KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD
|
|
t4t3j2
Junior Member
|
9. huhtikuuta 2008 @ 22:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MBman: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ural: Lainaus: Millä konstilla te jotka kerrotte,että olette saaneet uuden kaukosäätimen vanhan version tilalle eli jossa on numeronäppäimet ylhäällä. Minä olen kirjoitellut maahantuojalle uuseampaan kertaan että laite tekee sitä sun tätä vikaa käsittämättömästi, esim näppäimet antaa joskus ihan ihme käskyjä kerran jopa radio meni päälle. Kanavat hyppii, kysyy aina vähän väliin tallennetaanko uusi kanava järjestys.Ohjekirjan mukaisia näppäimiä ei löydy kapulasta.Maahantuoja ei ole vastannut mitään useista kyselyistä huolimatta.
Sama juttu, kapula temppuilee, olen asiasta kirjoitellut s-postia maahantuojalle, ei mitään kommenttia takaisinpäin. Olisi nyt
odottanut, että edes vastaisivat...
Onkos yhteystiedot tullut laitettua mailiin? Pelkkä säkhköpostiosite jonka he saavat tuskin riittää.
Voinpi olla väärässä myös.... mutta tulipa mieleen.
Mulle kyllä vastattiin, asialliseen postiin asiallinen vastaus. Kuvailin kaukosäädinongelman ja viittasin tähän ketjuunkin sekä kysyin miten asiassa edetään. Vastauksessa myönnettiin että on löytynyt jonkin verran kapuloita jotka toimivat virheellisesti. Pyydettiin boksin sarjanumeroa ja ostopäivää, sekä postiosoitetta johon uuden kapulan voi lähettää.
Minusta maahantuojan toiminta tässä oli korrektia ja ystävällistä.
|
t4t3j2
Junior Member
|
9. huhtikuuta 2008 @ 23:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MBman: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ural: Lainaus: Millä konstilla te jotka kerrotte,että olette saaneet uuden kaukosäätimen vanhan version tilalle eli jossa on numeronäppäimet ylhäällä. Minä olen kirjoitellut maahantuojalle uuseampaan kertaan että laite tekee sitä sun tätä vikaa käsittämättömästi, esim näppäimet antaa joskus ihan ihme käskyjä kerran jopa radio meni päälle. Kanavat hyppii, kysyy aina vähän väliin tallennetaanko uusi kanava järjestys.Ohjekirjan mukaisia näppäimiä ei löydy kapulasta.Maahantuoja ei ole vastannut mitään useista kyselyistä huolimatta.
Sama juttu, kapula temppuilee, olen asiasta kirjoitellut s-postia maahantuojalle, ei mitään kommenttia takaisinpäin. Olisi nyt
Onkos yhteystiedot tullut laitettua mailiin? Pelkkä säkhköpostiosite jonka he saavat tuskin riittää.
Mulle kyllä vastattiin, asialliseen postiin asiallinen vastaus. Kuvailin kaukosäädinongelman ja viittasin tähän ketjuunkin sekä kysyin miten asiassa edetään. Vastauksessa myönnettiin että on löytynyt jonkin verran kapuloita jotka toimivat virheellisesti. Pyydettiin boksin sarjanumeroa ja ostopäivää, sekä postiosoitetta johon uuden kapulan voi lähettää.
Vihdoin sain uudenmallisen ja varmemmin toimivan kaukosäätimen monen yhteyden oton jälkeen.Sain ensimmäisen vastauksen että lähettäkää koko laite huoltoon,otin yhteyden uudestaan,kerroin että enhän ole laitetta ostanut siksi että se makaisi huollossa ja itse tuijottaisin pimeetä tv ruutua sen aikaa,asiat toimi tämän jälkeen nopeasti, eri henkilö lähetti tiedon, että lähetämme teille uuden kaukosäätimen, nyt tuntuu että toimisi huomattavasti varmemmin ja ohjekirjakin on paikkaansa pitävä. Toivottavasti nyt laitteen käyttö tulee olemaan sitä mitä kuvittelin sen olevan jo alussa.
|
thl
Junior Member
|
10. huhtikuuta 2008 @ 07:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti t4t3j2: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti thl: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MBman: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ural: Lainaus: Millä konstilla te jotka kerrotte,että olette saaneet uuden kaukosäätimen vanhan version tilalle eli jossa on numeronäppäimet ylhäällä. Minä olen kirjoitellut maahantuojalle uuseampaan kertaan että laite tekee sitä sun tätä vikaa käsittämättömästi, esim näppäimet antaa joskus ihan ihme käskyjä kerran jopa radio meni päälle. Kanavat hyppii, kysyy aina vähän väliin tallennetaanko uusi kanava järjestys.Ohjekirjan mukaisia näppäimiä ei löydy kapulasta.Maahantuoja ei ole vastannut mitään useista kyselyistä huolimatta.
Vihdoin sain uudenmallisen ja varmemmin toimivan kaukosäätimen monen yhteyden oton jälkeen.Sain ensimmäisen vastauksen että lähettäkää koko laite huoltoon,otin yhteyden uudestaan,kerroin että enhän ole laitetta ostanut siksi että se makaisi huollossa ja itse tuijottaisin pimeetä tv ruutua sen aikaa,asiat toimi tämän jälkeen nopeasti, eri henkilö lähetti tiedon, että lähetämme teille uuden kaukosäätimen, nyt tuntuu että toimisi huomattavasti varmemmin ja ohjekirjakin on paikkaansa pitävä. Toivottavasti nyt laitteen käyttö tulee olemaan sitä mitä kuvittelin sen olevan jo alussa.
Mulle tuli myös uuden mallin kapula, reilu viikko meni. Yhteydenottoja sähköpostilla tasan kaksi, ensimmäisessä kuvailin ongelman ja kysyin toimintaohjeita. Toisessa toimitin laitteen tiedot ja postiosoitteen. Siinä kaikki. Sujuvaa ja kohtullisen ripeääkin.
Muista bugeista ei ole kertynyt kokemusta vielä, ei ole sattunut edes kahta useampaa tallennusta samalle päivälle.
|
Nesmies
Suspended due to non-functional email address
|
12. huhtikuuta 2008 @ 21:32 |
Linkki tähän viestiin
|
No onko siihen ite KCF-N620 mitään siihen tarkoitettuja pelejä ?
|
por
Newbie
|
14. huhtikuuta 2008 @ 18:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuossa päivittelin boksin uusimpaan versioon 37 ja kaikki meni normaalisti mutta heti kun laitoin asetukset oikein niin optinen äänet katos. Normaalisti scartin kautta kuuluu äänet mutta optinen on pimeänä. Onkos tuo ihan normaalia tän päivityksen suhteen vai mitä kannattaa tehdä?
|
thl
Junior Member
|
14. huhtikuuta 2008 @ 20:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti por: Tuossa päivittelin boksin uusimpaan versioon 37 ja kaikki meni normaalisti mutta heti kun laitoin asetukset oikein niin optinen äänet katos. Normaalisti scartin kautta kuuluu äänet mutta optinen on pimeänä. Onkos tuo ihan normaalia tän päivityksen suhteen vai mitä kannattaa tehdä?
Käy laittamassa digitaalinen äänilähtö takaisin päälle asetuksista. Jos tuli tehtyä jo aiemmin, niin ilman sähköjä olo pari minuuttia voisi auttaa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2008 @ 20:34
|
Ofkh
|
14. huhtikuuta 2008 @ 22:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Katson juuri parasta aikaa Kaonilla FST5-kanavaa. On todella raivostuttavaa tekstityksen toiminta; se on näkyvissä 2 sek. Kun tuijottaa sitä, ei paljon ehdi kuvaa katsella, silti tekstityskin jää vajaaksi. Osaako kukaan sanoa, onko tämä Kaonin vai Ylen vika?
|
por
Newbie
|
14. huhtikuuta 2008 @ 22:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakaan mulla ei ole ollut vanhalla eikä uudella (34/37) päivityksellä ongelmia hyvinkään alueella tekstityksissä, ei millään kanavalla.
Tää on ainut ongelma mikä ilmeni ku päivitin 37 että optinen ulostulo pimeni. Ei auta vaikka laittaa äänen menusta päälle tai valitsee kieli-valikosta. Käytin virratkin pois vissiin 1,5h mutta ei siltikään.
Kuiten tuijottelin dd-äänillä leffat canalilta vielä ennen päivitystä mutta nyt alkaa pikkuhiljaa *ttaan...
|
Ofkh
|
14. huhtikuuta 2008 @ 23:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Vastaankin itse omaan kysymykseeni: Kyllä! vika on selvästi Kaonin (KTF) Kun kävin välillä selailemassa muita kanavia ja palasin 5:lle, oli vika kadonnut ja tekstityksen kesto jälleen normaali. Omituista!
|
ahvenisto
Junior Member
|
15. huhtikuuta 2008 @ 14:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti por: Ainakaan mulla ei ole ollut vanhalla eikä uudella (34/37) päivityksellä ongelmia hyvinkään alueella tekstityksissä, ei millään kanavalla.
Tää on ainut ongelma mikä ilmeni ku päivitin 37 että optinen ulostulo pimeni. Ei auta vaikka laittaa äänen menusta päälle tai valitsee kieli-valikosta. Käytin virratkin pois vissiin 1,5h mutta ei siltikään.
Kuiten tuijottelin dd-äänillä leffat canalilta vielä ennen päivitystä mutta nyt alkaa pikkuhiljaa *ttaan...
No onkos tullut tehtyä se niin kuuluisa täysreset? Mulla kanssa ei tekstitys ajastu aina oikein ongelma esiintyy lähinnä MTV3 maksukanavilla. Tuommoinen pitää saada kuntoon!
|
samihe
Newbie
|
15. huhtikuuta 2008 @ 14:25 |
Linkki tähän viestiin
|
mulla ei ole tekstejä ylen kanavilla ollenkaan. onkohan tuo ylen ominaisuus jyväskylässä päin vai mikähän auttaisi?
|
Ofkh
|
17. huhtikuuta 2008 @ 12:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Täysreset!! .... Hmm. Mutta sehän ei onnistu alle viiden kilon lekalla!
|
zpp
Junior Member
1 tuotearvio
|
17. huhtikuuta 2008 @ 13:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti por: Tuossa päivittelin boksin uusimpaan versioon 37 ja kaikki meni normaalisti mutta heti kun laitoin asetukset oikein niin optinen äänet katos. Normaalisti scartin kautta kuuluu äänet mutta optinen on pimeänä. Onkos tuo ihan normaalia tän päivityksen suhteen vai mitä kannattaa tehdä?
Ei ole normaalia - minulla toimii 37:ssa optinen lähtö kuten ennenkin.
Laitteeseesi on tullut oikea vika. Niin, onhan piuha edelleen kunnolla kiinni ;)
|
hannun1
Newbie
|
17. huhtikuuta 2008 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti samihe: mulla ei ole tekstejä ylen kanavilla ollenkaan. onkohan tuo ylen ominaisuus jyväskylässä päin vai mikähän auttaisi?
Onkohan tekstitys laitettu boxista päälle?
|
BatGuano
Junior Member
|
17. huhtikuuta 2008 @ 23:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Tallensin Kaonille pari erään scifi-sarjan jaksoa MTV3 SciFiltä. Siirsin ne tietsikalle, ja tekstitykset hävisivät? ProjectX:llä kun ne operoin, saan 2 MPEG- tiedostoa, joissa toisessa ääni ja toisessa kuva edelleen ilman subeja. Ei kai maikkari käytä näillä uusilla kanavillaan YLEn tapaa lähettää kuva ja teksti erillään? Boxi toistaa tekstit paremmin kuin varsinainen lähetys, jossa joskus teksti vilahtelee sekunnin murto-osassa.
"Every silver lining has a cloud"
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
18. huhtikuuta 2008 @ 07:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BatGuano: Ei kai maikkari käytä näillä uusilla kanavillaan YLEn tapaa lähettää kuva ja teksti erillään?
Kyllä ainakin MTV3 Faktalla on käytössä ns. dynaaminen tekstitys, eli monissa ohjelmissa voi valita joko suomen- tai ruotsinkielinen tekstitys. Joten on hyvin mahdollista että myös Scifillä on sama juttu?
|
BatGuano
Junior Member
|
18. huhtikuuta 2008 @ 22:46 |
Linkki tähän viestiin
|
No näkyy olevan kielivalikoimaa. Silti, mihin tekstit hävisivät matkalla boxista tietsikkaan? Ylen kanavalta sain joskus muinoin leffan siirrettyä koneelle ja edelleen dvd:lle subeineen?
"Every silver lining has a cloud"
|
t4t3j2
Junior Member
|
19. huhtikuuta 2008 @ 00:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen ihmetellyt että milloinkohan tulee kaapelin kautta ohjelmapäivitys, on luvattu huhtikuun alussa mutta nyt mennään jo loppu kuuta. Onko kukaan nähnyt että onko päivitystä lykätty.
|
thl
Junior Member
|
19. huhtikuuta 2008 @ 16:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti t4t3j2: Olen ihmetellyt että milloinkohan tulee kaapelin kautta ohjelmapäivitys, on luvattu huhtikuun alussa mutta nyt mennään jo loppu kuuta. Onko kukaan nähnyt että onko päivitystä lykätty.
Jos mahdollista, tee se päivitys itse tietokoneen avulla. Se on äärettömän helppo, eikä tarvitse odotella tuota maailmanlopun päivitystä.
|
kanm
Newbie
|
20. huhtikuuta 2008 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistähän johtuu toiston epäonnistuminen.
Nyt on käynyt jo muutamia kertoja niin että kun olen yrittänyt katsella tallennettua ohjelmaa niin kone ilmoittaa vain "epäonnistui" ja se siitä. Ohjelmaa ei saa katsottua.
Onko tallennus jotenkin epäonnistunut vai mistä tämä johtuu? Toivottavasti tämä vaiva ei ala lisääntymään.
|
Tomppa_K
|
22. huhtikuuta 2008 @ 22:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jenzu: Ajastuksia jää myös tallentumatta, kun kanavalista päivittyy jatkuvasti. Itselläni ainakin tulee todella usein laitettaessa boxi päälle ilmoitus, että kanavalista on muuttunut, kaikki tallennus ja toisto on keskeytetty.. Siinä on sitten saattanut jäädä kaikki illan ohjelmat tallentumatta. Eilen oli vielä käynyt niin, että kaikki tulevatkin ajastukset oli poistunut listasta.
Tämä on ongelmana versio 01.01.37:llakin, saako tuota päivitystä jotenkin pois päältä tai automatisoitua?
|
Senior Member
13 tuotearviota
|
23. huhtikuuta 2008 @ 07:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla tuli eilen ensimmäisen kerran ilmoitus "HDD virhe, alustetaanko kiintolevy".
En tietenkään alustanut vaan katkaisin virran ja taas toimii.
|
Senior Member
|
24. huhtikuuta 2008 @ 20:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on myöskin muutama ongelma tuon projectX:n kanssa. Ensinnäkin en saa noita tekstityksiä ulos tietokoneelle viedystä ohjelmasta. Boxissa tekstit kuitenkin näkyvät normaalisti. Nuo ohjelmat joita olen yrittänyt "demuxata" on tallennettu MTV3 faktalta. Voisiko joku vielä kädestä pitäen neuvoa, kuinka projectX:n asetukset pitäisi olla?
Olen myös yrittänyt muuntaa ProjectX:ää ja AutoGk:ta käyttäen muutaman tallenteen AVI:ksi, mutta siinä taas ongelmaksi muodostuu äänet. AutoGK ei tunnista projectX:n tekemää audiotiedostoa. Mitkä nuo projectX:n audioasetukset pitäisi olla?
Kiitos, jos joku voisi auttaa?
|
pelpro
Junior Member
|
25. huhtikuuta 2008 @ 08:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu: Mulla on myöskin muutama ongelma tuon projectX:n kanssa. Ensinnäkin en saa noita tekstityksiä ulos tietokoneelle viedystä ohjelmasta. Boxissa tekstit kuitenkin näkyvät normaalisti. Nuo ohjelmat joita olen yrittänyt "demuxata" on tallennettu MTV3 faktalta. Voisiko joku vielä kädestä pitäen neuvoa, kuinka projectX:n asetukset pitäisi olla?
Olen myös yrittänyt muuntaa ProjectX:ää ja AutoGk:ta käyttäen muutaman tallenteen AVI:ksi, mutta siinä taas ongelmaksi muodostuu äänet. AutoGK ei tunnista projectX:n tekemää audiotiedostoa. Mitkä nuo projectX:n audioasetukset pitäisi olla?
Kiitos, jos joku voisi auttaa?
Oletko kokeillut maahantuojan ohjeen mukaan: www.hedoy.fi/files/hedoy/kaon/Kaontallenteettietokoneelle.pdf
Minä en ole tuota kokeillut, mutta näyttää suunnilleen samalta kuin Afterdawnistakin löytyvät ohjeet.
Olen joskus yrittänyt suomenkielisiä lastenohjelmia dvd:lle poltella ja muuten onnistui hyvin mutta kuvasuhde vanhalla putkitelkkarilla kattoessa on jotenkin pielessä, sivut leikkautuvat pahasti. Tietokone osasi näyttää kuvan kokonaan. Tekstityksiä noissa ei ollutkaan joten noista ongelmista en mitään tiedä.
Nyt alkaa olla KAON niin täynnä lastenohjelmia, että pitäisi tosissaan ruveta tuota levyjen polttoa harjoittelemaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. huhtikuuta 2008 @ 08:51
|
Mainos
|
|
|
kakkalari
Junior Member
1 tuotearvio
|
25. huhtikuuta 2008 @ 22:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Tosta linkistä löytyy paljon paremmat ohjeet DVD:n tekoon:
http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/DVDn_Poltto
Ei ole väliä, vaikka boksi onkin Topfield, samat ohjelmat ja samat askeleet kuitenkin on. Toisaalta mitä nyt ite oon tehny yli 40 DVD:tä niin taidot kyllä harjaantuu ajan myötä, varsinkin videon authoroinnin kanssa. Kokeilemalla saa ne parhaat asetukset. Ja lataa tuolta se valmis ProjectX-paketti ni ei tarvi niiden hemmetin Javojen kanssa pelailua.
"Nothing in biology makes sense except in the light of evolution" Theodosius Dobzhansky
|