User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 3.8.2025 / 02:07
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Behemot
Newbie
_
5. heinäkuuta 2005 @ 15:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Hmm...miksi näin ajattelet...??
Vai tarkoititko kenties serkkusi puolelta lynkkausporukkaa...?? :D
Kai serkkuni "vaikutusvaltainen" isi hurjine kavereineen tulee minulle itkemään. No eipä nappaa. Ja olen ihan asiat kertonut niinkuin ne ovat menneet/niin kuin olen kuullut. Turhaa alkaa totuuksia kiistelemään.

Viiltele ranteitasi, se alentaa verenpainetta
Senior Member
_
5. heinäkuuta 2005 @ 15:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämän firman toiminnasta taitaa noita kokemuksia riittää. Voi V että pistää vihaksi tuommoinen PRKL!
Member

3 tuotearviota
_
6. heinäkuuta 2005 @ 04:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Meillä meni 5 kuukautta tuon näyttiksen kanssa, ja lopulta purettiin kauppa (ostettiin kys.näyttis sieltä), mutta rahoja ei ole tullut vieläkään.
Kannattaisi varmaan tehdä ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle, siellä varmaan jo tunnetaan tämä firma "reilun pelin jäsenenä"..

Kertoo kyllä jotain firmasta jos ei ole näytönohjaimen vertaa rahaa kasassa tai tilillä.. Varisinkin kuin on "liiketoiminnasta alv-velvollinen", eli liikevaihdon on oletettu tilikaudella nousevan kuitenkin yli 8500e..

http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=1796479&rekhist=false&t=76D06...
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
6. heinäkuuta 2005 @ 06:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa, on täälläkin taas ollut juttua. Eipä ole asia sen enempää edistynyt, enkä ole Sinervoon mitenkään yhteydessä ollut sen jälkeen kun kerroin valituksen tekeväni. Tuli silloin toukokuun puolessa välissä ilmoitus kuluttajavalituslautakunnasta ja kerrottiin, että asia on otettu käsittelyyn. Vastaus tulee arviolta 12 kuukauden kuluessa.
Quote:
teme565, saitkohan meidän rikkinäisen R9800Pro:n tilalle? Me vietiin tammikuun alussa sellainen huoltoon, ja saatiin tilalle ATI Rage pro 32mt. Juuri peleisä tuli sellaista säleikköä ja vähän ajan päästä kone jummasi.
Jaa'a, voi hyvinkin olla, jos oli Sapphiren kortti (muistaakseni se oli sapphire) ja jos siinä oli sellainen Zalmanin sininen heatpipejäähy zalmanin tuulettimella varustettuna. Tuli tosiaan säleitä peleissä ja toisinaan kone boottasi. Kun lopulta sain sen oman gainwardini takaisin, niin HS kerto laittavansa siihen radeoniin takaisin vakiojäähyn ja antavansa takaisin asiakkaalle.

Mahtaako tuo liike olla enää edes pystyssä? Yleensä se aina mainosti paikallisen sanomalehden kauppatori-osastossa, mutta nyt en ole enää hetkeen nähnyt edes mainoksia.
AfterDawn Addict
_
6. heinäkuuta 2005 @ 06:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuskimpa enää tolla pelillä on pystyssä :D




| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
timpero
Member
_
6. heinäkuuta 2005 @ 09:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mielenkiintoinen ketju
sotkaa
Newbie
_
6. heinäkuuta 2005 @ 17:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
teme565, se kortti oli kylläkin Micro-Onen, mutta siinä oli todellakin tuo zalmanin massiivinen jäähdytyssysteemi päällä ja tuuletin.

Silloin kun kyseinen liike ei ollut vielä muuttanut, se oli vielä hyvä kauppa mielestäni, kaikki pelasi, mutta kun liike muutti nykyiseen paikkaan, muutos tapahtui.

Kuulin jotain juttua, että kys. liike aikoo lopettaa.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
6. heinäkuuta 2005 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kyllä se sitten oli sama kortti. En tosiaan tuota merkkiä muista yhtään. heitin vaan tuon sapphiren. Että semmoista touhua siellä, annetaan takuuvaihtoon meneviä kortteja sijaiskorteiksi muille, joilta menee myös rompetta takuuvaihtoon...
Ihan mielenkiinnosta, mistä tuota lopettamishuhua on kuulunut? Pistä vaikka privana jos et tänne halua levittää.
Ati4ever
Suspended due to non-functional email address
_
19. lokakuuta 2005 @ 13:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuulin huhun, että kyseinen liike on vaihtanu nimeä?! Eli taitaa temput jatkua. Oletko jo saanut korvauksen näytönohjaimesta? Kulkee kuulemma nykyisin Salon IT-Service nimellä tai jotain....
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
1. marraskuuta 2005 @ 06:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa, että IT-service. Itse luulin että taas joku uusi yrittäjä tullut.
Ei ole homma mihinkään sen enempää edistynyt. Kuten todettua, silloin keväällä tuli kuluttajavalituslautakunnasta ilmoitus, että vastaus tulee arviolta vuoden kuluttua.
Tuollainen lappu tulee sieltä lautakunnasta kun valitus on vastaanotettu.
http://koti.mbnet.fi/tese1/valitus.jpg
Behemot
Newbie
_
1. marraskuuta 2005 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä vaan, sama omistaja, liikkeellä eri nimi. Ja samat kujeet taitavat jatkua. En sano muuta kuin, että älkää käyttäkö kyseisen liikkeen palveluja. Ei se ilman asiakkaita kauaa tahdo pystyssä pysyä.

Taisi edellinen yritys mennä konkurssiin. Huvitti vaan, että isiltä taisi lähteä auto perseen alta jne. Ja nyt uusi firma eri nimellä pystyyn. IT-maailman kebabyrittäjä.

Kaveri kauppaa nyt myös välillä autoja. Enpä menisi niitäkään ostelemaan kyseiseltä kaverilta.

Viiltele ranteitasi, se alentaa verenpainetta
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
1. marraskuuta 2005 @ 12:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mahtaako olla sama yritys eri nimellä vai kokonaan uusi yritys?
Miten tämä asia vaikuttaa valitusprosessiini?

Toivottavasti kaikki salolaiset ottavat oppia tästä tapauksesta ja kiertävät ko. liikkeenharjoittajan kaukaa kun on kyse bisneksistä.
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
1. marraskuuta 2005 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Miten tämä asia vaikuttaa valitusprosessiini?
Ei käsittääkseni mitenkään. Kyllä omistajan tai omistajien pitäisi olla vastuussa vanhankin yrityksen touhuista.
heikki71
Senior Member
_
1. marraskuuta 2005 @ 13:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suomessa pitäis lainsäädäntöön puuttua kuluttajan suoja-asioissa. Nykyisin homma on ihan retuperällä, mitä paskaa vaan saa myydä. Jos haluaa oikeutta hakea, niin sitä sitten saa hakea ja odottaa. Kuluttajan suoja on ihan hampaaton lafka, niillä ei ole mitään oikeudellisia kriteerejä, voi vain antaa ohjeita.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
1. marraskuuta 2005 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Kuluttajan suoja on ihan hampaaton lafka, niillä ei ole mitään oikeudellisia kriteerejä, voi vain antaa ohjeita.
Niinpä. Eihän tuo valituskaan minua varmaan auta, kun eihän se ole kuin suositus purkaa kauppa.

Näkyy olevan sama liikkeenpitäjä joo. IT-servicen ovessa olevan puhelinnumeron kun pistää hakuun niin omistajatiedoissa lukee H. Sinervo /HS-computers.
Eli Salon IT-service = HS-computers.
n_r
Senior Member
_
1. marraskuuta 2005 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
*Kuinka ihmeessä voi ennen lähetä nappulan painamista lähteä viesti?*

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2005 @ 17:13

n_r
Senior Member
_
1. marraskuuta 2005 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Suomessa pitäis lainsäädäntöön puuttua kuluttajan suoja-asioissa. Nykyisin homma on ihan retuperällä, mitä paskaa vaan saa myydä. Jos haluaa oikeutta hakea, niin sitä sitten saa hakea ja odottaa. Kuluttajan suoja on ihan hampaaton lafka, niillä ei ole mitään oikeudellisia kriteerejä, voi vain antaa ohjeita.
Miksi asian pitäisi suomessa olla paremmin kuin muualla EU:ssa ;-) Kyllähän suomessa oikeasti nämä kuluttajansuoja asiat on hyvässä jamassa. Ainoastaan kuluttajat eivät niitä osaa käyttää. Muistelen aikoinaan saksassa jossa kuluttajansuoja oli ja on aika lapsenkengissä, käyttivät kuluttajat "törkeästi" hyväkseen mediaa. Töllöstä tuli useita ohjelmia jossa puututtiin törkeisiin kuluttajansuojaa "rikkoviin" asioihin. Kaverit piilokameroilla asialle ja sitten reportteri perään videomateriaalin kanssa :-D

No suomalaiset on munattomia ja lainkuuliaisia tässäkin asiassa ;-)
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
1. marraskuuta 2005 @ 17:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
n_r: Miksi kuluttajalla ei saisi olla kunnollista suojaa? Jos ostat kalliin mersun on aivan oikein, että siihen parin vuoden päästä tulleet ruostevauriot korjataan valmistajan laskuun. Se on kuluttajan suojaa...

Sama tässä tapauksessa.
heikki71
Senior Member
_
1. marraskuuta 2005 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaa n_r:llä olla ketun häntä kainalossa :)
n_r
Senior Member
_
1. marraskuuta 2005 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin oli kettu kainalossa eli ei, niin kannattaa nyt lukaista se viesti uudestaan ja huomioida ne hymiöt sekä toteamus, että suomessa kuluttajansuoja on hyvässä jamassa. Vain kuluttajat eivät osaa sitä käyttää vaan luottavat siihen kun joku sanoo että asia nyt vaan on niin.

Vertasin ihan noin huvikseni omiin kokemuksiin saksassa. Sielllä kuluttaja saa tosissaan vaatia ja valvoa asioitaan. Suomessa se tehtävä on "annettu" kuluttaja-asiamiehelle. Lakihan nimenomaan suojaa kuluttajaa, mutta samalla se joutuu suojaamaan palvelun tarjoajaa eli myyjää.

Kuten tuossa hienosti mainitsitkin, niin jos se mersu tosiaan ruostuu kahdessa vuodessa ilman että omistaja on edesauttanut ruostumista tulee se valmiastajan puolelta korjata (sehän on mersuissa tuo ruostumattomuustakuu jotain 30 vuotta). Mutta valmistajan suojaksi siellä on lain antama määritelmä, että omistajan/käyttäjän on pitänyt käyttää ja huoltaa ja suojata autoa ohjeiden mukaan. No nyt mentiin alkuperäisestä asiasta ohi, ja silti lisään loppuun: Onneksi asiat eivät ole mustavalkoisia.

EDIT: Joissain tapauksissa taas yrittäjät tekevät tietoisen valinnan siinä, että käärivät rahat mutta jättävät kuluttajien suojat ja takuut vähemmälle "ajatukselle". Näitä vastaan taas on muut lait.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2005 @ 18:27

Rovasti
Newbie
_
1. marraskuuta 2005 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
haulikko mukaan ni luulis alkaavan rokkaamaan.. v***u mulla menis hermo tollasen perseilyyn aina oon rahani saanut saman tien tai jos joku on mennyt huoltoon ni viikonsisällä tullut uudet kilkkeet. lahden datatronikista oikeen soitettu et tuus hakee uus asema.. jos et malta odottaa.. jotenkin tuntuu et kyseinen "toimitusjohtaja Sinervö" ei tiedä tuon taivaallista koko touhusta... antaa pojan yrittää toivottavasti saat näyttiksen takas tai ainakin hillot.. yleensä mulle on annettu uus näyttis saman tien.vaikkakin mullakaan ei niitä ole reppukaupalla hajonnut. se ei ole kaupan ongelma jos komponentissa on vikaa se on tehtaan ongelma.
kiitos ja kumarrus

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. marraskuuta 2005 @ 20:41

Senior Member
_
1. marraskuuta 2005 @ 21:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jotenkin tämä tapaus muistuttaa sitä ajankohtaisessa kakkosessa olleesta syöpä järjestöä joka keräsi rahaa omaan taskuun.
Täällähän on käynyt näköjään itse herra Sinervö Newbie tunnuksella kirjottelemassa. On kyl ihme ukko ja oikeuden käynti sopisi.

Suomen laki nyt on liian laimea tälläsissä tapauksissa, näyttää siis vaan olevan. Ei voi kuin nauraa tuolle Hs computersin kotisivulle, 10 vuoden päästä se sama "uusi" ulkoasu paistaa siellä kun Sinervö on jo vessapaperi oy:n perustanu ja tarjoaa edullisesti käytettyjä :) Tai no jotain sinne päin
juhpyl
Member
_
2. marraskuuta 2005 @ 08:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Mahtaako olla sama yritys eri nimellä vai kokonaan uusi yritys?
Miten tämä asia vaikuttaa valitusprosessiini"

Riippuu siitä onko ko. yhtiö mennyt konkurssiin vai onko tehty vain yhtiömuodon muutos.
Jos yritys josta ostit tavarasi ja josta olet tehnyt valituksen on esim. mennyt konkurssiin niin minun käsitykseni on, että jollei konkurssipesässä mitään rahaa ole ( tai vaikka onkin niin etuoikeutetut velkojat ne saavat esim. erilaiset panttioikeuden haltijat) niin ei sieltä mitään voi saadakkaan. Toisaalta, jos se yritys mistä valitit kuluttajansuojalautakuntaan on tehnyt konkurssin niin tällaista oikeussubjektia ei enää ole olemassa, jolloin ainoastaan konkurssipesä hoitaa tai on hoitanut liikkeen asioita. Eri asia on, jollei yritys ole tehnyt konkurssia niin silloin vastuut saattavat siirtyä joissakin tapauksessa uudelle yritykselle riippuen yhtiömuodon muutoksista. Pääperiaatteena esim. osakeyhtiössä on, että yhtiö on erillinen oikeussubjekti ja vastuun kohdentamista omistajiin ei juuri Suomen oikeuskäytännössä ole, lukuunottamatta joitakin ympäristörikoksia.
Senior Member

3 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2005 @ 09:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luin koko threadin läpi :) Melkoista touhua todellakin...
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict
_
2. marraskuuta 2005 @ 12:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Näkyy olevan sama liikkeenpitäjä joo. IT-servicen ovessa olevan puhelinnumeron kun pistää hakuun niin omistajatiedoissa lukee H. Sinervo /HS-computers.
Eli Salon IT-service = HS-computers.
Vilkaisin ihan huvikseni ytj:stä ja HS-computers löytyy, mutta Salon IT-service:ä ei löydy (ainakaan vielä)...olis ollut ihan mielenkiintoista nähdä ton Salon IT-service:n tiedot...

--Computers are like air conditioners, they stop working properly if you open windows--

http://www.if-not-true-then-false.com/ || http://www.gentoo.org/ || http://my.afterdawn.com/juppe22/
Viestiketju on suljettu. Uusien viestien lähettäminen ei ole mahdollista.
 
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy