elikkä mulla tuntuu toi utorrent olevan pikkasen sekasin , et ei kukaan viittisi neuvvooo miten ruksit ym .. pistetään oikein . ??? mieluiten kuvien kera , ittellä on utorrent 1.7.7.
|