Samsung SyncMaster 226BW 22''
|
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
12. elokuuta 2007 @ 20:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Täydellisiä näyttöjä ei ole mutta sellaisia on todella paljon mihin ihmiset ovat tyytyväisiä ja ainoastaan sillä on merkitystä.
tuokin on totta
ihmisen paras ja huonoin puoli on se että se ei koskaan jää paikalleen vaan aina haluu ja vaatii kehitystä eli kehittää itseään
minäkin olen hyvin kriitinen kaikesta en pidä mistään kaikkein vähiten siitä joka tuijottaa mua aamusin peilistä mut ajan kanssa kaikesta oppii pitämään esim inhosin tän hetkistä asunto ja ostaessa tää oli vain väli luukku kun saan paremman työn ja rahaa säästöön nyt kun olis niin rakastan asuntoani enkä muuta ikinä pois tästä niin se mieli pide vaihtuu ajan myötä ainakin mulla
Lainaus: Porshe :
kun mun viestit hukkuu tonne sekaan ja kukaan ei vastaa niihin
tän Topicin eri sivuilla on kuvia näytöstä itekkin olen laittanut muutaman kuvan tästä mun hienosta 22" näytöstä
mut vielä kerran mulla on - S - Panelin näyttö tässä kuva ja tässä -> vielä yks kuva mut ota rauhallisesti ja nauti loppu kesästä
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
12. elokuuta 2007 @ 21:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Porshe: Voisitteks te hoitaa ton teidän paskan puhumisen jossain muualla kun mun viestit hukkuu tonne sekaan ja kukaan ei vastaa niihin. Muutenkaan tätä ei oo tarkoitettu siihen.
Jos asenne on tämä niin ei välttämättä kannata kirjoittaa tänne.
Lainaus: Olisko joku niin ystävällinen ja ottaisi minulle kuvan näytöstänsä kun pelaa jotain peliä tai katsoo valokuvaa sillä ja sitten pistää sen tähän ketjuun ja kertoo mikä paneeli siinä on niin vertaan vähän että onko noissa S,A,C paneeleissa paljon eroja
Koska tämä oli niin tärkeää niin annetaan kommenttia. Jos ihmiset ottavat valokuvan kameralla peli hetkestä niin se ei anna mitenkään vertailukelpoista kuvaa itse näytöstä koska kamera ja valaistus vaikuttaa lopputulokseen.
Jos otetaan kuvakaappaus jostain pelitilanteesta esim. S-paneelilla niin se on vertailukelpoinen toisiin paneeleihin nähden vain jos se otetaan samasta pelikohdasta toisilla paneeleilla. Tämän lisäksi näissä näytöissä pitää olla ihan vastaavat säädöt kontrastin, värien yms. osalta tai kuvanlaadulliset erot voivat syntyä pelkkien säätöjen seurauksena.
Tästä päästään siihen tulokseen että ainoastaan ne henkilöt joilla on kyseisestä näytöstä eri paneeleilla olevia versioita pystyvät antamaan vertailukelpoista materiaalia. Edellyttäen että näytöt on säädetty mahdollisimman hyviksi...
Joten jos oikeasti haluat tietää eroista niin otappa hyvä ystävämme google avuksi...
Muuta mahdollisuutta sinulla ei ole.
Lainaus: vielä yks kuva
Pari viikko sitten pelasin tuon pelin samaan kohtaan :) Eli HL2 - episode 1
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. elokuuta 2007 @ 21:21
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
13. elokuuta 2007 @ 07:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Pari viikko sitten pelasin tuon pelin samaan kohtaan :) Eli HL2 - episode 1
jep oon tässä jo 6kk oottanut episode 2
Half-Life 2: Episode 2 julkaistaan pc:lle lokakuun 9 päivä 2007 -> Half-Life 2: Episode 3 julkaistaan pc:lle joskus 2088 lopussa
|
FaTFoX
Suspended due to non-functional email address
|
13. elokuuta 2007 @ 11:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Kysyin Samsungilta että miksi näyttö ilmoittaa paneeliksi AU:ta mutta takana tarrassa lukee "S". Tässä vastaus:
Kiitos yhdeydenotostanne Samsungin asiakaspalveluun. Kyseessä on AU Optronicsin valmistama paneeli. Sitä, miksi tarrassa on merkintä "S" emme osaa sanoa.
Että näin samsungilta...
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
13. elokuuta 2007 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FaTFoX: Kysyin Samsungilta että miksi näyttö ilmoittaa paneeliksi AU:ta mutta takana tarrassa lukee "S". Tässä vastaus:
Kiitos yhdeydenotostanne Samsungin asiakaspalveluun. Kyseessä on AU Optronicsin valmistama paneeli. Sitä, miksi tarrassa on merkintä "S" emme osaa sanoa.
Että näin samsungilta...
Päivän paras :D Kyllä Samsungilla osataan...
|
FaTFoX
|
13. elokuuta 2007 @ 13:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarvii ottaa kaverin "takuuvarma" S tähän rinnalle ja kattoo onko erot kuin suuria. Jim's pc store myi tätä kyseistä "takuuvarmaa" tuossa jokin aika sitte. service funtionista on kylläkin poistettu kaikki oleellinen tieto...
Samsungille lähti tulikivenkatkuinen e-mail bumerangina...
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
13. elokuuta 2007 @ 15:53 |
Linkki tähän viestiin
|
läski kettu : oo tyytyväinen että sait hyvän panelin mitä olen useita eri arvostelu sivuja lukenut niin -A- = AU Optronics yhtä hyvä kuin -S-
|
zrg
|
13. elokuuta 2007 @ 17:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80: läski kettu : oo tyytyväinen että sait hyvän panelin mitä olen useita eri arvostelu sivuja lukenut niin -A- = AU Optronics yhtä hyvä kuin -S-
A-paneeli ei oo lähelläkään yhtä hyvä kuin S-paneeli.
http://www.behardware.com/articles/667-1...he-verdict.html
Ton linkin oon jo kerran tähän pistäny mut pistetääs nyt sit viel.
|
Senior Member
15 tuotearviota
|
13. elokuuta 2007 @ 18:01 |
Linkki tähän viestiin
|
et sitten itse vaivautunut lukemaan? :) A paneeli on todella lähellä S paneelia oikealla kalibroinnilla
1337 viestiä kirjoitettu 31.3 2008
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
14. elokuuta 2007 @ 17:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Itse kun olen noita nykyisiä TN-paneeleja jonkin verran katsonut niin voin hyvillä mielillä sanoa että TN-paneelien katselukulmat ovat lähes kaikille täysin riittävät.
Dell 3007Wfp ja 2007Wfp näyttöihin verratessa TN paneelisten (vanha Samsung, 226BW) katselukulmat ovat heikot ainakin omaa käyttöä ajatellen, eli näyttöä katsotaan keskilinjan yläpuolelta ja alapuolelta myöskin.
Lainaus:
Tämä lause kiteyttää hyvin kyseisen henkilön ajatukset. Ei varmaan kannata huomioida sellaisen henkilön mielipiteitä kenen mielestä markkinoilla ei ole yhtäkään hyvää littunäyttöä...
On hyviä näyttöjä, mutta kaikissa on ikäviä puutteita mitkä rajoittavat hankkimista.
Vuosi on taas vierähtänyt eikä ainoatakaan sopivaa näyttöä ole tullut vastaan.
20"+, 1920x1200+, ei TN, 5/10ms, imputlag <20ms, voisi olla hyvä lähtökohta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Kuitenkin lähes kaikki TN-paneelillisten näyttöjen omistajat ovat tyytytäisiä ja eritoten henkilöt jotka ovat saaneet S-paneelillisen 226BW näytön.
Täydellisiä näyttöjä ei ole mutta sellaisia on todella paljon mihin ihmiset ovat tyytyväisiä ja ainoastaan sillä on merkitystä.
Suurin osa normaaleista ihmisistä ei ymmärrä yhtään mitään kuvan tai äänenlaadusta, siksi ostetaan niitä halpisnäyttöjä ja 50e 5.1 järjestelmiä.
Toki elämä on varmasti paljon helpompaa.
Tehomylly.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. elokuuta 2007 @ 17:48
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
14. elokuuta 2007 @ 18:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Ymmärrän kyllä täysin PeteTK:n mielipiteet ja tuntemukset näytöistä. Ihminen joka ymmärtää hyvän kuvan päälle osaa varmasti vaatiakkin sitä.
Rahaa se vie ja paljon aikaa kun etsii juuri sitä itselleen sopivaa vaihtoehtoa mutta kun sen löytää niin fiilikset ovat sen mukaiset.
Yleisesti ottaen ihmiset eivät ole lähellekkään yhtä kriittisiä kuvanlaadun suhteen ja nämä "ei täydelliset" näytöt saavat suupielet hymyyn kun sellainen saapuu keskusyksikön kaveriksi.
Lisäksi raha on monilla rajallista eikä kaikki edes nää niitä virheitä mitkä joillekkin tarkoittaa suunnilleen maailmanloppua...
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
14. elokuuta 2007 @ 19:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: 20"+, 1920x1200+, ei TN, 5/10ms, imputlag <20ms, voisi olla hyvä lähtökohta.
no nyh meni yli että pomppasi
tiedän että 2ms tn paneli on oikeesti harmaasta harmaaseen 5ms kun se on oikein laskettu
mut mitä tarkoitat että 20ms on hyvä lähtö kohta edes isoissa 60" LCD töllössä ole niin suuria vasteaika
Lainaus: Suurin osa normaaleista ihmisistä ei ymmärrä yhtään mitään kuvan tai äänenlaadusta, siksi ostetaan niitä halpisnäyttöjä ja 50e 5.1 järjestelmiä.
no en kai sitten ole "normaali"
olen kyllä nähnyt ulkomaaan (viimeks saksan) hifi messuilla aitoja High-End video tykkejä ja kaijuttimia ym elecroniikka mut ei oo rahaa tai kiinostusta maksaa ison kaksion verran rahaa jostakin kaijutin setistä
ja eihän suomessa ole edes kuin noita halpoja alle 200 000? kaijutin settejä joten miten perus suomalainen edes vois tietää "kunnon" elecroniikasta kun niitä ei myydä edes täällä rapakon takana
Lainaus: Toki elämä on varmasti paljon helpompaa
jep on se kiva syödäkkin myös ruokaa ja herkkuja kun kattoo leffoja
mielummin pikkusen jokun näytön laadusta luovun kuin omasta ruoka ja harrastus pudjetistaLainaus: Ymmärrän kyllä täysin PeteTK:n mielipiteet ja tuntemukset näytöistä. Ihminen joka ymmärtää hyvän kuvan päälle osaa varmasti vaatiakkin sitä.
kuten myös mut sillä mitä on pitää tulla toimee joten elän sen mukaan
kun tulee "oikeilta" hifi messuilta ei miltään suomen kylä tapaamiselta niin koti maahan tullessa sitä pistää loton heti vetämään
oon kyllä tähän tyytyväinen
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
14. elokuuta 2007 @ 20:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin, mitä todennäköisimmin itselleni tulee seuraavaksi TN-näyttö.
Ne ovat kuitenkin kehittyneet niin paljon tähän päivään mennessä että niiden laatu riittää yleisesti ottaen kaikille muille paitsi "pahimmille" hifisteille.
Netti ja pelikäyttöön täysin riittäviä. Ja leffathan katsotaan jo ihan eri kokoluokasta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. elokuuta 2007 @ 03:45
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
14. elokuuta 2007 @ 22:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
15. elokuuta 2007 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
tiedän että 2ms tn paneli on oikeesti harmaasta harmaaseen 5ms kun se on oikein laskettu
mut mitä tarkoitat että 20ms on hyvä lähtö kohta edes isoissa 60" LCD töllössä ole niin suuria vasteaika
Vaste-ajalla ja imputlagilla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Vaste-aika on paneelin nopeus, esim. gray to gray, imputlagi on viive esim. hiiren liikkeen ja näytöllä näkyvän kuvan välissä.
24"+ näytöissä se on esim. 20-60ms, riippuen näytöstä ja tilanteesta.
Tuohon päälle pingi esim. 20-40ms ja viivettä hiiren liikkeen ja kuvan välissä on pahimmillaan jo 100ms eli 0.1s.
Lainaus:
olen kyllä nähnyt ulkomaaan (viimeks saksan) hifi messuilla aitoja High-End video tykkejä ja kaijuttimia ym elecroniikka mut ei oo rahaa tai kiinostusta maksaa ison kaksion verran rahaa jostakin kaijutin setistä
ja eihän suomessa ole edes kuin noita halpoja alle 200 000€ kaijutin settejä joten miten perus suomalainen edes vois tietää "kunnon" elecroniikasta kun niitä ei myydä edes täällä rapakon takana
Kunnon kaiuttimista ei tarvitse sentään 200 000€ maksaa, muutenkin hinta/laatu ei ole enää järkevä tuossa hintaluokassa, High-Endissä erikoiset tekniset ratkaisut ja brändi maksaa, silti tekninen suorituskyky voi olla huono.
Kehitystä on kyllä tapahtunut eikä puutteita enää pahemmin ole, toivottavasti saa mahdollisimman pian dumpata Crt rakkineen pois.
Tehomylly.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. elokuuta 2007 @ 17:43
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
15. elokuuta 2007 @ 22:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Kunnon kaiuttimista ei tarvitse sentään 200 000? maksaa, muutenkin hinta/laatu ei ole enää järkevä tuossa hintaluokassa
no tuo oli vain esimerkki
perus kadun tallaajalla on suprer markettien käsitys hifistä
he näkevät jokun Epson 699? videotykin ja luulevat että kaikki tykit on samanlaisia ja kun he kuuntelevat jotakin 187? gigantin "koti teatteri" settiä kuulematta mitään parempaa niin he ostavat sen gigantin vilkku ledi setin
tosin osille se attilan ym kaijutin ja koti teatteri setti riittää vaikka ovat kuuleet ja nähneet hifi liikkeessä eri kaijuttimia kuten minä olen nähnyt huippu PC näyttöjä mut tää Samsung SyncMaster 226BW 22" riitti mun tarpeisiin
kokeilin kaiken järjen vastaisesti miltä DVD leffa näyttää 22" ruudulla no pieni kuva leffa kuvaksi mut hyvän laatuinen Samsung 226bw ja DVD
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
16. elokuuta 2007 @ 02:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Voihan näytölläkin elokuvia katsoa jos näyttö vaan suostuu 50 ta 75hz virkistystaajuuteen Pal-dvd:tä katsottaessa.
Tehomylly.
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
16. elokuuta 2007 @ 05:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Eiköhän kaikkia nykynäyttöjä saa jo 75hz tilaan. Ainakin 50hz luulisi saavan. Mikä tuossa on niin tärkeää?
AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
16. elokuuta 2007 @ 14:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuva nykii muuten.
Tehomylly.
|
A_SA
Newbie
|
16. elokuuta 2007 @ 15:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei, kertokaas viisaammat, että pärjäisikö tämä acerin näyttö mitenkään tälle 226BW:lle.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2007 @ 15:47
|
Mukke
Newbie
|
16. elokuuta 2007 @ 16:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Kertokaa te fiksut ihmiset, että miksi tämä näyttö häntii niin selvästi? tähän asti olen pelannut pelkällä putkella. Nyt ostin tämän ja pelaamisesta ei tule mitään kun niin sumeaksi menee maisemat ja kaikki. Kertokaa myös miksi jos ITSE pelaan niin tuon häntimisen huomaa hyvin selvästi, mutta kun SPECTAAN jonkun muun peliä, niin siinä ei hänni YHTÄÄN. Ei tule ghostia ei bluria ei yhtään mitään..kun putkella pelais. Kun taas itse menen pelaa niin sama paska jatkuu..En tajua sitten yhtään. S panelin näyttö on.. Tämä on kolmas 2ms näyttö minkä omistan..ja tekisi tämäki mieli hävittää. Eka samsungi oli 3pvä ja myin pois. BenQ oli yhden illan ja takas laatikkoon ja palautus.. Ja nyt tämä. ARGHHHHHHH! plaplaa.. 8800gtx toimii näyttiksenä.
"paska puhetta!!" (c) Virmanen
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
16. elokuuta 2007 @ 18:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Eiköhän kaikkia nykynäyttöjä saa jo 75hz tilaan. Ainakin 50hz luulisi saavan
tämän 226bw on 50hzmin -> 75hz max mut ite käytän sitä kokoajan 60HZ
Lainaus: Kuva nykii muuten.
puhutko nyt littu näytöstä
Lainaus: Hei, kertokaas viisaammat, että pärjäisikö tämä acerin näyttö mitenkään tälle 226BW:lle.
enpä ole koskaa kuulut että kukaan olisi ACER näyttöjä kehunut ainut kehuttava Acer nimeä kantava tuote on Acer Ferrari kannettavat
Lainaus: Kertokaa te fiksut ihmiset, että miksi tämä näyttö häntii niin selvästi?
siis HÄ
tässä on 2ms TN paneli joka on 5ms oikeesti mut edes 8ms panelilla ei huomaa nykimistä edellinen littu näytössä oli 8ms paneli ja ei näkynyt mitään häntimistä tässä olin jo unohtanut koko jutun kun ei nyky littu näytössä niitä enään ole
Lainaus: Nyt ostin tämän ja pelaamisesta ei tule mitään kun niin sumeaksi menee maisemat ja kaikki.
säädöt näytön ohjaimessa ketuillaan ehkä tai jotain muuta ? ite pelannut useita FPS pelejä nyt eikä yhtään hätimistä ole
tossa FEAR ja CSS meni kuva kyllä sekavaksi kun oli max asetukset päällä sitten laskin reunan pehmennys ym asetuksia puolet pois niin johan pelitää ei mun näytön ohjain vaan jaksanut tunkee max reson kanssa tän 226bw ruudulle kuvaa
mut kun sulla on 8800gtx näyttis niin uskoisin että jokin asetus pielessä tää ei nyi
|
staner
Junior Member
|
16. elokuuta 2007 @ 19:00 |
Linkki tähän viestiin
|
joo mulla on sama ongelma myös! kuva nykii selvästi ei tarvi kun siirtää ikkunaa työpöydässä niin huomaa heti ja tulee blur efekti.
voiko se johtua siitä että näyttä on kiinnitetty VGA johdolla koneeseen eikä sillä DVI kaapelilla.
|
Senior Member
15 tuotearviota
|
16. elokuuta 2007 @ 19:22 |
Linkki tähän viestiin
|
itsellä kanssa sama blur effecti hommeli.. työpöydällä kun liikuttaa hiirtä hitaasti ja katsoo sitä tarkkaan niin perässä näkyy selvä vana.. ja vaikka tämä onkin A paneelin näyttö niin kyllä tässä silti on väh 5ms vasteaika
1337 viestiä kirjoitettu 31.3 2008
|
Mainos
|
|
|
Mukke
Newbie
|
17. elokuuta 2007 @ 02:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Totuus on se, että kaikki eivät vaan huomaa sitä häntimistä. Olen käynyt läpi kaiken maailman asetuksia. Tuloksetta.
Tämä kuva
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/lcd-guide_4.html
kertoo kyllä kaiken..Eli tuo alempi kuva. Sumea kuva. Kun vähänki liikutat nopeammin hiirtä (pelaat esim tdm) niin koko maisema muuttuu tuollaiseksi. Et enää siinä erota sieltä joukosta vihuja etkä mitään..kaiketi siihenki tottuu, mutta vaikeuttaa se pelaamista kyllä paljon. Ja juurikin tuo työpöydällä ikkunan siirtäminen tekee sen blur efektin. Ilmeisesti ei näistä tft näytöistä ole pelaamiseen. Hienohan ja iso tämä on.
Edelleen eniten minua ihmetyttää se, että jos itse pelaan tuo efekti tapahtuu..mutta jos olen spectator ja katson toisen peliä, niin ei tule yhtään mitään häntimistä. Sama kun putkella pelaisi. Jos joku tähän keksii vastauksen niin olisin hyvin kiitollinen.
"paska puhetta!!" (c) Virmanen
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. elokuuta 2007 @ 02:37
|