Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)
|
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
29. marraskuuta 2007 @ 16:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonskuu: Tiedättekö mitään muuta keinoa muuttaa noita anyseen tallentamia .mpg tiedostoja johonkin muuhun muotoon, kun tuolla dr. divx:llä tallennetut videot pätkivät.
Itse olen käyttänyt AutoGK -pakettia, tosin sillä ei pysty tekeen kuin joko Xvid tai DivX -muotoon.
Oletko tarkistanut, ettei ne mpg -tiedostot itsestään sisällä tätä pätkimistä?
Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
|
Jonskuu
Newbie
|
29. marraskuuta 2007 @ 16:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti muppis: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonskuu: Tiedättekö mitään muuta keinoa muuttaa noita anyseen tallentamia .mpg tiedostoja johonkin muuhun muotoon, kun tuolla dr. divx:llä tallennetut videot pätkivät.
Itse olen käyttänyt AutoGK -pakettia, tosin sillä ei pysty tekeen kuin joko Xvid tai DivX -muotoon.
Oletko tarkistanut, ettei ne mpg -tiedostot itsestään sisällä tätä pätkimistä?
Tarkistettu on... Pitää kokeilla tuota ohjelmaa.
hiphei
|
Jonskuu
Newbie
|
29. marraskuuta 2007 @ 18:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Yritin kokeilla tuota ohjelmaa, mutta eihän se toiminut? "No video streams found" tulee.
hiphei
|
Junior Member
|
1. joulukuuta 2007 @ 12:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikäs nyt mättää, kun ajastus toimii muttei vaihda oikealle kanavalle.
Laitoin MTV3:lta leffan ajastukseen ja sammutin ohjelman. Olihan se ajallaan auennut, tallennuksen tehnyt ja lopuksi sammuttanut koneen , mutta tallentanut kanavaa, jota viimeksi katsoin eli Subia.
Katselija Turun KaapeliTV + VU+ + Win10 64 bit + Saunavisio
|
kenni_
Junior Member
|
2. joulukuuta 2007 @ 10:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Laitanpa tännekkin nyt kyssärin kun ei kukaan ole ->http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/590665 tuonnekkaan vastannut. Eli millä saa DVB viewerissä kanavat näkyyn Anyseellä? Jotain ini tiedostoja piti heitellä johonkin kansioihin mutta ei ole auttanu ainakaan minun tilanteessa. Auttakaa ny miestä mäessä ku ei tuo softakaan ilmanen ollu. :/
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
2. joulukuuta 2007 @ 13:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kenni_: Laitanpa tännekkin nyt kyssärin kun ei kukaan ole ->http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/590665 tuonnekkaan vastannut. Eli millä saa DVB viewerissä kanavat näkyyn Anyseellä? Jotain ini tiedostoja piti heitellä johonkin kansioihin mutta ei ole auttanu ainakaan minun tilanteessa. Auttakaa ny miestä mäessä ku ei tuo softakaan ilmanen ollu. :/
Eipä siihen erikoisemmmin mitään ini -tiedostoja tarvinut. Itse katsoin kaapeliyhtiön sivuilta taajuusalueen, QAM ja bittinopeus -asetukset. Ne laitoin Scan transponder -ikkunaan kohdalleen ja pistin skannaten. Nyt ei ole kuvakaappausta heittää, kun käytän linuxia.. Jos jossain vaiheessa jaksaa, niin voisin buutata tuonne Wintöötin puolelle ja heittää kuvaa mukaan.
Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
|
Da_Silva
Newbie
|
2. joulukuuta 2007 @ 21:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa on tuo DVB-C version linux ajuri? Jos vaikka päästäisiin noista ongelmista eroon linux puolella.
Tosin itse olen käyttänyt 5kk mediaportalia sen omalla tv softalla. HTPC ratkaisuna loistava.
|
crope
Junior Member
|
2. joulukuuta 2007 @ 21:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Da_Silva: Onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa on tuo DVB-C version linux ajuri? Jos vaikka päästäisiin noista ongelmista eroon linux puolella.
Tosin itse olen käyttänyt 5kk mediaportalia sen omalla tv softalla. HTPC ratkaisuna loistava.
No minulla jos jollakin on tietoa Linux-ajurista :)
Kaikenkaikkiaan se pelaa erittäin hyvin.
E30C Plus:
Herkkyydessä on ollut vähän ongelmia muppiksella alemmilla kanavilla, liekö heikko signaali rasiassa. Kukaan muu ei ole raportoinut ongelmia tämän suhteen, eli hyvin pelaa.
E30 (Plus) MT352
Ei ongelmia tiedossa.
E30 (Plus) Zl10353
Ei ongelmia tiedossa.
Ainut todellinen puute on kortinlukijan ajuri. Implementoin jahka kerkeän ja saan aikaiseksi. Kortinlukija teettää hitusen työtä koska tämä on ainoa DVB-laite jossa on kortinlukija ja Linuxista ei täten löydy valmista DVB-moduulia kortinlukijalle. Laite käyttää SoftCAMia.
Antti Palosaari
|
JHawx
Suspended due to non-functional email address
|
3. joulukuuta 2007 @ 00:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jekejee: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JHawx: olen sanonut oman mielipiteeni tietokoneasentajana sekä atk- myyjänä.
Siinähän se vahvistus tulikin.
Kukaan ei ole ammattitaitoa epäillyt, ainoastaan ihmetellyt, eikö näiden lausahdusten välillä todellakaan ole ristiriitaa:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JHawx: Laitteen kaapelimalli takkuilee ja pahasti, ...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JHawx: Laitteen hinta / laatusuhde on hyvä (huom. hyvä)
Pikku lisäys, eli meillähän ei myydä anyseen mallia, muita kylläkin.
Vapaa ajalla sijoittuvat asennukset ovat laitteen paremmuuden näyttäneet.
Minulle on siis yksi sama ja paskan hailee millai anysee myy tai mihin hintaan. Kokemus vaan laitteesta kertaa sen olevan hieman keskiarviota parempi.
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
3. joulukuuta 2007 @ 09:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti muppis: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kenni_: Laitanpa tännekkin nyt kyssärin kun ei kukaan ole ->http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/590665 tuonnekkaan vastannut. Eli millä saa DVB viewerissä kanavat näkyyn Anyseellä? Jotain ini tiedostoja piti heitellä johonkin kansioihin mutta ei ole auttanu ainakaan minun tilanteessa. Auttakaa ny miestä mäessä ku ei tuo softakaan ilmanen ollu. :/
Eipä siihen erikoisemmmin mitään ini -tiedostoja tarvinut. Itse katsoin kaapeliyhtiön sivuilta taajuusalueen, QAM ja bittinopeus -asetukset. Ne laitoin Scan transponder -ikkunaan kohdalleen ja pistin skannaten. Nyt ei ole kuvakaappausta heittää, kun käytän linuxia.. Jos jossain vaiheessa jaksaa, niin voisin buutata tuonne Wintöötin puolelle ja heittää kuvaa mukaan.
Kerroinpas näppituntumalta väärin.
Elikkä Channel -valikosta kohta Channel scan pitäisi löytyä tämän näköinen ikkuna:
Siinä samalla näkyy SSP:n asetukset.
|
jarikor
Newbie
|
5. joulukuuta 2007 @ 17:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Loin tunnuksen afterdawniin ihan sen takia, että pystyn jakamaan tuntemuksiani Anysee E30 C sovittimen suhteen. Olen lueskellut lähestulkoon kaiken laitteeseen liittyvän. En mielestäni löytänyt ongelmaani ratkaisua mistään threadistä.
Ongelmani oli että kanavat löytyivät loistavasti, ja kuvakin näkyi hienosti. Mutta yleensä aina 10s-2min kuluttua kuva jumahti paikoilleen. Kanavan vaihto ja taikaisin toi kuvan taas hetkeksi takaisin ennen uutta jumahdusta. Ehdin jo miettiä että onko koko vekotin rikki.
Kokeilin laitetta macbookissa (bootcamp+windows) ja ihme ja kumma laite pelasi kuin unelma. Tästä rupesin mietiskelemään ja tulin siihen tulokseen että ilmeisesti laite ei saa tarpeeksi virtaa pöytäkoneeni usb-portista.
Siispä kauppaan ja aktiivinen usb-hubi. Äsken kytkin vehkeet ja nyt kuva näkyy pätkimättä, jumimatta, loistavaa.
Täällä on keskusteltu paljon pätkimisistä ja vastaavista ongelmista, niin suosittelen harkitsemaan aktiivisen usb-hubin hankkimista. on hyvinkin mahdollista että ongelma on peräisin usb-portin virrasta. Anysee vaatii speksien mukaan 500mA, eli käytännössä sen mitä usb-portti pystyy maksimissaan antamaan. Jos koneessa on paljon usb-laitteita niin usb-portista ei saa tätä täyttä 500mA. Ja minun tapauksessani ilmeisesti en saa vain millään usb-portista tuota virtamäärää, vaikka ei olisi yhtään muuta laitetta kiinni, en siis ilman tätä aktiivista usb-hubia, josta virtaa tuntuu piisaavan.
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
5. joulukuuta 2007 @ 18:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jarikor: Loin tunnuksen afterdawniin ihan sen takia, että pystyn jakamaan tuntemuksiani Anysee E30 C sovittimen suhteen. Olen lueskellut lähestulkoon kaiken laitteeseen liittyvän. En mielestäni löytänyt ongelmaani ratkaisua mistään threadistä.
Ongelmani oli että kanavat löytyivät loistavasti, ja kuvakin näkyi hienosti. Mutta yleensä aina 10s-2min kuluttua kuva jumahti paikoilleen. Kanavan vaihto ja taikaisin toi kuvan taas hetkeksi takaisin ennen uutta jumahdusta. Ehdin jo miettiä että onko koko vekotin rikki.
Kokeilin laitetta macbookissa (bootcamp+windows) ja ihme ja kumma laite pelasi kuin unelma. Tästä rupesin mietiskelemään ja tulin siihen tulokseen että ilmeisesti laite ei saa tarpeeksi virtaa pöytäkoneeni usb-portista.
Siispä kauppaan ja aktiivinen usb-hubi. Äsken kytkin vehkeet ja nyt kuva näkyy pätkimättä, jumimatta, loistavaa.
Täällä on keskusteltu paljon pätkimisistä ja vastaavista ongelmista, niin suosittelen harkitsemaan aktiivisen usb-hubin hankkimista. on hyvinkin mahdollista että ongelma on peräisin usb-portin virrasta. Anysee vaatii speksien mukaan 500mA, eli käytännössä sen mitä usb-portti pystyy maksimissaan antamaan. Jos koneessa on paljon usb-laitteita niin usb-portista ei saa tätä täyttä 500mA. Ja minun tapauksessani ilmeisesti en saa vain millään usb-portista tuota virtamäärää, vaikka ei olisi yhtään muuta laitetta kiinni, en siis ilman tätä aktiivista usb-hubia, josta virtaa tuntuu piisaavan.
Tuollainen ei kyllä ole tullut mielen viereenkään. Itselläni laite on 5 porttisessa USB 2.0 PCI -kortissa kiinni, jossa lisäksi on vain hubin takana muistikortinlukija. Ja ennen kuin viritin hubille lisää virtaa, Anysee todellakin teki tuota jumittelua ja pätkimistä. Sitten ongelma poistui, kun hubille ja ennen kaikkea hubissa kiinni oleville laitteille (satunnaisesti myös muistitikku lukijan lisäksi) sain lisää virtaa. Boksi siis ei ole hubin kautta, vaan suoraan kiinni PCI-kortissa. Vaan tuon virran vähyys taitaa olla siinä rajoilla, ja/tai boksissa/ajureissa virranhallinta huonosti tehty, kun Windows ei siitä ilmoita mitään. Normaalistihan tuo kertoo, jos kytketylle laitteelle ei riitä virta.
|
Junior Member
|
5. joulukuuta 2007 @ 19:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Olettekos muuten näistä C-version ongelmista Anyseen sivuille palautetta antaneet.
Siellä on tukipyyntölomake, ja varsin nopsaan olen aina vastauksen saanut.
Lisäksi ovat kiitollisia ilmoituksista, koittavat saada viat toistetuiksi ja informoivat valmistajaa. Ei ne viat täällä keskustelemalla korjaannu vaikka varsin hyvää ja asiallista keskustelua onkin.
|
JHawx
|
5. joulukuuta 2007 @ 21:43 |
Linkki tähän viestiin
|
olen asiaa kysynyt ja vastauksena sain, että toisinaan seuraavat myös afterdawnin palautteita anysee.fi puolesta.
ongelmaksi muodostuukin se, miten se tulkitaan englanniksi siten, että asiasisältö ongelmassa pysyy samana.
Saatat olla oikeassa virransaannin suhteen, mutta yksi mutta: jos ongelma olisi yhtenäisen virran saannissa, niin eikös ongelman tulisi hieman korjaantua, eikä escaloida pahemmaksi ja pahemmaksi, kunnes kuva jää pysyvästi jumiin ruudulle ja ääni tökkii tökkii pirusti ja katoaa sitten?
Jos kyseessä on tälläinen ongelma, ratkaisu anyseen puolesta olisi valmistaan usb piuhaan liitettävä vahvistin , joka kenties ottaa virtansa toisesta usb portista (jolloin 2 usb portin virta lähetetään tasaisena virtana laitteelle. tai vaihtoehtoisesti tuo tasainen virta lisättäisiin esim. verkkovirrasta usb kaapelin kautta laitteelle. Vanhat laitteen omistajat voisivat ostaa tuon muuntimen lisälaitteena /ja uusien laitteiden kanssa myytäisiin tuota laitetta suoraan.
Sanoisin että vika on siltikin muistinhaqllinnassa ja vista liitännäinen. Saattaa tosin olla myös virranhallinnassa... ei tiedä... antaa experttirn testata.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. joulukuuta 2007 @ 21:50
|
jarikor
Newbie
|
5. joulukuuta 2007 @ 23:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JHawx: olen asiaa kysynyt ja vastauksena sain, että toisinaan seuraavat myös afterdawnin palautteita anysee.fi puolesta.
ongelmaksi muodostuukin se, miten se tulkitaan englanniksi siten, että asiasisältö ongelmassa pysyy samana.
Saatat olla oikeassa virransaannin suhteen, mutta yksi mutta: jos ongelma olisi yhtenäisen virran saannissa, niin eikös ongelman tulisi hieman korjaantua, eikä escaloida pahemmaksi ja pahemmaksi, kunnes kuva jää pysyvästi jumiin ruudulle ja ääni tökkii tökkii pirusti ja katoaa sitten?
Jos kyseessä on tälläinen ongelma, ratkaisu anyseen puolesta olisi valmistaan usb piuhaan liitettävä vahvistin , joka kenties ottaa virtansa toisesta usb portista (jolloin 2 usb portin virta lähetetään tasaisena virtana laitteelle. tai vaihtoehtoisesti tuo tasainen virta lisättäisiin esim. verkkovirrasta usb kaapelin kautta laitteelle. Vanhat laitteen omistajat voisivat ostaa tuon muuntimen lisälaitteena /ja uusien laitteiden kanssa myytäisiin tuota laitetta suoraan.
Sanoisin että vika on siltikin muistinhaqllinnassa ja vista liitännäinen. Saattaa tosin olla myös virranhallinnassa... ei tiedä... antaa experttirn testata.
Varmasti syitä on monia. Minun tapauksessani se oli virransyöttö/hallinta. Xp oli siis windows jossa koitin saada ensin toimimaan. Olen saanut itse sellaisen kuvan, että kyseinen ongelma esiintyy useamminkin usb-digisovittimen kanssa. Että ehkä tässä osittain hakataan speksejä vastaan, ja ainakaan vanhempien koneiden usb:t ei välttämättä spekseissä aivan pysy.
Ensin sitä rupesi hakemaan syytä signaalista, taloyhtiön kaapeloinnista tai kuun väärästä asennosta. Itse olen nyt niin onnellisessa tilanteessa, että Anysee.fi sivuilta löytyvillä ajureilla/ohjelmistoilla minulla laite toimii nyt kui unelma, ja niin kuin pitääkin. Nauhoitukset ja shiftaukset mukaanlukien.
|
jouni2007
Member
1 tuotearvio
|
9. joulukuuta 2007 @ 10:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarviiko tämä laite mitään tv kortia toimiakseen vai toimiiko ihan niin että laittaa usb liitänellä koneeseen kiini ja anteeni johdon boxsiin kiini.
|
Junior Member
|
9. joulukuuta 2007 @ 10:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei tarvita muuta kuin Anysee.
Mutta uusimmat ajurit kannattaa oitis asentaa eikä edes kokeilla mukana tulevia. Kuitenkin joudut ne poistamaan ennen uusien asennusta.
|
JHawx
|
9. joulukuuta 2007 @ 17:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jouni2007: Tarviiko tämä laite mitään tv kortia toimiakseen vai toimiiko ihan niin että laittaa usb liitänellä koneeseen kiini ja anteeni johdon boxsiin kiini.
siis tehdäänpä asia selväksi:
anyseen tv-viritin kortti on usb liitännäinen kortti.
Eli boxin sisällä on tuo tv-viritin ja liitäntä hoidetaan usb portin kautta. Plus mallit sisältävät myös Conax-kortinlukijan
|
Jake80
Newbie
|
11. joulukuuta 2007 @ 19:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jake80: Tampereella kaapeliverkossa anysee pelittää täysin normaalisti. Salossa taas signaali on ilmeisesti liian voimakas ja kuva pätkii diashown tavoin (samalla koneella). Bilteman säädettävällä vaimentimella kuva paranee, mutta silti pätkäsee äänen ja kuvan silloin tällöin (esim. joka 7. sekuntti). Onko ehdotuksia miten sitä voisi vielä parantaa?
Mahtaako tämä mitä ilmeisemmin anyseen yliherkkyydestä johtuva ongelma liittyä ohjelmistoon vai rautaan? Eli kannattaako kokeilla jotain muuta softaa vai lopettaa tappelu tähän?
|
JHawx
|
11. joulukuuta 2007 @ 20:11 |
Linkki tähän viestiin
|
rautaan.
tuntuvat muutenkin ongelmat olevan liian herkkä, liian kovalla/hiljaisella ongelmat
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
11. joulukuuta 2007 @ 20:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsellä pääsääntöisesti pelaa Salossa ihan OK, joskus tulee tuota ylläkuvattua ongelmaa, että säännöllisesti pätkäisee.
EDIT: Niin tosiaan, vaimennin välissä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2007 @ 20:41
|
TKrisa
|
12. joulukuuta 2007 @ 02:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti muppis: Kerroinpas näppituntumalta väärin.
Elikkä Channel -valikosta kohta Channel scan pitäisi löytyä tämän näköinen ikkuna:
Siinä samalla näkyy SSP:n asetukset.
Kiitti paljon, Muppis. Kokeilin tuotakin saadakseni Helsingin Welhon kaapelikanavat DVBVieweriin, mutta etsintä tuotti tasan NOLLA kanavaa. Olen kokeillut kaikenlaista muutakin, mutta parhaimmillaan DVBViewer löytää vain VIISI (ilmais)kanavaa: SubTV, MTV3 D, Nelonen D, JIM ja TV7. Esim. TV1 ja TV2 ja muut ilmaiset jäävät siis löytymättä. Anyseen oma softa löytää paljon enemmän kanavia eli about kaikki (myös maksulliset).
Kertokaapa, hyvät ystävät, millä ilveellä DVBViewerin saa löytämään enemmän Helsingin Welho-kanavia. SUURET KIITOKSET! :-)
|
crope
Junior Member
|
12. joulukuuta 2007 @ 10:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TKrisa: Kiitti paljon, Muppis. Kokeilin tuotakin saadakseni Helsingin Welhon kaapelikanavat DVBVieweriin, mutta etsintä tuotti tasan NOLLA kanavaa. Olen kokeillut kaikenlaista muutakin, mutta parhaimmillaan DVBViewer löytää vain VIISI (ilmais)kanavaa: SubTV, MTV3 D, Nelonen D, JIM ja TV7. Esim. TV1 ja TV2 ja muut ilmaiset jäävät siis löytymättä. Anyseen oma softa löytää paljon enemmän kanavia eli about kaikki (myös maksulliset).
Kertokaapa, hyvät ystävät, millä ilveellä DVBViewerin saa löytämään enemmän Helsingin Welho-kanavia. SUURET KIITOKSET! :-)
Sitä en tiedä millä asetuksilla olet yrittänyt niitä kanavia skannata, mutta nuilla kuvassa näkyvillä niitä tuskin löytyy. Kuvassa on 3KTV:n verkoissa käytetyt asetukset ja Swelcom (Welho) käyttää eri asetuksia. Käytetyt kanavat ja parametrit näät täältä:
linkki.
/antti
|
TKrisa
|
12. joulukuuta 2007 @ 15:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti crope: Sitä en tiedä millä asetuksilla olet yrittänyt niitä kanavia skannata, mutta nuilla kuvassa näkyvillä niitä tuskin löytyy. Kuvassa on 3KTV:n verkoissa käytetyt asetukset ja Swelcom (Welho) käyttää eri asetuksia. Käytetyt kanavat ja parametrit näät täältä:
linkki.
/antti
Kiitti, Antti. Olen tuota listaa Welho cable network in Helsinki (DVB-C) tutkaillut jo aikaisemmin, mutta pitääkö esim. transponder-tiedosto Welho.ini todella tehdä itse aivan alusta alkaen? Jos pitää, niin sattuisiko jollain teistä, ystävät, jo olemaan sellainen? Tai voisiko joku ainakin näyttää selkeällä esimerkillä, millainen edes jonkin Welho-kaapelikanavan parametririvin tulee olla transponder-tekstitiedostossa?
Anyseen oman softan kanssahan ei tarvitse pelleillä noilla parametreilla, koska Helsingin Welho on jo valmiiksi laitettu Anyseen hakulistoihin. DVBViewer tuntuu mukavalta ja toimivalta, mutta onko kanavien haku todella näin hankalaa käsityötä?
Kiitti taas kaikille! :-)
|
Mainos
|
|
|
crope
Junior Member
|
12. joulukuuta 2007 @ 15:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TKrisa: Kiitti, Antti. Olen tuota listaa Welho cable network in Helsinki (DVB-C) tutkaillut jo aikaisemmin, mutta pitääkö esim. transponder-tiedosto Welho.ini todella tehdä itse aivan alusta alkaen? Jos pitää, niin sattuisiko jollain teistä, ystävät, jo olemaan sellainen? Tai voisiko joku ainakin näyttää selkeällä esimerkillä, millainen edes jonkin Welho-kaapelikanavan parametririvin tulee olla transponder-tekstitiedostossa?
Anyseen oman softan kanssahan ei tarvitse pelleillä noilla parametreilla, koska Helsingin Welho on jo valmiiksi laitettu Anyseen hakulistoihin. DVBViewer tuntuu mukavalta ja toimivalta, mutta onko kanavien haku todella näin hankalaa käsityötä?
Kiitti taas kaikille! :-)
En ole koskaan sitä DVB-Vieweriä käyttänyt, mutta ei kai se ole kuin tuossa kuvassakin näkyvästä valinnasta symbolinopeus 6900 ja QAM64, QAM128 ja QAM256 ja skannata niillä kanavat kohdilleen?
/antti
|