User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 8.7.2024 / 04:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > medion mdc 4400 pvr - pc
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Medion MDC 4400 PVR - PC
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
katpani
Newbie
_
5. tammikuuta 2007 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei! En tiedä kukkiiko tyhmyys vai mikä mutta en löydä mistään sitä uutta versiota/päivitystä USBExplorer-ohjelmaan. Boksin mukana tullut on sitä vanhempaa sorttia. Pystyisikö joku laittamaan linkin mistä sen löytäisin?! Kiitos!
Gouneesz
Newbie
_
5. tammikuuta 2007 @ 09:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.suomenschneider.fi/paivitykse...0PVR&search=Hae
Tuoltahan noita päivityksiä löytyypi...
tigeli
Newbie
_
5. tammikuuta 2007 @ 19:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tunnu maahantuojalta tulevan vastausta, onko muilla ollut kyseisen boksin kanssa seuraavanlaisia ongelmia AC3-äänen kanssa Canal+-kanavilla?

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/442109
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. tammikuuta 2007 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No nyt se sekosi lopullisesti. Pari päivää katselin, kun värit hävisivät boksin kautta katsottaessa, muuten näkyvät normaalisti. No laitoin tehdas palautuksen, otin kaikki piuhat irti, taas kiinni ja boksi auki. No nyt se ei löydä kanavia. Kokeiltu on automaatilla ja käsin, ei tapahdu mitään. Mitä tässä vielä voisi tehdä, vaihtaa konetta?
Ok. Sain sen pelaamaan, virrat olivat poikki puolisen tuntia ja laitoin päälle, alkoi hakemaan kanavia. Värit piti korjata vaihtamalla ulostulo astuksissa rgb:stä s-video+jotain tilaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. tammikuuta 2007 @ 12:55

mikk0h
Junior Member

2 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2007 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä yritellään muuntaa Medionilta DivX:ksi, mutta oieniä pulmia lopputuloksessa. Teen näin:
1. Boxilta tiedostot kovalevylle usbexplorer:lla jonka jälkeen konvertoin ne mpg:ksi myös sillä.
2. Sitten vaan AutoGK:lla divx;ksi tai xvid:ksi.

Tallenteita en ole leikellyt sen kummenmin vielä (onnistuu kai virtualdubilla?)

No. lopputuloksena oleva AVI näkyy ok ja myös ääni kuuluu synkassa, mutta ääni tuntuu pätkivän silloin tällöin, tai pikemminkin 'rätsähtää' tosi ikävästi. Huomasin muos että kun kattelee mgg-filua, niin myös se rätisee samalla tavalla. Mikähän mahtaa olla siis pielessä? Olen koitellut useilla eri tiedostoilla ja kaikilla sama juttu. Myös uudelleen konvertoinnin usbexplorerilla on kokeiltu.

Koodekkini on "Elecard MPEG-2 Decoder And Streaming Pack v3.0-".


EDIT: Vikana näyttäs olevankin tuo koodekki koska K-lite packin elecard koodekilla toistettaessa ei ole mitään vikaa, paitsi se rubikin kuutio seilailee ympäri kuva-aluetta.. Mistähän saisi oikean kunnollisen koodekin..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. tammikuuta 2007 @ 14:45

Putteli
Junior Member
_
16. tammikuuta 2007 @ 15:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vikana näyttäs olevankin tuo koodekki koska K-lite packin elecard koodekilla toistettaessa ei ole mitään vikaa, paitsi se rubikin kuutio seilailee ympäri kuva-aluetta.. Mistähän saisi oikean kunnollisen koodekin..

Miten toimisi FFDSHOW joka löytyy tältä saitilta?

Putteli
mikk0h
Junior Member

2 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2007 @ 12:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Putteli:

Miten toimisi FFDSHOW joka löytyy tältä saitilta?
No niimpä näyttääkin tuo uusin versio hyvin Medionin mpg:t :) ja äänikin kuuluu ok.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. tammikuuta 2007 @ 04:10

mikk0h
Junior Member

2 tuotearviota
_
19. tammikuuta 2007 @ 04:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ei toimi muunto vieläkään.. Kun muutan sen mpg:n xvid:ksi, niin audio pätkii taas! Muuntoa teen AutoGK:lla. Kuva on ok.
Putteli
Junior Member
_
19. tammikuuta 2007 @ 05:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mikk0h:
No ei toimi muunto vieläkään.. Kun muutan sen mpg:n xvid:ksi, niin audio pätkii taas! Muuntoa teen AutoGK:lla. Kuva on ok.


Olen aikaisemmin todennut että USB explorerin mpg ei toimi juuri muualla kuin Windows Media Playeriissa. Sen takia teen uuden mpg:n VideoRedolla ja leikkaan samalla jos tarpeellista. Yritin myös muuntaa DivX.si ja Xvid;ksi mutta ainakin minun pc:llä se kestää ikuisuuden. Kauanko sinun koneellasi kestää esim 1/2 tunnin munnos DivX:si?

Putteli
mikk0h
Junior Member

2 tuotearviota
_
19. tammikuuta 2007 @ 05:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla toimii bsplayerilla medion mpg:t hyvin kun ffdshow asennettu.
Itse olen projectx:llä leikellyt (usb-konversion jälkeen).
Muunto kestää kauan. parin tunnin elokuva->divx jotain kolme neljä tuntia. xvid tuntuu hieman nopeammalta. amd3500 prossuna.

Nyt on enää ongelmana siis tuo AVI-filussa olevan audion rätiseminen. Ilmeisesti autogk:n audiokovertteri tekee jotain väärin..
Putteli
Junior Member
_
26. tammikuuta 2007 @ 10:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä keskustelupalsta on jollain lailla melkoisesti unessa. Ajattelin vain kertoa että en jaksa enää siirtää tietokoneelle Medionin kovalevyltä koska koko siirtosysteemi tekstinpuutteineen ym on niin
kökköä. Siksi hankin käytetyn Sony RDR HX710 laitteen ja kytkin sen digiboksiin. Homma toimii hyvin ja DVD-levyn poltto kestää n. 7-8 minuuttia. Editointikin on tosi helppoa.Laitteessahan on analoginen viritin but so what kun kerran on digiboksi.Medionhan toimii ihan hyvin tallentimena vaan tuo huono siirtosysteemi ottaa välillä päähän ? muttei enää.

Putteli
yarski
Newbie
_
30. tammikuuta 2007 @ 05:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Putteli, itsekin olen kironnut medionin siirtosysteemiä. Mitenkäs oikein sulla on kytkettynä medion+sony. Jos voisit vääntää rautalangasta. Siinä sonyssä on kai myös kiintolevy? Nytkö siirtyy myös tekstit dvd:lle kunnolla?
Putteli
Junior Member
_
30. tammikuuta 2007 @ 05:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yarski:
Putteli, itsekin olen kironnut medionin siirtosysteemiä. Mitenkäs oikein sulla on kytkettynä medion+sony. Jos voisit vääntää rautalangasta. Siinä sonyssä on kai myös kiintolevy? Nytkö siirtyy myös tekstit dvd:lle kunnolla?


Medion>TV Medion>Sony>TV. RGB:nä kaikki. Kiintolevy on. Tekstitys siirtyy moitteettomasti.Tallennan pääasiallisesti Medionin kovalevylle.
Kun tiedän että haluan tehdä DVD:n tallennan Sonyn kovalevylle katsoessani k.o. ohjelmaa tai sitten suoraan Sonylle ellen ole useampaa ohjelmaa tallentamassa. Vaihtoehtoja on paljon. Editointi on tosi helppoa.

Putteli
maboz
Suspended due to non-functional email address
_
31. tammikuuta 2007 @ 15:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt narahtaa kohta pää...

Miten teillä toimii tuo USBExplorer? Kaksi kertaa olen saanut sen toimimaan ja vain ainoastaan eri usb-porteista... Ekalla kerralla sain yhden tallenteen koneelle ja toisella kertaa uusimmat päivitykset sisään (oliskohan ollu nyt 1.52). Kone tunnistaa kaiken hienosti kun kytkee usbin päälle, ainoastaan USBExplorer ilmoittaa että disconnected. Lueskelin tät threadia jonkin verran mutten enää uudemmissa postauksissa törmännyt tähän. Onko jollain avitusta ongelmaani?

-Antti
Putteli
Junior Member
_
31. tammikuuta 2007 @ 18:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti maboz:
Nyt narahtaa kohta pää...

Miten teillä toimii tuo USBExplorer? Kaksi kertaa olen saanut sen toimimaan ja vain ainoastaan eri usb-porteista... Ekalla kerralla sain yhden tallenteen koneelle ja toisella kertaa uusimmat päivitykset sisään (oliskohan ollu nyt 1.52). Kone tunnistaa kaiken hienosti kun kytkee usbin päälle, ainoastaan USBExplorer ilmoittaa että disconnected. Lueskelin tät threadia jonkin verran mutten enää uudemmissa postauksissa törmännyt tähän. Onko jollain avitusta ongelmaani?

-Antti


Kannattaisikohan yrittää asentaa USB-explorer uudestaan? Mulla Medionin USB lakkasi toimimasta vuosi sitten ja koko härveli vaihdettiin uuteen.

Putteli
maboz
Suspended due to non-functional email address
_
1. helmikuuta 2007 @ 06:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Kannattaisikohan yrittää asentaa USB-explorer uudestaan? Mulla Medionin USB lakkasi toimimasta vuosi sitten ja koko härveli vaihdettiin uuteen.
Tuotakin olen jo koittanut - monesti...
Putteli
Junior Member
_
1. helmikuuta 2007 @ 06:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuotakin olen jo koittanut - monesti...[/quote]

Sitten vaan huoltoon - kai takuu on vielä voimassa?

Putteli
_Jani_
Newbie
_
3. helmikuuta 2007 @ 20:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei näihin digiboxeihin sattuisi olemaan mitään kolmannen osapuolen softia, mitkä saattaisi vaikka lisätä tallenteiden editointi mahdollisuuden? Tuntuu muuten olevan niin pätevä vehje, editointi mahdollisuutta ja kunnollista usb-softaa lukuunottamatta.
Putteli
Junior Member
_
4. helmikuuta 2007 @ 16:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
[quote=_Jani_]Ei näihin digiboxeihin sattuisi olemaan mitään kolmannen osapuolen softia, mitkä saattaisi vaikka lisätä tallenteiden editointi mahdollisuuden? Tuntuu muuten olevan niin pätevä vehje, editointi mahdollisuutta ja kunnollista usb-softaa lukuunottamatta.[/quote]

Ei tietääkseni löydy toista ohjelmaa kun tuo USB-explorer jolla voisi siirtää Medionilta PC:lle. Mutta PC:lle siirretty ohjelma voidaan editoida esim. VideoRedo-ohjelmalla. Se löytyy osoitteessa www.videoredo.com ja voit ladata 2 viikon ilmaisen kokeiluversion.Ohjelma on tosi hyvä ja sillä on helppo editoida ja konvertoida esim. kunnon mpg:ksi.

Putteli
_Jani_
Newbie
_
4. helmikuuta 2007 @ 16:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Putteli, ajattelin lähinnä ihan koko digiboxin softaa; jolla voisi suoraan digiboxilla editoida tallennetta. Esim. leikata mainoksia pois, ilman että joutuisi käyttää tiedostoja pc:llä.
Putteli
Junior Member
_
4. helmikuuta 2007 @ 17:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _Jani_:
Putteli, ajattelin lähinnä ihan koko digiboxin softaa; jolla voisi suoraan digiboxilla editoida tallennetta. Esim. leikata mainoksia pois, ilman että joutuisi käyttää tiedostoja pc:llä.


Medion 4400:aan ei valitettavasti löydy sellaista softaa. Itse olen ratkaissut ongelman hankkimalla tallentavan DVD:n (kovalevyllä).Katso aikaisempia kirjoitelmiani yllä. (26.1.>)

Putteli
mikk0h
Junior Member

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2007 @ 13:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kenelläkään ei ole ideaa miksi ääni pätkii/rätisee (aika-ajoin) kun muuntaa medion mpg/mp2-> divx/xvid/mp3 (tai vaikkapa ogg) ?

Olen kokeillut lukuisilla eri tekniikoilla.. Paras tulos tähän mennessä on ollut kun demuxaan projectx:llä mpeg-filun, muunnan videon -> divx/xvid vaikka autogk:lla ja mp2-äänen cdex:llä (lame3.92) -> mp3. Lopuksi muxaan videon ja äänen. ääni ei enää rätise, mutta pätkii välillä. Parempi se kuitenkin kuin rätinä.

Ja siis kun sitä alkuperäistä mpeggiä katselee millä tahansa softalla ja koodekilla niin äänessä ei silloin ole mitään vikaa..
samfin
Senior Member

1 tuotearvio
_
9. helmikuuta 2007 @ 12:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pystyikö tässä boxissa vaihtaan kanavien numero järjestystä? Eli jos vaikka MTV3 on numerossa 15, niin saanko sen vaikka numero kolmoseen. Nyt kun kävi niin että jouduin hakemaan kaikki kanavat uusiksi, kun kanavat hävisi johonkin ja samalla tippui n. 30 kanavaa pois (ei tosin haittaa, kun en niitä muutenkaan kattonut). Ei voi muistaa mitä kaikkea tässä ketjussa on käyty läpi jos edes tätä asiaa on kollattu. Ohjekirjaa en ole ehtinyt/jaksanut selailla jos on mahdollista. Täältä saan ehkä nopeammin vastauksen kysymykseen kun se, että joskus saisin itsestäni irti ottaa kirjan käteen ja lukaista.
zonee
Newbie
_
14. helmikuuta 2007 @ 11:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hobbymat:
easy_ac:

Käänsitkö tiedoston "katsottavaan" muotoon siirron jälkeen vielä sillä USB Explorerin punaisella T-nappulalla? Ilman tuota kääntöä kuva on tosiaan katsomiskelvoton.

Sen olen muuten huomannut, että YLEn tekstit saa ProjectX:llä eroteltua talteen ilmeisesti vain tuosta kääntämättömästä raakatiedostosta. Kuvan ja äänen saa sitten eroteltua vain käännetystä tiedostosta... Helppoa, hauskaa ja mukavaa - eikö! :)
Ei minulla ainakaan toimi YLE:n tekstitykset noinkaan. Tekstitys tulee ihan liian aikaisin. Johtuneeko siitä, että kun muuttaa Medionin tiedostot mpg:ksi, niistä tulee pienempiä?
Mainos
_
__
 
_
MacKirja
Newbie
_
17. helmikuuta 2007 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Entä Maciin siirto? Kuka osaa neuvoa? Yritin seuraavaa:

Konvertoin Windowsissa USB Explorerilla mpg:ksi (joka on MPEG-2). Macin QuickTime ei sitä ilmaiseksi tunnista, joten käänsin tuon mpg:n (MPEG-2) ffmpegX:llä DVD:ksi ja poltin. Hyvä ohjelma muuten, mutta tulos on sellainen, että kuva nykii oudosti - katsomiskelvoton siis. Ääni on kokonaan mukana. Mistä tämä voi johtua? Koneessa ei ole vikaa. Sama nykiminen tuli, kun tuotin Toast Titaniumilla VCD:n.

Käännös ffmpegX:llä esim mpeg-4:ksi tuottaa lähes kunnollisen tuloksen tietokoneella katsottavaksi. Siinä ei ole nykimistä. Sen sijaan ääni on kyllä hiukan pois synkasta.

Kale
 
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > medion mdc 4400 pvr - pc
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy