User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 3.8.2025 / 02:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
18. huhtikuuta 2005 @ 17:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tilanteeni on seuraava:
1. Ostin uuden koneen tammikuun alussa, siitä oli näyttis (Gainward Gefroce 6800LE) valmiiksi rikki.
2. Vein näyttiksen takuuseen helmikuun alussa, sain siksi ajaksi tilalle pelikelvottoman Radeon9800 Pro:n (3D-tilassa virheitä)
3. Noh sitten ko. liike meni muuton takia noin kuukaudeksi kiinni, ei vastattu puhelimeen tai mitään muutakaan.
4. Sain lopulta näyttikseni takaisin huhtikuun alussa, saman kortin ja yhtä rikkinäisenä.
5. Nyt olen noin parin viikon ajan yrittänyt tiedustella, jokohan ko. lafkalla olisi hyllyssä joku näyttis, jonka voisin saada siksi aikaa kun oma korttini menee toistamiseen takuuhuoltoon. Vastaus on useamman päivän ajan ollut, "menen postiin tossa viiden aikaan" kun soitan myöhemmin, kerrotaan, että ei siellä ollut tullut näyttiksiä.

Jokohan kohta olisi kuluttaja-asiamiehen aika?
Alkaa vaan vi**ttaa, kun olen maksanut täyden hinnan näyttiksestä, jonka arvo alenee kaiken aikaa, joka kuitenkin on rikkinäinen.
shield
Suspended permanently
_
18. huhtikuuta 2005 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kanattaa ilmoittaa liikkeeseen että jos nyt ei ala toimia, menet suoraan hakemaan ajan kuluttaja-asiamiehelle. Antta vielä sen yhden tilaisuuden, että korjaavat virheensä, ja niin että he ymmärtävät että nyt on viimeinen tilaisuus.
Moderator

7 tuotearviota
_
18. huhtikuuta 2005 @ 17:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ota vielä yhteyttä puhelimella/paikan päällä henkilökuntaan ja sanot että kuluttaja-asiamiehelle menee ellei ala tulla toimintaa ja välittömästi!

yksikin vastalause aiheelliseen vaatimuksees ja yhteyttä kuluttaja-asiamieheen... joskus on noilla myyjillä/liikkeillä vaikeeta.. siihe on keinot ja niitä kannattaa käyttää.. saat tulosta ja nopeammin ku oottelemalla muistaskohan ne..

EDIT: enpäs kerinnytkään ekana.. :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. huhtikuuta 2005 @ 17:59

Senior Member

47 tuotearviota
_
18. huhtikuuta 2005 @ 18:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kerro vielä se liikeen nimi? Jos vaikka joku siellä lukis aD:a ja tietäis muutkin välttää kyseistä liikettä.
AfterDawn Addict
_
18. huhtikuuta 2005 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Jokohan kohta olisi kuluttaja-asiamiehen aika?
Ehdottomasti...sitä vartenhan kuluttaja-asiamies on...parhaassa tapauksessa saat jopa kaupan purettua (ja kenties korvausta aiheutuneista puhelin kuluista, matka kuluista jne...kun vaan niitä muistat pyytää...), eli siinähän ei rahan menetystä tulisi...
Quote:
Kerro vielä se liikeen nimi?
Samaa mieltä...pistä ihmeessä liikkeen nimi näkyviin...
Ja kaikkihan tietää, että minne aD:stä löytyvät jutut "sijoittuu" googlella haettaessa...no jos joku ei tiedä, niin yleensä kymmenen ekan tuloksen joukkoon... :D

--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2005 @ 04:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiköhän liikkeelle ole tuota aikaa jo annettu ihan tarpeeksi. Olen tähän asti koittanut kärsivällinen olla, mutta nyt taitaa riittää.
Lähetin tuossa eilen mailia oman kaupungin kuluttajaneuvojalle ja selostin miten asia on.
Lafka on salolainen pikkupulju nimeltään HS-Computers, johon tuskin kovin moni AD:n käyttäjistä eksyy.
AfterDawn Addict
_
19. huhtikuuta 2005 @ 04:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Lähetin tuossa eilen mailia oman kaupungin kuluttajaneuvojalle ja selostin miten asia on.
Hieno homma...kerrothan meille muillekkin, että mitä tapahtuu jatkossa...?? :)
Quote:
Lafka on salolainen pikkupulju nimeltään HS-Computers, johon tuskin kovin moni AD:n käyttäjistä eksyy.
No joo enpä ole edes ikinä kuullut tollasesta...yleensä noi pikkupulkut vaan hoitaa hommansa paremmin, kuin isot...mutta poikkeuksiakin näköjään löytyy...

--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2005 @ 11:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jeps, laittelen tänne miten asia edistyy.
Hyvin tuon firman asiakaslähtöisyyttä kuvastaa sekin, että kun yritin saada sieltä muistikampaa, joka piti tulla koneeseeni jälkitoimituksena (tai no ei sitä oltu edes veloitettu alunperin) niin kahden kuukauden jälkeen kyllälystyin odotteluun ja marssin tietoasemaan. Tulos, alle viisi minuuttia, lasku kourassa ja Kingstonin kampa taskussa.
Sekin on hauskaa, että kaikki muut kaupat harrastavat enimmäkseen Kingstonia, tämä HS Micro-onea sun muita pilipalimuisteja.
Senior Member
_
19. huhtikuuta 2005 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aika köyhältä vaikuttaa tuo pulju kun kävin sen sivuilla katsomassa. Eikä ihme jos ei löydy näytönohjaimia kun ei ole paljon muutakaan, kuulokkeet, pari dvd-soitinta ja muutama kotelo. Kiikuttavat osat varmaan jostakin laadukkaasta liikkestä jos tilaat konepaketin.

http://www.hscomputers.fi
Member
_
19. huhtikuuta 2005 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eipä paljon säväyttänyt ton firman nettisivut. Kaupan purkua kyll itse vaatisin!
Junior Member

1 tuotearvio
_
19. huhtikuuta 2005 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On tullut tuossa liikkeessä kerran käytyä, enkä toiste mene. Pari kovalevyä, prossu ja muistit oli hankinnan alla. Tilasin tuotteet ja kolmen viikon jälkeen aloin jo kyselemään ilman kummempia tuloksia.

Neljännellä viikolla soitin ja sanoin että tilaan muualta ja samalla viikolla oli kone kasassa...

Kyllä siellä selityksiä saa muttei paljoa muuta.
Moderator

7 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2005 @ 14:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
25.9.2004
- Sivumme saivat syksyisemmän ja pirteämmän ulkoasun!
no eivät ainakaan liikaa päivittele.. :)

purat kaupat ja käytät hyväks todettuja ketjuja/verkkokauppoja...

Uukoo
Member
_
19. huhtikuuta 2005 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Pakettilaskuriin ollaan lisäilemässä tuotteita, vieraile parin päivän päästä ja katso onko jo valmis!
LOL.


Teh leet.
AfterDawn Addict
_
19. huhtikuuta 2005 @ 14:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
purat kaupat ja käytät hyväks todettuja ketjuja/verkkokauppoja...
HUOM! toihan ei ole mikään itsestään selvyys...eli ei onnistu ihan noin vain...mutta jos, vaikk kuluttaja-asiamies suosittaa tota, niin silloin pitäis onnistua aika helposti...voi myös olla, että toi firma ei edes pysty maksamaan tota koneen hintaa takaisin...

--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/
Moderator

7 tuotearviota
_
19. huhtikuuta 2005 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voi olla noinkin.. on se ikävää jos liike ei hoida asioitaan oikein... :(

no aina se jotenkin selviää...

Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
19. huhtikuuta 2005 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Liikkeen sivut oli suoraan sanottuna p*****stä. Miksi laittaa valtavasti kategorioita esille, kun niistä puolissakaan ei ole yhtään tuotetta? Jos meininki on kaupassa paikan päällääkin samanlaista niin kiertäisin kaukaa.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
20. huhtikuuta 2005 @ 18:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, on sivut aika autiot. Ja alunperin ko. henkilö vielä suunnitteli tekevänsä pelkästään verkkokaupan, ei ollenkaan myymälämyyntiä.

Noh, kuluttajaneuvoja soitti tuossa iltapäivällä ja oli ilman muuta sitä mieltä, että täysi oikeus on pyytää kaupan purkua ja oli oikeastaan vähän sitä mieltä että niin kannattaa tehdäkin.
Jotain liikkeen vastuullisuudesta kuvastaa sekin, että se oli tänään kiinni ilman mitään syytä eikä siitä oltu etukäteen ilmoitettu. No huomenna sitten ensin soitto ja sitten paikanpäällä käynti. Kerron sitten miten paljon piti kovistella.
jmpk
Suspended due to non-functional email address
_
21. huhtikuuta 2005 @ 03:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oikein teet, pura kauppa

-JMPK-
dfwta
Senior Member
_
21. huhtikuuta 2005 @ 06:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on sellainen kutina ettei yrittäjä suostu kaupan purkuun.Kokemusta on kotkalaisesta AP-Datasta. Myyntihetkellä palvelu hyvää mutta ongelmatilanteessa asenne muuttuu. Ostin emon ja prossun tuulettimineen. Tuuletin hajosi 1 v 3 kk kuluttua eli takuu ummessa. Kuluttajasuojalain mukaan myyjän pitää korvata koska oletteva elinikä on pitempi. Ei onnistunut. Myyjä: "mistäs minä ne rahat sitten saan ?". En viitsinyt riidelläenempää kympin potkurista vaan ostin uuden. En ole asioinut siinä liikkeessä sen jälkeen.Mitä jos joku kallis osa pamahtaa päivä takuun jälkeen ??
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2005 @ 13:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ainakin kovin lupasi hommata rahat huomiseksi (aika outoa jos ei tota vertaa ole kassassa), no näkee sitten huomenna.
Sen verran voin vielä myöntyä, että jos ei huomiseksi saa, niin maanantai on se ehdoton raja tai sitten uudestaan yhteys kuluttajaneuvojaan.
Quote:
Minulla on sellainen kutina ettei yrittäjä suostu kaupan purkuun.
Kuten monessa muussakin tapauksessa, on kaksi vaihtoehtoa. Se joko suostuu tai se itkee ja suostuu... :D
Itse olen päättänyt kaupan purkaa ja sen myös teen, eikä mulla hätää ole, mennään sitten vaikka kuluttajavalituslautakuntaan asti jos ei muuten, mulla on sentään jo kuluttajaneuvoja puolellani.
Samantien kun saa rahat niin eikun kipin kapin tietoasemaan ostamaan Asuksen Geforce 6800:sta.
Moderator

7 tuotearviota
_
21. huhtikuuta 2005 @ 13:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Kyllä ainakin kovin lupasi hommata rahat huomiseksi
oliko ilme millanen.. ensin hymyillään että saatas ostamaan jotai.. ja sit sanot että vaadit kaupan purkua.. :D
Quote:
Samantien kun saa rahat niin eikun kipin kapin tietoasemaan ostamaan Asuksen Geforce 6800:sta.
paljonkos saat siitä purusta ja paljo toi maksaa..??

hyvä ku alko asia paranemaan..!!

pihlis75
Suspended due to non-functional email address
_
22. huhtikuuta 2005 @ 05:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos ei kaupan purku onnistu, niin muuta sinne asumaan. Siihen aikaan kun eniten asiakkaita, niin oleilet siellä ja moitit ääneen että kyllä on ihme kun viallisesta tuotteesta ei saa rahoja takaisin.

Ei vaan, eiköhän tuo kuluttajaasiamies saa hommiin vauhtia.

http://hauskatvideot.com Netin hauskimmat videot, tsekkaa heti.
AfterDawn Addict
_
22. huhtikuuta 2005 @ 06:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hieno homma, että alkoi tapahtumaan näinkin pian... :)

--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
22. huhtikuuta 2005 @ 09:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Jos ei kaupan purku onnistu, niin muuta sinne asumaan. Siihen aikaan kun eniten asiakkaita, niin oleilet siellä ja moitit ääneen että kyllä on ihme kun viallisesta tuotteesta ei saa rahoja takaisin.
Niin mitä asiakkaita? Ei tossa puljussa paljoa asiakkaita käy.
No, tänään soitin ja kysyin rahoja. Ei mitään vielä.
Nyt annoin semmoisen ukaasin, että jos et maanantaiksi saa rahoja, niin soitto menee kuluttajaneuvojalle niin että viuhuu.
Huomasi selkeästi, että rupesi poika oikein vähän pelkäämään ja lupasi tehdä parhaansa. Tämän viimeisen kerran myönnyin vain ja ainoastaan siksi, että ei tarvitse viettää viikonloppua ilman näyttistä.
Mutta jos ei maanantaina rahaa löydy niin sitten aletaankin karhuta niitä korkojen kanssa. Otetaan vaikka näyttis+puhelumaksut+bensakulut+ehkä joku viivästyshomma.
Tiedä sitten tarkoittiko hän sitä oikeasti vai sanoiko vaan, ettei vaikuttaisi niin pelästyneeltä, mutta kun uhkasin kuluttajaneuvojalla, niin totesi vain "no täytyy sun sitte ilmoittaa, olen minä noita juttuja ennenkin hoidellu" jotain tohon tyyliin.
Vaikuttaa kyllä ihan konkurssikypsältä firmalta jo, jos ei tuota vertaa ole rahaa kassassa tai tilillä. Täytyykin pitää kiirettä että saa omansa pois.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. huhtikuuta 2005 @ 17:24

Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
9. toukokuuta 2005 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hoh...
Niinhän siinä kävi, että valitus piti laittaa.
Vielä maanantainakin 25.4 (ehdoton takaraja) luvattiin noin klo 11.30 mennä pankkiin. Kun soitin noin 13.15, ei enää vastattu puhelimeen. Vähän myöhemmin alkoi tulla tekstareita, joissa epäiltiin yhteensopivuusongelmaa ja sitä että olisin itse hajoittanut kortin. Siis ihan noin niinkuin viime hetkellä tuli yhtäkkiä mieleen??
Pyydettiin myös tulemaan meseen, että voitaisi selvittää tämä asia... :D
Tässä vaiheessa olin jo aloittanut täyttää valituslomakkeita ja pistinkin tekstarin, että myöhästyit, valituslomakkeita täytetään jo.
Pistin pe 29.4 lomakkeet postiin. Hitto vaan kun oli välissä kaikki vaput sun muut helatorstait niin viivyttää hommaa.
Toivottavasti saisivat kohta asian tutkittua.
Viestiketju on suljettu. Uusien viestien lähettäminen ei ole mahdollista.
 
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy