User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 5.7.2024 / 05:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > kaon kcf-n620 twin tuner dvb-c + 160g hdd
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
kaonisti
Newbie
_
14. huhtikuuta 2007 @ 08:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä olen huomannut semmoisen ongelman omassa Kaonissani, että JOTKIN ilmaiset kanavat lukittuvat, kun kaksi nauhoitusta on päällä. Eli jos nauhoitan esim. sub-kanavaa ja Jimiä, en pääse esim. ylen kanaville katsomaan. Ei kai nuo kanavaniput pitäisi vaikuttaa?!!! Kun on luvattu, että voi samanaikaisesti nauhoittaa kahta kanavaa ja kolmatta katsoa, niin tekniikan (ohjelman) pitää olla semmoinen, ettei se KOSKAAN estä pääsemästä katsomaan sitä kolmatta kanavaa, joka muuten näkyy ilman meneillään olevia nauhoituksia.

Kaon-ohjelmistoversioni on uusin eli 01.01.31

Kaonissa on hienointa sen hiljaisuus. Jos nämä puutteet eri versioissa ei niin "huutaisi", Kaon olisi todella markkinoiden ykkösluokkaa. Toivotaan, että softa hiotaan Kaonissa huippukuntoon.

Muuten myös jetAudio-ohjelma http://www.cowonamerica.com/download/ pystyy Kaonissa tallennetun ja tietokoneelle siirretyn TV-ohjelman toistamaan ja konvertoimaan. jetAudio Basic konvertoi videota puoli minuuttia (kokeeksi ja näytteeksi). Koska tuo homma onnistuu hyvin, ostin jetAudio plussan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. huhtikuuta 2007 @ 09:10

omppa
Junior Member

1 tuotearvio
_
15. huhtikuuta 2007 @ 04:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaonissa on kaksi viritintä, eli se pystyy purkamaan kahta nippua samaan aikaan.. esim. YLE (kaikki YLEn kanavat) ja MTV (MTV3 ja SubTV). Jos sulla on kahdelta eri nipulta tallennus käynnissä, et pysty katsomaan kolmannen nipun lähetyksiä.. jos taas tallennukset ovat samasta nipusta, voit katsoa mitä tahansa kanavaa, koska tallennus varaa vain toisen virittimen. Periaatteessa yhdellä virittimellä on mahdollista tallentaa vaikka koko kanavanipun kaikki ohjelmat samaan aikaan, mutta jostain syytä bokseissa ei sellaisia ominaisuuksia ole. Ehkäpä se vaatii liikaa muulta tekniikalta.

Sama juttu on siis kaikissa bokseissa, joissa on kaksi viritintä, ei vain Kaonissa.
sepukki
Newbie
_
15. huhtikuuta 2007 @ 08:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
01.01.31 version tallettamia nauhoituksia voi katsella pc:llä myös ilmaisella VLC_MediaPlayerilla (http://www.videolan.org/vlc/)

Konvertoinnista en vielä tiedä, kun en ole ehtinyt kokeilla. Nautiskelen nyt ensin tästä mukavasti toimivasta softasta. Pikku pysähdyksiä joskus toistettaessa, tekstitykset pelaa ja käynnistyykin ajastuksen alkaessa kun laittaa Järjestelmäasetukset / Automaattinen käynnistäminen - Pois päältä. (Jostain syystä minun piti tämä tehdä!) Tästähän taitaa tulla ihan kelpo vehje..
kovapaa
Newbie

1 tuotearvio
_
15. huhtikuuta 2007 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla oli hetken käytössä topfield 5100 hdmi versio. palautin sen scartin kautta liitetäessä kuuluvan naksunnan johdosta. no ostin sitten 400eurolla tämän kaon 620 160gb mallin (kaapeli).

kyllä topfield vaikuttaa muuten paremmalta kaikkineen, mutta ei tämä kaon huonolta vaikuta, varsinkaan tuon firmiwaren päivityksen jälkeen.

MUTTA... kuvassa huomaan "selvästi" aaltoilevaa taustakuvaa ikäänkuin antennilähetyksissä aikanaan. tuo on alannut rassaamaan mun mielenrauhaa, onko kenelläkään käsitystä kuuluko se mallin tuomiin "ominaisuuksiin" vai mistä lienee kysymys. kaapelit olen katsonut läpi ja vaihtanutkin mutta aaltoilu jatkuu. palautanko tämänkin ?
pelpro
Junior Member
_
15. huhtikuuta 2007 @ 18:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kovapaa:

MUTTA... kuvassa huomaan "selvästi" aaltoilevaa taustakuvaa ikäänkuin antennilähetyksissä aikanaan. tuo on alannut rassaamaan mun mielenrauhaa, onko kenelläkään käsitystä kuuluko se mallin tuomiin "ominaisuuksiin" vai mistä lienee kysymys. kaapelit olen katsonut läpi ja vaihtanutkin mutta aaltoilu jatkuu. palautanko tämänkin ?
Nykäsepä kokeeksi RF-piuha (=antennikaapeli) irti telkkarista, niin aaltoilu todennäköisesti loppuu. Samaa taustakuvaa, joka näyttäisi todennäköisesti olevan analoginen kuva, olen minäkin kiroillut. Kun kiroilin ääneen työpaikan kahvipöydässä yhtyivät käytännössä kaikki omistamansa boxin merkistä riippumatta kiroiluun. Toivotaan että haamukuva häipyy kun analogialähetykset loppuvat. Ai niin, toivottavasti ne nyt kuitenkin loppuvat joskus myös kaapeliverkosta.
jarry77
Junior Member
_
16. huhtikuuta 2007 @ 04:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kovapaa:

MUTTA... kuvassa huomaan "selvästi" aaltoilevaa taustakuvaa ikäänkuin antennilähetyksissä aikanaan. tuo on alannut rassaamaan mun mielenrauhaa, onko kenelläkään käsitystä kuuluko se mallin tuomiin "ominaisuuksiin" vai mistä lienee kysymys. kaapelit olen katsonut läpi ja vaihtanutkin mutta aaltoilu jatkuu. palautanko tämänkin ?
Nykäsepä kokeeksi RF-piuha (=antennikaapeli) irti telkkarista, niin aaltoilu todennäköisesti loppuu. Samaa taustakuvaa, joka näyttäisi todennäköisesti olevan analoginen kuva, olen minäkin kiroillut. Kun kiroilin ääneen työpaikan kahvipöydässä yhtyivät käytännössä kaikki omistamansa boxin merkistä riippumatta kiroiluun. Toivotaan että haamukuva häipyy kun analogialähetykset loppuvat. Ai niin, toivottavasti ne nyt kuitenkin loppuvat joskus myös kaapeliverkosta.
Ei sieltä mitään aaltoilu saa näkyä! Kuvanhan oli sulla OK Topfieldin kanssa, eikö? Tämä sulkee pois paikallisen puhelinyhtiön osuuden asiaan. Itselläni ei näy mitään aaltoilua kyseisellä boksilla, eikä millään muullakaan omistamallani boksilla.

Ootko katsonut AV asetukset läpi? RGB käyttöön jos telkku vain suinkin osaa ottaa sitä vastaan. Siellähän voi olla sattumoisin vaikka mikä asetus päällä.

Entä tehdasasetusten palautus, sitä kannattaa kokeilla. Päivititko itse 01.01.31 versioon, muistitko tehdä silloin tehdasbootin?

Pieni galluppi teille joilla aaltoilua näkyy:
- Minkäsuuntaista aaltoilua se on?
- Näkyykö jokaisella kanavalla? (kanavanipusta riippumatta)
- Onko teillä käytössä kuvaputki, LCD vai plasma TV, ja mikä on taulutelkun resoluutio jos sellainen on käytössä?
- Onko käytössä boksin mukana tulleet kaapelit vai jotkin muut?
- Onko Kaonin RF loop kaapeli paikoillaan?
jarry77
Junior Member
_
16. huhtikuuta 2007 @ 04:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pelpro:
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pelpro:
MUTTA... kuvassa huomaan "selvästi" aaltoilevaa taustakuvaa ikäänkuin antennilähetyksissä aikanaan. tuo on alannut rassaamaan mun mielenrauhaa, onko kenelläkään käsitystä kuuluko se mallin tuomiin "ominaisuuksiin" vai mistä lienee kysymys. kaapelit olen katsonut läpi ja vaihtanutkin mutta aaltoilu jatkuu. palautanko tämänkin ?
Nykäsepä kokeeksi RF-piuha (=antennikaapeli) irti telkkarista, niin aaltoilu todennäköisesti loppuu. Samaa taustakuvaa, joka näyttäisi todennäköisesti olevan analoginen kuva, olen minäkin kiroillut. Kun kiroilin ääneen työpaikan kahvipöydässä yhtyivät käytännössä kaikki omistamansa boxin merkistä riippumatta kiroiluun. Toivotaan että haamukuva häipyy kun analogialähetykset loppuvat. Ai niin, toivottavasti ne nyt kuitenkin loppuvat joskus myös kaapeliverkosta.
Ei sieltä mitään aaltoilu saa näkyä! Kuvanhan oli sulla OK Topfieldin kanssa, eikö? Tämä sulkee pois paikallisen puhelinyhtiön osuuden asiaan. Itselläni ei näy mitään aaltoilua kyseisellä boksilla, eikä millään muullakaan omistamallani boksilla.

Ootko katsonut AV asetukset läpi? RGB käyttöön jos telkku vain suinkin osaa ottaa sitä vastaan. Siellähän voi olla sattumoisin vaikka mikä asetus päällä.

Entä tehdasasetusten palautus, sitä kannattaa kokeilla. Päivititko itse 01.01.31 versioon, muistitko tehdä silloin tehdasbootin?

Pieni galluppi teille joilla aaltoilua näkyy:
- Minkäsuuntaista aaltoilua se on?
- Näkyykö jokaisella kanavalla? (kanavanipusta riippumatta)
- Onko teillä käytössä kuvaputki, LCD vai plasma TV, ja mikä on taulutelkun resoluutio jos sellainen on käytössä?
- Onko käytössä boksin mukana tulleet kaapelit vai jotkin muut?
- Onko Kaonin RF loop kaapeli paikoillaan?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. huhtikuuta 2007 @ 05:04

pelpro
Junior Member
_
16. huhtikuuta 2007 @ 04:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Pieni galluppi teille joilla aaltoilua näkyy:
- Minkäsuuntaista aaltoilua se on?
- Näkyykö jokaisella kanavalla? (kanavanipusta riippumatta)
- Onko teillä käytössä kuvaputki, LCD vai plasma TV, ja mikä on taulutelkun resoluutio jos sellainen on käytössä?
- Onko käytössä boksin mukana tulleet kaapelit vai jotkin muut?
- Onko Kaonin RF loop kaapeli paikoillaan?
Ymmärsinköhän tuossa aiemmin väärin mistä oli kyse tässä aaltoilussa. Itselläni häiritsevä asia on itseasiassa haamukuva, josta selvimmin on tunnistettavissa tekstitys, joka vaeltelee jossain ruudun puolen välin tienoilla (oletin äkkinäisesti aaltoilulla tarkoitetun tällaista vaeltelevaa haamukuvaa).

Haamu ei varmaankaan näy aina, tai on ainakin toisinaan niin heikko ettei häiritse. Tuohonhan ei tietenkään kiinnitä mitään huomiota muuta kuin silloin kun se häiritsee, joten en ole tullut huomioineeksi onko kanavanipulla osuutta asiaan. Haamu ei ole (ainakaan aina) näkyvissä olevan digikanavan kuvaa, joten arvaamalla syytän analogikanavaa. Ja se tosiaan katoaa kun RF-piuhan näppää irti TV:stä.

Käytössä minulla muistaakseni boxin mukana tulleet piuhat ja silmukka paikallaan. Ja KPO:n (Kajaani) kaapelista tulee signaali. Kuvaputki on telkkarina.
jarry77
Junior Member
_
16. huhtikuuta 2007 @ 05:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Häiritsevää haamukuvaa kyllä esiintyy ainakin silloin kun digiboksi on liitetty anteenikaapelilla telkkariin ja televisiota katsotaan normaaleilta kanavilta (ei siis AV1, AV2 jne.) silloin kun itse digiboksi ei ole päällä. Tämän olen todennut ainakin kuvaputkitelkulla. Taulutelkulla en ole ilmiötä havainnut, tai sitten en vain ole testannut, enpä muista nyt tähän hätään. Voisin testata LCD telkulla tänään.

Itse en käsitä, miksi TV pitäisi liittää digiboksiin antennikaapelilla kun se on kerran digiboksi jossa on se viritin (ainoa poikkeuksena tällä hetkellä (minkä itse olen huomannut) on, että jos haluaa katsoa alueuutiset analogilta niin ne tulee eri aikaan kun digimuodossa (esim. uudenmaan uutiset tulee digiltä kuuden maissa kun samaan aikaan analogilta tulee Pohjanmaan uutiset, jotka siis tulee digilta vasta yhdeksän jälkeen) Eli TV:tä tarvitaan vain kuvan näyttämiseen ja äänen toistamiseen ja äänen ja kuvan siirtämiseen suosittelen perustapana SCART johtoa. Sitten jos halutaan parempaa kuvaa ja ääntä niin sitten siirrytään astetta pidemmälle (YPbBr, DVI, HDMi, SPDIF jne.). Ja kun SCARTin kautta saa menemään kuvan RGB:nä niin se on monelle käyttäjällä varmasti tarpeeksi hyvälaatuinen kuva, kunhan vain televisio sitä tukee.
juka39
Member

2 tuotearviota
_
16. huhtikuuta 2007 @ 05:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitsen analogista paitsi em. alueuutisten seurantaan niin myös toisinaan YLE:n lähetysten tekstitysten korjaamiseen. Joissakin sarjoissa teksti ja puhe digillä ovat niin eriaikaisia, että on pakko heittää analogipuolelle. Kuva ei paljon kärsi kaapelissa. Sovittimena on pari vuotta vanha Medion 9220, viimeisin päivitys viime vuoden lopulla. Voi olla, että nykyiset boksit osaavat tämän tekstityksen paremmin.
jarry77
Junior Member
_
16. huhtikuuta 2007 @ 06:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juka39:
Tarvitsen analogista paitsi em. alueuutisten seurantaan niin myös toisinaan YLE:n lähetysten tekstitysten korjaamiseen. Joissakin sarjoissa teksti ja puhe digillä ovat niin eriaikaisia, että on pakko heittää analogipuolelle. Kuva ei paljon kärsi kaapelissa. Sovittimena on pari vuotta vanha Medion 9220, viimeisin päivitys viime vuoden lopulla. Voi olla, että nykyiset boksit osaavat tämän tekstityksen paremmin.
Totta, boksin vika tuo tekstityksen tökkiminen. Tässä toinen tapaus mihin analogia vielä tarvii. Itse hankkituisin eroon tuosta viasta, joko toimivan boksin hankinnalla tai softan päivityksellä. Medionin 9220C mallin viimeisin päivitys näyttäis olevan v.2.70 (23.05.2006) jossa ainoana muutoksena edelliseen on ollut juuri noiden DVB- ja teletekstitykseen liittyvien ongelmien päivitys, ei siis täydellinen korjaus. Onko sulla tämä versio käytössä?

Tekstitysongelmia tässä mallissa on näköjään yritetty korjata myös versioissa 2.61 ja 2.54, siinä kuitenkaan näköjään onnistumatta :)
juka39
Member

2 tuotearviota
_
16. huhtikuuta 2007 @ 06:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On päivitys 2.70. Eipä ole näköjään korjannut tuota ongelmaa. Olenkin hankkimassa tallentavaa kaapeliboksia, vaihtoehtoina ainakin tämä Kaon ja Humax.
kovapaa
Newbie

1 tuotearvio
_
16. huhtikuuta 2007 @ 18:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No nyt tämä kaon teki tempun. Äänenvoimakkuuden säätö lakkasi toimimasta. kaikki näyttää ok, äänitason liukuri toimii ihan oikein, mutta äänen voimakkuus ei muutu vaan pysyy vakiona. että on outoa.. järjestelmä resetoitu ja ei mitään korjaustapaa tähän löydy.

löytyykö jostain tulossa olevistu uusista digiboksi malleista tietoa... merkkillä ei väliä ?
jarry77
Junior Member
_
16. huhtikuuta 2007 @ 19:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kovapaa:
mulla oli hetken käytössä topfield 5100 hdmi versio. palautin sen scartin kautta liitetäessä kuuluvan naksunnan johdosta. no ostin sitten 400eurolla tämän kaon 620 160gb mallin (kaapeli).

kyllä topfield vaikuttaa muuten paremmalta kaikkineen, mutta ei tämä kaon huonolta vaikuta, varsinkaan tuon firmiwaren päivityksen jälkeen.

MUTTA... kuvassa huomaan "selvästi" aaltoilevaa taustakuvaa ikäänkuin antennilähetyksissä aikanaan. tuo on alannut rassaamaan mun mielenrauhaa, onko kenelläkään käsitystä kuuluko se mallin tuomiin "ominaisuuksiin" vai mistä lienee kysymys. kaapelit olen katsonut läpi ja vaihtanutkin mutta aaltoilu jatkuu. palautanko tämänkin ?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kovapaa:
No nyt tämä kaon teki tempun. Äänenvoimakkuuden säätö lakkasi toimimasta. kaikki näyttää ok, äänitason liukuri toimii ihan oikein, mutta äänen voimakkuus ei muutu vaan pysyy vakiona. että on outoa.. järjestelmä resetoitu ja ei mitään korjaustapaa tähän löydy.

löytyykö jostain tulossa olevistu uusista digiboksi malleista tietoa... merkkillä ei väliä ?
Kovapaa, jo on ongelmat sulla... sellaisia, että niitä on yksi miljoonasta. Mitä uudet digiboksimallit tähän kuuluu, aiotko taas vaihtaa laitetta? Vai kirjoitteletko vaan lämpimikseks näitä juttuja...? Onkohan sulla boksia ollenkaan :) Perjantai kolmastoista meni jo...

Tästä sulle laadukas boksi. Huomaa tuoteselosteen PUHELINTUKI joka päivä 09.00 -21.00 paikallispuhelun hinnalla!
harjula
Newbie
_
17. huhtikuuta 2007 @ 15:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti omppa:
Kaonissa on kaksi viritintä, eli se pystyy purkamaan kahta nippua samaan aikaan.. esim. YLE (kaikki YLEn kanavat) ja MTV (MTV3 ja SubTV). Jos sulla on kahdelta eri nipulta tallennus käynnissä, et pysty katsomaan kolmannen nipun lähetyksiä.. jos taas tallennukset ovat samasta nipusta, voit katsoa mitä tahansa kanavaa, koska tallennus varaa vain toisen virittimen. Periaatteessa yhdellä virittimellä on mahdollista tallentaa vaikka koko kanavanipun kaikki ohjelmat samaan aikaan, mutta jostain syytä bokseissa ei sellaisia ominaisuuksia ole. Ehkäpä se vaatii liikaa muulta tekniikalta.

Sama juttu on siis kaikissa bokseissa, joissa on kaksi viritintä, ei vain Kaonissa.

Vaan eipähän toimikkaan.Vaikka nauhoittaa samasta nipusta,niin ei siltikään pysty katsomaan toisen kanavanipun ohjelmia,kumpikin tallennus varaa oman virittimen.Mahtava ominaisuus...
Sain ton masiinan viimein päivitettyä,eikä ongelmat vieläkään loppuneet.Toki ne vähenivät,mutta esimerkiksi toistettaessa pikakelauksella kuva pysähtelee vähän väliä,ja laite sammuu ja käynnistää itsensä uudelleen.Tietysti samalla loppuu myös käynnissä olevat nauhoitukset.Todella hauskaa,pitää vissiin katsoa ne mainoksetkin,paljon ne kiinnostaakin...
Ja jos tallennus alkaa,niin tietysti käynnissä oleva toisto loppuu,samaten kun dvd soitin on kytkettynä kaonin läpi tv:seen (tv:ssä on vain yksi scart-liitin),niin sama homma.Miksi niitä ohjelmia ylipäänsä tallentaisi jos ne on tarkoitus katsoa juuri sillä hetkellä,kun tv yhtiö ne suvaitsee esittää...
kovapaa
Newbie

1 tuotearvio
_
17. huhtikuuta 2007 @ 19:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kovapaa:
mulla oli hetken käytössä topfield 5100 hdmi versio. palautin sen scartin kautta liitetäessä kuuluvan naksunnan johdosta. no ostin sitten 400eurolla tämän kaon 620 160gb mallin (kaapeli).

kyllä topfield vaikuttaa muuten paremmalta kaikkineen, mutta ei tämä kaon huonolta vaikuta, varsinkaan tuon firmiwaren päivityksen jälkeen.

MUTTA... kuvassa huomaan "selvästi" aaltoilevaa taustakuvaa ikäänkuin antennilähetyksissä aikanaan. tuo on alannut rassaamaan mun mielenrauhaa, onko kenelläkään käsitystä kuuluko se mallin tuomiin "ominaisuuksiin" vai mistä lienee kysymys. kaapelit olen katsonut läpi ja vaihtanutkin mutta aaltoilu jatkuu. palautanko tämänkin ?
[quote=kovapaa]No nyt tämä kaon teki tempun. Äänenvoimakkuuden säätö lakkasi toimimasta. kaikki näyttää ok, äänitason liukuri toimii ihan oikein, mutta äänen voimakkuus ei muutu vaan pysyy vakiona. että on outoa.. järjestelmä resetoitu ja ei mitään korjaustapaa tähän löydy.

löytyykö jostain tulossa olevistu uusista digiboksi malleista tietoa... merkkillä ei väliä ?
Kovapaa, jo on ongelmat sulla... sellaisia, että niitä on yksi miljoonasta. Mitä uudet digiboksimallit tähän kuuluu, aiotko taas vaihtaa laitetta? Vai kirjoitteletko vaan lämpimikseks näitä juttuja...? Onkohan sulla boksia ollenkaan :) Perjantai kolmastoista meni jo...

Tästä sulle laadukas boksi. Huomaa tuoteselosteen PUHELINTUKI joka päivä 09.00 -21.00 paikallispuhelun hinnalla![/quote]


myönnettäköön että scart oli löyhästi kiinne telkussa. ja tästä jotenkin seurasi että äänenvoimakkuuden säätö ei toiminut (kummallinen syy). mutta nyt kaonissa uusin softa sisällä. Tuli kokeiltua usb siirtoa ja kyllä kaon toimii ulkoisena kovalevynä kunhan asetuksen kytkee päälle boksissa (usb siirto). JetVideo softa pyöritti suoraan videoita tietokoneella kaonin kovalevyltä, ja kuulemma konversiokin onnistuu. Divx toiminnallisuutta en ole vielä kokeillut, mutta pian kyllä.

jotain sekoilua on softassa aina välillä mutta muuten olen alannut ihan pitämään tästä boksista, kun kaikki bugit on poissa ihan jees.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. huhtikuuta 2007 @ 19:19

jarry77
Junior Member
_
18. huhtikuuta 2007 @ 04:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti harjula:

Sain ton masiinan viimein päivitettyä,eikä ongelmat vieläkään loppuneet.Toki ne vähenivät,mutta esimerkiksi toistettaessa pikakelauksella kuva pysähtelee vähän väliä,ja laite sammuu ja käynnistää itsensä uudelleen.Tietysti samalla loppuu myös käynnissä olevat nauhoitukset.Todella hauskaa,pitää vissiin katsoa ne mainoksetkin,paljon ne kiinnostaakin...
Tuo sammumisen takia lähetin oman laitteeni huoltoon. Huollosta ne sano ettei se ole normaalia ja käskivät kokeilla toista kaukosäädintä ennen kuin lähetän laitteen sinne. Uusi kapula ei auttanut joten huoltoon siis. Tosin mulla sen sammumisen jälkeen seurasi sellainen vika, että aina käynnistymisen jälkeen laite näytti saman kuvan päällekäin, lomittain. Tehdasbootti ja taas toimi.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kovapaa:

...JetVideo softa pyöritti suoraan videoita tietokoneella kaonin kovalevyltä, ja kuulemma konversiokin onnistuu. Divx toiminnallisuutta en ole vielä kokeillut, mutta pian kyllä....
Uusin VLC player 0.8.6 on ilmainen ja kevyt ja osaa toistaa Kaonin tiedostot. Ja tällä softalla onnistuu myös transkoodaus MPEG1, MPEG2, MPEG4, H.263, H264, DivX, Xvid, mov jne. jne. Jos en väärin ymmärtänyt niin se transkoodaa kaikilla niillä koodekeilla jotka koneessakin on asennettuna... Kokeiltaa ja sivistäkää mua jos näin ei ole.
kovapaa
Newbie

1 tuotearvio
_
18. huhtikuuta 2007 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä löytyy se kaonin Divx konversio softa joita kaonin tulisi pyörittää ? Suora linkki kiitos...
Senior Member

13 tuotearviota
_
18. huhtikuuta 2007 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jarry77
Junior Member
_
20. huhtikuuta 2007 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain Kaonin takas huollosta ja kas kummaa, siinä oli softaversio 01.01.33 jota ei ole vielä näköjään edes julkaistu. Ovat näköjään heittäneet mulle jonkin beta version...

Ensimmäinen ero jonka huomasiin edelliseen softaversioon 01.01.31 verrattuna oli PVR valikon "SWAP" painikkeen uusi nimi "TUNER".

EPG toimii edelleen tyhmästi, eli kanava vaihtuu taustalla.
Itse asiassa en tiedä mikä muu olis muuttunut kuin tuo SWAP -> TUNER. Jotain on varmaan parannettu, mutta ei korjattu kokonaan :)

Sitten itse asiaan... boksi sammuu edelleen itsestään (heti ensimmäisen kelauksen yhteydessä) ja kuva oli ruvella uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Kyllä otti pattiin!
Oon käsittänyt muiden viesteistä, että muillakin boksi sammuis itsestään mutta kuva olis kuitenkin OK kun sen laittaa uudestaan päälle.

Ja se mikä ihmetyttää on, että mulla tilalla ollut liikkeen boksi ei sammunut kertaakaan...
Oon alkanut epäillä, että boksi kaatuu vain jos kelaa aikaisemmalla softaversiolla tallennettuja tiedostoja. Mulla oli kovalevyllä tallessa kaikki mitä olin nauhoittanut ennen huoltoon lähettämistä 01.01.31 versiolla ja heti kun kelasin niitä 01.01.33 versiolla niin boksi sammu.

Ootteko huomanneet vastaavaa? Jos tiedätte, että teillä on tallessa aikaisemman softaversion tallenteita, koittakaa kelata niitä. Samoin myös nykyisellä versiolla tallennettuja. Ja ilmoittakaa mitä havaitsitte.

EDIT1: Kaatuu myös saman version tallenteilla. Joten turha oli tuokin olettamus.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. huhtikuuta 2007 @ 03:54

kovapaa
Newbie

1 tuotearvio
_
21. huhtikuuta 2007 @ 06:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti matrix82:
VLC Media Player
http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_...vlc.cfm[/quote]

thnks, mutta tarkoitin konversio ohjelmaa jolla saa videoclipit kaonin ymmärtämään muotoon.
jarry77
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2007 @ 06:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kovapaa:
thnks, mutta tarkoitin konversio ohjelmaa jolla saa videoclipit kaonin ymmärtämään muotoon.
Siis .trp ja .pvr muotoon? Miksi ihmeessä? Kaon ymmärtää DivX:ää. Mikset muuta siihen, vai oliko se juuri mitä tarkoitit?

Jos muutat jonkin pakatun tiedoston, sanotaan nyt vaikka MPEG4, Xvid jne muodosta .trp muotoon niin kasvatat turhaan tiedostokokoa ja kuvanlaatu ei todellakaan parane, vaan huononee. Mikään konversiosofta ei lisää menetettyjä pikseleitä takaisin (lisää toki pikseleitä mutta oman algoritminsä mukaan) joten on hulluutta koodata trp muotoon, ellei lähdemateriaali ole pakkaamaton PAL. Ja enpä tiedä yhtään softaa joka muuttais trp muotoon :)

1,9GB .trp tiedosto pienenee 667MB:in kun sen pakkaa esim. jo vanhahtavaan MPEG1 muotoon. Jos tästä tai mistä muusta tahansa lähdet muuttaan takaisin trp muotoon, kerjäät ikävyyksiä.

Summa summarum, muuta tiedosto DivX muotoon jotka Kaon tunnistaa. VLC Player tekee tämän.
kovapaa
Newbie

1 tuotearvio
_
21. huhtikuuta 2007 @ 12:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kovapaa:
thnks, mutta tarkoitin konversio ohjelmaa jolla saa videoclipit kaonin ymmärtämään muotoon.
Siis .trp ja .pvr muotoon? Miksi ihmeessä? Kaon ymmärtää DivX:ää. Mikset muuta siihen, vai oliko se juuri mitä tarkoitit?

Jos muutat jonkin pakatun tiedoston, sanotaan nyt vaikka MPEG4, Xvid jne muodosta .trp muotoon niin kasvatat turhaan tiedostokokoa ja kuvanlaatu ei todellakaan parane, vaan huononee. Mikään konversiosofta ei lisää menetettyjä pikseleitä takaisin (lisää toki pikseleitä mutta oman algoritminsä mukaan) joten on hulluutta koodata trp muotoon, ellei lähdemateriaali ole pakkaamaton PAL. Ja enpä tiedä yhtään softaa joka muuttais trp muotoon :)

1,9GB .trp tiedosto pienenee 667MB:in kun sen pakkaa esim. jo vanhahtavaan MPEG1 muotoon. Jos tästä tai mistä muusta tahansa lähdet muuttaan takaisin trp muotoon, kerjäät ikävyyksiä.

Summa summarum, muuta tiedosto DivX muotoon jotka Kaon tunnistaa. VLC Player tekee tämän.
siis kaon ymmärtää "perinteisiä" .avi divx pätkiä sellaisenaan ? käsitin että nämä pitää jotenkin uudelleen konversoida nimenomaan kaonin ymmärtämään muotoon, luin jostakin foorumista. saattaa olla että kannattaa itse testata...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. huhtikuuta 2007 @ 12:03

Kaonnen
Newbie
_
23. huhtikuuta 2007 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletteko onnistuneet tekemään PVR:n TV-ohjelmat-kansioon alikansioita, joissa olevat ohjelmat myös toimisivat? Tein kansioita, joihin siirsin kutakin ohjelmaa koskevat tiedostot (en muista muotoja mutta kaksi tai kolme per ohjelma). Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta kun yritin katsoa kansioissa olevia ohjelmia, mikään ei lähtenyt toimimaan. Mulla on versio 01.01.31.
Mainos
_
__
 
_
pelpro
Junior Member
_
23. huhtikuuta 2007 @ 16:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaonnen:
Oletteko onnistuneet tekemään PVR:n TV-ohjelmat-kansioon alikansioita, joissa olevat ohjelmat myös toimisivat? Tein kansioita, joihin siirsin kutakin ohjelmaa koskevat tiedostot (en muista muotoja mutta kaksi tai kolme per ohjelma). Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta kun yritin katsoa kansioissa olevia ohjelmia, mikään ei lähtenyt toimimaan. Mulla on versio 01.01.31.
Avaa se pienin tiedosto (.pvr?) vaikka notepadilla ja muuta data tiedostojen tiedostopolut vastaamaan uutta kansiota. Sitten toimii. Ja jos leffa jumittaa puolessa välissä, niin unohdit vaihtaa toisen datatiedoston polun. Nimimerkillä kokemusta on.

Jossain tuolla aiempana ketjussa saattaa olla paremmin selitettynä sama asia, jos en väärin muista.

Jospa joskus tulisi tuo kansioiden luonti ja tallenteiden siirto ihan boxin voimin toimiviksi, ilman tietokoneen kytkentää, niin saataisi tuokin mennä automaattisesti oikein.
 
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua kaapeliverkon digibokseista > kaon kcf-n620 twin tuner dvb-c + 160g hdd
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy