Tyhjien dvd-levyjen tilaaminen...
|
|
Pehu
Junior Member
|
17. marraskuuta 2003 @ 12:40 |
Linkki tähän viestiin
|
>Pehu kun näyttää tietävän kaiken Princojen laadun huonoudesta
No ei tarvitse loukkaantua, eihän? Enhän minä ole kuin kertonut omat ja kavereiden kokemukset Princoista. Kuten olen edellä sanonut monesti, se on hienoa jos ne omassa settingissä toimii. Jos levyistä ei ole kokemusta (eli on ajatellut niitä ostaa ekaa kertaa), suosittelen toista merkkiä. Jokainen tekee toki omat ostopäätöksensä. Jos joku ostaa Princoa, ei se ole multa pois, siittä vaan. Mutta kerron mielelläni muillekkin niistä huonoista kokemuksista, tässä tapauksessa keskustelu taisi rajoittua vain Princoon. Aikaisemmissa artikkeleissa olen käsitellyt muitakin levymerkkejä omiin kokemuksiini perustuen.
>niin oletko kokeillut polttaa ko. levyille Toshiba SD-R5112 asemalla ja soittanut ko.
>levyjä joissain oikeasti DVD-toistoon tarkoitetuissa stand-aloneissa (ei mitään "pingopango" soittimia -
>eli hintaluokka 300 - 600 ?????
Mulla tai kavereilla ei ole Toshiban kirjuuttavaa, joten sen puolesta en voi sanoa. Toisaalta pitää myös muistaa, että eri polttolaitteiden firmware versiot vaikuttavat polttamisen onnistumiseen, ei vain laitteen mallinumero. Esim DRu500A:n fw 2.0e toimii princojen kanssa kuulemma jotenkuten. Sen jälkeisissä on ongelmia, riippuen Princojen batch numerosta. Simppeliä eikös :)
Princon valmistamia levyjä on kokeiltu useammissa soittimissa, mulla itselläni on vain tuota 500 eur+ laitteistoa (Sony ja Philips) plus PS2. Ystävillä on ollut sitten erilaisia soittimia PingoPango Kissistä aina Sonyn lippulaivoihin.
Princo toimii toistettuna esim mun Philips progressive scan soittimessa (en nyt muista mallia tähän hätään) kun taas Sony NS900:ssa en saanut sitä toimimaan.
++Pehu
|
Trades
Junior Member
|
17. marraskuuta 2003 @ 14:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin eli uusille käyttäjille ohjeena voisi antaa: Princot toimivat Toshiba SD-R5112 soittimella poltettuna käyttämälläni konfiksella (siitä enemmän ko. asemaa koskevassa threadissa). Princoja ei kannattane käyttää pehun mainitsemalla asemalla. Tietenkin viisas laittaa levyihinsä 2 enemmän ja pelaa varman päälle ostamalla esim. verbatimia, itselläni princot toimivat siis hyvin ja suosittelen tilattavaksi niitä jos polttimena on em. mainittu - ilm. vkz:n soittimellekin ko. levyt sopivat. (ainakin erä x jota cdrohilnge24.com myy.) em. ostopaikan verbatimit ovat tosiaan hiukka kalliimpia (jännä muuten miten kalliita nuo princot taasen oli http://www.technikdirekt.de osoitteessa 10 kpl 10x = EUR 24,70? sama setti (4x ) on rohlingessa 12,90) joten välttämättä jos ei verbatimin lättyjä kannata tilata tuolta paikasta ellei halua tilata mukana samoilla postikuluilla mm. Princoja tai vaikka ko. paikan halpoja mutta mielestäni hyviä DVD-koteloita. tuolla teknidirectissä Verbatim on n. 20cent halvempi per lätty
Eli Verbatimit on cdrohlinge24.com :issa 2,2? mutta mm. princot ja kotelot ovat halvempia, joten jokainen voi itse laskea näiden kahden paikalla kumpaan tilausluokkaan menee tarpeidensa mukaan.
|
ah66533
Newbie
|
18. marraskuuta 2003 @ 07:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilasin tuolta http://www.cdrohlinge24.com/ viime keskiviikkona näitä kiisteltyjä Princon DVD-R levyjä. Tänään klo 9 aamulla postinkantaja tuli pimpottelemaan ovikelloa ja toi lähetyksen kotiin. Erikoista sinänsä, että esim Sakasta tilatessa paketit saapuvat usein nopeammin ja edullisemmin perille kuin jos tilaisi Suomesta.
Paketti oli todella hyvin pakattu ja mukana oli kaikki mitä pitääkin. Lisäksi mukana oli muidenkin saama pieni pullo viinaa... mitä lie sitten olikaan.
Levyjä en ole vielä kokeillut, mutta itse http://www.cdrohlinge24.com/ liikeen palvelua voin ainakin kehua.
Kerron jonkin ajan päästä oman mielipiteeni näistä Princon levyistä...
Kiitoksia vielä kaikille vastanneille!
|
Quattro
Member
3 tuotearviota
|
18. marraskuuta 2003 @ 09:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Princoissa ei muuta vikaa kuin ei kannata polttaa aivan täyteen muuten tulee mosaiikkia kuvaan. 3,8g tuntuu olevan raja jonka levy kestää. Muuten hyvin toimiva levy.
|
Trades
Junior Member
|
18. marraskuuta 2003 @ 12:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Laitatko vielä Quattro polttoraudan jolla tuota mosaiikkia on syntynyt elokuvan koon ylittäessä 3,8GB? (eihän nääs kaikilla raudoilla tuo 3,8GB ole raja) Saadaan taas uusi ei Princoille sopiva laite listaan toimimattomaan.
|
stardust
Member
|
18. marraskuuta 2003 @ 13:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei moni ole ostanut eBaysta? Ostin sieltä Platinum 25 kpl:een DVD+R Cakeboxit hintaan 36e per kakkulaatikko + pk ja niiden tullessa maahan toinen vietiin heti pois hintaan 52e. Ostin ne saksalaisen Computer Müthing'in "Sofort-kaufen" (Buy-It-Now) huutokaupasta, jolla niitä oli n. 170 kpl jäljellä ja maksoin EU-tilisiirtona.
Saksan eBaysta ostin edullisesti uuden Ricoh MP5240A DVD+RW-aseman tietokoneeseen, joka tuli viime torstaina. On eka DVD-burner mulla..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. marraskuuta 2003 @ 13:39
|
Quattro
Member
3 tuotearviota
|
18. marraskuuta 2003 @ 14:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Poltin on Sony DRU-500a.
3.8g raja tulee vastaan levyillä Princo dvd-r x1,x4 sekä x4 Dynamaxin merkillä (Princo).
Täyteen poltettu levy toimii kyllä Pioneerin dv-444 soittimessa mutta ei Philipsin,JVC,United laitteissa. Hyppii,jumii ja mosaikkia levyn lopussa.
Vastakohtana esim Verbatim,TDK ja Sonyn levyt voi vetää aivan täyteen ja kaikki toimii.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. marraskuuta 2003 @ 14:15
|
ah66533
Newbie
|
20. marraskuuta 2003 @ 05:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt ajattelin kirjoittaa omia kokemuksia tilaamistani PRINCO DVD-R 4_7 GB 4X Speed levyistä.
Kovin laajaa kokemuspohjaa ei ole, mutta olen nyt polttanut yhteensä 7 kpl näitä levyjä ja kaikki on onnistunut oikein hyvin. Olen polttanut näistä neljä täyteen eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Olen polttanut dataa, musiikkia ja videokuvaa. (muutama varmuuskopio leffoista jne).
Polttava dvd asemani on LG 4040b ja DVD soittimeni on Samsung S224. Lisäksi käytän DVD levyjä Xboxin kautta. Jokainen näistä laitteista on toiminut täydellisesti Princon levyjen kanssa.... ehkä hyvää tuuria, mutta en valita.
|
Mainos
|
|
|
Boulder
Senior Member
|
20. marraskuuta 2003 @ 07:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Sain ison satsin noita Princon 4x DVD-R -levyjä viime viikolla. Olen ehtinyt polttaa vasta yhden, mutta toimii hyvin ainakin Pioneer DV-343:ssa. KProbella kun tutkailee niin levyn alkupää näyttäisi olevan paljon huonompi kuin loppupää;)
Polttavana asemana Liteon LDW401S@411S ja firmware FS0F. Tuo firmware on ilmeisesti ollut aika ratkaiseva tekijä monen DVD-R -levyn kohdalla, eli päivitys on käytännössä pakollinen.
|