Tyhjien dvd-levyjen tilaaminen...
|
|
ah66533
Newbie
|
10. marraskuuta 2003 @ 13:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Minäkin sain vihdoin hankittua polttavan dvd-aseman (LG GSA-4040B)
Kaikki toimii muuten hyvin, mutta vain tyhjät dvd-levyt puuttuvat!
Piipahdin tänään Sokoksella katsomassa tyhjien levyjen hintoja ja siellä oli TDK:n DVD+R levy tarjolla kohtuulliseen 7 euron hintaan -> Eli ulkomailta olisi tarkoitus tilata... ymmärrätte varmaan syyn...
Lueskelin aiemmin kirjoitettuja viestejä ja niistä olikin jonkinverran apua. Lueskelin myös niitä sivuja joissa on kerrottu eri dvd-levyjen toimivuus eri asemissa.
Monessa paikassa oli kuitenkin melko ristiriitaista tietoa. Jotkut kehuivat levymerkkiä X ja toiset haukkuivat sen maan rakoon.
Lisäksi ulkomaisten kauppojen luotettavuus/toimitustavat ovat herättäneet paljon eriäviä mielipiteitä. Monet viestiketjut ovat monia kuukausia vanhoja, joten jotain uutta on voinut ilmaantua.
Haluaisinkin nyt kuulla, että mikä nettikauppa on teidän suosiossanne ja mitkä levyt (erityisesti tälle LG:n 4040b asemalle). En ole tilaamassa mitään tuhannen levyn erää vaan korkeintaan 50 levyä, joten postikulujenkin olisi hyvä pysyä kohtuullisissa rajoissa. (joissain kaupoissa kulut ovat kymmenkertaisia verrattuna toisiin). Lähinnä olen kiinnostunut R levyistä, mutta kyllä RW-levytkin käyvät.
Olen myös kiinnostunut kimppatilauksista jos sellaisia vielä harrastetaan. Luottokortti minulta löytyy, joten rahojen häviämistä on turha pelätä koska käsitykseni mukaan luottokunta(?) voi periä rahat takaisin ongelmien ilmetessä.
Sama viesti tiivistettynä:
Omistan LG GSA-4040B aseman. Mitä levyjä kannattaa tilata ja mistä ?
Kiitän asiallisista vastauksista.
EDIT:
Olisiko esim tällaisissa levyissä mitään järkeä: Medianca DVD-R 4,7 GB 4x blank 50 Stück - CB (Minus-R) Hinta 49.9?
Postikulut ovat jotain ~10? luokkaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. marraskuuta 2003 @ 13:25
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
10. marraskuuta 2003 @ 13:22 |
Linkki tähän viestiin
|
http://www.polarpanda.com suomalainen paikka ja levyjä kohtuu hintaan.
DVD-R Prodisc 2x (25kpl/printable)
69.90 ?
(joku sanoo tietysti tähänkin että on kallista.)
|
Ykinen
Newbie
|
10. marraskuuta 2003 @ 14:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin, no, tampereella on tämmöinen liike kuin konttorilaite, siellä maksoi 10 kpl 36e olihan se vahan kalliimpi kuin tuo edellisen viestin mainitseva, mutta ei tarvinnu tilailla... Mbnetin hintavertailusta näkee hinnat helposti...
Ihan pihalla kaikesta... AUTTAKAA!!!
|
Senior Member
|
10. marraskuuta 2003 @ 14:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. marraskuuta 2003 @ 14:29
|
nuudeli
Junior Member
|
10. marraskuuta 2003 @ 14:30 |
Linkki tähän viestiin
|
http://www.technikdirekt.de
Ei halvin mutta toimiva. Lisäksi kohtuulliset postikulut verrattuna moniin muihin ja tarvii Visaa. Samalla kannattaa katsoa myös hifilaitteet, autostereot, dvd soittimet, kamerat, filmit, video kamerat, dv- nauhat jne. ... jos vaikka isä tarvitsisi partakonetta Joululahjaksi :)
|
Adder_78
Suspended due to non-functional email address
|
10. marraskuuta 2003 @ 14:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: http://www.technikdirekt.de
Ei halvin mutta toimiva. Lisäksi kohtuulliset postikulut verrattuna moniin muihin ja tarvii Visaa. Samalla kannattaa katsoa myös hifilaitteet, autostereot, dvd soittimet, kamerat, filmit, video kamerat, dv- nauhat jne. ... jos vaikka isä tarvitsisi partakonetta Joululahjaksi :)
Ei tarvitse Visaa, vaan voi maksaa myös suoraan tilille.
Quote: Omistan LG GSA-4040B aseman. Mitä levyjä kannattaa tilata ja mistä ?
Digitalpromo on hyvä paikka. Toki sieltä tulee "kalliiksi" tilata vain 50 kiekkoa. Princon sisuksilla olevia kiekkoja kannattaa ehkä vältellä. Niissä laatu heittelee paljon. Ritekit taas on yleensä hyviä. Kannattaa tarkistaa mitä mieltä käyttäjät on niistä kyseisistä levyistä.
|
ah66533
Newbie
|
10. marraskuuta 2003 @ 15:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
nuudeli
Junior Member
|
11. marraskuuta 2003 @ 04:55 |
Linkki tähän viestiin
|
technikdirekt.de:stä...
Quote: Ei tarvitse Visaa, vaan voi maksaa myös suoraan tilille.
Uutta tietoa mulle. Kuinkas tuo onnistuu? Ainakaan normaalissa webbitilauksessa ei ole kuin luottokortteja maksuvälineenä?
Olisikin näppärää suurempien tilausten kanssa tuo etukäteen maksu kun tuo Visan luottoraja on niin pieni... neuvoista etukäteen kiittäen!
|
Adder_78
|
11. marraskuuta 2003 @ 06:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Uutta tietoa mulle. Kuinkas tuo onnistuu? Ainakaan normaalissa webbitilauksessa ei ole kuin luottokortteja maksuvälineenä?
Sinne pitää laittaa mailia ja sanoa että haluaa maksaa suoraan niiden tilille ja samalla voi ilmoittaa jo mitä tuotteita tilaa. Ne laittaa sitten pankkitilinsä tiedot sulle ja summan mitä pitää maksaa. Siinä menee pari pankkipäivää ennen kuin ne rahat on siirtyneet.
|
Quattro
Member
3 tuotearviota
|
11. marraskuuta 2003 @ 06:52 |
Linkki tähän viestiin
|
www.nierle.de
valikoimaa on ja edulliset hinnat, tilisiirtona onnistuu.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
11. marraskuuta 2003 @ 07:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: suomalainen paikka ja levyjä kohtuu hintaan
Niin on Suomalainen ja hintakin on Suomen hintatasoksi hyvä. Kuitenkin jos Suomesta ostaa dvd/cd -levyjä, syyllistyy teoston tukemiseen. Sen ja vain sen takia kehotan kaikkia boikotoimaan Suomalaisia liikkeitä ja tilaamaan levynsä ulkomailta.
Toinen hyvä boikotin aihe on tuo levyjen hinta. Laskin huvikseni että tilaamalla Digital promosta esimerkiksi High Quality Neo RITEK 1x 2x Speed 4.7GB DVD-R levyjä hinta olisi kaikkine kuluineen, käyttäen toimitusmuotona tuota EU small package international, 70.01 euroa eli suunnilleen sama kuin tuo Polar pandan lähtöhinta, johon pitää vielä lisätä postikulut. Toisinsanoen Digitalista kannattaa tilata vaikka pienempikin erä, se tulee joka tapauksessa halvemmaksi kuin Suomesta ostaminen - ja eipähän tule tuettua teostoa.
Uusimmassa mikrobitissä oli muuten juttu noista eri dvd-formaateista. Siinäkin kehotettiin tilaamaan aihiot ulkomailta. Eli ei muutakuin visa vinkumaan ja teosto nuolemaan ahnaita näppejään.
|
Huu
Junior Member
|
11. marraskuuta 2003 @ 08:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Kait täälä on useasti ollut keskustelua noista ulkomaisista firmoista. En itse ole tilaillut paljon mut kummiskin se onnistui http://www.cdrohlinge24.com/ Maksunkin kun hoisin varmaan kaikista hankalimmin Paypal:in kautta. Ainoa mikä oli kumma kyseisessä firmassa, laitto englanniksi viestin nii saksaksi tuli aina vastaus. Toimitus kesti jotain 7pv ja 10? kulut. Hinnat oli halvimpia mitä netistä löysin joten ei moittimista.
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
11. marraskuuta 2003 @ 09:10 |
Linkki tähän viestiin
|
CDRohlinge on varsin luotettava paikka ainakin oman kokemukseni mukaan. Ja juuri tuolla samaisella LG:n asemalla + Nero 6:lla poltettuna toimi varsin hyvin nuo halvimmat DVD-R:t eli Markenwaret. Jos oikein ymmärrän niin kyseessä on itseasiassa Hitachi Maxellin levyjä vastaava tuote, mutta myydään nimettömänä.
Aika sitten kertoo josko ko. Markenwaret pysyvät käyttökelpoisina vuodesta toiseen, mutta juuri nyt ei valittamista löydy.
---
Suomesta jos tarvii pikaisesti hankkia levyjä niin halvimmat "lähikaupan" levyt lienee CM:ssä, TDK:t ja Sonyt oli hintaluokkaa 4?/kpl.
|
MrShavez
Member
|
11. marraskuuta 2003 @ 09:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Epäilen noita Markenwareja piraattikopioiksi, kun niin halvalla lähtevät...mutta jos toimivat, it´s all good!
"KISS. Keep it simple, stupid"
|
Trades
Junior Member
|
11. marraskuuta 2003 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen erittäin vakaasti samaa mieltä tuon CdRohlinge24.com tai .de kaupan (.de osoitteessa erikoistarjouksia välillä) palvelun tasosta. Markenwaren levyjä en ole ekan kerran jälkeen viitsinyt hankkia (vaan mieluummin Princoja jotka omalle asemalle sopii passelistai)...
perustelu väitteelle tässä:
Markenwaret palaa ok, mutta jos haluan ottaa varmuuskopiota tästä jo poltetusta varmuuskopiosta. Eli rippaan kerran Markenwarelle poltetun elokuvan kovolle, tulee 30%ssa levyjä herjaa, eli kopiointi kovolle epäonnistuu (levyn viimeisessä tai toiseksi viimeisessä VOB:issa eli leffa tiedostossa)
Princon levyille poltetut varmuuskopiot kopiotuvat kovolle 100% ok.
aiemmin mainitsin .de osoitteen hinta erosta:
Eli sain emaililla tarjouksen jossa Princot oli 0,99? kpl, etsin .com sivuilta tuota tarjoushintaa - turhaan. Hinta oli vain käytössä .de osoitteessa? No joka tapauksessa tilasin lätyt .de osoitteesta ja postikulut oli 13?, mikä kompensoi hieman tarjousta, mutta kun tilaukseni ylitti selvästi 10kpl DVD.R aihiota on hinta säästö ovh .com hintaan merkittävä.
|
espe0
Member
|
11. marraskuuta 2003 @ 13:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Trades:
Mikä aseman omistat ja herjaako nuo markenwaret myös "normaalidatassa" vai vaan leffa backupeissa?
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
11. marraskuuta 2003 @ 13:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, DVD-backupeista en osaa sanoa mitään.
Olen itse käyttänyt Markenwareja datan säilömiseen (mm. videotiedostoja tallennellut) ja toisto + tiedostojen kopiointi takaisin koneelle onnistuu OK.
|
skates
|
11. marraskuuta 2003 @ 13:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Joskus on tehty kimppatilauksiakin englannista
kiinnostaa lähteä mukaan jos joku osaa hoitaa tilaukset.
|
jarzza
|
11. marraskuuta 2003 @ 15:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuli tilattua tuolta CDRohlinge24:sta Princo 4*DVD-r:ä kaikista varoituksista huolimatta (asema NEC1300).Poltin 2 lättyä 2* nopeudella,
NEROn testit OK, pöytämasiinassa (Samsung S224)
OK, sitten 2 kiekkoo 4*, samoin OK , mutta NERO testissä lopussa enemmän "sahalaitaa".
Lisäys: Samassa satsissa olevat PRINCO 2*DVD-RW:t eivät saa yhtä hyviä kommenteja.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. marraskuuta 2003 @ 17:33
|
Pehu
Junior Member
|
11. marraskuuta 2003 @ 21:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse olen tilannut useammista paikoista (mm digitalpromo, big pockets jne) ja ehdottomasti parhaaksi olen todennut LynxDV:n, urli www.lynxdv.com.
Palvelu on huippuluokkaa ja jos levyt eivät toimi -> 2x takuu toimii. Eli jos DVD-levyt ovat rikki tai eivät toimi, lynx shippaa sulle tuplat muuta levyä viallisten tilalle. Olen käyttänyt tätä kerran, kun erehdyin tilaamaan 20 kpl princon valmistamia levyjä, toimivuusprosentti oli 20% mun DRU-500 polttimella. Ilmoitin asiasta Lynxille, muitta mutkitta seuraavassa tilauksessa tuli tuplamäärä toista merkkiä tilalle.
LynxDV palvelee hyvin myös muissa ongelmatilanteissa, kaupan omistaja Ian on melkoinen guru. Ja vastailee mielellään ja selkeästi kaikkiin kysymyksiin, joita mullakin on ollut.
Lähetyskulut on saatu Lynxissä asialliselle tasolle, joten pientenkin määrien tilaaminen on mielekästä.
HUOM! Tuolta ei kannata tilata jos haluaa sen halvimman lätyn. Itse olen poltellut melkein kaikkia dvd-r valmistajien lättyjä ja todennut, että halpa ei ole koskaan hyvää. Levyn säilyvyys, yhteensopivuus polton jälkeen jne on halpislevyissä hyvin hataraa. Ritekin G3 ja G4 levyt ovat olleet hyvin hyvin lähellä Verbatimin luotettavuutta. Suosittelen, vaikkei ihan kaikkein halvin levy olekkaan.
++Pekka
|
Adder_78
|
11. marraskuuta 2003 @ 21:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi nuudelin kertomassa http://www.technikdirekt.de :ssä on verbatimin 2X, 2.4X ja 4X kiekot suht halpoja. Suosittelen niitä mieluummin kuin jotain pilipali kiekkoja. :-)
|
rivarti
Newbie
|
12. marraskuuta 2003 @ 02:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse olen tilannut kiekkoni www.cdrohlinge24.de kaupasta. Saksalainen liike, mutta puhuvat hyvin englantia. POSTIKULUT 9,99 ? KUN TILAUS ALLE 100 ?. Postikulut eivät siis riipu paketin koosta, joten ne on todella halvat verrattuna muihin liikkeisiin.
Itsellänikin on LG GSA-4040B ja olen tilannut siihen tuolta noita Professional DVD-R 4x levyjä ja polttojälki on ollut hyvää.
|
vzk
Junior Member
|
12. marraskuuta 2003 @ 03:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Cdrohlinge24.de:stä on tullut kaksi kertaa jo tilattua levyjä,
Toimitus sekä rahojen siirtyvyys aivan ok,
tilasin tuossa hieman vajaan 300eur lastin viime kuussa
ja postikuluja 20eur, mielestäni aivan sopuisa sekä kilpaileva toimitushinta.
lasti sisälsi:
6x 50-cd-r (That's Write)
1x 100 dvd-r (Princo 4x)
100x cd-kotelo
100x dvd-kotelo (Halpoja)
5x dvd+rw (Verbatim)
(Sekä talon lahja viskipullo, tappoi osan postikuluista, sekä toi hieman "palkkiota" tilauksen
järjestelystä, kun oli kimppatilaus)
Painoa en yhtään uskalla mennä arvioimaan,
mutta sen verran kuitenkin että ei sitä pakettia
huvikseen viitsisi raahailla edestakaisin.
Yhtään mukinalusta Princoista en ole vielä saanut,
käytössä siis LG-GSA4040B ja uusin FW
|
ah66533
Newbie
|
12. marraskuuta 2003 @ 06:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Onpas vastauksia tullut paljon... kiitoksia...
Päädyin tilaamaan tuolta CDRohlinge nettiputiikista. Maksoin PayPalin avulla, mikä ei välttämättä ollut kaikkein yksinkertaisin maksutapa (kuten joku jo mainitsi). Olen kuitenkin saanut CDRohlingesta vahvistuksen, että tilaus on maksettu ja tuotteet ovat lähteneet postiin.
Tilasin näin aluksi vain 50 Princon DVD-R levyä koska haluan varmistua levyjen toimivuudesta. Ainakin osa on kehunut, mutta saa nähdä kuinka itsellä toimii. Postikulut ovat tosiaan tässä liikkeessä kohtuulliset, joten pienemmänkin erän tilaaminen on kannattavaa.
Ainakin halvemmaksi tulee kuin Sokokselta ostaessa ( 7?/kpl )
|
Mainos
|
|
|
Pehu
Junior Member
|
12. marraskuuta 2003 @ 09:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Katselin cdrohlinge24:n sivuilta, sieltä ei juurikaan löydy 4X dvd-r levyjen valikoimaa. 2X verbatimit ovat kohtuuhintaisia (pari euroa kipale). Ja Princo ei toimi, vaikka siitä kuka mitä väittää :) Susiprosentti on aika kova ja yhteensopivuus eri laitteiden kanssa aika hatara. On kokeiltu.
Lynxistä saa 4X Ritek G4 thermal printable levyä noin 1.6 eur/kpl jos tilaa 100 levyä tai sen päälle. Tuossa siis jo mukana rahdit. Ritekki on ollut aina luotettavaa media, 2 epäonnistunutta polttoa reilun 300 poltetun levyn satsista, polttimena Sony DRU-500A, Pioneer A03 ja A04. Thermal printablessa vielä plussana normaalia parempi levyn kestävyys, joistain halpislevyistä näkyy jopa läpi kun muste on ohutta ja levyn päällipuolen suojaus on ohut kuin mikä.
Jos joku haluaa Princoa ehdoin tahdoin kokeilla, Lynxistä saa Nanya nimistä tuotetta noin reilun euron hintaan, levyn valmistaja on Princo.
PS saksasta löytyy myös www.cdrohlinge.de osoite, joka on eri kauppa kuin tuo rohlinge24.com. Tuolta näytti saavan Verbatimin 4x 50 levyn spidleä 114 eur, eli reilu 2 euroa per levy. Onko kellään kokemuksia tuosta kyseisestä kaupasta?
++Pehu
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. marraskuuta 2003 @ 20:57
|