Uusi, nopeampi DC++
|
|
YaRi
Member
|
16. marraskuuta 2003 @ 08:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Uudessa DC++ -versiossa 0.303 on pakkausominaisuus eli kaikki siirrettävä pakataan lennosta ennen kuin lähetetään.
Tämän pitäisi nopeuttaa siirtoja huomattavasti jos vain siirrettävä tieto pakkaantuu hyvin.
Onko kokemuksia miten on toiminut?
(Linux;) CD-imaget mm. ovat joskus todella hyvin pakkaantuvia.
http://dcplusplus.sourceforge.net/index.php?page=download
|
Senior Member
47 tuotearviota
|
16. marraskuuta 2003 @ 10:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarviiko molemmilla osapuolilla olla 0.303-versio? Vai miten toi mahtaa toimia?
|
YaRi
Member
|
16. marraskuuta 2003 @ 10:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä, molemmilla osapuolilla täytyy olla sama versio käytössä. Vanhojen versioiden käyttäjien kanssa siirrot menee entiseen tapaan.
|
jarzza
Suspended due to non-functional email address
|
16. marraskuuta 2003 @ 11:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Yleensä P2P verkossa oleva data on jo maksimaalisesti pakattu,kyseinen ominaisuus kuormittaa prosessoria turhaan.
No tämä tuli lonkalta!!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. marraskuuta 2003 @ 11:21
|
YaRi
Member
|
16. marraskuuta 2003 @ 11:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Softassa onkin sen verran älyä ettei se edes yritä pakata RAR-tiedostoja yms.
CD-imageita(ISO, BIN) kuitenkin on DC:ssä yleensä reilusti jaossa ja niissä voi pakkauksella saada kymmeniä megoja säästettyä, ne kun eivät ole "pakattuja". Vastaava ominaisuus on jo eMulessa ollut kauan aikaa ja siellä on kyllä näkynyt hyviä tuloksia.
Varsinkin hitaiden yhteyksien takana olevat käyttäjät hyötyvät tästä ominaisuudesta.
|
AfterDawn Addict
|
16. marraskuuta 2003 @ 11:51 |
Linkki tähän viestiin
|
eMulessa ja muissa saman kaltaisissa clienteissa on mielestäni toiminut hyvin toi pakkaus systeemi. Sillä todellakin säästyy kymmenien ja jopa satojen megojen lataamiselta...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. marraskuuta 2003 @ 11:52
|
aWeRe
Suspended due to non-functional email address
|
16. marraskuuta 2003 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
samsonite
Junior Member
|
16. marraskuuta 2003 @ 14:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Ohhoh, johan tuommoista on odotettukin. Täytyy kokeilla kun kerkee.
|
naapuri
Suspended due to non-functional email address
|
16. marraskuuta 2003 @ 15:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Täytyypä todeta että tuo Reverse Connect on aika mahtava. Hienoin keksintö dc:n keksimisen jälkeen :)
|
YaRi
Member
|
16. marraskuuta 2003 @ 15:51 |
Linkki tähän viestiin
|
reverseconnect ei ole uusi DC++ vaikka pohjautuukin DC++:aan. Tuossa versiossa ei ole pakkaukselle tukea,vielä.
Kokeilin kyllä aiemmin jo tuota reverseconnectia ja se veti jostain syystä itselläni ainakin koneen totaalisesti jumiin juuri kun latasi samaa fileä usealta käyttäjältä. Sekään ei aina onnistunut vaan päätyi virheilmoitukseen. Koska tuo ei perustu DC++ 0.303 versioon niin siinä ei ole myöskään virheentarkastusta mukana. Pitää kokeilla uusiksi kunhan tuo päivittyy...
|
Member
1 tuotearvio
|
17. marraskuuta 2003 @ 06:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei prlk, toihan toimii =)tuli jo ladattua COD parhaimmillaan 25 eri käyttäjältä...
|
snow-man
Junior Member
|
19. marraskuuta 2003 @ 10:51 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Poy
Senior Member
|
19. marraskuuta 2003 @ 11:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko tuo reverse semmoinen, että sitä voi käyttää vaikka olisi jokin oDC++ versio auki. Itseäni harmittaa, kun ei voi dc++ aukaista toista kertaa (eri versiota), jos on jo yksi auki. Ainut poikkeus on ollut joku panda dc, mutta se oli muuten aika surkea.
|
bloc
Member
|
19. marraskuuta 2003 @ 11:37 |
Linkki tähän viestiin
|
reverse ei ainakaan mulla kovin pitkiä aikoja toiminut. pro ei kaadu helposti mutta error has occured tulee vähän väliä ja aika kömpelöä lisätä useita lähteitä tuossa pro:ssa.
maltti vois olla valttia tai jotain.
edit: nii testaamani dcpro:n versio oli 0.2.2.16B (no siältä foorumista)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. marraskuuta 2003 @ 11:41
|
Jack216
Suspended due to non-functional email address
|
19. marraskuuta 2003 @ 11:48 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllähän se niin on että tuollaisen multisource clientin käyttäminen on varsin "lamea"
jos tuntuu että sellaista tarvitsee käyttää niin teillähän on kazaa/winmx jne jne, ei tarvitse pilata dc skeneä sellaisena kuin se on, vain tälläisen asian takia.
terveisin
hubin pitäjä, jo pitemmän aikaa.
ps: mikäli sikäli mahdollista, niin tuollaiset clientit menee banniin ennekuin kerkeää kissaa sanoa.
ja niitä hubeja on kymmeniä (tosin suomalaisia, mutta pääasia on että tänne niitä ei tarvitse tyrkyttää )
|
Jack216
Suspended due to non-functional email address
|
19. marraskuuta 2003 @ 11:49 |
Linkki tähän viestiin
|
reverse connect ? multisource client ?
kyllähän se niin on että tuollaisen multisource clientin käyttäminen on varsin "lamea"
jos tuntuu että sellaista tarvitsee käyttää niin teillähän on kazaa/winmx jne jne, ei tarvitse pilata dc skeneä sellaisena kuin se on, vain tälläisen asian takia.
terveisin
hubin pitäjä, jo pitemmän aikaa.
ps: mikäli sikäli mahdollista, niin tuollaiset clientit menee banniin ennekuin kerkeää kissaa sanoa.
ja niitä hubeja on kymmeniä (tosin suomalaisia, mutta pääasia on että tänne niitä ei tarvitse tyrkyttää )
menenpä ottamaan asiasta selvää.
jaska
|
YaRi
Member
|
19. marraskuuta 2003 @ 14:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisiko Jack216 perustella kantansa mitä pahaa multisource download -metodissa on? :)
Kun useammalta kerralla ladataan...
+ On latausaika/slot paljon lyhyempi kuin nykyisellä tavalla, koska yhdeltä käyttäjältä ladataan vain pieni osa tiedostosta ja toiselta toinen osa. Näin slotit ovat nopeammin taas auki muita käyttäjiä palvelemassa.
+ Yksi hidas lataaja ei varaa slottia liian pitkiä aikoja.
+ Suositun tiedoston latausnopeudet eivät kärsi yhden käyttäjän hitaasta upload-kaistasta.
- Slottien määrää voi joutua kasvattamaan nykyisestään, jos tämä client yleistyy.
|
~Jööman~
Senior Member
|
19. marraskuuta 2003 @ 14:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Ne on niitä no life p2p hemmojen, pieni pieni piiri pyörii juttuja...
Hubien pitäjät on jumalia...
Just näistä syistä en koske mihkään DC:n, liikaa naurattavia sääntöjä.
Eipä vois olla enää naurattavampaa, onneks on paljon parempia ohjelmia olemassa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. marraskuuta 2003 @ 15:01
|
Jack216
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2003 @ 12:09 |
Linkki tähän viestiin
|
quote/ Voisiko Jack216 perustella kantansa mitä pahaa multisource download -metodissa on? :)
Kun useammalta kerralla ladataan...
+ On latausaika/slot paljon lyhyempi kuin nykyisellä tavalla, koska yhdeltä käyttäjältä ladataan vain pieni osa tiedostosta ja toiselta toinen osa. Näin slotit ovat nopeammin taas auki muita käyttäjiä palvelemassa.
+ Yksi hidas lataaja ei varaa slottia liian pitkiä aikoja.
+ Suositun tiedoston latausnopeudet eivät kärsi yhden käyttäjän hitaasta upload-kaistasta.
- Slottien määrää voi joutua kasvattamaan nykyisestään, jos tämä client yleistyy. quote /
-slottien määrää voidaan joutua kasvattamaan.
- user määrien pitäisi kasvaa huomattavasti.
- teoriassa muutama käyttäjää voi varata kaikki vapaat slotit keskiverto hubilta , niinkuin jossain postissa sanottiin "n. 25 käyttäjältä sai ladattua kerrallaan"
hubien kuormitus kasvaa mahdollisesti huomattavasti ? (tähän vois joku gadget vastata vaikka :-p )
en usko että nopeus on dc:n vahvuus vaan se että tietää mitä sieltä saa, ettei vahingossa tule ladattua action leffaa, vain huomatakseen että se oli "lumikki ja seitsemän kääpiötä".
kazaasta ja näistä muista (mitä lie esim. tämä "jöömän" jonka kommentteihin en viiti edes vastailla, käyttää )
tuntuu aika lailla löytyvän **skaa.
ja mitä näihin multisource download ohjelmiin tulee, enpä ole huomannut että ne loppujen lopuksi olisivat sen nopeampi, harvoin näin käy. (esim winmx).
ja koska tälläkin nykyisellä clienteilla on selvitty vallan mainiosti tänne asti, niin en näe mitään syytä miksi lähteä muuttamaan dc:äkin toiseksi kazaaksi.
ps: voihan se olla hyväkin systeemi, mutta tällä hetkellä tuntuu tältä.
mene ja tiedä
|
~Jööman~
Senior Member
|
20. marraskuuta 2003 @ 19:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitään Kazaata oo käyttänyt koskaan muuhun, kun jonkun yksittäisen biisin lataamiseen.
eMulea, Bit Torrenttia ja Overnettia on tullut käytettyä. Nykyään enää harvoin mitään p2p ohjelmaa.
DC:tä on tullut kokeiltua ja lähti nopeesti koneelta. Se on just sitä, mitä tossa aikaisemmassa viestissä sanoin. P2P yhteisöt kaikkine typerine sääntöineen on joidenkin mieleen, mutta ei kaikkien... Hyvä osoitus on just nää uudistukset ja se, miten niihin näköjään suhtaudutaan.
Jokainen käyttäköön mitä käyttää, turha kinata.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. marraskuuta 2003 @ 19:58
|
Pioneeer
Member
|
20. marraskuuta 2003 @ 20:12 |
Linkki tähän viestiin
|
hubeilla pitää mielestä ni olla joku valvonta ja kaikkien on jaettava jotain "käytännöllistä". jos kukaan ei jaa niin kukaan ei myöskään saa mitään.
ja tuommoset ohjelmat tosiaankin "syövät" vapaat slotit. dc yhteisössä omalta kokemukselta latausnopeudet ollut aina hyviä.
ja sitten kun joudutaan nostamaan slottien määrää niin se kaista jakautuu useammalle, ja entistä useampi alkaa käyttämään softaa. lopulta latausnopeudet jäävätkin sitten kazaan tasolle? tätäkö me halutaan? ei tod.
|
Lucky_d
Newbie
|
20. marraskuuta 2003 @ 20:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Tämä ominaisuus on jätetty perus DC++:stä lähinnnä samoista syistä kuin esim. ulospäin menevän kaistan rajoittaminen. Ominaisuus haittaa suuresti jakajia ja hubien pitäjiä ja on hyödyllinen vain ja ainoastaan puhtaille leechereille. Arvaatkaa kolme kertaa keitä naistä kolmestä ei DC hubeihin yleensä kaivata? Aivan.
Useimmassa hyvässä hubissa multisource download'ia tukevan klientin käyttö aiheuttaa hyvällä tuurilla väliaikaisen ja huonolla pysyvän bannin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. marraskuuta 2003 @ 20:42
|
snow-man
Junior Member
|
21. marraskuuta 2003 @ 09:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2003 @ 09:49
|
Senior Member
47 tuotearviota
|
22. marraskuuta 2003 @ 06:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Kertooko vielä joku, että mitä noi värisävyt tarkoittavat noissa latauspalkeissa? Näyttää löytyvän kolmea eri sinisen sävyä ja harmaa. Harmaan jo tiedänkin, mutta noi sinisen eri sävyt?
|
Mainos
|
  |
|
Jack216
Suspended due to non-functional email address
|
22. marraskuuta 2003 @ 12:39 |
Linkki tähän viestiin
|
quote/ DC:tä on tullut kokeiltua ja lähti nopeesti koneelta. Se on just sitä, mitä tossa aikaisemmassa viestissä sanoin. P2P yhteisöt kaikkine typerine sääntöineen on joidenkin mieleen, mutta ei kaikkien... Hyvä osoitus on just nää uudistukset ja se, miten niihin näköjään suhtaudutaan. quote /
säännöt on harvemmin typeriä, jos näitä sääntöjä ei ole, niin homma luistaa käsistä ja tulle näitä rellestäjiä hubit täyteen. niinkuin on kazaa ja muut softat, ei voi tietää mitä saat kun lataat sieltä.
ja minkä takia poistit dc:n koneeltasi, kuulutko kenties niihin ihmisiin jotka eivät kykene elämään sääntöjen kanssa ? toki myönnän dc yhteissä on paljon myös typeriä sääntöjä, ja niistä minä itseasiassa huomauttelen jatkuvasti ihmisille. mutta pääosittain homma toimii.
ja mitä ´näihin uudistuksiin tulee, tämä multisource client on toistaiseksi "leechaamista".
dc protokolla ei tue tälläistä clienttia , ei ole olemassa mitään QUEUE järjestelmää, sellaisessa muodossa kuin tämä "multisource" client vaatisi sen olevan. queuessa ei ole mitään järjestystä, slotit jakaantuu käytännössä "kuka sattuu kerkeemään ensin" tyylillä.
tämä on se syy miksi tälläistä clienttia minä en halua hubilleni.
jos tälläinen client yleistyy, niin vapaita slotteja ei hubeilla tule olemaan, et voi etsiä ihmisiä joilla on vapaa slotti, ja lähteä latamaan samantien, vaan aina joudut jonottamaan.
toivottavasti käyttäjät ymmärtävät tämän, emme halua tästä tulevan toista lame kazaata. dc hubit ovat vielä toistaiseksi puhtaita paikkoja, joissa on jonkinlainen valvonta edes .
terveisin
jaska
|