Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)
|
|
Vibot
Suspended due to non-functional email address
|
9. heinäkuuta 2005 @ 05:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin tänään tulikin jo sähköpostiin varmistus. Ensviikolla pitäs sitte varmaan olla paketti ovella :).
|
zapetu
Senior Member
|
14. heinäkuuta 2005 @ 12:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilasin pelkkiä DVD- ja CD-koteloita, joten paketin paino on lähes 30kg, vaikka tilauksen arvo 'vain' alle 100?. Mutta ei kai siinä mitään ongelmaa ole. Ilmaisia viinoja en tartte, kun niitä on ihan riittävästi varastossa jo omasta takaa... ;)
Tilaus sisällä: 14.7.2005 klo 16:24
Maksutapa: Luottokortti (Visa)
Tilaus käsitelty: 14.7.2005 klo 20:30 (ei erillistä vahvistusta, mutta kolme vihreää valoa)
Tilausvahvistus: 16.7.2005 klo 11:15 (sähköpostilla)
Quote: Arvoisa Hra. xXx,
Tilauksesi on lähetetty!
Tilauksen summa EUR XX.XX on laitettu maksuun luottokortiltasi.
Kiitämme tilauksestasi ja toivotamme sinut tervetulleeksi #x_shop!
Ystävällisin terveisin,
Teidän NIERLE Media - Team !
www.nierle.com
Ja nyt vaan odotellaan...
Tilaus saapui: 21.7.2005 klo 10:15 postimies toi paketin kotiovelle.
Tarkistin että kaikki mitä tilasin oli mukana. Huomautettavaa olisi ainoastaan, että muutamassa 2CD:n kotelossa oli pieniä vaurioita. Mutta positiivinen kokemus joka tapauksessa. Vielä pitää myöhemmin tarkistaa mitä ovat veloittaneet luottokortilta.
Taidan tilata kaverin kanssa kohta uuden kimppatilauksen. Ja seuraavaksi koteloiden lisäksi myös pari levyä (ja tietenkin koteloita lisää ;).
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. heinäkuuta 2005 @ 06:37
|
dulir
Suspended due to non-functional email address
|
16. heinäkuuta 2005 @ 06:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Miten Nierle on käsitelly levyjen reklamaatiota? suostuvatko vaihtamaan jos on osunut susierä kohdalle?
|
anywhere
Suspended due to non-functional email address
|
18. heinäkuuta 2005 @ 04:44 |
Linkki tähän viestiin
|
kerran valitin, sanoivat että "tarkista firmware" myin levyt kaverille ja sillä levyt toimivat hyvin! Pioneeri oli vähän nirso tietyille levyille.
Samantien tuli vastaus kun sanoin että laitan viallisen levyerän tulemaan niiden piikkiin....
morjesta morjesta
|
vgran
Suspended due to non-functional email address
|
18. heinäkuuta 2005 @ 17:07 |
Linkki tähän viestiin
|
>>kerran valitin, sanoivat että "tarkista firmware" myin levyt kaverille ja sillä levyt toimivat hyvin! Pioneeri oli vähän nirso tietyille levyille.
>>
Tilasin prodyen 4x dvd-levyjä viime viikon maanantaina ja tänään maanantaina ne tulivat postin 14keltainen kuljetuksella. Nopeaa palvelua!
Levyjen laatu ei sitten vastannut odotuksiani koska prodyea on kehuttu keskimäärin ihan mukavasti. Kolme ensimmäistä levyä meni roskiin ja vasta neljäs onnistui. Viides saa olla toimiva muuten lähetän kirjallisen reklauksen nierleen.
Tietysti ongelmana voi myöskin olla yhteensopivuus laitteen kanssa tai sitten vääränlainen poltto-ohjelma koska kolme ensimmäistä polttin nerolla mutta alcoholilla vasta sain onnistuneen poltton. Tiedosto oli .ISOlle pakattu.
|
jule100
Suspended permanently
|
21. heinäkuuta 2005 @ 06:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Levyt tilattu 12.7. Maksu saapunut Nierlelle 14.7.
Laatikko ovella 21.7. Nopeaa , wau!
Ensimmäinen henk.koht. tilaus.
Koeluontoinen erä levyjä.
2341 DVD-R 4,7GB Datawrite Titanium 8x 50pcs. (0,36?/kpl)
2354 DVD+R 4,7GB Hyundai 8x 50pcs. (0,28?/kpl)
2362 DVD-R 4,7GB Mirror 8x 25pcs. (0,28?/kpl)
2469 DVD+R 4,7GB Optodisc 4x-16x 50pcs. (0,32?/kpl)
2514 DVD+R 4,7GB Mirror 8x 25pcs. (0,28?/kpl)
+tavallisia cd:eitä , mutta ne nyt ei kai kiinnosta ketään.
Katsotaan miten levyt palavat , poltin Samsung TS-H552.
DVD:t valittu saksankieliseltä puolelta 4,5-5 tähden arvostelun mukaan.
|
Atllu
Suspended due to non-functional email address
|
22. heinäkuuta 2005 @ 04:37 |
Linkki tähän viestiin
|
|
EsaMa
Member
|
22. heinäkuuta 2005 @ 07:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen poltellu Moviestyle 8x levyjä ainakin onnitstuneesti. Nierlestä löytyy niitä ja 100 cake maksaa 29 ?. Yhtään sutta ei oo tullu.
Quote: Levyjen laatu ei sitten vastannut odotuksiani koska prodyea on kehuttu keskimäärin ihan mukavasti.
Olen testannu prodyen printattavia ja Video professional DVD levyjä, eikä ole tullu yhtään sutta. Voi olla sattunu joku susi erä käteen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. heinäkuuta 2005 @ 07:12
|
MikaSE
Newbie
|
28. heinäkuuta 2005 @ 06:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Miten Nierle on käsitelly levyjen reklamaatiota? suostuvatko vaihtamaan jos on osunut susierä kohdalle?
Tuli huonoja levyjä (mustia levyjä, joista lähes jokaisessa 1x2 mm alueelta musta pinta poissa, kuitenkin palavat suht OK), laitoin nierleen mailia asiasta--ei vastattu mitään. Laitoin myöhemmin useamman mailin, sekä kysymyksen heidän sivujen palautelaatikkoon, enkä saanut yhtään vastausta!!
Cdrohlingesta vastattiin reklamaatioon tunnin sisällä, kun paketista puuttui levyjä ja puuttuvat levyt laitettiin heti postiin, kun asia oli selvitetty.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
28. heinäkuuta 2005 @ 11:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Vieläkös ne laittaa viinaa mukaan?
|
Diaboli
Member
|
28. heinäkuuta 2005 @ 15:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Dulir: Tilasimme kerran kimpassa mm. "TDK DVD-R printable" -levyjä, joissa oli mitä ilmeisemmin väärennetty mediakoodi, kenenkään asemassa ne eivät suostuneet palamaan kunnolla. Kaveri reklamoi n. kuukauden päästä, kun ei tarvinnut levyjä aiemmin ja vastaukseksi tuli, että olisi pitänyt ilmoittaa aiemmin ja se siitä. Omaan piikkiin meni. Noh, nytpä hankimme levymme Wesellcd:stä.
Regressus Diaboli
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
28. heinäkuuta 2005 @ 15:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Dulir: Tilasimme kerran kimpassa mm. "TDK DVD-R printable" -levyjä, joissa oli mitä ilmeisemmin väärennetty mediakoodi, kenenkään asemassa ne eivät suostuneet palamaan kunnolla. Kaveri reklamoi n. kuukauden päästä, kun ei tarvinnut levyjä aiemmin ja vastaukseksi tuli, että olisi pitänyt ilmoittaa aiemmin ja se siitä. Omaan piikkiin meni. Noh, nytpä hankimme levymme Wesellcd:stä.
Jos siinä on väärennetty mediakoodi, niin tuotehan ei ole se, mitä on myyty --> Jos ei suostu vaihtamaan, niin kuluttajasuoja-asiamiehen juttusille.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
28. heinäkuuta 2005 @ 16:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse tekisin tuossa tapauksessa siten, että tilaisin uuden ja jos se uusi on toimiva & hyvä; palauttaisin tuon vanhan sekundan.
|
vgran
Suspended due to non-functional email address
|
29. heinäkuuta 2005 @ 13:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilasin kokeilu mielessä prodyen 4x 25kpl kakun joka oli susierä(puoet meni roskiin). Reklasin nierleen ja seuraavana päivänä lupasivat palauttaa levyjen hinnan seuraavasssa tilauksessani. P.kulut jäi omaan piikkiini mutta parempi kuin tyhjävä vastaus: oletko päivitellyt firmwarea, oliskohan asemassa fyysinen vika, et osaa käyttää polttosoftaa, polttosofta vanhentunut, mitä yritit poltella jne...
Olen tilannut toisen merkkisen kakun ja saas nähdä toimiiko. Mediakoodina on CMC MAG E01.
|
JaspaJami
Senior Member
|
1. elokuuta 2005 @ 06:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Reklaamatioden kannalta nopein tapa ottaa Nierleen kontaktia on toi niiden Live Chat. Sähköposteihin vastaavat hitaasti.
|
vko
Newbie
|
1. elokuuta 2005 @ 11:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Sähköposteihin vastaavat hitaasti.
Tai siis vastaavat hitaasti tai eivät ollenkaan silloin kun asiakas vaatii jotain. Itse omassa reklamaatiotapauksessani sain vastauksen parhaimmillaan 45 minuutissa, kunnes aloin vaatimaan rahojani takaisin. Sen jälkeen ei enää Nierlestä mitään ole kuulunutkaan.
Aiemmin tässä threadissa taisinkin asiasta kirjoittaa, ja loppu hyvin sinällään että Luottokunnalle tehdyn reklamaation jälkeen kaikki Nierlelle maksetut rahat vääristä levyistä tulivat hyvitysrivinä LK:n laskulle. Jäi siinä tosin tappiolle asian hoitoon menneiden posti- ja puhelinkulujen verran (joita myös kyllä vaadin reklamaatiossa), mutta saipa edes sen alkuperäisen summan kokonaan takaisin eli Nierle ei saanut senttiäkään rahaa vääristä levyistään.
Ei varmaan tarvitsisi erikseen sanoa, että tuo oli ensimmäinen ja viimeinen tilaus Nierlestä, enkä kyseistä putiikkia kenellekään suosittele. Jos tilaatte niin maksakaa luottokortilla, on edes se yksi ylimääräinen turvavara välissä. Se pelasti minun (ja kavereiden) 180,43 euroa.
|
RoyalGuru
Junior Member
|
2. elokuuta 2005 @ 11:06 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä, missä jokin mättää. Tilasin nierlestä roipetta 26.7 jonka maksoin netin kautta saman tien. maksu kyllä oli lähtenyt tililtä, mutta
nierlestä ei ole vieläkään tullut mailia saapuneesta maksusta. tilaus oli toinen kerta nierlestä ja ekalla kerralla kaikki meni hyvin mutta nyt tuntuu olevan jotain pielessä. maksoin solon kautta. eikä mailiin ole vastattu, jonka heille asiasta laitoin. missähän vika?
|
darkd0g
Junior Member
|
3. elokuuta 2005 @ 11:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: En tiedä, missä jokin mättää. Tilasin nierlestä roipetta 26.7 jonka maksoin netin kautta saman tien. maksu kyllä oli lähtenyt tililtä, mutta
nierlestä ei ole vieläkään tullut mailia saapuneesta maksusta. tilaus oli toinen kerta nierlestä ja ekalla kerralla kaikki meni hyvin mutta nyt tuntuu olevan jotain pielessä. maksoin solon kautta. eikä mailiin ole vastattu, jonka heille asiasta laitoin. missähän vika?
Sama homma itellä, paitsi tilaisin 28.7 ja maksoin samantien tilisiirrolla Sampon kautta. Tilaussivulla Nierlessä näkyy 3 vihreää palleroo, mitä sitten ikinä tarkoittaakin?. Nyt vain odotellaan "paketti lähtenyt" mailia.
|
JaspaJami
Senior Member
|
4. elokuuta 2005 @ 06:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuten on jo moneen mooneen moneen kertaan kertonut tässä topicissa että sitä viestiä ei aina tule.
Itse olen tilannut nierlestä toistakymmentä kertaa, kerran olen saanut sen vahvistusviestin mailiin. 3 palloa tarkoittaa sitä että rahat ovat saapuneet heille (sivuilla se muka tarkoittaa sitä että paketti on lähtenyt). Kysykää heiltä "National Tracking Code" jolla voitte seurata paketin kulkua suomessa postin sivuilta jahka se on saapunut suomeen.
|
jimpoo
Newbie
|
4. elokuuta 2005 @ 06:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Useampi tilaus Nierlestä takana, kaikki sujunut tähän asti hyvin....
Nyt tuli Verbatimin normaali DVD-R 4x25 levyjen tilalla printable levyjä. En printableja halunnut joten sovin vaihdosta ja kuulemma postikulutkin korvattaisiin. Nyt kuitenkin palautuksen tultua perille asiakaspalvelija ehdottaa kirkkain silmin korvaavansa 10e postimaksuja, paketin lähetys maksoi mulle 23,40. Saa nähdä miten käy, vänkäys vielä vaiheessa, jos en saa täysiä postikuluja korvattua taitaa olla paikan vaihto jatkossa. Vai onko jonkun mielestä kohtuutonta vaatia tuo 23,40 korvattavaksi täysimääräisenä? Ainakin omien tietojeni pohjalta se oli halvin tapa millä tavarat sai Saksaan.
Harmi sinänsä, että tällaista tapausta ei voikaan hoitaa luottokunnan kautta. Summakin on sen verran pieni, että jos sen verran tulee takkiin ei kannata alkaa mihinkään kuluttajavirastoihin tms. itkemään. Olisipahan vain periaatteellinen harmituksen paikka....
|
JaspaJami
Senior Member
|
4. elokuuta 2005 @ 06:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Tilannnehan on aika vaikea, ymmärrän itse asiassa kumpaakin osapuolta. Itsekkin he lähettävät 10? postikuluille tänne tavaraa, joten on ymmärrätteävää että sen verran he palauttavat kuluja kun se niiden listoista löytyy postikuluiksi suomeen. Tottushan on se että ei ainakaan suomesta saksaan sillä hinnalla lähetetä pakettia. Joten todelliset kulut on suuremmat. Mielestäni se on perusteltua (skannaa kuitti ja lähetä liittetiedostona), mutta voi olla etteivät siihen suostu kun itsekkin veloittavat vain tuon 10? postikuluja.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
4. elokuuta 2005 @ 06:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Niin pitkälle kuin mä olen ymmärtänyt, printableja ei ole MITÄÄN järkeä ostaa spindeleissä yms. ei-yksittäis-pakatuissa. Niitten karhea yläpinta raapii ylemmän levyn pohjaa. Sitä kautta kaikki levyt menee ihan onnettomaan kuntoon, lukuunottamatta pohjimmaista levyä, jonka alapuolella ei ole karheaa pintaa raapimassa.
Jos käytännön esimerkin haluatte, hiokaa hiekkapaperilla levyn kirjoituspintaa, ja katsokaa tuleeko jälkiä.
Jos mä itse valmistaisin printable-levyjä spindleihin tai cakeboxeihin, mä pistäisin jokaisen levyn väliin esim. tyhjän levyn (siis sellasen läpinäkyvän muoviläpyskän).
Tämä ei sinänsä pidä paikkaansa, kun cd-levyn se keskiosahan on paksumpi, toisissa mallissa tosin siinä kiertää paksumpi reuna.
Näin ollen, ne cd:t ovat keskenään kosketuksissa vain sieltä keskeltä ja naarmuja ei tule, vaikka ne levyt pyöriikin siinä keskenään. Keskiosaanhan ei tallenneta.
Tämän huomaa helposti siten, kun laittaa täyden spindlen auringonvaloon, niin huomaa miten ne on kosketuksissa toisiinsa.
|
JaspaJami
Senior Member
|
4. elokuuta 2005 @ 06:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Otappa sellainen spindle käteen siitä keski tapista ja pyöräytät, äänestä kuulet että levyt kyllä raapivat toisiansa. Teoriassahan se on juur niinkuin sanoit. Käytännössä ne levyt elää siinä sen verran että ottavat välillä kiinni toisiinsa.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
4. elokuuta 2005 @ 07:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Onneksi en kuitenkaan printableja tarvitse, ainakaan vielä. Ihme, ettei ne tee printableja varten keskitappia sen verran paksuksi, ettei pysty kierimään tai sitten muoviläpysköjä siihen väliin.
|
Mainos
|
|
|
JaspaJami
Senior Member
|
4. elokuuta 2005 @ 07:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Sen enempää asiasta tietämättä, luulisin että tuota keskiötä ei voi paljon kasvattaa, siitä tulee epävakaa pyörimään asemassa ja saattaa tuottaa hervotanta ääntä. Paras vaihtoehto olisi varmaan joku ohut narmuttamaton pehmepä paperi aina levyjen välissä. Se muovilevy voisi kasvattaa taas spindelen kokoa aika paljon, täten pakettien kokoa, varaastointi kokoa, postituskuluja yms. Eli voisi tuntua liikaa hinnassa, mutta paperi tuskin vaikuttaisia asiaan paljon.
Nyt vaan kehitysideoita lähetteleen levynvalmistajille =)
|