Netissä on joukkovoimaa: 50 000 allekirjoitti kansalaisaloitteen ennätysvauhdilla
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 19 maaliskuuta, 2013
Kansalaisaloite tasa-arvoisen avioliittolain puolesta keräsi vaadittavat 50 000 allekirjoitusta ennätyksellisen nopeasti vain hieman vajaassa 15 tunnissa. Suuri osa allekirjoituksista kertyi aamu- ja iltapäivän aikana ja raja ylittyi puoli kahden aikaan päivällä.
Uutisen kirjoitushetkellä jo vajaat vajaat 62 000 suomalaista on käynyt kannattamassa aloitetta kansalaisaloite.fi-sivustolla.
... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Twinkie_Dee
Junior Member
2 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 20:13 |
Linkki tähän viestiin
|
..EIKÄ riitä. Sukupuolisten keskinäisyyttä "rakkautta" kaupitellaan ikään kuin myyntivalttina vaate,kosmetiikka,sporttivaate teollisuudessa selkeästi parasta aikaa.
Homot>MYY eikai tästä muuta voi päätellä.
|
Member
2 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 20:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Twinkie_Dee: Lainaus: Kysymys teille homouden vihaajille ja sen vastustajille (mikä on aika nurinkurista, sillä samalla voisi olla vaikka vihreäsilmäisyyden vastustajia) on aina: miten se on teiltä pois, että kaltoin kohdeltu ihmisryhmä saa tasa-arvoiset ihmisoikeudet teidän kanssanne? Miten teidän elämäänne vaikuttaa se, että yleinen hyväksyntä homoja kohtaan on kasvanut? Vastaus viimeiseen taitaa olla se, että olettekin itse vähemmistössä homovihanne kanssa, eikä enää olekaan jees vihata ihmisiä vain sen takia keitä he rakastavat.
Sen verran korjaan selkeästi ,että minulle on sinänsä sama mitä sinä teet nussit tyynyä,äitiäsi,tai vieruskaveriasia (jolla on munat) mutta fakta on se että sairaudesta homoudessa on kyse. En tiedä,tapauskohtaista lienee ,hylkäys(parisuhteessa) mahdollinen insesti lapsuudessa jne.. mutta minulle aivan selvää homoksi ei synnytä.
Ja tervetuloa vaan sinullekkin tänne 2000 luvulle. Homoutta ei ole luokiteltu suomessa sairaudeksi 80-luvun alun jälkeen...
|
3rd_party
Senior Member
3 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 20:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Tämä uutisen kommenttiosio on kyllä ehdoton pohjanoteeraus tämän sivuston historiassa. Joskus aikoinaan rupesin käymään Afterdawnin sivuilla, koska täällä oli oikeasti hyvä ja asiallinen keskustelufoorumi, josta löytyi ratkaisu moneen ongelmaan. Uutisia seurasin, koska niissä käsiteltiin monta asiaa, jotka jäivät valtamedialta käsittelemättä. Käyttäjäksi rekisteröidyin, jotta pystyin paremmin osallistumaan monesti asiallisiin ja uutisia syvällisempiin keskusteluihin.
Nyt näiden keskusteluiden taso on hiljalleen laskenut niin alas, että olen alkanut oikeasti miettiä koko sivuston jättämistä omaan arvoonsa. Uutiset pystyn lukemaan Vergestä tjm., joten niiden suhteen en menetä mitään. Keskustelu taas on pääasiassa, anteeksi kielenkäyttöni, ala-arvoista paskaa. Samsung-trollit nyt vielä jotenkin jaksaa, surkean argumentoinninkin kestää, mutta kun keskustelupalstaa aletaan käyttämään vihapuheen levittämiseen, on raja mielestäni ylittynyt.
Ei toki Afterdawnin tuloissa paljon merkitse, jos lakkaan palvelua käyttämästä, mutta epäilen kyllä, etten ole ainoa jota tämä tason lasku häiritsee.
|
jani1987
Member
10 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 20:28 |
Linkki tähän viestiin
|
kuinkahan moni on lukenut tuon kunnolla, kun puhutaan kirkosta koko ajan. Tämä on Johdanosta Lainaus: Tällä esityksellä ei ole tarkoitus puuttua uskonnollisten yhdyskuntien avioliittolain 16 §:ssä säädettyyn oikeuteen määrätä kirkollisen vihkimisen ehdoista ja muodosta. Kaikilla vihkimiseen oikeutetuilla uskonnollisilla yhdyskunnilla, evankelis-luterilainen ja ortodoksinen kirkko mukaan lukien, on jatkossakin itsenäinen oikeus päättää, vihkivätkö ne samaa sukupuolta olevia pareja avioliittoon.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. maaliskuuta 2013 @ 20:29
|
Member
2 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 20:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jani1987: kuinkahan moni on lukenut tuon kunnolla, kun puhutaan kirkosta koko ajan. Tämä on Johdanosta Lainaus: Tällä esityksellä ei ole tarkoitus puuttua uskonnollisten yhdyskuntien avioliittolain 16 §:ssä säädettyyn oikeuteen määrätä kirkollisen vihkimisen ehdoista ja muodosta. Kaikilla vihkimiseen oikeutetuilla uskonnollisilla yhdyskunnilla, evankelis-luterilainen ja ortodoksinen kirkko mukaan lukien, on jatkossakin itsenäinen oikeus päättää, vihkivätkö ne samaa sukupuolta olevia pareja avioliittoon.
Eipä tätä asiaa vastustavien puolelta yleensäkään ole sen kummempaa perehtymistä nähty. Kirkko on monille vain auktoriteetti johon vedota, kun omaa homovihaa ja pelkoa ei pysty muuhun kätkemään.
Edit: Jos kirjoittaisi kerralla oikein...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. maaliskuuta 2013 @ 20:36
|
tataka
Member
|
19. maaliskuuta 2013 @ 20:45 |
Linkki tähän viestiin
|
itse kävin samalla muutaman muunkin aloitteen allekirjoittamassa mm toimenpidealoite perustulosta.
mutta minusta kirkko ja valtio on pidettävä erossa, eli valtio voi siviilivihkiä nais-mies ja sekapareja mutta kirkko tai muu uskonnnollinen ryhmä voi laittaa halutessaan loitsut sen päälle jos huvittaa.
minusta se että afterdawnissa on paljon vihapuhetta johtuu siitä että nörteistä suurinosa on oikeistolaisia. jossain oli joku kysely kumman kokee omimmaksi niin reilusti yli puolet oli kapitalisti-fasisteja, eli se että täällä on homovihamielistä porukkaa ei ole mulle mikään ihme sen valossa.
|
jani1987
Member
10 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 20:48 |
Linkki tähän viestiin
|
itse kävin sen alle kirjoitamassa n klo 2 yöllä silloin mietin meneeköhän tämä yli 50 000
|
Junior Member
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 3rd_party: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mauriland: Kansan mielipide: Homppeli hommat on tärkeämpiä kuin tekijänoikeuslain korjaaminen.
Luojan kiitos ihmisoikeudet tosiaan kiinnostavat enemmän kuin se, saako netistä ladata musiikkia.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Demus: Kyseessä on periaatteellinen suhtautuminen yhteiskunnan rakentumisen kannalta perussoluun eli perheeseen. Erityisesti adoptio-oikeuden näen hyvin ongelmallisena. Vaikutusta nyt tehtävillä päätöksillä voidaan vaan arvailla, koska päätösten hedelmät tulevat näkymään vasta kymmenien vuosien päästä.
Jos se yhtään lohduttaa, niin ei homopari voi olla paljon heteroparia tai yksinhuoltajaa huonompi. Vanhemmat tappavat Suomessa vuosittain yli kymmenen lasta. Lapsia huostaanotetaan pari tuhatta. Syrjäytyneitä nuoria on lähes 70000. Ja lista jatkuu.
Lainaus: Jos perusteluna on "Henkilöt rakastavat toisiaan eivätkä vahingoita muita toiminnallaan"... mitenköhän yhteiskunta suhtautuisi sukurutsaukseen, jos esim. isä ja sen täysikäinen tytär haluais keskenään naimisiin?
Lapsen ja vanhemman suhde on täysin erilainen. Lapsi on aina alisteisessa asemassa vanhempaansa nähden ja monesti manipuloitavissa. Tältä pohjalta ko. suhde ei voisi perustua tasa-arvoisiin lähtökohtiin. Toisaalta ko. suhde myös aiheuttaa haittaa muille: liian läheistä sukua olevien lisääntyminen aiheuttaa perinnöllisten sairauksien todennäköisuuden voimakasta kasvua ym. terveyshaittoja, jotka ovat äärimmäisen ongelmallisia paitsi lapsen, mutta pitkässä juoksussa myös koko yhteiskunnan kannalta.
Entäs sitten vaikkapa veljekset tai siskokset? Eivät voi saada keskenään lapsiakaan. Kuka meistä on estämään, jos he rakastavat toisiaan ja haluavat mennä naimisiin. Mitä se kellekään kuuluu, jos kaksi aikuista haluaa petihommiin ja naimisiin, vaikka ovatkin veljiä/siskoja? Eivät he sillä muille mitään ongelmia aiheuta. Vai meneekö minulta jotakin ohi?
En toki kannata mitään sisarusten liittoja ja noilla homoliitoilla ei minulle ole mitään väliä. Kunhan tässä vain ihmettelen asiaa.
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Twinkie_Dee: Ihan kaupunkilaisen näkökantaa. On ihan tarpeeksi juniorin ulkoiluttamisessa tekemistä vkon-lopun pariskuntien kuumimpien lemmiskely hetkien peittelyssä ilman,sitä kysyvää katsetta että jos tähän vielä prkl hintitkin leimataan "normaaleiksi" menemään naimisiin kristinuskoisessa maassa ja lisääntymään kuten jumala "määräsi"!?
Opetan suvaitsevuutta aina,mutta kai kaikella on joku raja?
Kirkon tutkimuskeskuksen marraskuussa 2011 teettämän kyselytutkimuksen mukaan vain 27 prosenttia suomalaisista uskoi kristinuskon jumalaan. -wiki
|
himpo
Senior Member
7 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaimo kävi allekirjoittamassa (lieneekö piilolesbo?) ja pakotti minutkin allekirjoittamaan (en tahdo erota) ja allekirjoitin, mutta muistin sen tekijänoikeus jutun samalla ja kävin laittamassa senkin joutessani.
Jos vielä pitää allekirjoittaa jotain muuta (paitsi huume juttuja) niin painostakaa vain minua niin käyn kyllä laittamassa! ;(
|
tataka
Member
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:14 |
Linkki tähän viestiin
|
kohta tulee ensimmäisen päivän aikana 100 000 nimeä, eli kai voisi jo jytkystä puhua :)
toimittaja varmaan korjaa kun tulee satatuhatta täyteen alle 24 tunnissa?
|
kodekn
Newbie
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Twinkie_Dee: Lainaus: Kysymys teille homouden vihaajille ja sen vastustajille (mikä on aika nurinkurista, sillä samalla voisi olla vaikka vihreäsilmäisyyden vastustajia) on aina: miten se on teiltä pois, että kaltoin kohdeltu ihmisryhmä saa tasa-arvoiset ihmisoikeudet teidän kanssanne? Miten teidän elämäänne vaikuttaa se, että yleinen hyväksyntä homoja kohtaan on kasvanut? Vastaus viimeiseen taitaa olla se, että olettekin itse vähemmistössä homovihanne kanssa, eikä enää olekaan jees vihata ihmisiä vain sen takia keitä he rakastavat.
Sen verran korjaan selkeästi ,että minulle on sinänsä sama mitä sinä teet nussit tyynyä,äitiäsi,tai vieruskaveriasia (jolla on munat) mutta fakta on se että sairaudesta homoudessa on kyse. En tiedä,tapauskohtaista lienee ,hylkäys(parisuhteessa) mahdollinen insesti lapsuudessa jne.. mutta minulle aivan selvää homoksi ei synnytä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Twinkie_Dee: ..EIKÄ riitä. Sukupuolisten keskinäisyyttä "rakkautta" kaupitellaan ikään kuin myyntivalttina vaate,kosmetiikka,sporttivaate teollisuudessa selkeästi parasta aikaa.
Homot>MYY eikai tästä muuta voi päätellä.
Joo no ensinnäkin voit toki pohtia päässäsi mitä haluat, ja vaikka päättää, että maapallo on litteä. Samalla tavalla voit itse päässäsi tehdä päätöksen, että homous on sairaus, ja esitellä tätä faktana kanssaihmisille.
Näytät kiinnittävän erityisesti huomiota homouden esiintuomiseen mainoksissa, jota itse en kyllä homona totta puhuen ole huomannut, mutta tietty ehkä emme ole katsoneet samoja mainoksia. Itselle tulee kyllä mieleen, että ehkäpä kiinnität asiaan liikaa huomiota syystä tai toisesta.
Minulla on elämäni aikana ollut kymmeniä heterokundeja ystävinä ja kavereina joiden kanssa olen tullut toimeen mainiosti. En muista, että kellekään olisi homouteni ollut ongelma, sillä se ei vaikuttanut ainakaan negatiivisesti ystävyyteen. Mietin aina, että millaisiahan te netissä homoja haukkuvat miehiset miehet oikein olette, kun itse en teihin ole törmännyt kouluissa tai töissä jakelemassa viisauksianne.
|
Lumikki
Senior Member
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Luojan kiitos ihmisoikeudet tosiaan kiinnostavat enemmän kuin se, saako netistä ladata musiikkia.
Tekijäoikeuslakiin järkeä esityksessä ei tosiaan ole kyse siitä että saako netistä ladattua musiikkia.
"Esityksen pääasiallinen tavoite on korjata voimassa olevan lainsäädännön ylilyönnit verkkovalvonnan ja vahingonkorvausten osalta. Esityksen tarkoitus ei ole muuttaa tekijänoikeuksien alaisen sisällön lataamista lailliseksi, vaan tehdä yksittäisten ihmisten tekijänoikeuksin suojatun sisällön lataamisesta rangaistavaa tekijänoikeusrikkomuksena."
Kaksi ensimmäistä lausetta....
Siis Suomeksi sillä pyritään puuttumaan TTVK ry:n kohtuuttomaan toimintaan liittyen tekijäoikeuksiin eli rangaistukset, menetelmät, toimenpiteet ja korvaukset ovat olleet täysin kohtuuttomia ja moraalittomia. Osa toiminnasta on ollut kuluttajia ja yhteiskuntaa vahingoitavia. Näihin asioihin tuosssa esityksessä pyritään puuttumaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. maaliskuuta 2013 @ 21:26
|
jani1987
Member
10 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Junior Member
7 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tämä on oikein hyvä lakiehdotus, ihmisten tasa-arvo olisi oltava kaikille sama! Minulle on aivan sama onko ihminen homo,hetero tai trans-seksuaali, ihmisiä he kuitenkin ovat aivan samalla tavalla. En kuitenkaan ymmärrä sitä kun suurimman osan hetero ihmisistä on lakia vastaan, eihän se periaatteessa ole heiltä pois?
Niin ja olen itse myös miehiin päin suutautunut. Ja siihenkin löytyy syy, miesten kanssa tulen paremmin toimeen.
Itse kannatin ja allekirjoitin lakiehdostusta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. maaliskuuta 2013 @ 21:32
|
kodekn
Newbie
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mnova:
Entäs sitten vaikkapa veljekset tai siskokset? Eivät voi saada keskenään lapsiakaan. Kuka meistä on estämään, jos he rakastavat toisiaan ja haluavat mennä naimisiin. Mitä se kellekään kuuluu, jos kaksi aikuista haluaa petihommiin ja naimisiin, vaikka ovatkin veljiä/siskoja? Eivät he sillä muille mitään ongelmia aiheuta. Vai meneekö minulta jotakin ohi?
En toki kannata mitään sisarusten liittoja ja noilla homoliitoilla ei minulle ole mitään väliä. Kunhan tässä vain ihmettelen asiaa.
Täytyy myöntää, että olen itsekin joskus pohtinut asiaa. Ja samalla moniavioisuus-juttuja. Olen päätynyt siihen, että mikäli aikuiset keskenään tasavertaisesti tekevät päätöksen, niin kuka minä olen vastustamaan. Sisaruksilla laki toki kieltää lasten saannin ja hyvä niin. Moniavioisuuteen liittyy aika paljon uskonnollista alistamista, joten en oikein tiedä mitä ajatella. Toisaalta Foxin Tabu-sarjassa oli joku muistaakseni brittiläinen perhe, jossa miehellä oli jotain 10 vaimoa, ja he asuivat samalla maatilalla. Heilläkin taisi olla uskonto taustalla (ei islam), mutta niin, ainakin haastatellut vaikuttivat tyytyväisiltä. Jos ei muuta niin ainakin annan heidän elää rauhassa.
Itse homona en pidä sisarusten välisiä rakkaussuhteita ja moniavioisuutta kovinkaan läheisenä asiana, mutta varmaankin monelle ihmiselle ne vertautuvat homouden kanssa samalla tavoin "inhottavina" asioina. Itse olen ollut homo aina, omasta mielestäni syntymästä saakka, joten minä olen ollut itselleni normaali aina. Ongelmia elämääni on tullut lähinnä yläasteen aikuisesta koulukiusaamisesta, joka on jättänyt arvet, joita tuskin ikinä saa pois. Jos nykylapset tajuavat, ettei erilaisuudessa ole mitään pahaa, niin toivottavasti homouden takia kiusattujen määrä tippuu nollaan.
|
Junior Member
7 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kodekn: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mnova:
Täytyy myöntää, että olen itsekin joskus pohtinut asiaa. Ja samalla moniavioisuus-juttuja. Olen päätynyt siihen, että mikäli aikuiset keskenään tasavertaisesti tekevät päätöksen, niin kuka minä olen vastustamaan. Sisaruksilla laki toki kieltää lasten saannin ja hyvä niin. Moniavioisuuteen liittyy aika paljon uskonnollista alistamista, joten en oikein tiedä mitä ajatella. Toisaalta Foxin Tabu-sarjassa oli joku muistaakseni brittiläinen perhe, jossa miehellä oli jotain 10 vaimoa, ja he asuivat samalla maatilalla. Heilläkin taisi olla uskonto taustalla (ei islam), mutta niin, ainakin haastatellut vaikuttivat tyytyväisiltä. Jos ei muuta niin ainakin annan heidän elää rauhassa.
Itse homona en pidä sisarusten välisiä rakkaussuhteita ja moniavioisuutta kovinkaan läheisenä asiana, mutta varmaankin monelle ihmiselle ne vertautuvat homouden kanssa samalla tavoin "inhottavina" asioina. Itse olen ollut homo aina, omasta mielestäni syntymästä saakka, joten minä olen ollut itselleni normaali aina. Ongelmia elämääni on tullut lähinnä yläasteen aikuisesta koulukiusaamisesta, joka on jättänyt arvet, joita tuskin ikinä saa pois. Jos nykylapset tajuavat, ettei erilaisuudessa ole mitään pahaa, niin toivottavasti homouden takia kiusattujen määrä tippuu nollaan.
Puhut asiaa, itseäni haukuttiin jo ala-asteella homoksi, mutta kyllä ihmiset hiljeni kun he kuulivat että olen jätkän kanssa yhdessä. No homofobia taitaa olla suomessa niin suuri.
Miten se sanonta menikään, homot vie naiset! Kun naisien kanssa tulee hyvin toimeen mutta ei seksuaalisesti sentään.
|
kodekn
Newbie
|
19. maaliskuuta 2013 @ 21:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Lainaus: Luojan kiitos ihmisoikeudet tosiaan kiinnostavat enemmän kuin se, saako netistä ladata musiikkia.
Tekijäoikeuslakiin järkeä esityksessä ei tosiaan ole kyse siitä että saako netistä ladattua musiikkia.
"Esityksen pääasiallinen tavoite on korjata voimassa olevan lainsäädännön ylilyönnit verkkovalvonnan ja vahingonkorvausten osalta. Esityksen tarkoitus ei ole muuttaa tekijänoikeuksien alaisen sisällön lataamista lailliseksi, vaan tehdä yksittäisten ihmisten tekijänoikeuksin suojatun sisällön lataamisesta rangaistavaa tekijänoikeusrikkomuksena."
Kaksi ensimmäistä lausetta....
Siis Suomeksi sillä pyritään puuttumaan TTVK ry:n kohtuuttomaan toimintaan liittyen tekijäoikeuksiin eli rangaistukset, menetelmät, toimenpiteet ja korvaukset ovat olleet täysin kohtuuttomia ja moraalittomia. Osa toiminnasta on ollut kuluttajia ja yhteiskuntaa vahingoitavia. Näihin asioihin tuosssa esityksessä pyritään puuttumaan.
Joo toki täytyy itsekin sanoa, että ei ole järkeä laittaa vastakkain homoliittojen hyväksymistä ja TTVK:n toimien vastustamista. Syynä asian esilletuomiseen taisi olla uutisen jälkeinen ensimmäinen kommentti, jossa pidettiin täysin vääränä sitä, että "homppelien hommat" saavat enemmän tukea kuin tekijänoikeusasiat.
Sinällään monille homoille voi olla elämän ja kuoleman kysymys saavuttaa hyväksyntä yleisesti. Kun kyseessä on kuitenkin ihmisoikeuksiin verrattava kysymys tasa-arvosta, niin sinällään monet varmaan kokevat sen tärkeämpänä kuin digitaaliseen medianlevittämiseen liittyvät asiat.
|
Fulca87
Member
|
19. maaliskuuta 2013 @ 22:26 |
Linkki tähän viestiin
|
niin aika ripeästihän tuo on edennyt.
En niin näe isona asiana, että [ Mies&Mies tai Nainen&Nainen ] menisivät naimisiin tai hankkisivat lapsia jotenkin. samat lait ja oikeudet kaikille tässäkin.
Uskoisin, että tälläinen kasvatus voisi myös olla hienokin asia. Se on vähän, että miten sen katsoo.
Mutta katsoa nyt mitä tapahtuu. Kun lähtee kirje tuonne eduskuntaan..
Mutta lainatakseni yhtä henkilöä vuosia sitten:
Lainaus: - Ihmiset ovat aina Rasisteja, vaikka mitä sanoisivat tai olisivat -
- Sitä saa mitä ei osta -
|
jani1987
Member
10 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 22:27 |
Linkki tähän viestiin
|
100 000 rikki
|
Junior Member
7 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 22:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jani1987: 100 000 rikki
Jep :P Näin on, toivottavasti nousee kannatus tuostakin enemmän :P
|
Twinkie_Dee
Junior Member
2 tuotearviota
|
19. maaliskuuta 2013 @ 23:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: kodekn
Luin jopa kaikki kirjoittamasi. Ei kysymys ole homovihasta edellenkään vaikka yrität ovelasti kääntää sen niin.
Minun mielipiteeni on minun mielipiteeni,ja pysyn siinä ja lisään vielä "kaikkea sitä mahtuukin sieltä kusen ja paskan välistä maailmaan tulemaan."
|
kodekn
Newbie
|
20. maaliskuuta 2013 @ 00:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Twinkie_Dee: Lainaus: kodekn
Luin jopa kaikki kirjoittamasi. Ei kysymys ole homovihasta edellenkään vaikka yrität ovelasti kääntää sen niin.
Minun mielipiteeni on minun mielipiteeni,ja pysyn siinä ja lisään vielä "kaikkea sitä mahtuukin sieltä kusen ja paskan välistä maailmaan tulemaan."
No tsiisus kraist, ei tässä paljoa oveluutta tarvita viestejäsi tulkitessa. Aika selkeästi käy viesteistäsi ilmi, että vihaat homoja.
Vapaa maahan tämä on ja jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Tuo viimeinen lauseesi on kyllä aika kryptinen, mutta ottaen huomioon, että mm. ilmoitit faktana, että homous on sairaus, niin tuskin oli mistään kovin positiivisesta kyse. Mutta lauseen voi nähdä tarkoittavan sitä, että meitä on moneksi ja tottahan se onkin. Valitettavasti tällä hetkellä on äärioikeisto/persut nousussa, jotka juuri eivät voi sietää sitä, että on erilaisia ihmisiä. Sieltä suunnastahan on jo keskitysleireillä ja ampumisilla uhkailtu homoja kohtaan. Sitäkö sinäkin sitten haluaisit meille homoille, kun ollaan niin sairaita?
|
Lumikki
Senior Member
|
20. maaliskuuta 2013 @ 08:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Joo toki täytyy itsekin sanoa, että ei ole järkeä laittaa vastakkain homoliittojen hyväksymistä ja TTVK:n toimien vastustamista. Syynä asian esilletuomiseen taisi olla uutisen jälkeinen ensimmäinen kommentti, jossa pidettiin täysin vääränä sitä, että "homppelien hommat" saavat enemmän tukea kuin tekijänoikeusasiat.
Sinällään monille homoille voi olla elämän ja kuoleman kysymys saavuttaa hyväksyntä yleisesti. Kun kyseessä on kuitenkin ihmisoikeuksiin verrattava kysymys tasa-arvosta, niin sinällään monet varmaan kokevat sen tärkeämpänä kuin digitaaliseen medianlevittämiseen liittyvät asiat.
Varmasti on tasa-arvoisuus avioliitossa erittäin tärkeä asia. Sitä en kiellä.
Mutta en aliarvioisi tuon tekijäoikeuslain vaikutusta. Tiesitkö että se puuttuu sanavapauteen, yksityisyyteen ja perustuslaillisiin oikeuksiin. Eli tiettyistä asioista ei saa keskustella julkisesti Suomessa tekijäoikeuslain takia. Tai että TTVK ry pääsee aivan mitättömin perustein selvittämään kuka on minkäkin internet yhteyden päässä, eli nimet osoitteet jne. Tai että osa ihmisistä on joutunut elinikäiseen velkavankauteen näiden asioiden takia. Tai että TTVK ry juuri sai tekijäoikeuslain avulla poistettuja kuluttajalle tarkoitettuja uusia palveluita, joista todella pidettiin.
|
Mainos
|
  |
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
20. maaliskuuta 2013 @ 08:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kodekn: Mauriland, sampe1973 ja jartar tuovat elävästi mieleen tyypit, jotka neidittelivät minua yläasteella homouteni takia, mutta vain silloin, kun olivat ryhmässä muiden kanssa; yksin eivät uskaltaneet puhua minulle mitään.
En ole omaa kantaani aiheeseen edes sanonut ja tämmöisiä päätelmiä teet. Sieltä se viha ja tuomitsevuus iski voimalla kun minun ajatustani pidit vääränä. Omilla reaktioillasi todistit suvaitsemattomuutesi.
Niin ja kodekn. Suvaitsevaisuus ei tosiaankaan ole sinulle tuttua. Jos joku pitää tiettyä asiaa sairautena, niin hän ei taatusti ole vihaaja sen perusteella. En muista kuulleeni koskaan diabetes vihaajista, sepelvaltimotautivihaajista, reumavihaajista jne.
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2013 @ 08:16
|