Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)
|
|
FRL
Junior Member
4 tuotearviota
|
22. lokakuuta 2007 @ 14:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yogee: FRL: Toi on kyllä korjattu aikoja sitten eikä sitä esiinny täällä (Welhon verkossa). Jotenkin vaikuttaisi siltä että ongelma on operaattorikohtainen, olenko ainoa jolla ajastukset toimivat niinkuin pitääkin?
Tuntuisi hassulta että kaapelitv:n signaali muuttaisi Anyseen ohjelman luomaa rec.ini tiedostoa...
Itse saan "listan" sekoitettua seuraavasti:
valitsen eri kanavilta epg:stä ohjelmia (3-5 kpl) , ja katson C:\Program Files\anysee\anysee-E30C Plus\rec.ini tiedostoa ja tallennan siitä kopion vaikka rekki.ini nimellä. tämän jälkeen menen takaisin anyseen vieweriin ja valitsen EPG.stä vaikka yhden ohjelman, ja muutan muutamien ohjelmien pituutta (esim. lisäämällä loppumisaikaa 5 minuutilla). Ajastus on kohdallaan, tarkistan rec.ini tiedoston sisällön, niin kas kummaa, Yle1:sen (tai minkä tahansa kanavan) PGM on muuttunut joksikin muuksi... ja nauhoitus olisi tapahtunut oikeaan aikaan, mutta väärältä kanavalta...
"You're 10 seconds away from the most embarrassing moment in your life."
- Ford Fairlane
|
yogee
Junior Member
|
22. lokakuuta 2007 @ 16:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FRL: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yogee: FRL: Toi on kyllä korjattu aikoja sitten eikä sitä esiinny täällä (Welhon verkossa). Jotenkin vaikuttaisi siltä että ongelma on operaattorikohtainen, olenko ainoa jolla ajastukset toimivat niinkuin pitääkin?
Tuntuisi hassulta että kaapelitv:n signaali muuttaisi Anyseen ohjelman luomaa rec.ini tiedostoa...
Itse saan "listan" sekoitettua seuraavasti:
valitsen eri kanavilta epg:stä ohjelmia (3-5 kpl) , ja katson C:\Program Files\anysee\anysee-E30C Plus\rec.ini tiedostoa ja tallennan siitä kopion vaikka rekki.ini nimellä. tämän jälkeen menen takaisin anyseen vieweriin ja valitsen EPG.stä vaikka yhden ohjelman, ja muutan muutamien ohjelmien pituutta (esim. lisäämällä loppumisaikaa 5 minuutilla). Ajastus on kohdallaan, tarkistan rec.ini tiedoston sisällön, niin kas kummaa, Yle1:sen (tai minkä tahansa kanavan) PGM on muuttunut joksikin muuksi... ja nauhoitus olisi tapahtunut oikeaan aikaan, mutta väärältä kanavalta...
Lisäsin EPG:n kautta 5 random ohjelmaa listaan, sammutin ohjelman ja kopioin REC.inin työpöydälle. Avasin taas ohjelman, lisäsin vielä yhden ohjelman listaan ja muutin yhden aikaisemman tallennuksen päättymisajankohtaa -5 min. Sammutin ja vertasin tiedostoja eikä ole muuttunut PGMID:it mihinkään. Teinkö jotain "väärin"?
En suoranaisesti tarkoittanut että itse signaali vaikuttaa REC.ini tiedostoon mutta kaapelioperaattorit voi itse päättää millä taajuuksilla he kanavanippujaan lähettää ja jollain tapaa mulla vaan jäi semmonen fiilis asiasta kun sitä täällä muutama kuukausi sitten puitiin että ongelma olisi operaattorikohtainen.
|
cryinga
Newbie
|
27. lokakuuta 2007 @ 13:35 |
Linkki tähän viestiin
|
moi.
osaisikohan joku auttaa seuraavanlaisessa ongelmassa.
hommasin elisalta/TTV:ltä katselukortin ja siihen erään kanavapaketin. no kortti anyseehen sisään ja salatulle kanavalla, joka siis on nyt valtuutettu. on ollut sellaisella kanavalla jonka nyt pitäisi näkyä, useaan otteeseen yli kolmekin tuntia, mutta yhtään mitään ei vain tapahdu.
Kävin jo kertaalleen vaihtamassa katselukortin, kun ajattelin että se olisi rikki, ja eilen kävin vaihtamassa koko anyseen uuteen. Mutta vika ei vain poistu.
Kaikki normikanavat näkyvät moiteettomasti, mutta noille maksukanaville en vain vieläkään pääse. TTV:ltä sanoivat, että kanavat on kyllä minulle valtuutettu ja näin pois päin. Joten vika on varmastikin jossain anyseen hommassa.
Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa, ja löytänyt siihen ratkaisun??
|
FRL
Junior Member
4 tuotearviota
|
27. lokakuuta 2007 @ 13:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yogee:
Lisäsin EPG:n kautta 5 random ohjelmaa listaan, sammutin ohjelman ja kopioin REC.inin työpöydälle. Avasin taas ohjelman, lisäsin vielä yhden ohjelman listaan ja muutin yhden aikaisemman tallennuksen päättymisajankohtaa -5 min. Sammutin ja vertasin tiedostoja eikä ole muuttunut PGMID:it mihinkään. Teinkö jotain "väärin"?
En suoranaisesti tarkoittanut että itse signaali vaikuttaa REC.ini tiedostoon mutta kaapelioperaattorit voi itse päättää millä taajuuksilla he kanavanippujaan lähettää ja jollain tapaa mulla vaan jäi semmonen fiilis asiasta kun sitä täällä muutama kuukausi sitten puitiin että ongelma olisi operaattorikohtainen.
En usko että teit mitään "väärin", mutta kokeile siten että annat listalta yhden ohjelman mennä loppuun (siis nauhoitus loppuu) ja kun se ilmestyy listalle että "END", poista se ja sitten katso rec.iniä, mulla usein on tuon jälkeen PGMID sekoillut, varsinkin jos olen lisännut sen jälkeen sinne ohjelmia...
"You're 10 seconds away from the most embarrassing moment in your life."
- Ford Fairlane
|
Reino68
Newbie
|
27. lokakuuta 2007 @ 23:42 |
Linkki tähän viestiin
|
"Hei" teinit. Te kaikki kaverit ja ystävät siis ja niinku ja silleen niinku lainausmerkkienne kanssa.
"Hei! ja niinku Moi ja silleeeeeeee"
Ja erityiskiitos kaikille ooomega ja theeta testaajille jotka oooon niiin kurkoi. Siiis niin kurkoi et näkö menee.!!!
|
Reino68
Newbie
|
27. lokakuuta 2007 @ 23:49 |
Linkki tähän viestiin
|
"Setä", paha setä huutelee. Hyi semmosssii. Anysee on silti paras mikä rulettaaa. Ei tuuu koskaan paremppaa! Ja Silleeeee!!!
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
28. lokakuuta 2007 @ 16:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvin toimii tuolla 1.3.5-versiollakin, mutta edelleen täytyy ainakin itsellä pitää vaimenninta välissä, muuten pätkii.
EDIT: Tuli mieleen, että onko sillä nyt sitten väliä, onko tuolla Anyseen asetuksissa se rasti "use 1 CPU" päällä vai pois päältä.
Itsellä on koneessa P4 hypersäikeistyksellä ja en ole mitään eroa huomannut, oli tuo sitten päällä tai pois päältä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. lokakuuta 2007 @ 10:30
|
Borrador
Newbie
|
30. lokakuuta 2007 @ 16:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565: Hyvin toimii tuolla 1.3.5-versiollakin, mutta edelleen täytyy ainakin itsellä pitää vaimenninta välissä, muuten pätkii.
Mitä tarkoitat pätkimisellä? Onko kyseessä kuvan ja äänen pätkiminen, josta on ollut threadissä jo aiemmin puhetta. Vai onko kyseessä pätkinen, joka alkaa vasta noin 20 minuutin päästä, jos kanavaa ei vaihda välillä?
Jos joku osaisi kertoa miten jälkimmäisen äänen ja myöhemmin myös kuvan pätkimisen saa pois, olisin todella kiitollinen.
|
infierno
Newbie
|
30. lokakuuta 2007 @ 17:45 |
Linkki tähän viestiin
|
tässä oon tovin lueskellu näitä kommentteja kyseisestä laitteesta ja tullu kyllä siihen tulokseen ettei näköjään kannata hommata kyseistä laitetta.. huomattavasti enemmän haukutaan ku kehutaan..
|
tommy17
Junior Member
|
30. lokakuuta 2007 @ 20:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo suunnitteilla on htpc kone,ja tietysti asustelen kaapeli taloudessa.
Mutta taitaa projekti siirtyä kunnes tulee kelvollinen vehje+softa
Ei taida energia/hermot kestää alkaa tappelee tälläsen keskeneräisen värkin kanssa.
kumma miten vähään jotkut ovat tyytyväisiä,kun saavat kuvan näkymään edes vaikka vain tunniksi!
Itse vaadin,että homma pelittää kuten luvataan,eli tekstit,salatut kanavat ja nauhoituksen on toimittava täydellisesti.
Tällä hetkellä en näe järkeä sijoittaa 150 erkiä tähän.
Taitaa koko digi juttu olla vielä niin lapsenkengissä muutenkin,puhumattakaan pc puolesta.
|
JHawx
Suspended due to non-functional email address
|
31. lokakuuta 2007 @ 15:14 |
Linkki tähän viestiin
|
ei kyllä pc puolella toimii tämä digitv- mutta ikävä kyllä, vain harakantelinemallilla. Ainoastaan ongelmia tuon kaapelin kanssa (enemmälti)
|
Junior Member
|
6. marraskuuta 2007 @ 20:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on Anysee+Vista 32-bittinen aika kiltisti toiminut viime aikoina.
Mutta mikäs asetus on pielessä, kun Anysee ei suoraan käynnisty, vaan pitää sille erikseen antaa lupa?
Eihän siitä muuten haittaa ole, mutta ajastukset eivät onnistu jos en ole paikalla antamassa käynnistyslupaa.
Vistan joku asetus, mikä?
|
JHawx
|
7. marraskuuta 2007 @ 18:55 |
Linkki tähän viestiin
|
ohjauspaneeli, profiles, UAC. Ota pois päältä.
Saattaa alkaa valittamaan sen olemisesta pois päältä, mene sen jälkeen tietoturvakeskukseen ja valitse oikeasta valikosta, näytä miten tietoturvakeskus ilmoittaa minulle, ja valitse, "hiiteen valitus"
|
Junior Member
|
7. marraskuuta 2007 @ 21:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Mutta jos otan UACn pois päältä, se vaikuttaa mihin tahansa ohjelmaan, eikö?
Ja sitä turvaominaisuutta en halua poistaa.
Katselija Turun KaapeliTV + VU+ + Win10 64 bit + Saunavisio
|
JHawx
|
8. marraskuuta 2007 @ 11:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis tota, kysyit mikä on se turva ominaisuus joka kysyy jokaisen ohjelman kohdalla, että haluatko varmasti käynnistää sen ohjelman? se on se uac. Tämä toiminto siis kysyy JOKAISEN ohjelman kohdalla, että ohjelma haluaa käynnistyä, oliko se tarkoitus?
Tämä on se paikka, josta sen saa pois käytöstä. jos olit tyytyväinen winxp.mintoon, ja turvallisuuteen, niin UAC:n pois ottaminen ei paljon tuota turvallisuutta vaaranna. Sillä ohjelmat jotka laukeavat käynnistyksen yhteydessä käynnistyy joka tapauksessa, jos ovat päässeet jo valmiiksi asentumaan käynnistyksen yhteydessä.
Eli itse en näe miksi helkkarissa jokaisen ohjelman kohdalla minun tuplaklikkaukseni kyseenalaistetaan. Jos VPN ohjelma, jolla hakkeri itsensä läpi lyö koneellesi on jo koneella, ei sen tarvitse kysyä lupaa käynnistyäkseen, sillä se käynnistyy käynnistyksen yhteydessä palveluna, ei ohjelmana.
Jos et halua varmistusta joka kerran kun haluat katsella telkkua, niin ota toki se pois päältä. edellä jopa ohjeet miten ärsyttävän security centerin saa pois ärsyttämästä asian kanssa.
|
Junior Member
|
8. marraskuuta 2007 @ 12:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Jhawxille:
Sitten on kyse jostain muusta, koska Anysee on AINOA ohjelma, joka käynnistyessään kysyy lupaa. Ja UAC on päällä.
|
JHawx
|
8. marraskuuta 2007 @ 14:18 |
Linkki tähän viestiin
|
weird...
sitten ainoa mitä voisin miettiä, josta syy voisi mahdollisesti etäisesti olla, on palomuuri, joka luulee että tv-kanava tulee verkon kautta. Ainakin aikaisemmilla versiolla reportoitiin olevan tökkimistä, kun internet runsaassa käytössä.
|
Junior Member
|
9. marraskuuta 2007 @ 12:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Pikakuvakkeen päällä tosiaan on kilpisymboli. Koitin palomuuriasetuksiakin vilkaista (Vistan oma muuri vain käytössä).
Mutta kun ei sieltäkään löydy.
Taidan poistaa softan, siivota rekisterin ja asentaa uusiksi. Olen varmaan jossain asennuksen vaiheessa klikannut jonkun asetuksen päälle jostain.
|
JHawx
|
10. marraskuuta 2007 @ 08:19 |
Linkki tähän viestiin
|
ei tule auttamaan asiaa: se että siinä kuvakkeen päällä näkyy tietoturvakeskuksen symböli, tarkoittaa sitä, että siltä kysytään käyttäjäkohtainen ohjelmien käynnistys (User Account Control).
|
Junior Member
|
10. marraskuuta 2007 @ 10:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei tosiaan auttanut.
Kai Vistassa nyt jostain ohjelman ominaisuuksista löytyy asetus, jolla luvan voi antaa?
Olen Properties-valikkoa katsellut, mutta en ymmärrä.
Run as Administrator ei auta.
|
Jonskuu
Newbie
|
11. marraskuuta 2007 @ 18:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Kertokaapa joku mulle, että miten noita .mpg nauhotuksia vois helposti muuttaa esim. xvidiksi tai semmoiseksi, jota vois muokata windows media playerilla?
hiphei
|
JHawx
|
12. marraskuuta 2007 @ 20:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonskuu: Kertokaapa joku mulle, että miten noita .mpg nauhotuksia vois helposti muuttaa esim. xvidiksi tai semmoiseksi, jota vois muokata windows media playerilla?
kokeile, dr. divx 2 freewarea.
|
Junior Member
|
13. marraskuuta 2007 @ 17:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Enää ei Vista kysele Anyseelle lupaa.
Uninstalloin Anyseen, poistun hakemistot ja siivosin regeditillä viittaukset Anyseehen.
Sitten asensin ja nyt lähtee kyselemättä käyntiin vaikka vaakunasymboli ikonin päällä onkin.
|
vilunki73
Newbie
|
15. marraskuuta 2007 @ 13:13 |
Linkki tähän viestiin
|
hei, mulla anysee c plus toimii nyt viimeisillä ajureilla 1.36 ihan hyvin, mutta en pysty katsomaan anyseen softalla tallennuksia kun rupeaa ääni ja tekstit kulkee eri tahtia kuvan kaa. ilmaiskanavien kanssa tämä ei ole ongelma, koska voin käyttää tallenteen muokkaamiseen muita softia. Mutta ongelma on maksukanavat(canal+). onko mitään tapaa aukaista canal+ tallenne niin että sen voi katsoa jollain muulla softalla.
kone on athlon xp 64 3800
win xp pro
muistia 3 gigaa
näyttis club radeon x1650pro 256mb
|
Mainos
|
|
|
ipronin
|
15. marraskuuta 2007 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: anysee c plus toimii nyt viimeisillä ajureilla 1.36
eli näyttää oleva ihka uusi softa. Pitääpä heti ladata ja kokeilla toimisiko paremmin kuin edellinen (Vistalla).
Versiolla 1.32 kävi aika jännästi. Kun kone oli ethernet-verkossa kaapelin kanssa näytti toimivan ihan hyvin, mutta kun asensin langattoman USB väyläisen verkkokortin alkoi aivan järkyttävä äänen pätkiminen vaikka ajan aika järeää tuplaprosessorikonetta ja muistiakin on Vistan "minimi" 2 GB. Kuin poistin langattoman verkkokortin toimi taas ihan OK.
Eli ei kun kokeilemaan 1.36 versiota. Kyllä nämä joka versiolla ovat hivenen aina parantuneet.
|