media player, iTunes vai winamp?
|
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
17. helmikuuta 2009 @ 22:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitä ihmeen väliä sillä on, miltä videosoittimen GUI näyttää? Itse ainakin katson videoni täydellä ruudulla.
|
cehas
Newbie
|
17. helmikuuta 2009 @ 23:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore: Mitä ihmeen väliä sillä on, miltä videosoittimen GUI näyttää? Itse ainakin katson videoni täydellä ruudulla.
Eipä siitä ainakaan haittaa ole, varsinkaan, jos se hidasta itse softaa :)
Mutta joo, lisäpisteitä myös Audio Capture-mahdollisuudesta, joka toimii helvetin hyvin. Myös tekstitkset toimii drag & drop-meiningillä, toisin kuin VLC:ssä, joka on hyvä playeri sekin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. helmikuuta 2009 @ 23:12
|
Member
1 tuotearvio
|
18. helmikuuta 2009 @ 01:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Latasin tossa päivällä GOM Playerin ja se on paljon parempi kun bs.player, ja musiikkia täs kuuntelen nyttenki Foobar 2000 v0.9.6.3 Beta 1:llä :D
|
Member
5 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2009 @ 13:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Winamppia voisi suositella ensimmäiseksi soittimeksi osaamattomalle henkilölle. Näin kiitos valmiiden asetusten ja muun härpäkkeen (Winamp remote + pluginit/skinit). Itse lopetin käytön, kun ohjelma "hajosi", enkä laiskuuttani jaksanut asentaa uusiksi. Joidenkin olen kuullut valittavan äänenlaadusta, mutta itse en ole huomannut mitään erityistä.
Seuraavaksi asensin itselleni foobarin. Sitä käytön nykyisinkin, ja hyvin toimii. Se vain vaatii vähän säätämistä, ja siitä puuttuu omasta mielestäni joitakin toimintoja, mitä winampissa oli. Tilalle toki tullut muita toimintoja, kuten playlist-välilehdet.
iTunesista ei ole mitään havaintoa, kun en käytä sitä. En myöskään käytä ohessa olevaa kauppaakaan.
|
icexxx
Account closed as per user's own request
|
19. huhtikuuta 2009 @ 22:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Bsplayer on paras videoiden toistamiseen.
+ Videotoistossa hyvä
- Ei sovellu kovin hyvin musiikkitiedostojen soittamiselle
Winamp on paras perussoitin kaikille musiikki/videotiedostoille.
+ Paras perussoitin
+ Kätevät musiikkikirjastot ja kappaleiden liikuttaminen
- Itsellä tullut ongelmia uusimman version kanssa kun ei pysty liikuttamaan
Itunes on aika heikko, mutta käytän sitä laittaakseni musiikkia ipodiin.
- Itunes on raskas
- Erittäin idioottimainen musiikkikirjastosysteemi jonka takia kappaleiden selaaminen vaikeaa
+ Kappaleet ipodiin helposti
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
20. huhtikuuta 2009 @ 23:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti icexxx: - Erittäin idioottimainen musiikkikirjastosysteemi jonka takia kappaleiden selaaminen vaikeaa
Se on "idioottimainen" ainoastaan jos et ole tagannut tiedostojasi kuntoon. Itsellä kaikissa tiedostoissa tiedot kunnossa, joten helppo tehdä smart playlist johon laittaa artistin nimen, jolloin iTunes luo automaattisesti listauksen kaikista saman artisti-tagin omaavista tiedostoista == yhden artistin tuotanto omassa soittolistassaan.
|
Junior Member
4 tuotearviota
|
21. huhtikuuta 2009 @ 01:06 |
Linkki tähän viestiin
|
WinAmp, ehdottomasti, kaikkia mainittuja kokeilleena, WMP raskas, hankala laittaa koneen kaikki musiikki samalle listalle kun +4000 kappaletta. iTunes tuhottoman raskas ja asennuksen yhteydessä tuhoaa mp3 tiedostosi, epävakaa ja myöskin hankala hallita yhdellä ruudulla listaa jossa kaikki musiikkisi. Foobar hyvä ja kevyt, mutta ei tue pikanäppäimiä jolloin et voi vaihtaa kappaletta samaan aikaan pelatessasi kokoruudulla, myöskin herkkä kaatuilemaan.
WinAmp pelkistetyimmällä näkymällä, ilman härpäkkeitä eli mediakirjastoja yms. paskoja ehdottomasti ykkösvalinta musiikkisoittimeksi, myös siksi että ainoa soitin jossa pikanäppäimet toimivat muusta käytöstä riippumatta.
WinAmp, it Really whips the Llamas ass!
|
Member
9 tuotearviota
|
21. huhtikuuta 2009 @ 02:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Winamp:pia olen käyttänyt vuodesta 98 tai 99 asti.
Hyvä laajennettavuus, nopea, helppo yksinkertainen käytettävyys.
Mielestäni paras näistä vaihtoehdoista.
Olen todella monia eriohjelmia musiikin toistoon koittanut, mutta Winamppiin tottuneena en muuhun halua vaihtaa. :)
Bazinga!
ASRock 890GX Pro 3 / Phenom II X4 955 @3,7Ghz / Arctic Cooling Freezer 13 Pro / 2x4GB G.Skill 1333Mhz / AMD Radeon HD 6870/1x2TB 2x1TB 1x640GB
|
Lada1500s
Member
26 tuotearviota
|
21. huhtikuuta 2009 @ 06:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse pelaan ja kuuntelen yleensä musaa samalla siinä taustalla, jonka takia softan pitää olla kevyt.
Windows Media Player:
+Selkeä käyttöliittymä
+Paremmat visualisaatiot kuin Winampissa.
+Elokuvia pystyy pyörittämään, musiikin kuuntelukin onnistuu, tasapaksu perussoitin.
-Hitaanpuoleinen ikkunan siirtely ja koon muuttaminen.
-Vie resursseja ainakin omalla koneellani enemmän kuin Winamp, jonka huomaan joissakin peleissä 5-10 fps laskulla.
Winamp:
+Helppokäyttöinen kun vain oppii
+Nopeahko, 2-versio oli kait nopempi kuin tämä uus vitonen.
+Paljon lisäosia
+Kätevä perussoitin musiikin kuunteluun.
-Ehkä hieman liian pieneksi jää isommilla resoluutioilla.
-Elokuvia turha yrittääkään katsoa, sellaiseksi sumuksi se kuva menee.
Foobar2000
+Kevyin näistä kolmesta.
+Nopea
+Helppo käyttää
-/+ Pelkistetty ja yksinkertainen käyttöliittymä, joillekin kelpaa ja joillekin ei, lukeudun itse jälkimmäiseen.
-Ei sovellu elokuvien katseluun
-Vähän liian pelkistetty mielestäni.
Emo: ASUS M4N72-E; Prossu: AMD Phenom II 955; Muistit: 4Gt Kingston 800MHz DDR2; Näyttis: ASUS Geforce 9800GTX+; Äänikortti: SoundBlaster Audigy; Virtalähde: Antec Earthwatts 500w; Kotelo: Antec Sonata III; Näyttö: LG:n 22" 22LS4D 1650x1050
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
21. huhtikuuta 2009 @ 07:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ThePekkis: iTunes tuhottoman raskas ja asennuksen yhteydessä tuhoaa mp3 tiedostosi,
Senkin uhalla että alan kuulostaa Apple fanboylta: mitä helvettiä? Miten iTunes tuhoaa tiedostot?
|
Member
11 tuotearviota
|
21. huhtikuuta 2009 @ 09:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ThePekkis: iTunes tuhottoman raskas ja asennuksen yhteydessä tuhoaa mp3 tiedostosi,
Senkin uhalla että alan kuulostaa Apple fanboylta: mitä helvettiä? Miten iTunes tuhoaa tiedostot?
No ei välttämättä tiedostoja, mutta musiikkikirjaston ainakin :D itsellä meni kokoelmakansiot ihan päin persiitä kun iTunes pääsi peuhaamaan sinne. En tajunnut ensin estää sitä automaattista kansioiden järjestelyä ja hups... jotain päältä tuhat yhden biisin kansiota musiikkikansiossa. GG.
Mut joo, itse käytän Foobaria musiikinkuunteluun, mitään moitetta en siitä keksi. Pelaa hyvin itsekseen ja esim samurize conffien kanssa.
Videontoistoon käytän SMPlayeriä, lähinnä koska toistan paljon .mkv mediaa. VLC tuntuu sekoavan aika helposti mkv tekstien kanssa, mutta SMPlayer pelittää kuin unelma.
|
Junior Member
4 tuotearviota
|
21. huhtikuuta 2009 @ 13:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ShatBriks: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ThePekkis: iTunes tuhottoman raskas ja asennuksen yhteydessä tuhoaa mp3 tiedostosi,
No ei välttämättä tiedostoja, mutta musiikkikirjaston ainakin :D itsellä meni kokoelmakansiot ihan päin persiitä kun iTunes pääsi peuhaamaan sinne. En tajunnut ensin estää sitä automaattista kansioiden järjestelyä ja hups... jotain päältä tuhat yhden biisin kansiota musiikkikansiossa. GG.
Mut joo, itse käytän Foobaria musiikinkuunteluun, mitään moitetta en siitä keksi. Pelaa hyvin itsekseen ja esim samurize conffien kanssa.
Videontoistoon käytän SMPlayeriä, lähinnä koska toistan paljon .mkv mediaa. VLC tuntuu sekoavan aika helposti mkv tekstien kanssa, mutta SMPlayer pelittää kuin unelma.
Juurikin näin kävi myös allekirjoittaneelle. :D Hieman liioiteltua ilmaisua käytin aiemmin.
|
Inferi
Junior Member
|
15. toukokuuta 2009 @ 17:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkäs olisi hakusessa softa joka ryhmittelisi artistit soittolistaan, ja biisit saisi minimoitua artistien alle. Winamp 5 tms on tällä hetken käytössä. Koitin etsiä mutta en ainakaan itse löytänyt Winampista ko ominaisuutta. En raaskinut tehdä uutta ketjua, enkä kovin aktiivisesti selata jo olemassa olevia.
|
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
|
16. toukokuuta 2009 @ 12:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Inferi: Elikkäs olisi hakusessa softa joka ryhmittelisi artistit soittolistaan, ja biisit saisi minimoitua artistien alle. Winamp 5 tms on tällä hetken käytössä. Koitin etsiä mutta en ainakaan itse löytänyt Winampista ko ominaisuutta. En raaskinut tehdä uutta ketjua, enkä kovin aktiivisesti selata jo olemassa olevia.
Onko paljonkin musaa? Niin sitten käyttöön msql ja Amarok. Ja listat saat sellaisiksi kuin ikinä haluat. Vaikka olisi 100 000 biisiä koneella.
|
mikkooo
Junior Member
|
23. toukokuuta 2009 @ 21:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Winamppia käytän musiikin kuunteluun, mutta elokuvia katson vlc media playerilla.
Winamppiin saa hyviä skinejä ja selvin käyttää.
Ja ei se winamp mitenkään "raskas" ole. Jos valittaa sen raskautta niin silloin kannattaa ostaa uusi kone ja heittää se vanha 90 -luvun kone kaatopaikalle.
|
Member
1 tuotearvio
|
23. toukokuuta 2009 @ 22:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, itekki palasin takas Winamppiin, Foobari alko kyllästyttää... niin paska skini :D
|
ismi
Newbie
4 tuotearviota
|
4. kesäkuuta 2009 @ 17:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Musiikinkuuntelussa käytössä on sekä iTunes että winamp, enimmäkseen iTunes (selkeä kirjasto ja käyttis, iPodin hallinta). Aikaisemmin käytin lähinnä winampia, mutta käytän sitä edelleenkin (esim parempi lyrics lisäosa tai muuten vaan vaihtelun vuoksi satunnaisia musakansioita soittolistaan tiputtamalla), mutta en erityisemmin pidä sen kirjastosta..
Elokuvien katseluun käytössa on media player classic. Kevyt ja yksinkertainen. Sopii myös musiikin kuunteluun, mutta harvemmin käytän sitä siihen.
\,,/(>_<)\,,/ rok
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. kesäkuuta 2009 @ 17:14
|
Sampsa14
Junior Member
|
4. kesäkuuta 2009 @ 17:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Todella hyvä ja loistava ohjelma musiikin kuunteluun on Foobaar 2000... toistaa todella suuren määrän eri tiedostoja, laajennuksia voi hakea netistä miten itse haluaa. Erittäin helppokäyttöinen ja soittolistojen teko ja musiikki kirjaston hallinta on hyvä! Karsitun ulkoasun takia soitin on myös kevyt. Mulla se ei ole ikinä kaatunut, voiko sille niinkin käydä ??
Jos videoita haluaa katsoa niin koneelle kannattaa hankkia VLC Player. Sillä soi myös musiikit. Tukee myös todella monia video ja musiikkityyppejä.
|
Mainos
|
|
|
Member
1 tuotearvio
|
4. kesäkuuta 2009 @ 19:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse suosittelen enemmän GOM Playeria kun VLC:tä, itsellä (en tiedä mistä johtuu) menee joskus kuva VLC:llä vaaleanpunaiseksi tai joksikin toiseksi väriksi... ja välillä iskee palikkaa kuvaan niin jumalattomasti.
Joten ladatkaa GOM Player ja nauttikaa, tämä myös sanoo jos koodekkia ei löydy ja ehdottaa paikkaa mistä voit ladata ja lataat sen sieltä! :)
EDIT: Ja itse kyllästyin tohon Foobarin ulkoasuun... joten otin winampin takaisin ja hyvin on pelannut. Foobar on muuten hyvä, jos siihen löytäisi vain pikkasen paremman ulkoasun, muuta moitittavaa siinä ei ole. Tai sitten voisi tulla sellainen "teema-valikko" että voi valita minkälaista haluaa käyttää, niinkuin winampissa on classic, modern ja bento, joista itse käytän modernia koska sitä olen käyttänyt pisimpään ja oppinut sen täysin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. kesäkuuta 2009 @ 20:01
|