User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 8.7.2024 / 01:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > medion mdc 4400 pvr - pc
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Medion MDC 4400 PVR - PC
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Maraboy
Suspended due to non-functional email address
_
8. toukokuuta 2006 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
YLEn tekniika vastasi ja selitti vääränkielisen tekstityksen ongelman näin:

""Eräiden tallentavien ongelmana on niiden virheellinen toimintalogiikka. Tieto tarjolla olevista tekstityksistä kulkee ohjelmatiedon mukana ns. SI-tietona. Vastaanotin lukee tämän SI-tiedon ja näyttää/tallentaa tekstin tämän tiedon mukaisesti. Eräät laitteet lukevat kuitenkin tiedon liian aikaisin, edeltävästä ohjelmasta tai ohjelmavälikkeestä. Jos edeltävä ohjelma on ollut tekstittämätön, vastaanotin ei tiedä, että tallennettavassa ohjelmassa onkin teksti. Ohjelma tallentuu tällöin ilman tekstejä. Kerrotte, että vastaanottimenne oli näyttänyt tekstivalikossa vaihtoehdot "Ei tekstitystä" ja "Dutch". Dutch eli hollanninkielinen tekstitys tarkoittaa kuulovammaistekstitystä. Vaikuttaa siltä, että vastaanottimenne on tallentanut tekstitystiedon edeltävästä kuulovammaistekstitetystä ohjelmasta. Ongelma on sangen harmillinen ja haittaa laitteen käyttöä. Ainoa tapa varmistaa tekstityksen tallennus oikein on aloittaa tallennus vasta kun ohjelma on alkanut, siis muutaman minuutin myöhässä. Tämä ongelma on vastaanotinvalmistajien tiedossa. ""



Maraboy
Maraboy
Suspended due to non-functional email address
_
8. toukokuuta 2006 @ 21:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Maraboy:

Sanoit että Medion alkoi normaalisti tallennuksen, mutta tämän jälkeen tallennetta ei levyltä löytynyt.

Satuitko muuten huomaamaan hävisikö kuitenkin levytilaa, vai pysyikö tyhjä tila muuttumattomana?

Onkin huonompi juttu jos kone tallentelee kyseiset tapaukset 'haamufileiksi', levy pitäisi melkeinpä formatoida jos haluaa ne pois käyttäjän keinoin.
Toivottavasti näin ei ole, mutta en tosin enää tässä vaiheessa ihmettelisi vaikka olisikin...

-Mursunet

USB-ohjelmalla PC:ssä näkyi Medionin kiintolevyllä tiedosto:

OPEN_X43_F56_g05_D72_TIMESHIFT, koko 334 MB pvm 8.5.06. Poistin sen USB-explorerilla. Se ei siis näkynyt Medionissa lainkaan.
Koetin avata sitä PC:ssä vaikka millä ohjelmalla, ei auennut. Onko tietoa?
Laitoin nyt manuaalisen tallennuksen 0:05-0:20, ja sen Medion tallensi.

Maraboy
P.S.
Voin laittaa bittinikkarille tiedoston tutkittavaksi, jos on mail-ohjelma, millä 336 MB siirtyy.


Maraboy
Maraboy
Suspended due to non-functional email address
_
8. toukokuuta 2006 @ 21:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vinkki kuvanlaatuun:

-kytke televisiosi Menusta kohinanvaimennus pois, ja säädä kuvanterävyys maksimiinsa. Tallenna asetus omiin asetuksiin.
Näillä eväillä Medionin kuvanlaatu vastaa nyt sitä, mitä oli Humaxissa terävyys puolivälissä ja kohinanvaimennus päällä.

Onko kellään tietoa, mistä saisin laitteen kytkentäkaavion? Entisenä audio/videosuunnittelijana voin lisätä kytkentään kuvan terävyyttä parantavan komponentin. Olen sen tehnyt muutamiin videoihin. Silloin kohina lisääntyy vastaavasti, mutta digisovittimessa kohinaa ei ole. Eli vain kuvan terävyys paranee, kunhan saisin MedionC4400PWR-kytkentäkaavion, tai Terrestial-mallin. Sisuskalut ovat samat molemmissa viritintä lukuunottamatta, mutta siihen en kajoa.

Tosin täytyy odottaa takuuajan loppuun..

Maraboy

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. toukokuuta 2006 @ 21:32

mursunet
Junior Member
_
9. toukokuuta 2006 @ 06:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Maraboy:

Olen päätellyt että nuo timeshift tiedostot ovat sellaisia missä timeshift toiminto on käynnistetty ja sittemmin lopetettu. Laite ei ilmeisesti vain poista kyseistä filettä kuin vasta sopivan ajan kuluttua tai silloin kun seuraava timeshift aloitetaan. Tämän pitäisi olla harmiton ja laitteen normaaliin toimintaan kuuluva.
Eniten minua mietityttää se mitä USBexplorer ei näytä, sikäli jos sellaista on. Ehkä kone on sitten sen verran viisas että älyää hukata tallenteet mitkä talletettiin mutta jonkin bugin takia ei säilytetä.

Laitteen täydellisiä kytkentöjä saa tuskin mistään muualta kuin NDA:n alaisena Medionilta tai piirtämällä itse uusiksi (mikä sekään ei kovin kolossaalinen homma ole).
ST:n PVR referenssidesign tarjoaa yhden kytkentämallin, mutta sekin eroaa hieman Medionista. Kytkentä on noin 80%:sti Medionin käyttämä.

Ei hätää. Videopuoli on Medionissa toteutettu aika yksinkertaisesti.
RGB ja komposiittiulostulot ovat toteutettu ST:n videomatriisipiirillä.

Tässä linkki kyseisen piirin datasivuun:
http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/9754.pdf

Piirin ja laitteen takana olevien liitinten välillä ei ole muuta kuin pari pahaista diodia, vastusta ja konkkaa per linja, niiden kytkennän hahmottaa jo päältä päin katsoen aika helposti.
Kaikki kompot ovat kortin yläpuolella, pohjassa ei ole yhtään kompoa.

Datasivun avulla näet mitä mikäkin pinni puuhaa, uskon että saat sen avulla tehtyä modituksen aika helposti.

-Mursunet
Maraboy
Suspended due to non-functional email address
_
9. toukokuuta 2006 @ 10:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tässä linkki kyseisen piirin datasivuun:
http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/9754.pdf

Piirin ja laitteen takana olevien liitinten välillä ei ole muuta kuin pari pahaista diodia, vastusta ja konkkaa per linja, niiden kytkennän hahmottaa jo päältä päin katsoen aika helposti.
Kaikki kompot ovat kortin yläpuolella, pohjassa ei ole yhtään kompoa.

Datasivun avulla näet mitä mikäkin pinni puuhaa, uskon että saat sen avulla tehtyä modituksen aika helposti.

-Mursunet

Joo, helposti saa näköjään säädettyä vaikka mitä. Pitää odottaa takuuajan loppuun ensin. Kiitos linkistä!

Maraboy

Maraboy
_Jani_
Newbie
_
10. toukokuuta 2006 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve kaikille,

Minulla on asennettuna tuo Puttelin (sivulla 8) antamasta linkistä asennettu codec millä katson .mpg filuja Medionista, käytän Bsplayeriä. Ongelma on että se näyttää että ajallisesti filun koko oisi joku 7~minuuttia tjs. Kuitenkin jos itse hyppää eteenpäin niin huomaa hypänneensä pidemmälle kuin 7 minuuttia. Onko tähän jotain korjausta?

Myös haluaisin kysellä onko joku onnistuneesti saanut konvertoitua näitä .mpg filuja .avi muotoon?

Itse olen koittanut DGCMPGdec DGindex + avisynth + virtualdubilla pakata xvid ja lame mp3 codeceille. Mutta välillä huomaan että audio ja video eivät ole synkissä.
mursunet
Junior Member
_
10. toukokuuta 2006 @ 21:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
_Jani_:

Kaikki säilyttämisen arvoinen mitä olen omakohtaisesti tallentanut Medionilla olen kääntänyt aviksi, siitä on paljon kokemusta.

Pidän DivX:stä joten käännän pelkästään sille. Lähinnä siksi että karsastan VirtualDubia ja kumppaneita kaikenlaisten ongelmien vuoksi mihin olen käytössä törmännyt.

Käännän ensin kaikki filut MPEGiksi USBexploderilla, minkä jälkeen leikkaan ne VideoReDo:lla. Lopuksi laitan kaikki kääntymään DivX:ksi Dr.DivX:llä. Kääntöä varten speksaan vain kuinka isoksi lopullisen tiedoston haluan ja kuinka moneen tiedostoon, sekä kuinka hyvälaatuisena. Kuvaa voi myös rajata ja monia koodekin asetuksia säätää tarpeen mukaan.
Yleensä tosin riittää vain muutama klikkaus ja raina on valmis käännettäväksi. Käytön helppous on yksi piirre miksi Tohtorista pidän, ei tarvitse kikkailla ja pyöritellä, lopputulos on erinomainen.

Muutamia ongelmia olen huomannut tiedostojen sisäänluvussa Dr.DivX:ään. Tohtori ei jostain syystä aina pidä joistain MPEGeistä, jää paikalleen junnaamaan lukiessaan filua.
Tähän on ollut korjauksena että filun kääntää VideoReDo:ssa TS:ksi, sitten on aina toiminut.

Joskus ääni ei ole aivan synkassa mutta harvemmin. Olen päätellyt että se ja äänen satunnainen rätiseminen on USBexplorerin tekosia.

-Mursunet
Maraboy
Suspended due to non-functional email address
_
11. toukokuuta 2006 @ 08:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näemmä Medion tallentaa 00:00 ja hieman senjälkeiset ajastukset kun jättää virran päälle. Stanby-tilassa ei aina tallenna.

Ymmärrän nyt, tutkittuani kaikkien mahdollisten tallentavien sovittimien bugilistoja, että meidän käyttäjien on vain hyväksyttävä se, että laitteet ovat ohjelmistoiltaan keskeneräisiä. Olenpa kuullut, huhu on tosin vahvistamaton, että valtiovalta on antanut hankkeen toimeenpanijana Kuluttajavirastolle ohjeet olla olematta kovin kriittinen digitallentimien ohjelmistoja koskevien valitusten suhteen.


Maraboy

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. toukokuuta 2006 @ 06:57

yltzi
Newbie
_
30. toukokuuta 2006 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nyt on alkanut medion temppuilee "kovalevy ei kytkettynä tai muu ongelma" viesti on tullut jo tutuksi virtojen poiskytkentä auttaa väliaikasesti..lisäks antennijohto iski kipinää medionin koteloon...outoa
mursunet
Junior Member
_
31. toukokuuta 2006 @ 17:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yltzi:

Joko kiintolevyn data- tai virtakaapeli on jostain syystä huonosti kiinni (saanut kuljetuksessa kovaa tärskyä), tai kiintolevy on samaisesta syystä huonossa kunnossa.

Nämä ovat aika helppoja katsoa ja varmistaa, riittää kun avaa kotelon kannen ruuvit, kiintolevyn ruuveihin pääsee helposti käsiksi.
Irroittamalla liittimet ja asettamalla takaisin varmistat että kontakti liittimissä on hyvä.
Jos senkin jälkeen kone kikkailee, laita vaihtoon.

Jos et halua alkaa aukomaan konetta, vaihtoon vain suoraan...

Antennikaapelin ja koneen välisen heikohkon kipinän aiheuttaa maadoitusero. Tämä on aivan normaalia ja sama tapahtuu minkä tahansa maadoittamattoman laitteen rungon sekä maadoitetun välillä. Esimerkiksi videot tai televisio.
Antennikaapelisi on kytketty maahan, siinä missä koneen runko ei. Jännite-ero purkautuu kipinänä.

Tästä on haittaa lähinnä silloin jos kämppä on täynnä räjähtävää kaasua.
Ottamalla kädellä kiinni antenniliittimestä ja koskemalla toisella kädellä koneen runkoa saa muuten iloisen aamuherätyksen.

-Mursunet
Maraboy
Suspended due to non-functional email address
_
31. toukokuuta 2006 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tästä on haittaa lähinnä silloin jos kämppä on täynnä räjähtävää kaasua.
Ottamalla kädellä kiinni antenniliittimestä ja koskemalla toisella kädellä koneen runkoa saa muuten iloisen aamuherätyksen.

-Mursunet

Olet oikeassa. Tässä faktaa, lukekaa kaikki palstaa seuraavat:

Ongelma on suurin tietokoneissa, joiden virtalähteessä on ns. Y-konkka häiriöiden vaimennukseen.
Kun käytetään maadoitettua pistorasiaa tietokoneelle, ongelmia ei ole. Jos sen sijaan pistorasia on maadoittamaton (ilman "viiksiä"), Y-konkka saa vain toispuoleisen jännitteen. Niinpä tietokoneen rungon ja maan (Maadoitettu pistorasia, tiskiallas, lämpöpatteri) välille voi syntyä suurimmillaan "verkkojännite/2" jännite-ero.
Kun verkkojännite on Suomessa 240 VAC, syntyvä jännite-ero on suurimmillaan siis 120 VAC.
Ei hätää! Kuluttajien suojaksi em. Y-konkat on mitoitettu siten, että suurin tärsky (eli se 120 VAC) vain nipistää. Teknisesti Y-konkan läpi menevä virta on rajoitettu sen kapasitanssiarvolla kuluttajalle turvalliseen tasoon.
Saadun tärskyn toivotaan kiinnittävän kuluttajan huomiota siihen, että tietokone kytkettäisiin asianmukaisesti maadoitettuun pistorasiaan, kuten sen ohjekirjassakin varmasti lukee.
Mutta ellei se ole mahdollista, nou hätä! Sähköturvallisuus on edelleen taattu. Näpeilleen voi saada, mutta se ei siis tapa. Muistuttaa vain kunnollisten, maadoitettujen kytkentöjen tekemisestä. Ja hyvä niin!
Mutta aina on mahdollista, että Y-konkka menee oikkariin. Silloin henkesi lähtee, kun kosketat samaan aikaan tietokoneesi runkoa ja esim. lämpöpatteria, ellei tietokoneesi ole kytkettynä maadoitettuun pistorasiaan.
Siksi suosittelen tietokoneen liittämistä aina MAADOITETTUUN PISTORASIAAN.
Silloin Y-konkan pettäessä palaa asunnon sulaketaulusta 10 A sulake, ja kukaan ei joudu vaaraan.
Näin me insinöörit olemme tämänkin asian teidän kuluttajien turvaksi ajatelleet. Noudattakaa siis paikallisen sähkölaitoksenne antamia ohjeita, niin elätte sähkön kanssa kuten kuuluukin: eli se on palvelijanne, ei isäntä.
Sähköturvallista kesää kaikille!

Maraboy
Member

2 tuotearviota
_
1. kesäkuuta 2006 @ 08:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä myös poikkean alkuperäisestä aiheesta:
Näin sähköstä ja maadoituksesta mitään tietämättömänä oli pakko hieman perehtyä tähän aiheeseen, kun joka käänteessä toitotetaan sitä, että PC pitäisi kytkeä aina suojamaadoitettuun pistorasiaan. Mutta mistä ne maadoitetut rasiat löytyvät yli 20 vuotta vanhassa kerrostalossa muualta kuin keittiöstä, tai kylppäristä. Tähän asti PC:ni on toiminut ihan hyvin työhuoneessani, jossa ei ole maadoituksia. Kuitenkin päätin pyytää sähkömiestä vaihtamaan sinne suojamaadoitetut rasiat, kun huoneistossamme tehtiin muutakin remonttia. Asentaja oli itsekin tietokoneen käyttäjä ja tietoinen tuosta vaatimuksesta, tai suosituksesta, mutta ei oikein siitä, että mitä etua saavutettaisiin vaihdolla, kun aikaisemmin ei ole ollut haittaakaan. Yleensä näissä tietokonehommissa pätee sanonta " jos ei ole vikaa, älä korjaa". Yleensä korjaamalla saadaan se kyllä rikki, tai ainakin ohjelmat sekaisin. Tutkin lähemmin asiaa ja sainkin selville, että kun PC on kiinni maadoittamattomassa pistorasiassa, on sen rungossa n. 115V vaihtojännite verkkolaitteen häiriönpoistokondensaattoreiden vuoksi (kaksi kondensaattoria, joista toinen on vaihejohdosta runkoon ja toinen nollasta runkoon, jolloin rungon potentiaali asettuu jonnekin vaihejännitteen ja nollan välille). Normaalisti tämä tilanne on ihmiselle vaaraton (virta alle 1 mA).

Tällaisen maadoittamattoman PC:n vaarana laitteille on, että A/V laitteen tai tietokoneen liitännät saattavat vaurioitua, jos signaalikaapeleita kytketään tietokoneen ollessa (sammutettunakin) suojamaadoittamattomassa pistorasiassa. Tästä voi seurata laitteistovaurioita kun tietokone kytketään esim. hifilaitteistoon, joka on maadoitettu antennin kautta. Jos tietokone on kiinni maadoitetussa pistorasiassa niin silloin ei ole vaaraa laitteistovaurioista (tosin maalenkkihurinan riski on olemassa mutta se ei yleensä pysty laitteita rikkomaan). Maadoittamattoman PC:n tapauksessa kun tietokoneen ja muun (esim. A/V) laitteiston väliin laittaa galvaanisen erotuksen, tietokoneen runko on edelleen 115V tasolla, mutta muu laitteisto on keskusantenniliitäntöjen kautta 0 V potentiaalissa, eikä tämä aiheuta mitään ongelmia tai laitteistovaurioita. Laitteistovaurioiden välttämiseksi ja oman turvallisuuden takia paras tapa on ensin tilata sähkömies (kuten minä tein) asentamaan asianmukainen suojamaadoitettu pistorasia tietokonetta varten. Jos maalenkkiongelmia (sen aiheuttamaa hurinaa yleensä) tämän jälkeen ilmenee, voi näihin ongelmiin sitten käyttää erilaisia kikkoja, kuten antenniliitynnän erottamista, tai erottimia muissa paikoissa.

Jos kaikesta varoittelusta huolimatta haluat käyttää tietokonetta maadoittamattomassa pistorasiassa, silloin on syytä kaikki tietokoneesta muihin audio- ja videolaitteisiin menevät audio- ja videosignaalit luotettavasti galvaanisesti erottaa.

Löysin hyvän asiaa käsittelevän nettisivun, josta voi nähdä mitä maadoitus on tai ei ole pahimmillaan/parhaimmillaan. Suosittelen että käytte tutustumassa Kari Huhtaman sivustoon Maadoittamisen lyhyt oppimäärä. http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=art04.sis&pa=j Tuo maadoitus ei olekaan mitenkään yksinkertainen juttu ainakaan näin maallikolle. Jokainen voi sitten itse tykönään päättää vaihdattaako rasiat ja kaapelit muuntajalle asti, vai antaako kaiken olla entisellään.
mursunet
Junior Member
_
1. kesäkuuta 2006 @ 11:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Beaver:

Naulan kantaan. Olen itsekin saanut aikanani monta laitetta rikki kytkiessäni maadoittamattoman ja maadoitetun välillä signaalijohtoja.
Tämä siis vaikka tunnen ongelman hyvin ja olen ollut varovainen.

Esimerkiksi aikoinaan skanneria kiinnittäessä kallis SCSI kortti paukahti koska jokin datanasta pääsi liitintä kiinnitettäessä koskettamaan toisen laitteen runkoa. Siinä ei matala virtakaan auta jos jännitettä on 115V.

Melkein paras kun ottaa kummatkin koneet irti verkkovirrasta asennuksen ajaksi, pääsee vähemmillä vaurioilla ja sähköiskuilla.

-Mursunet
yltzi
Newbie
_
1. kesäkuuta 2006 @ 13:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo kiitos mursunet..molexissa yks piuha oli huonosti kii eli ei vissii saanu virtaa kovo
Jussi_
Newbie
_
6. kesäkuuta 2006 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on Medionin 4400- boksi. Olen koittanut siirtää tallenteita koneelle ja polttaa dvd-levylle, mutta ei ole onnistunut. Kun olen kääntänyt tiedostot mpg:ksi niin tarvitseeko niille tehdä vielä jotain sen lisäksi (esim. muuttaa toiseen muotoon)? Poltin kerran tallenteet mpg:nä, jolloin ne näkyivät suttuisina dvd-soittimella.

Kun koitin kääntää mpg-tiedostot Dr. Divx:llä lopputuloksena oli "Failed, Divx media muxing". Mitähän tämä tarkoittaa?

Osaatteko sanoa miksi VideoRedo:ni tuntuu jumittuvan kohtaan, jossa yritän tallentaa muokattua tiedostoa. Tallennus etenee hetken, mutta näyttäisi pysähtyvän esim. 2 of 2 kohtaan, jolloin lukee myös "calculating remaining time". Vai kestääkö tallennus vain kauan?

Lisäksi voiko Nerolla polttaa yli kahden gigan kokoiset tiedostot huoletta niin että ne näkyvät dvd-soittimella? Nero ilmoittaa vain, että kyseiset tiedostot toimisivat vain tietokoneella.

Jos joku osaisi näihin kysymyksiin vastata, olisin hyvin kiitollinen.
micromat
Suspended due to non-functional email address
_
7. kesäkuuta 2006 @ 05:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oletkos katsonut tämän viestketjun alkupään sivuja jossa neuvoin ensinnäkin lataamaan sen elecardin codecin tämän jälkeen mpg tiedostot näkyvät useimmilla playreillä ei kuitenkaan kaikilla

mää olen käyttänyt tämän jäkeen uudelleen rippaukseen cucusoftin softaa sain tämän ladattua yli vuosi sitten normaalisti joltakin saitilta en muista mistä piti olla beta versio mutta se olikin proversio no.6.29 tämä on toiminut täysin ilmaiseksi en ole edes yrittänyt päivittää tätä uudempaan koska sieltä saa ilmaiseksi vain trailversion käyttöön, tämän uudelleen kryptauksen jälkeen mpg tiedostot näkyvät millä tahansa playrillä oikein, tällä cucusoftin softalla voit myös yhdistää tiedostot sekä muuntaa suoraan dvd muotoon. Tämä tekee sulle TS-video kansion jossa leffasi on vob-tiedostona tämän jälkeen voit polttaa koko höskän nerolla dvd-r tai dvd-rw levylle ja sulla on täysin toimiva dvd-levy ja tämä toimii missä tahansa dvd-soittimessa voit myös cucusoftan softalla muuntaa mpg2-muotoon jokaisen leffaan kuuluvan osan ja tämän jälkeen voit käsitellä nämä osat ilmaisella powerdirector3 ohjelmalla tämä softa tulee melkein kaikkien näytönohjain korttien kylkiäisenä tällä on melko helppoa yhdistää mpg2-filet yhdeksi isoksi mpg2-tiedostoksi tällä softalla voi myös luoda suoraan dvd-leffan ja jopa polttaa sen levylle suoraan. Saman tempun pystyy tekemään myös studio9 tai 10:llä vielä helpommin. jos lähetät yksityisviestin niin neuvon tarkemmin ,miten ne codecit ja muut kannattaa asentaa.

ps. mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia poltaa tiedostot levylle jos olen hallunnut tämän tehdä, useimmin olen kylläkin jättänyt polttamatta tiedostot levylle vaan ne voi kyllä katsella koneelta millätähansa playrilla ilman katkoja. Tietysti jos haluat katsoa levvat dvd-soittimella sinun tulee polttaa ne levylle joko oikeiksi vob-tiedostoiksi, muuntaa aviksi, tai antaa olla mpg2-muodossa useimmat dvd-soittimet kyllä soittavat em.tiedostot.

T.micromat
Hobbymat
Newbie
_
31. heinäkuuta 2006 @ 09:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tästä Medionin 4400 -boksista näyttää olevan useampi viestiketju, mutta kenties tämä kysymys sopii tähän ketjuun parhaiten.

Onko joku onnistunut siirtämään raakamuodossa olevia tallenteita Medionista tietokoneelle ja sieltä muokkaamattomina takaisin digiboksille niin, että niitä pystyy vielä katsomaan?

Olin ollut siinä lapsenomaisessa uskossa, että boksista olisi voinut ottaa "vielä katsomattomia" elokuvia talteen tietokoneelle ja vaikka polttaa levylle, ja palauttaa sitten joskus myöhemmin raakamuodossa normaalia katselua varten USB Explorerin avulla. Tämähän olisi sangen kätevää, kun kiintolevyn täyttyessä ylimääräiset tallenteet voisi siirtää välivarastoon vaikka DVD:lle. Silloin boksiin ei ihan välttämättä tarvitsisi hankkia sitä 400+ gigatavun kiintolevyä :)

Alle 2 gigan kokoisten tiedostojen edestakainen siirto kyllä onnistuu, mutta käytyään tietokoneella tiedosto ei enää ole aivan tarkoin alkuperäisen kokoinen, eikä Medion osaa enää näyttää sitä tallenteiden listassa. USB Explorer ilmeisesti muokkaa (=rikkoo) tallenteita hieman siirron aikana muutenkin kuin katkaisemalla pitkät tiedostot enintään kahden gigatavun kokoisiin osiin...

Tällä hetkellä Medioniini on koeluontoisesti siirretty tietokoneelta kaksi pienehköä raakatallennetta, mikä lisäksi kiintolevyllä on 14 koskematonta tallennetta. Tämä tuntuu sekoittavan boksin tiedostojärjestelmän täysin. Siirretyt tallenteet eivät näy tallenteiden listalla, mutta listan kaksi ensimmäistä normaalia tallennetta näkyvät duplikaatteina myös tallennelistan lopussa käänteisessä järjestyksessä, molemmat järjestysnumerolla 6553!

Esimerkiksi:
01 Kymmenen uutise
02 Kiviset ja Sora
03 TV1
...
14 MTV3
6553 Kiviset ja Sora
6553 Kymmenen uutise

On tainnut Medionin/Opentechin koodareilta jäädä tämäkin "idioottitesti" tekemättä, sillä kukapa nyt olisi niin kahjo että haluaisi siirtää tallenteita takaisin digiboksille, vaikka kaksisuuntainen USB-liitäntä sen teoriassa mahdollistaakin!

Lisäys: Yhden erittäin lyhyen koetallenteen olen lopulta onnistunut siirtämään takaisin boksille niin, että sen nimi näytetään (myöskin järjestysnumerolla 6553), mutta se näyttää katsellessa samalta kuin raakatallenteen katselu PC:llä, eli on osin pelkkää pikselimössöä ja äänikin pätkii pahasti.

Kommentteja?
mursunet
Junior Member
_
31. heinäkuuta 2006 @ 10:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hobbymat:

Tuo on toiminto mikä varmasti useammallakin valmistajalla lienee jäänyt kokonaan huomiotta, ei odoteta käyttäjän haluavan siirtää tallenteita enää takaisin.
Ainoa mitä Medion antaa siirtää ovat tietenkin kuvat ja musiikki.

Olet oikeassa että USBexploder muokkaa filuja. Se luultavasti poistaa muutamia headereita mitkä sisältävät mm.järjestysnumeron esityslistalla.
Tällöin järjestysnumeron speksaava 16bit muuttuja ei päivity ja on ilmeisesti oletusarvolla, eli 65535, josta kone näyttää vain alkuosan koska ei odoteta että laitteessa voisi olla kymmentätuhatta tallennetta enempää kerralla.

Videopätkät saa kyllä periaatteessa takaisin alkuperäiseen formaattiin, mutta sitä varten pitäisi olla oma konvertteri mikä palauttaa puuttuvat tiedot ja modifioi tiedostot takaisin sopiviksi.

Eli helpompaa on kun tallentelet tiedostot DVD levyille ja katsot ne DVD soittimella...

-Mursunet
easy_ac
Newbie
_
4. elokuuta 2006 @ 05:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Morjens, eilen tuli kaupasta hankittua tuo medion mdc 4400 pvr hintaan 299? ! Markantalo tiputti hintaa reilusti, gigantissa 499?

Luonnollisesti heti pitää kokeilla kaikkea ja itsellä sellainen ongelma, että kun siirrän usbllä nauhoituksia pc:lle, jonka jälkeen projectX:llä erotan audio ja video raidan niin sen jälkeen kuva hiukan pätkii ja pikselimössöä näkyy kuvassa Onko jotain toista ohjelmaa tähän hommaan tai auttaako asiaan laitteen päivittäminen. Laita siirtää melkohitaasti 2mb/s. Ja kun katsoo tuota log tiedostoa tuosta muuntamistapahtumasta niin aika paljon virheitä se sinne ilmoittaa.

Muuten ihan tyytyväinen laitteeseen toistaiseksi toiminut moitteettomasti.

Jos joku osaa auttaa/neuvoa olen erittäin tyytyväinen, vai auttaako mahdollisesti tuo kiintolevyn liittäminen tietokoneeseen mitään kun kuitenkin vaikuttaa hiukan siltä että kuva näyttää olevan pikselimössöä jo siinä projectx:n ruudussa kun sitä selailee.
mikemagic
Newbie
_
4. elokuuta 2006 @ 10:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa, ite ostin viime viikolla Medionin gigantista 299 hintaan. Ja vein seuraavana päivänä takaisin ja ostin Topfieldin tilalle. Ja kyllä muuten kannatti vaihtaa, loppui äheltäminen ja tuskailu samantien.

Medionin ongelmasatoa uusimmalla firmwarella:
* Kuva nykii tallenteissa paikoittain
* Filen siirto PC:lle onnistuu, mutta sitä en saanut millään järkevästi PC:n kautta DVD:lle, Project X:ssä kuvassa pikselimössöä. Tekstitys jumittuu paikalleen muutaman rivin jälkeen.
* Jos tallensin Canal+:lta ja yritin samalla katsoa toista Canal+ kanavaa tuli virheilmoitus keskelle ruutua (jotain että Ei käyttöoikeutta), vaikka kuva näkyi ilmoituksen alla ok...

Topfieldissä ei toistaiseksi mitään ongelmia, kaikki toiminut hienosti ja helposti!
easy_ac
Newbie
_
4. elokuuta 2006 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sanotaan nyt näin että tallentavaksi digiboksiksi tuohon hintaan olen tyytyväinen ja opiskelija budjetilla ei varaa noihin kalliimpiin vehkeisiin. Ja just sentakia tuli tämä ostettua kun hinta oli kutakuinkin kohdallaan.
Hobbymat
Newbie
_
5. elokuuta 2006 @ 08:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
easy_ac:

Käänsitkö tiedoston "katsottavaan" muotoon siirron jälkeen vielä sillä USB Explorerin punaisella T-nappulalla? Ilman tuota kääntöä kuva on tosiaan katsomiskelvoton.

Sen olen muuten huomannut, että YLEn tekstit saa ProjectX:llä eroteltua talteen ilmeisesti vain tuosta kääntämättömästä raakatiedostosta. Kuvan ja äänen saa sitten eroteltua vain käännetystä tiedostosta... Helppoa, hauskaa ja mukavaa - eikö! :)
easy_ac
Newbie
_
6. elokuuta 2006 @ 08:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jes! Hyvä ja kiitos, nyt näkyy kuva selvänä, ei pätki eikä mössöönny kun on muuntanu tiedoston sillä usbexplorerilla.

Kuitenkin Vielä on tuon projectX:n kanssa ongelmia, vetää vaan älyttömän virhelistan siihen kun rupee sitä ajamaan. Sitten erottaa vaan vähän videoraitaa jokapätkiinykii ym. Asetukset oon pistäny niinkuin tuolla yhessä artikkelissa sanotaan.

Onko muita vastaavia ohjelmia kun tuo projectX ?

Nyt ollaankin askelta lähempänä sitä dvdlle tallentamista, kun vaan sais tuon projectX:n toimii.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2006 @ 08:31

sine
Newbie
_
6. elokuuta 2006 @ 19:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä olen käyttänyt VideoReDo Plus ohjelmaa ja aina varmuuden vuoksi "kääntänyt videon" "Tools => QuickStream Fix" korjauksella. Videon olen pakannut sitten VirtualDubMod.exe :llä. Profiilit on em. ohjelmaan tullut väsättyä kokeilun kautta, koska olen käyttänyt VirtualDubia vuosia. YLE:n ja mm. Discoveryn tekstitykset jäävät pois, mutta ei ole toistaiseksi haitannut. ProjectX:lläkö ne saisi jotenkin kikkailtua?

Ihmettelin joskus, miksi äänessä on minulla räpsyjä. Syyksi paljastui oma syy/ffdshow:n virhe. Sen oma MP1 ja MP2-äänenpurku ei toimi täysin oikein. FfdShow:n asetuksiin piti tehdä pari säätöä eli se pois päältä äänenpurkamisessa (ffdshow => Audio decoder configuration => Codecs => MP1,MP2 disabled) ja äänen kun purkaa tuolta schneider-fin.fi sivulla olevalla decoderilla, niin ääni on hyvä ja ilman rutinoita.

http://www.schneider-fin.fi/www/page.php?cat=4

Näköjään uusi v.1.51 ohjelmistoversio on tullut Medioniin ja Finlux DVB-C 650:een (sama laite eri nimellä). Parin päivän kokeilun perusteella jotenkin tuntuu, että ainakin Medionissa kuva jämähtää herkästi kelauksissa jumiin. Finlux piti palauttaa tehdasasetuksille päivityksen jälkeen, kun YLE:n (taas yle ja yle...) tekstit eivät muuten lähteneet pelaamaan. Tämän jälkeen kokeilin huvikseni YLE Teemalta katsoa jotain ohjelmaa ja suureksi hämmästyksekseni tekstitys tuli juuri niin kuin pitikin ja täysin oikeaan aikaan. Jokohan tämä YLE:n tekstitys toimisi kuten pitääkin?

Lisäksi huomasin, että USB Explorer v.0.5 tekee kuvamuunnoksen pienempään päin automaattisesti, jos kuvan resoluutio on liian iso. Telkkarin ruudulla kuva näytti suht hyvältä, mutta tietokoneella se on aika kauheaa katsottavaa: kohteen reunat sahalaidoilla ja punaiset värit ovat menneet vaaleiksi/pieleen ainakin niissä parissa netistä pikaisesti lataamissani 2005 Ford Mustang kuvissa (auto oli punainen), jotka kokeilin siirtää digiboxiin.
Mainos
_
__
 
_
Jarza_79
Suspended due to non-functional email address
_
9. elokuuta 2006 @ 11:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistähän saisi ladattua uusimman usbexplorerin ja uusimman päivityksen purkkiin, kun noi maahantuojan linkit ei toimi?
 
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > medion mdc 4400 pvr - pc
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy