User Käyttäjä Salasana  

perjantai 8.11.2024 / 21:48
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua pc:n digikorteista > anysee kaapeliverkkoon (anysee e30 c plus)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
TKrisa
Suspended due to non-functional email address
_
13. joulukuuta 2007 @ 02:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti crope:
En ole koskaan sitä DVB-Vieweriä käyttänyt, mutta ei kai se ole kuin tuossa kuvassakin näkyvästä valinnasta symbolinopeus 6900 ja QAM64, QAM128 ja QAM256 ja skannata niillä kanavat kohdilleen?

/antti
Noin minäkin aluksi luulin, mutta ainakaan minun tapauksessani homma ei mennyt alkunkaan noin. Tuolla metodilla DVBViewer löysi hurjat NELJÄ ilmaiskanavaa ja nipun maksullisia. Aikani asiaa mietittyäni tein itse oman Welho-transponder-listan (Swelcomin sivulla olevan Multiplex informationin mukaan), ja DVBViewer löysi heti ja vikkelästi kaikki mahdolliset ilmais- ja maksukanavat (yhteensä noin 100 kpl, tosin maksullisia ei valitettavasti voi ainakaan toistaiseksi katsella DVBViewerillä).

Ilmaisista jäivät vielä puuttumaan BBC World ja Deutsche Welle, mutta tämä on ANYSEEN, ei DVBViewerin, ongelma, josta olen kirjoitellut Anyseen itsensä kanssa. Eivät ole osanneet kertoa, miksi Anyseeni ei löydä kyseisiä ilmaiskanavia.

Nyt olen kuitenkin tyytyväinen DVBVieweriin, joka vihdoinkin siis putkautti esiin kaikki haluamani kanavat. Kyllä se transponder-lista oli tosiaan tehtävä KÄSIN, mutta nyt kaikki pelaa kivasti.
muppis
Member

3 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2007 @ 08:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TKrisa:
En ole koskaan sitä DVB-Vieweriä käyttänyt, mutta ei kai se ole kuin tuossa kuvassakin näkyvästä valinnasta symbolinopeus 6900 ja QAM64, QAM128 ja QAM256 ja skannata niillä kanavat kohdilleen?

/antti
Noin minäkin aluksi luulin, mutta ainakaan minun tapauksessani homma ei mennyt alkunkaan noin. Tuolla metodilla DVBViewer löysi hurjat NELJÄ ilmaiskanavaa ja nipun maksullisia. Aikani asiaa mietittyäni tein itse oman Welho-transponder-listan (Swelcomin sivulla olevan Multiplex informationin mukaan), ja DVBViewer löysi heti ja vikkelästi kaikki mahdolliset ilmais- ja maksukanavat (yhteensä noin 100 kpl, tosin maksullisia ei valitettavasti voi ainakaan toistaiseksi katsella DVBViewerillä).

Ilmaisista jäivät vielä puuttumaan BBC World ja Deutsche Welle, mutta tämä on ANYSEEN, ei DVBViewerin, ongelma, josta olen kirjoitellut Anyseen itsensä kanssa. Eivät ole osanneet kertoa, miksi Anyseeni ei löydä kyseisiä ilmaiskanavia.

Nyt olen kuitenkin tyytyväinen DVBVieweriin, joka vihdoinkin siis putkautti esiin kaikki haluamani kanavat. Kyllä se transponder-lista oli tosiaan tehtävä KÄSIN, mutta nyt kaikki pelaa kivasti.

Eipä sitä ihan pakko käsin ole tehdä, pitää vain tehdä useampi skannaus. Tiedä sitten kumpi on helpompaa. ;)

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
crope
Junior Member
_
13. joulukuuta 2007 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

/antti

kinotv, bbc, mtv, tv5monde, welle ja history channel ovat samassa muxissa, joten mitä ilmeisimmin mikään niistä ei siis näy => ei lukitu taajuudelle. DigiTV:n ollessa kyseessä ei pitäisi puhua niinkään kanavien näkymättömyydestä vaan muxin eli kanavanipun näkyvyydestä. Jos se ei lukitu taajuudelle 394MHz / 6900 / QAM128 niin vika on mitä ilmeisimmin Anyseen ajureissa.

???? ei voi olla totta että jos sä sieltä valitset käsin oikeat parametrit ja oikean taajuuden niin sekö ei muka lukitu ja löydä kanavia, mutta "käsin" viilaamalla samat arvot transponder-listalle toimii.... layer 8 error...

/antti
TKrisa
_
13. joulukuuta 2007 @ 20:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

kinotv, bbc, mtv, tv5monde, welle ja history channel ovat samassa muxissa, joten mitä ilmeisimmin mikään niistä ei siis näy => ei lukitu taajuudelle. DigiTV:n ollessa kyseessä ei pitäisi puhua niinkään kanavien näkymättömyydestä vaan muxin eli kanavanipun näkyvyydestä. Jos se ei lukitu taajuudelle 394MHz / 6900 / QAM128 niin vika on mitä ilmeisimmin Anyseen ajureissa.

Olet luonnollisesti aivan oikeassa. Pakko sen kai on olla Anyseen ajureissa. Tosin tuli jo mieleeni, että itse Anysee-digipurkki on jotenkin viallinen, mutta tämä lienee jo liian kaukaa haettua...?

???? ei voi olla totta että jos sä sieltä valitset käsin oikeat parametrit ja oikean taajuuden niin sekö ei muka lukitu ja löydä kanavia, mutta "käsin" viilaamalla samat arvot transponder-listalle toimii.... layer 8 error...

/antti
Näin se tosiaan meni. Yritin pari päivää kaikenlaista, ja vasta käsin tehty transponder-lista ratkaisi asian. Kunpa vaan saisi vielä tuon yhden kanavanipun näkyviin. Onko kellään muulla esiintynyt samaa ongelmaa Helsingin Welhon kaapelissa, siis sitä, että BBC World ja Deutsche Welle sekä muut siihen nippuun kuuluvat kanavat jäävät löytymättä, vai olenko ainoa, jolla kyseinen taajuus ei lukitu?

Kiitos taas, ystävät. :-)

P.S. Threadissä http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/590665 puhutaan juuri samasta DVBViewer-ongelmasta, jonka itse sain ratkaistua edellä kuvatulla tavalla eli kaikkien Welho-nippujen taajuudet, symbol ratet ja modulationit yhteen ja samaan INI-kalaan käsin laittamalla. Vain se yksi pahuksen nippu 15 ei todellakaan lukitu, vaikka kaikki muut löytyvät hienosti ja nopsasti.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. joulukuuta 2007 @ 20:26

kenni_
Junior Member
_
14. joulukuuta 2007 @ 19:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti muppis:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kenni_:
Laitanpa tännekkin nyt kyssärin kun ei kukaan ole ->http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/590665 tuonnekkaan vastannut. Eli millä saa DVB viewerissä kanavat näkyyn Anyseellä? Jotain ini tiedostoja piti heitellä johonkin kansioihin mutta ei ole auttanu ainakaan minun tilanteessa. Auttakaa ny miestä mäessä ku ei tuo softakaan ilmanen ollu. :/

Eipä siihen erikoisemmmin mitään ini -tiedostoja tarvinut. Itse katsoin kaapeliyhtiön sivuilta taajuusalueen, QAM ja bittinopeus -asetukset. Ne laitoin Scan transponder -ikkunaan kohdalleen ja pistin skannaten. Nyt ei ole kuvakaappausta heittää, kun käytän linuxia.. Jos jossain vaiheessa jaksaa, niin voisin buutata tuonne Wintöötin puolelle ja heittää kuvaa mukaan.
Kiitos vinkistä. Vielä jos osaat kertoa nuo QAM ja bittinopeus arvot, kun en itse niitä onnistunut löytämään :( scannataanko se noilla oletus taajuusalueilla?
crope
Junior Member
_
14. joulukuuta 2007 @ 19:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Kiitos vinkistä. Vielä jos osaat kertoa nuo QAM ja bittinopeus arvot, kun en itse niitä onnistunut löytämään :( scannataanko se noilla oletus taajuusalueilla?
Ne arvot saat operaattorilta, käytännössä operaattorin www-sivulta. Jos ei tiedä symbolinopeutta ja modulaatiota niin kannattaa kokeilla kaikkia yleisiä. Käytännössä QAM128 on varma valinta modulaatioksi, symbolinopeudessa on muutama arvo joita käytetään myös yleisesti.

/antti
TKrisa
_
14. joulukuuta 2007 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Käsittääkseni sinäkin olet Welhon kaapelissa, ja ongelmasi on kai sama kuin se, mikä minulla oli (ks. edeltävät tämän threadin kirjoitukseni) eli DVBViewerin ja Welhon kanavayhteispeli Anysee-purkin kanssa.

Loppujen lopuksi, kunhan sen ensin kekkasin, oli helpointa tehdä uusi, oma transponder-tiedosto, jossa on YHDESSÄ ja samassa kalassa Welhon kaikkien nippujen tiedot. Näin kaikki kanavat saa esiin YHDELLÄ, nopealla skannauksella. Turha niitä on useampaan otteeseen eri QAM-, symbolinopeus- ja taajuusarvoilla haeskella. "Automaatio" on valttia, ja, kuten aikaisemmin kirjoitin, mikään muu metodi *EI* todellakaan minun tapauksessani edes toiminut (valtaosa kanavista eli kanavanipuista jäi kokonaan löytymättä DVBViewerin tarjoamia vaihtoehtoja käyttämällä), vaikka kävin läpi kaikki mahdollisuudet moneen kertaan parin päivän aikana.

Jos sinua tai jotain muuta saman asian kanssa tapellutta kiinnostaa, pyydä/pyytäkää minulta se tekemäni transponder-tiedosto, jota käyttämällä Welhon kanavaniput saa DVBViewerissä kaivettua esiin hetkessä. Kyseinen transponder-tiedosto on siis pelkkä tekstitiedosto, joka kopsataan DVBVieweriin transponder-kansioon/kansioihin (englanninkielisessä Vistassa C:\Program Files\DVBViewer\Transponders ja C:\ProgramData\CMUV\DVBViewer\Transponders, suomalaisessa vastaaviin paikkoihin. (XP:ssä kai vain dirriin C:\Program Files\DVBViewer\Transponders tai C:\Ohjelmatiedostot\DVBViewer\Transponders tms.) TÄTÄ tiedostoa käyttämällä DVBViewerin kanavahaussa kaikki hoituu hienosti, jos muita ongelmia ei ole toimimista estämässä.

Lisättäköön muistutukseksi, että uusi transponder-tiedosto on kopioitava em. paikkaan/paikkoihin luonnollisesti ENNEN DVBViewerin käynnistämistä, jotta DVBViewer saa latautuessaan ja ympäristöään tutkiessaan tiedon sen olemassaolosta. Sitten vaan skannaten...

P.S. Tässä metodissa on myös se etu, että kanavien mahdollinen UUSINTAhaku on sekin hetkessä tehtävissä ilman vaivalloista "kokeilua" sekä useamman skannauksen ajamista ja niiden päättymisen odottelua. Ainoa, mikä täytyy muistaa, on se, että JOS Welho muuttaa jonkin kanavanipun taajuutta tms., on sama muutos muistettava tietenkin tehdä myös tähän transponder-tiedostoon ennen uuden nippuhaun suorittamista, ja muutoksen tekohan on parin sekunnin asia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. joulukuuta 2007 @ 11:09

mananas
Junior Member

6 tuotearviota
_
14. joulukuuta 2007 @ 20:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Karselija:
Olettekos muuten näistä C-version ongelmista Anyseen sivuille palautetta antaneet.

Siellä on tukipyyntölomake, ja varsin nopsaan olen aina vastauksen saanut.

Lisäksi ovat kiitollisia ilmoituksista, koittavat saada viat toistetuiksi ja informoivat valmistajaa. Ei ne viat täällä keskustelemalla korjaannu vaikka varsin hyvää ja asiallista keskustelua onkin.
Moro, kokeilin tätä tukipyyntöä vuosi sitten ostaessani laitteen kymmenkunta kertaa ilman mitään tulosta. Nyt olen viikon odotellut vastauksia. Ei mitään.
Saas nähdä kuulunko Anyseen kategoriassa mainostajien painajaisiin vai mikä siellä taas mättää.

Ilmoitukseni:
---
En pysty nauhoittamaan ohjelmalla, koska koneellani on useampi käyttäjä.

Ongelma: Anysee pyörii vain yhdellä käyttäjällä (Admin) mutta taustalla. Anyseen ohjelma ei osaa käynnistää nauhoitusta tausta-ajona (XP:n istunnossa, joka ei ole aktiivinen)

Ongelma on erittäin helppo demonstroida: Muuta Anyseen shortcut työpöydällä käynnistymään "Minimized" tilassa. Anysee kaatuu virheeseen "Teletext.."

--- Same in English ---

Anysee program can not be run at background - i.e. background Windows session can not be used for recording programs.

It is very easy to reproduce the program - just change the Anysee shortcut "Run" properties from "Normal Window" to setting "Minimized" and try to start Anysee => Program crashes with error "Teletext.."
--
P.S.
Lähetin juuri saman postin Daimlerin tukiosoitteeseen.
justus72
Newbie
_
17. joulukuuta 2007 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
soon morjens!

Varoituksen sana Anyseen Windows Update päivityksestä Vistalle!

Niin, tuo Visvan Update tarjosi anyseelle tänään valinnaisena päivityksenä ajuripäivityksen Anyseen boxille. minä tietysti pip****li pystyssä päivittämään kun kuvittelin, että vihdoin saatiin tuki Media Centerille.
No, kuinka minä en kuitenkaan yllättynyt siitä, että lopetti toimintansa koko boxi tuon päivityksen jälkeen... ainakin dvb-viewerillä. Ilmoitti tylysti ettei ole laitteita käytössä.
Mitä hiton pelleilyä tämä nyt taas on?
Aiemman ajurin palautus korjasi kuitenkin asian.

yst.terv.

jussi
TKrisa
_
17. joulukuuta 2007 @ 21:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti justus72:
soon morjens!
Niin, tuo Visvan Update tarjosi anyseelle tänään valinnaisena päivityksenä ajuripäivityksen Anyseen boxille. minä tietysti pip****li pystyssä päivittämään kun kuvittelin, että vihdoin saatiin tuki Media Centerille.
No, kuinka minä en kuitenkaan yllättynyt siitä, että lopetti toimintansa koko boxi tuon päivityksen jälkeen... ainakin dvb-viewerillä. Ilmoitti tylysti ettei ole laitteita käytössä.
Mitä hiton pelleilyä tämä nyt taas on?
Aiemman ajurin palautus korjasi kuitenkin asian.
jussi
Nou hätä! Itse tein näin:

1. Imutin ohjainpakun itse suoraan Anyseeltä omalle kovikselleni osoitteesta, jonka lyhensin TinyURL:llä tällaiseksi: http://tinyurl.com/2lf7q6
2. Poistin vanhan ohjaimen, siis VAIN ohjaimen tietenkin, Vistasta ohjauspaneelin kautta ("Uninstall or change a program" enkku-Vistassa).
3. Irrotin Anysee-purkin USB:stä.
4. Asensin ottamani uuden ohjainpakun (versio 26.11.2007) anyseeDriver_Setup_All.exen ajamalla.
5. Kytkin Anysee-purkin takaisin USB:hen. Ajurit asentuivat moitteetta.
6. Ilmoitin myös kivalle DVBViewerille "uuden hardwaren" olemassaolosta: Ensin POISTIN vanhan anysee BDA Digital Tunerin (Settings/Options/Hardware/Delete) ja sitten LISÄSIN tämän uuden Settings/Options/Hardware/Scan Devices (muuten käy niin kuin sinulle eli DVBViewer ilmoittaa "No hardware found"!). DVBViewer heti ok. :-)

Siinä kaikki. Hyvin toimivat sekä Anyseen Viewer että DVBViewer tällä uudella ajurilla.

Vihdoinkin siis "oikea" Vista-BDA-ohjain"! Äkkiä koklattuna tuntuu toimivan hieman nopeammin kuin edellinen 24.7.2007-versio, toivottavasti on muutenkin parempi. Katsotaan nyt...
muppis
Member

3 tuotearviota
_
17. joulukuuta 2007 @ 23:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tapoja on näköjään niin monta kuin tekijääkin.

Itse päivitin ajurit seuraavasti:
Kopioin zipin winxp\x86 -hakemistosta löytyvät uudet ajurit \program files\anysee\anysee *\drives -kansioon ja korvasin vanhat. Sitten winukan laitehallinan kautta päivitys osoittaen tuonne kansioon. DVBViewer kertoi, ettei laitetta löydy. Scan hardware ja taas löytyy.

Mulla siis WinXP Pro käyttis.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
justus72
Newbie
_
17. joulukuuta 2007 @ 23:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos!

Nyt oli kyllä oma moka tämä. Se laitteen etsiminen oli jäänyt unholaan ja siinä syy toimimattomuuteen. hyvin toimii ajuri!!!
Tietokoneen kanssa tulee monesti pidettyä oletuksena että ei toimi, varsinkin jos jotain uutta softaa tai rautaa sorvaa paikalleen.

sorry erheellinen hätäilyni,

jussi
TKrisa
_
17. joulukuuta 2007 @ 23:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kopioin zipin winxp\x86 -hakemistosta löytyvät uudet ajurit \program files\anysee\anysee *\drives -kansioon ja korvasin vanhat. Sitten winukan laitehallinan kautta päivitys osoittaen tuonne kansioon. DVBViewer kertoi, ettei laitetta löydy. Scan hardware ja taas löytyy.
Aivan, aina on ainakin joitakin suunnilleen yhtä hyviä eri tapoja tehdä tällaisia juttuja.

Itse olen tarkka esim. Windowsin rekisterin mahdollisimman puhtaana pitämisestä sekä "optimaalisen" lopputuloksen saavuttamisesta, joten itse suosin - ja rohkenen myös jossain määrin suositella - tuota omaa, hieman perusteellisempaa metodiani tai jotain vastaavaa ainakin Vistassa. Ohjaimen asennus kirjoittaa aina yllättävän paljon rivejä Windowsin rekisteriin, ja minun tapani näyttää poistavan VANHAN ohjaimen rivit rekisteristä (melko) hyvin verrattuna pelkkään laitehallinnasta käsin tapahtuvaan ohjaimen päivitykseen, joka jättää (enemmän) vanhoja roskarivejä rekisteriin.

Tulkoon kerrotuksi, että minäkin kokeilin lisäksi (= ensiksi) myös tuota aavistuksen verran nopeampaa päivitystapaa, siis ohjaimen suoraa updeittaamista Vistan laitehallinnassa. Tulos oli jopa yllättävä: Windows Vistassa Anyseen Viewer toimi tällä uudella ohjaimella suunnilleen edellisen ohjaimen alaisuudessa esiintyneellä nopeudella. Ei huono tulos, mutta kun tein tuon suosimani perusteellisemman asennuksen, Anysee alkoi toimia jonkin verran vikkelämmin. Tämä näkyi selvimmin etenkin kanavanvaihdon nopeutumisena. Ainakin toistaiseksi aion siis päivittää ohjaimet jatkossakin tällä kahdessa mielessä paremman tuloksen antaneella tavalla.

No niin, eiväthän nämä tietenkään mitään tärkeitä asioita ole. Pääasia on, että me kaikki saamme Anysee Viewerin (ja DVBViewerin) aina toimimaan XP:ssä tai Vistassa mahdollisimman hyvin uusimmilla ohjain- ja ohjelmistoversioilla.
muppis
Member

3 tuotearviota
_
18. joulukuuta 2007 @ 17:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aivan, aina on ainakin joitakin suunnilleen yhtä hyviä eri tapoja tehdä tällaisia juttuja.

Olen itsekin normaalisti päivittänyt Anyseen ajurit sinun käyttämälläsi tavalla, nyt tein kokeilun vuoksi tuolta laitehallinan kautta.

Klm_DF
Junior Member
_
20. joulukuuta 2007 @ 21:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse päivitin suoraan automaattisesti Vistan ehdottamalla päivityksellä, ei aiheuttanut mitään ongelmia. Milloin se pätkiminen tosta laitteesta saadaan kuntoon. Olen niin monella eri Windows -versiolla kokeillut ja aina vaan pät-pät-pätkii... Puolisen tuntia voi ohjelmaa katsoa kunnes alkaa pätkimään, sit joutuu painaa stoppia ja playtä. Toi ois kiva jos joskus korjattais.
Junior Member
_
20. joulukuuta 2007 @ 21:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tein samoin kuin Kim-DF. Ei ongelmia.

Jos ei sitten sitä lasketa, että joskus toisen ohjelman ikkuna näkyy Anysee-ikkunan läpi osittain. Siitä selviää kutistamalla ikkunan ikoniksi.

Mutta ei pätki.

Ja Turun kaapelissa olen, OK-talossa

Katselija Turun KaapeliTV + VU+ + Win10 64 bit + Saunavisio
crope
Junior Member
_
20. joulukuuta 2007 @ 23:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Klm_DF:
Itse päivitin suoraan automaattisesti Vistan ehdottamalla päivityksellä, ei aiheuttanut mitään ongelmia. Milloin se pätkiminen tosta laitteesta saadaan kuntoon. Olen niin monella eri Windows -versiolla kokeillut ja aina vaan pät-pät-pätkii... Puolisen tuntia voi ohjelmaa katsoa kunnes alkaa pätkimään, sit joutuu painaa stoppia ja playtä. Toi ois kiva jos joskus korjattais.
Linuxin ajurit ei pätki :) Mutta asiaan, kokeileppa sammuttaa kaukosäädin ja disabloida kortinlukija (kortti pois vaikkapa). Minullä nääs kävi Linuxin-ajuria kehittäessä silleen että kun lisäsin kaukosäätimen pollauksen niin se alkoi tuolleen pätkimään. Aikani siinä tuumailtua tajusin että kaukosäätimen pollauksen viestit menivät päällekkäin laitteen ohjauskomentojen kanssa ja meni sen takia sekasin. Korjasin kaukosäätimenkin komennot sitten samaan mutexiin ja ongelma katosi. Ehkäpä ne korean koodarit on tuon kanssa ryssineet.
Mutta on se kyllä kumma että vaikka heillä on speksit ja kaikki tieto laitteesta käytössä niin eivät saa ajureita pelittämään. Minulla ei ollut mitään ja muutaman viikon reverse-engineerauksella sain ajurit kasaan. duh.

/antti
Newbie
_
24. joulukuuta 2007 @ 02:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näin sain Anysee C:n toimimaan! Laitoin kaksi kappaletta antennihaaroittimia peräkkäin. Todennäköisesti tapahtui niin, että signaali heikentyi ja peruskanavat alkoivat toimia normaalisti(yle1-2,mtv3,nelonen ja subi).En tiedä saako mainostaa mutta merkki on Handan. Toimii ainakin Kuopion alueella. Eli signaalia pitää heikentää jotta saa kanavat toimimaan
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
24. joulukuuta 2007 @ 08:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Roamama:
Näin sain Anysee C:n toimimaan! Laitoin kaksi kappaletta antennihaaroittimia peräkkäin. Todennäköisesti tapahtui niin, että signaali heikentyi ja peruskanavat alkoivat toimia normaalisti(yle1-2,mtv3,nelonen ja subi).En tiedä saako mainostaa mutta merkki on Handan. Toimii ainakin Kuopion alueella. Eli signaalia pitää heikentää jotta saa kanavat toimimaan

Tämä on useampaan kertaan todettu threadissa, että osassa pätkimistapauksissa on kyse siitä, että signaali on liian voimakas. Itselläni on säädettävä vaimennin tuossa välissä.

Mutta toiseen pieneen inhottavaan piirteeseen. Onko mitään kiertomahdollisuutta, että saisi nauhoitettua ohjelmia, joiden nimessä EPG:ssä on kaksoispiste.
muppis
Member

3 tuotearviota
_
24. joulukuuta 2007 @ 22:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:

Mutta toiseen pieneen inhottavaan piirteeseen. Onko mitään kiertomahdollisuutta, että saisi nauhoitettua ohjelmia, joiden nimessä EPG:ssä on kaksoispiste.

Yrität siis tallentaa 4D -dokkaria mpg -muodossa.. ;)
Itselläni ei nimittäin moista ongelmaa muuten esiintynyt. Kiersin sen silleen, että pistin tallennusmuodoksi TRP (One Channel Transport Stream), joilloin ohjelma ottaa kanavan nimen tiedostonimeksi. Samalla ratkeaa pähkäily Ylen tekstien tallentumisen kanssa.

JHawx
_
25. joulukuuta 2007 @ 17:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niille jotka sitä eivät vielä tienneet, versio 1.36 on julkaistu
suora linkki anyseeltä

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. joulukuuta 2007 @ 17:02

AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
25. joulukuuta 2007 @ 20:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti teme565:

Yrität siis tallentaa 4D -dokkaria mpg -muodossa.. ;)
Itselläni ei nimittäin moista ongelmaa muuten esiintynyt. Kiersin sen silleen, että pistin tallennusmuodoksi TRP (One Channel Transport Stream), joilloin ohjelma ottaa kanavan nimen tiedostonimeksi. Samalla ratkeaa pähkäily Ylen tekstien tallentumisen kanssa.

Jaa niin, olisihan tuo TRP pitäny muistaa. MPG:nä koitin tallentaa. Olinpa typerä...
Pet123
Junior Member

1 tuotearvio
_
28. joulukuuta 2007 @ 11:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olikin jo liian hyvää ollakseen totta...

Ensin näkyi niin TV1000-kanavat ja Maikkarin paketti, sitten ei löytynyt enää kuin osa(!) Maikkarin kanavista ja nyt näkyy vain "ilmaiskanavat".
Kanavat on uudelleen haettu useasti, mikä neuvoksi?

Korttia on kokeiltu normaalissa digi-boxissa ja toimii ok.
Henggah
Newbie
_
28. joulukuuta 2007 @ 22:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkohan tollanen anysee E30 C PLUS hyvä vaihtoehto digiboxiks? Pätkiiks peruskanavat (yle1, yle2, mtv3, nelonen, subtv) paljon? saako pätkimisen pois? Toimiiko vistan kans hyvin?

Eli siis kannattaako edes harkita kyseistä laitetta?
Mainos
_
__

_
Pet123
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. joulukuuta 2007 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Henggah:
Onkohan tollanen anysee E30 C PLUS hyvä vaihtoehto digiboxiks? Pätkiiks peruskanavat (yle1, yle2, mtv3, nelonen, subtv) paljon? saako pätkimisen pois? Toimiiko vistan kans hyvin?

Eli siis kannattaako edes harkita kyseistä laitetta?
Peruskanavat toimineet aivan ok, ilman pätkimistä. Muistia 2 ja Vista. Myös tallennus on ollut ok.
Nyt vain maksukanavat ovat kadonneet "yksitellen"... (ks. ylle).

Aiheeseen liittyviä linkkejä
Anyseen korttien arvostelut ja tekniset tiedot AfterDawnin laitevertailussa!

Aiheeseen liittyviä viestiketjuja Viestejä Viimeisin viesti Keskustelualue
Anysee kanavahaku ongelma 24 19. marraskuuta 2012 Keskustelua antenniverkon digibokseista
Anysee virhe 8 11. helmikuuta 2012 DigiTV - Kaikki muut aiheet
Anysee Linux-koneelle? 4 11. syyskuuta 2011 Tulostimet, näppäimistöt ja muut tietokoneen lisälaitteet
Anysee ja maksukanavat dvbviewerilla tai progdvb:llä 1 22. elokuuta 2011 DigiTV - Kaikki muut aiheet
AnySee E30 Series (yleissofta sekä C & T malleille) 550 3. huhtikuuta 2011 Keskustelua PC:n digikorteista
Anysee E30plus C & DVB Viewer & kaukosäädin 28 29. tammikuuta 2011 Keskustelua PC:n digikorteista
Anysee Combo plus 2 14. tammikuuta 2011 Ajuri- ja softaongelmat
Anysee E30 C Plus DVB-C 5 20. syyskuuta 2010 Keskustelua PC:n digikorteista
Anysee ääni ongelma 1 17. syyskuuta 2010 Keskustelua PC:n digikorteista
Anysee E30 C Plus nauhoitus 4 13. syyskuuta 2010 Keskustelua PC:n digikorteista

afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua pc:n digikorteista > anysee kaapeliverkkoon (anysee e30 c plus)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy