User Käyttäjä Salasana  

torstai 25.9.2025 / 16:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > kiinnijääminen...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kiinnijääminen...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
kuassa
Suspended due to non-functional email address
_
31. joulukuuta 2005 @ 11:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä noiden tekeminenkin maksaa paljon, pelien valmistumiseenhan saattaa mennä vuosia. Lasket hampurilais aterian hinnan 5 euroa, niin suhteellisestihan joku jopa 150 euroa maksava peli ei olisi kallis kun miettii montako hampurilaista samassa ajassa voisi tehdä kun tuon pelin tekemiseen menisi aikaa. Vuodessa ehtii helposti syömään enemmänkin kuin 30 ateriaa(ainakin minä ehdin). Jos pelin tekoon menee vaikka kaksi vuotta, ero on vieläkin suurempi.

Halpojahan nuo pelit oikeastaan ovat.

Mutta olen kyllä samaa mieltä että kestoa on liian vähän. Liian hepposia. Ongelmat minusta tunnu edes olevan ohjelmointiteknisiä, vaan ideassa.

Abit UL8 Athlon 939/64/3000+ Vista Premium Home
Asus A7V8X Deluxe Athlon XP 2200+ Windows XP Home
AsRock 939 DualS Athlon 939/64/3200+ Ubuntu Feisty64bit
Euphobia
Member
_
31. joulukuuta 2005 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Järkipuhetta, Drizzt^^

HP Elitebook 8560w | Arch Linux | KDE
2smart
Newbie
_
31. joulukuuta 2005 @ 12:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Prostitoituja on aina ollut ja tulee olemaan eikä ne mihinkään häviä vaikka miten lakia säädetään. Huorat ja piratismi on nyt samalla linjalla prostitoitujen palveluita ei saa ostaa kuten ei piraattiakaan.

Waretusta ja piratismia tulee aina olemaan. Se vaan piiloutuu kuten huorat (Thai)hieromalaitoksiin.

Piratismista tulee taas enemmän underground juttu kuten aikoinaan Amiga, Atari ja C64 aikoina kaverilta kaverille.
TearTox
Member
_
31. joulukuuta 2005 @ 15:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lisäänpäs oman hikisen ja rasvaisen kommenttini tähän keskusteluun.

Mitä, jos ei ole rahaa ostaa niitä pelejä ja ohjelmia?
Tiedän, että nykyään on paljon ilmaispelejäkin internet täynnä.
Mutta miten köyhän pitäisi viihdyttää itseään? Tv-lupakin maksaa noin 100? vuodessa, pelikonsolitkin maksavat, tietokone maksaa, internet maksaa, kaikki maksaa tänä päivänä. Euroaikana ovat hinnat nousseet kaikessa. Ennen makaroni pussi maksoi 1Mk nyt se maksaa 20cent(1,2Mk), ennen oli bussilippu 10Mk, nyt se on 2?(12Mk). Ymmärrän kyllä, että bussissa on helpompi asioida kun on kokonainen kolikko, mutta hinta on silti suurempi, ei se muuta sitä minnekkään.
Jossain tapauksissa voi jäädä kavereitta, kun muut puhuvat niistä uusimmista peleistä ja itse et tiedä niistä mitään ja joudut olemaan vain hiljaa. Tai sitten he pelaavat niitä uusia pelejä internetissä toisiaan vastaan ja sitten sinä joudut olemaan aina jonkun siivellä. Entä jos et näe uusimpia elokuvia, sarjoja tai jotain muuta jota kaikki muut näkevät/saavat käsiinsä ostamalla kaupasta.
Jos asut jomman kummman vanhempasi luona, syystä tai toisesta tai jos toinen vanhempasi on koullut tjsp, niin saat aina puolet vähemmän kaikkea kuin saisit jos toinenkin vanhempasi kävisi töissä ja toisi tuloja kotiin. Hyvää uuttavuotta vaan kaikille muille paitsi karpelalle.
Senior Member
_
31. joulukuuta 2005 @ 16:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tämmöstähän se on, että köyhät kyykkyyn. Eihän se että 'ei ole töitä, terveyttä tai rahaa' riitä perusteluksi tähän... tämänhän on moni maininnut vastaavissa keskusteluissa. Jos ei ole rahaa niin ei ansaitse viihdettäkään, korkeintaan se joka kuukautinen pullo sossun kustannuksella olotilaa helpottamaan.

Pitäisi ihan teettää tutkimus lain puolustajien ja kannattajien tuloista, terveydentilasta ja sosiaalistatuksesta. Voi melkein jo arvata miltä tuon tutkimuksen lopputulos näyttäisi.
Mitmokki
Junior Member
_
31. joulukuuta 2005 @ 20:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt se sitten alkaa.......
AfterDawn Addict

6 tuotearviota
_
31. joulukuuta 2005 @ 20:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Nyt se sitten alkaa.......
Ai mikä, waretus vai?
Lain noudattaminen?
Hauskan pito?
Krapula?

Täällä heitettiin p2p ohjelmat jo kesäkuussa mäkeen.

Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

amdman
Newbie
_
1. tammikuuta 2006 @ 03:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aaahh...On se kivaa kun just latasin pelin ja pääsee pelaamaan...Ihan ilmaiseksi, on muuten vielä mmporg joka maksaa EA servuilla pelatessa noin 15$ kuussa. Pelin nimi Ultima Online Mondain's Legacy.
pähkinä
Member

3 tuotearviota
_
1. tammikuuta 2006 @ 09:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mielestäni on aika naurettavaa moralisoida warettamistaan sillä että on köyhä. Miksi sitten "rikkaat" joutuvat maksamaan niistä peleistä ja elokuvista, mutta sinä et koska olet köyhä? "Kaikki maksaa nykyään", ja ennen ei ole maksanut vai? Millä teidän vanhempanne aikoinaan viihdyttivät itseään, kun ei voinut warettaa niitä elokuvia mitä naapurin Riku Rikas katsoi? On myöskin aivan saa*anan varma, että jokaisella warettajalla olisi varaa ostaa pelejä ja elokuvia ihan riittämiin elintason siitä kärsimättä. Milläs varoilla nämä köyhät warettajat sitten ostavat niitä kalliita laitteita millä pelejä ja elokuvia pyöritetään, tai millä ne maksavat laskut jotka siitä 8/1 megaisesta "köyhän warepojan" nettiliittymästä kotiin lähetetään?
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. tammikuuta 2006 @ 09:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin vuosi on vaihtunut joten saapa nähdä mitä tapahtuu. Oikeastaan eronahan tuossa laissa on vain se, että nyt jakaminen on periaatteessa kovemmin rangaistavaa kuin ennen ja lataamisestakin voipi joutua maksamaan korvausta. Ja kun täälläkin noista pienestä warettajista on keskusteltu niin kuitenkin vain se jakaminen on se mikä ongelmia tuottaa, koska lain silmissähän lataaminen ei ole kuin moitittavaa mikä ei pitäisi kotietsintään riittää. Joten eiköhän ne keskity pääasiassa suurempiin jakajiin. Tämä tosin on vain epäilyjä. Onhan se totta, että yksikin jaettu tuote on yksi jaettu tuote. Mutta aika näyttää.

*EDIT:typo*

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. tammikuuta 2006 @ 09:24

Senior Member
_
1. tammikuuta 2006 @ 10:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Mielestäni on aika naurettavaa moralisoida warettamistaan sillä että on köyhä. Miksi sitten "rikkaat" joutuvat maksamaan niistä peleistä ja elokuvista... Millä teidän vanhempanne aikoinaan viihdyttivät itseään.... aivan saa*anan varma, että jokaisella warettajalla olisi varaa ostaa pelejä ja elokuvia ihan riittämiin... Milläs varoilla nämä köyhät warettajat sitten ostavat niitä kalliita laitteita millä pelejä ja elokuvia pyöritetään, tai millä ne maksavat laskut jotka siitä 8/1 megaisesta "köyhän warepojan" nettiliittymästä kotiin lähetetään?
Jos kyseinen asia sinua naurattaa, tarkoittaa se että et ole kyseisten tuotteiden suurkuluttaja tai sitten pankkitilisi saldo on reippaasti plussalla. Varmasti meillä warettajilla, opiselijoilla, työttömillä on varaa ostaa peli/elokuva/CD tai pari /(viimeistään käytettynä, mutta kuka jaksaa sinne asti odottaa). Mutta usein se ei tapahdu, sen verran noilla uusilla tuotteilla on hintaa (joka nousee jatkuvasti). Itse olen nyttemmin ostellut ne harvat pelit esim. huutonetistä, jolloin hinta on edullinen. Hyväksi tietämät elokuvat olen ostanut käytettynä/alelaareista, loput ladannut netistä.

Mitä tulee vanhempieni ajanvietteisiin, eipä tainnu tälläinen kulutusyhteiskunta-meininki silloin vielä olla menoillaan. Musiikin sai vyyleinä/kasetteina ja niitä sitten kopioitiin toisille/toisilta. Raha ehkä oli "arvokkaampaa" silloin, mutta sitä ei tarvinnutkaan jakaa kymmeniin eri mediamuotoihin kuten tänään.

Se, ettei kuukausittaisin ilmestyviin uutuuksiin riitä rahaa, on myös syynä noitten mainitsemiesi kalliiden laitteiden hankinta. Itse esim. maksan uutta konettani seuraavan vuoden 100e kuussa, eli kaikki mitä palkasta jää yli ja vähän säästöjäkin.

...eli milläs ostat kateltavaa/kuunneltavaa?
Quagm1r3
Newbie
_
2. tammikuuta 2006 @ 03:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Kitinää, kitinää, kitinää...

Tiedän sivuavani hieman aihetta, mutta koska tarkoitus on hyvä, niin hyväksyn tämän, tällä kertaa, itseltäni. Taasko tämä(kin) foorumi on täynnä finninaamaisten naruranteiden itkumuurina? Ei silti, että voisi väittää olevansa millään tavoin, tai vähääkään yllättynyt. On se vaan niin erinomaisen kamalaa, kun (joku) joutuu - ajoittain - ihan pelkäämään sitä, että joutuu teoistaan vastuuseen, eikös olekin?

Itse nauran räkäisesti ja pitkään joka ikinen kerta, kun joltain urpolta viedään kone (siis se paras kaveri ja henkisesti tyhjän elämän täyte) paikalliselle poliisiasemalle ikuiseen takavarikkoon ja pikku-Petteri vääntää itkua, sekä purkaa pahaa oloaan äärimmäisen katkerana joillakin netin keskustelufoorumeilla kärsimästään "vääryydestä" (tämähän tosin onkin siihen mitä loistelian paikka, kun epäilemättä reilut 90+% ei ole koskaan maksanut ensimmäisestäkään ohjelmastaan/pelistään/elokuvasta/jne., jonka on laittomasti ihmeellisestä internernetistä rosvonnut), eikä joko tahdo, tai - vielä surullisempaa - kykene myöntämään itselleen tehneensä väärin. Hyvin yksiselitteisesti väärin vielä, vailla niin minkäänlaista puolustusta, ellei sitten lasketa näitä "isäs oli"-tason letkausia näiltä älyn kalifeilta (tähän voimmekin, epäilemättä, palata myöhemmin, samanlaista itsepetosta löytyy niin monesta paikasta, että esimerkkien kavalkaadi lienee loputon).

Siltikin... Täytyy tosiaan aika ajoin ihmetellä sitä, että vaikka vuosia ja taas vuosia on näitä (tosin täällä harvemmin, kun ei mielellään samaistuisi moiseen roskajoukkoon, joka täällä pääsääntöisesti pyörii - anteeksi vain - mutta enhän minä toisaalta raiskareidenkaan kanssa kaveeraa - tai sen puoleen muidenkaan täysin vailla _minkäänasteista_ moraalia olevien ihmisraunioiden) itku-vinkuja kuunnellut ja lukenut, niin minkäänlaista kehitystä moraalin saralla ei ole tapahtunut - no, vanhat Amigistit ehkä poislukien, joista kokemukseni mukaan yllättävänkin suuri osa ymmärsi, että mistä on kysymys - valitettavan myöhään vain, kun siinä vaiheessa Amiga oli jo kuollut ja kuopattu. C=64-miehistäkin heitä löytyy, itseasiassa löytyi aina, mutta surullisen vähäinen on/oli heidänkin määränsä. Ainakin verrattuna siihen valtavirtaan, joka surutta kopioi pelejä satamäärin kavereilleen, täysin vailla huolta huomisesta - siitä puhumattakaan, että oliko heidän toimintansa eettisesti kestävällä kannalla (idiooteille vinkiksi: Ei ollut, ei.)

Lupaan pitää suuren suuni ikuisesti tästä aiheesta tukossa, mikäli joku näistä selkärangattomista limanuljaskoista kertoo yhdenkin, siis YHDENKIN asian, joka oikeuttaa juuri hänet varastamaan toisen omaisuutta, vaan turhaa taitaa olla toivoni, vaikka se omaisuus ei välttämättä fyysisessä muodossa ilmenekään (ja tällähän ei ole tuon taivaallista merkitystä, mutta kummallisen hankalaa sitä joidenkin paukapäiden on silti sisäistää..) Rikollisuus kun on siitä hieno homma, että kun siihen itse ryhtyy & syyllistyy, niin se onkin yht'äkkiä täysin ok! Tai ainakin tarpeellista juuri siinä elämäntilanteessa - ellei peräti välttämätöntä! Ei siinä mitään - ymmärrän kyllä tarpeen puolustella itseään, eihän sitä voisi muuten itsensä kanssa elää - no, ilman tuhteja psyyke- ja rauhoittavia lääkkeitä ainakaan.

Saa nähdä mitä tämäkin poikii, epäilykseni minulla on, mutta toistaiseksi pidän ne omana (ja vaimoni) tietona. Tässähän ei ole kuin kolme oikeasti todennäköistä vaihtoehtoa, eikä yksikään niistä ole kovinkaan piraatti-/warepeeloja mairitteleva. Ja lopuksi vielä todettakoon, että apinasuomea kirjoittavat pitsanaamat voivat edelleen odotella sitä kivesten laskeutumista tai maitohampaiden irtoamista - heidän älyllinen kritiikkinsä on nähty jo, eikä siinä juuri, voimakasta myötähäpeää lukuunottamatta, herättäviä tunteita ilmennyt. Siis yksi syy, joka tämän toimintanne aiheuttaa! Ihan yksi pienen pieni vaivainen syy. Ei sen luulisi olevan niin helvetin vaikeaa... Vai luulisiko sitä sittenkin niin. Over and out!

-Terveisin rehellinen kuluttaja
Kitinää, kitinää, kitinää.

Why don't u kikidi, go fuck urself. kukudikuu!

Sanonpa suoraan, että tällähetkellä on semmoinen tilanne, että en varmasti, vapaaehtoisesti maksa mitään korvauksia. Jos menee kämppä alta, joidenkin korvausvaatimusten takia, niin silloin on kai pakko alkaa oikeaksi varkaaksi, ja jos sattuu joutumaan vankilaan, niin siellä voi miettiä mitä kovemman luokan rikollisuutta alkaa seuraavaksi puuhailemaan.

Eihän sille sitten voi mitään, mutta en maksa harmittomasta harrastuksestani korvauksia, koska en kenellekään vahinkoa aiheuta, vaikka jakaisin ja lataisin kuinka musaa, leffoja, ym. Se luulo, että siitä oikeasti aiheutuu haittoja, ja myynti laskee sen takia on suurimmaksi osaksi siellä joidenkin korvien välissä.

Kerronpa vielä, että miksi tulee harrasteltua warettelua. No siksi, että se on minulle harmiton harrastus, ei sen kummempaa.
Sitäpaitsi, olen tottunut kopiointihommiin jostain 80luvun lopulta, 5-vuotiaasta asti, kun tuli niitä lasten vhs kasetteja kopioitua tutuilta itselleen, kun opin senkin jalon taidon.
Edelleen muuten nuo pätkikset aivan mainioita, looney tunessit, ym. :))
Muuten, kyllä ostan mielestäni parhaimmat jutut kaupasta, senmukaan tietenkin mitä on varaa ja alennuskoreista tulee joskus tehtyä löytöjä.

Eipä olisi yhtään huono juttu semmoinen tänne Suomeenkin, mitä Ranskassa meinaavat.

Ainiin, sekin ihmetyttää, että millä periaatteella joku idiootti kutsuu waretusta varastamiseksi? Luvatonta kopiointia se ennemminkin on ja sekin ihmetyttää, että mitä merirosvoilla ja merirosvoilulla on asian kanssa tekemistä?

Edittiä: Mikä waretteluun sitten oikeuttaa? No eikai mikään, mutta eikai sitä tarvitsekaan, jos on rehti ja reilu warettaja. Eri asia onkin ne joilla olisi varaa ja muuten ostaisivat ilman sitä mahdollisuutta ja ajattelevat, että miksi ostaa, kun saa ilmaiseksi. Kuitenkin, jos sitä ihan harrastusmielessä puuhailee, olisi muuten varaa ostaa niitä juttuja, tai ei, niin mitä pahaa siinä on?
Kyllähän se hintojenkin aleneminen varmaan lisäisi myyntiä, mutta itse tuskin sen enempää ostelisin kuin nytkään ja olen enempi sen nettiliittymään lisä kk-maksun kannalla.

LopPu!

-Terveisin: Rehellinen warettaja.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2006 @ 03:52

M00ses
Member
_
2. tammikuuta 2006 @ 10:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisi muuten aikamoinen lottovoitto levy ja elokuvayhtiöille jos tuo waremaksu tulisi. 7?/kk*12=84? ja tuo summa on paljon enemmän kuin mitä olen ikinä levyjä ostanut vuodessa. Kaikki elokuvat ja cd:t mitä minulla olen ostanut alekorista jolloin hinta max 10?. Viime vuonna ostin 30? edestä levyjä/elokuvia ja nekin minulla oli waretettuina entuudestaan.
jaa243
Junior Member
_
2. tammikuuta 2006 @ 11:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quagm1r3 ?!!

taitaa olla verenpaineet aika korkeella?
älä wareta jos et tykkää tai pelkäät.
Senior Member
_
2. tammikuuta 2006 @ 11:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuollainen internetoperaattorin kuukausimaksuihin sidottu "waretuslupamaksu" (vrt. tv-lupamaksu) olisi mielestäni kaikille osapuolille varsin hyvä ratkaisu.

Paljonkohan suomalainen internetinkäyttäjä keskimäärin käyttää rahaa elokuviin, musiikkiin yms.? Se jaettaisiin käyttäjien kesken ja siitä vähennettäisiin pieni summa (koska varmaankin silti joitakin teoksia ostettaisiin kaupasta) ja lisättäisiin ISP:n kuukausimaksuun. Kaikki olisivat tyytyväisiä kun tekijät saavat omansa, kuluttajat saavat viihteensä siinä muodossa missä haluavat ja vielä suoraan kotiinsa juuri silloin kun itse haluavat, internetoperaattorit ovat tyytyväisiä kun yhteydet menevät kaupaksi, tyytyväisiä olisivat varmasti myös kovalevyjen ja mp3-soitinten valmistajat. Missä vika?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. tammikuuta 2006 @ 12:00

Senior Member

3 tuotearviota
_
2. tammikuuta 2006 @ 11:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Tuollainen internetoperaattorin kuukausimaksuihin sidottu "waretuslupamaksu" (vrt. tv-lupamaksu) olisi mielestäni kaikille osapuolille varsin hyvä ratkaisu.

Paljonkohan suomalainen internetinkäyttäjä keskimäärin käyttää rahaa elokuviin, musiikkiin yms.? Siitä vähennettäisiin pieni summa (koska varmaankin silti joitakin teoksia ostettaisiin kaupasta) ja lisättäisiin ISP:n kuukausimaksuun. Kaikki olisivat tyytyväisiä kun tekijät saavat omansa, kuluttajat saavat viihteensä siinä muodossa missä haluavat ja vielä suoraan kotiinsa juuri silloin kun itse haluavat, internetoperaattorit ovat tyytyväisiä kun yhteydet menevät kaupaksi, kuten myös kovalevyjen ja mp3-soitinten valmistajat. Missä vika?
Levy-yhtiöt.
AfterDawn Addict
_
2. tammikuuta 2006 @ 11:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tuo toimisi, toisin kuin tv-lupamaksu tuosta ei tavallaan kaikki hyötyisi. Kaikki kattoo telkkarista niitä kanavia kun ovat maksunsakin maksaneet, mutta kaikki ei wareta vaikka se kaikille sen saman maksaisi. Tavallaan maksettaisiin tyhjästä.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
Senior Member
_
2. tammikuuta 2006 @ 12:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jos tuota maksua ei laitettaisi kaikkiin liittymiin, vaan esimerkiksi tietyt yleisesti p2p-ohjelmien käyttämät portit suljettaisiin jossei maksua maksettaisi ja kun maksun maksaa niin saa nekin auki? (Tiedetään että mm. torretclientit käyttävät randomporttia, mutta eiköhän tuohonkin jotain keksittäisi...)

Levy-yhtiöt taas todennäköisesti saisivat ihan oikeasti enemmän rahaa tuolla tavalla, kuin muuten...

Ja paremmin tuo mielestäni toimisi kuin tv-lupamaksu. Tällä hetkellä tv-lupa maksaa ~200e / vuosi ja katson tv:stä ehkä kahta sarjaa säännöllisesti, jos niitäkään. Tulee aika suolainen hinta sarjoille, kun vielä ottaa senkin huomioon etten voi edes itse päättää milloin haluan niitä katsoa. Sen lisäksi saan katsella mainoksia varttitunnin välein, että MTV:llä ja Nelosella on varaa näyttää mitään katsomisen arvoista (YLE:ltähän ei mitään sellaista edes tule, vaikka ottavatkin kokonaan itselleen tuon 200e / vuosi.) Että sopii puhua siitä tyhjän maksamisesta. :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. tammikuuta 2006 @ 12:13

Senior Member

1 tuotearvio
_
2. tammikuuta 2006 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensinnäkään itse en tuota lähtisi tv-lupamaksuun rinnastamaan ja toisekseen en allekirjoita tuota "yleistä" hyötyä missä tv-lupa muka olisi parempi. Ensinnäkin itse maksan tv-lupaa ja katsoin esim. viime vuonna ylen kanavia ehkä noin 50h koko vuonna. Eli mistä maksoin? Oikein, tyhjästä. Toisaalta itse tunnen useita, jotka eivät maksa tv-lupaa, mutta ovat katsoneet mm. teema kanavalta dokumentteja (kuten itsekkin) useita kertoja. Eli jos tuota samaa periaattetta, että netin hyvitysmaksusta ei kaikki hyödy niin ei se sen hyödyttävämpi ole tuo tv-lupakaan. Satelliitista sitä ohjelmaa katsellaan (ja sekin ihan maksettuna palveluna) jos tv kerran päällä on.

Itse tukisin tuota pieni muotoisena maksuna (1-5?/kk/liitymä) kaikkiin yksityisliittymiin, mutten myöskään laittaisi vastaan hieman korkeampaa (10?/kk/liittymä) vapaaehtoisena. Kylläpä tuon aika moni varmaan vapaaehtoisena maksaisi kuin lisäisi kerran päivässä foliota hattuun.

Tarvitsisi vain sen valtion tuen, koska ilman lakia moista ei koskaan tule. Koska on siis kansalaisten vuoro hyötyä (kuitenkin se palkka maksetaan), vai eikö kansalaisissa ole tarpeeksi "ihania miehiä"?

*EDIT: pieni korjaus*

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. tammikuuta 2006 @ 12:42

toope
Senior Member

6 tuotearviota
_
2. tammikuuta 2006 @ 12:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei mitään.Sähläystä....

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. tammikuuta 2006 @ 12:53

Senior Member

1 tuotearvio
_
2. tammikuuta 2006 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Eihän sille sitten voi mitään, mutta en maksa harmittomasta harrastuksestani korvauksia, koska en kenellekään vahinkoa aiheuta
Paitsi sille artistille joka on kyseisen levyn käynyt pistämässä nauhalle. Ja kyllähän se tavallaan on varastamista jos kerta sama tuote maksaa kaupassa rahaa ja sen kopioiminen ja jakaminen on laissa kielletty.

Varsinkin ns. pienille bändeille jokainen kaupasta/verkkokaupasta ostettu levy on tärkeä, varmaan yhdenkäden sormilla voi laskea tässäkin maassa ne bändit jotka elävät pelkällä soittamisella.
Senior Member
_
2. tammikuuta 2006 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja siis bändit itsehän eivät saa kuin muutamia prosentteja levyn hinnasta itselleen. Leijonanosan rohmuaa levy-yhtiö, osaltaan tietysti mainostus ja tuotantokuluja kattamaan, mutta kun niistäkin voitaisiin karsia niiiiin paljon pois kun siirryttäisiin nykyaikaan. Puhun siis nimenomaan nettilevityksestä, mikä on miltei ilmaista verrattuna vanhoihin toimintatapoihin.
yinx
Junior Member
_
2. tammikuuta 2006 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
TearTox:
"Lisäänpäs oman hikisen ja rasvaisen kommenttini tähän keskusteluun.

Mitä, jos ei ole rahaa ostaa niitä pelejä ja ohjelmia?
Tiedän, että nykyään on paljon ilmaispelejäkin internet täynnä.
Mutta miten köyhän pitäisi viihdyttää itseään? Tv-lupakin maksaa noin 100? vuodessa, pelikonsolitkin maksavat, tietokone maksaa, internet maksaa, kaikki maksaa tänä päivänä. Euroaikana ovat hinnat nousseet kaikessa. Ennen makaroni pussi..."

Jos ei ole varaa, niin silloin ei luonnollisesti käytetä niitä pelejä ja ohjelmia. Ethän sinä autoakaan varasta (?) koska sinlla ei ole rahaa ostaa sellaista... Ja mitä tuohon tv lupamaksuun tulee, se on n. 50 euroa/3kk, eli lähes 200 euroa vuodessa...

se on sellasta.
Quagm1r3
Newbie
_
2. tammikuuta 2006 @ 15:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
taitaa olla verenpaineet aika korkeella?
älä wareta jos et tykkää tai pelkäät.
häh?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. tammikuuta 2006 @ 16:47

Mainos
_
__

_
Quagm1r3
Newbie
_
2. tammikuuta 2006 @ 15:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Jos ei ole varaa, niin silloin ei luonnollisesti käytetä niitä pelejä ja ohjelmia. Ethän sinä autoakaan varasta (?) koska sinlla ei ole rahaa ostaa sellaista...
OU NOU, taas näitä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. tammikuuta 2006 @ 15:16

afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > kiinnijääminen...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy