Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)
|
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
21. joulukuuta 2005 @ 11:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: tiedät tietokoneista kaiken.
Ja tuohan täytyy ymmärtää täysin kirjaimellisesti, täytyyhän?
|
AfterDawn Addict
|
21. joulukuuta 2005 @ 11:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ja tuohan täytyy ymmärtää täysin kirjaimellisesti, täytyyhän?
No tässä tapauksessa KYLLÄ!! :)
|
Senior Member
|
21. joulukuuta 2005 @ 12:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Teet välillä tarpeiden mukaan pidempiäkin päiviä
Tietääkseni työharjoittelussa ei saa edes tehdä kuin 6 tuntia päivässä. Muutenhan se on jo työtä eikä harjoittelua, ja "palkka" (=päiväraha) pysyy samana vaikka painaisit 24/7. Huh huh mitä hommaa.
|
Anga
Member
|
21. joulukuuta 2005 @ 12:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Yläasteella tehdyssä tet:ssä raja on varmaankin 6h. Mutta sitä ylemmissä kouluissa taitaa olla työnantajan päätettävissä 6-8h. Ja palkkaahan ei ole mitään velvollisuutta maksaa, jos ei halua.
|
Behemot
Newbie
|
29. joulukuuta 2005 @ 09:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle, että minkä maahantuojan kautta hs-computers myi tavaraansa? Itseltäni meni juuri näytönohjain paskaksi, mutta takuuta olisi vielä voimassa. Ajattelin koittaa saada uuden ottamalla suoraan yhteyttä maahantuojaan. Sinervoon ei ole luottoa, että hän asiassa avittaisi yhtään.
Eli Teme tai joku muu, voisitteko ystävällisesti kertoa?
Viiltele ranteitasi, se alentaa verenpainetta
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
29. joulukuuta 2005 @ 14:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Käsittääkseni aika paljon hän tilaili GNT:ltä, mutta jonkin verran myös SMG:ltä ja ilmeisesti myös Daccolta.
Mutta eikös tuo GNT ja SMG ole nykyään yhtä ja samaa joten GNT:hen kun otat yhteyttä ja kerrot tilanteen niin he varmaan auttavat.
|
Behemot
Newbie
|
29. joulukuuta 2005 @ 16:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu, sain selvitettyä tuossa eilen asian. Kiitoksia kuitenkin.
Soitin gnt:lle ja he pyysivät mailaamaan viasta ja tuotteen sarjanumeron. Odottelen vastausta tässä. Takuuta viel onneks huimat 2vkoa jäljellä.
Sain Sinervoon sen verran yhteyttä tässä takuuasiassa, että hän pyysi ottamaan suoraan yhteyttä gnt:lle.
Viiltele ranteitasi, se alentaa verenpainetta
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
29. joulukuuta 2005 @ 19:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tätä lukiessa voi vain todeta kuinka hyvin nämä suuret pakettikoneiden valmistajat hoitavat hommansa. Koneen ostaessani oli siitä Realtec:in äänipiiri jo valmiiksi sökönä. Ei siinä mitään, soitin huoltoon. Kyselivät tyhmiä (kuten, oletko varma että kaijuttimet toimivat? Ovathan äänet varmasti päällä?) ja lupasivat tulla maanantaina hakemaan (perjantaina soitin). Maanantana tuli asiansa osaava roudari, vei koneen ja jo saman viikon torstaina palauttivat, kuten oli sovittu. Raportissa luki että emolevy vaihdettu ja lisäksi vielä näyttiskin, vaikkei siinä mielestäni mitään vikaa ollut. Takuuhan näissä Fujitsuissa on 3v. ja ihan tyytyväinen olen, vaikkei mikään armoton pelijuhta olekkaan.
Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
|
Narraaja
Newbie
|
2. tammikuuta 2006 @ 12:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Huh huh mitä toimintaa...
Repesin tälle:
Tuethan myös alla olevia yhteistyökumppaneitamme:
Lolz :D
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2006 @ 13:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Mihinköhän tuo liike taas muuttaa? Näkyy nykyinen toimipiste olevan ihan tyhjä. En kyllä paljoa menisi ostelemaan kun ei paikallaan pysy ollenkaan.
|
onsekumma
Member
4 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2006 @ 15:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Olisko huono veri AD:n sivuilla kiirinny muidenkin salolaisten korviin ja asiakkaat kaikonnu se siliän tien:). Jospa olis menny viimein lopullisesti konkkaan?
"Ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi."
|
Behemot
Newbie
|
20. tammikuuta 2006 @ 09:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Noniin. Nyt tuli näyttis takaisin gnt:ltä viestin kera. Näyttis ei ole gnt-finlandin toimittama, vaikka Sinervo niin väitti. Pistää miettimään, että mistä hän sen alunperin on hommannut. Ja miksi hän väitti minulle, että gnt:ltä.
Asia sii omalta osaltani vaikeutuu. Ensi viikolla menen kuluttaja-asiamiehen juttusille ja käräjille asti jos muu ei auta. Olen sen verran mulkku, että vaadin korvausta tavalla tai toisella, varsinkin kun takuuta vielä oli hajoamishetkellä jäljellä. Voitte vain kuvitella kuinka paljon allekirjoittanutta vituttaa tällä hetkellä.
Viiltele ranteitasi, se alentaa verenpainetta
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
21. tammikuuta 2006 @ 04:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Ikävä ettei sinua Behemot onnistanut niin kuin minua. Itse sain viikolla paketin GNT:ltä ja sieltä löytyi Gainwardin Geforce 6600GT, eli ei samanlainen tuote mutta vastaava.
Nyt vissiin voi sen kuluttajavalituksenkin perua, kun homma on selvä?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
21. tammikuuta 2006 @ 05:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm...kuulostaa jotenkin kummalta, jos ilmoittamatta lähettivät eri tuotteen? 6600GT on sitä paitsi halvempikin kuin 6800LE.
|
Jonisti
Newbie
|
21. tammikuuta 2006 @ 06:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Täytyy todeta heti alkuu, että kummallista toimintaa.
Tilasin itse muistin Verkkokaupasta ja soitin sinne, kun se ei ilmeisesti sopinutkaan koneeseen koska se hajotti toisen kiintolevyn (?!). Pirautin sitten verkkokauppaan, mainitsin sieltä ostetusta kiintolevystä ja muistista (Muistilla siis 14pv palautusoikeus). Niin lähetin paketin sinne --> Pari päivää ja muistista oli rahat tilillä ja uusi kiintolevy ovelle tuotuna. Olivatpahan laittaneet myös pienen työkalulaatikon mukaan =)
Vähän offtopiciks meni taas.. Mutta tuossa esimerkki kunnollisesta palvelusta.
X360 gamer
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2006 @ 06:43
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
21. tammikuuta 2006 @ 07:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Hmm...kuulostaa jotenkin kummalta, jos ilmoittamatta lähettivät eri tuotteen? 6600GT on sitä paitsi halvempikin kuin 6800LE.
Ei minusta. Tuohan on ihan yleinen käytäntö, että takuuvaihdossa kuluttajalle lähetetään korvaukseksi samanlainen tai vastaava tuote ja kyllä tuo 6600Gt minusta aika hyvin vastaa 6800LE:tä, vaikka muistiväylä on vain puolet tuosta, niin vastaavasti muistia taas on tuplaten.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
21. tammikuuta 2006 @ 07:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ei minusta. Tuohan on ihan yleinen käytäntö, että takuuvaihdossa kuluttajalle lähetetään korvaukseksi samanlainen tai vastaava tuote ja kyllä tuo 6600Gt minusta aika hyvin vastaa 6800LE:tä, vaikka muistiväylä on vain puolet tuosta, niin vastaavasti muistia taas on tuplaten.
Ja siitä suuremmasta muistista ei ole mitään hyötyä.
|
Senior Member
|
21. tammikuuta 2006 @ 08:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Taitaa edelleenkin olla 6800le:t lopussa niin laittoivat 6600gt:n.
IMHO 6600gt ei vedä vertoja 6800le:lle kun ottaa huomioon kaikki modaus ja kellotus mahdollisuudet. Vakiona kuitenkin aika saman tasoisia 6600gt joskus jopa nopeampi.
Tuota valitusta en kuitenkaan peruisi vaan hakisin kyllä jotain korvausta. Olihan tuota kikkailua kestänyt jo kohta vuoden!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2006 @ 08:01
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
21. tammikuuta 2006 @ 15:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Taitaa edelleenkin olla 6800le:t lopussa niin laittoivat 6600gt:n.
IMHO 6600gt ei vedä vertoja 6800le:lle kun ottaa huomioon kaikki modaus ja kellotus mahdollisuudet. Vakiona kuitenkin aika saman tasoisia 6600gt joskus jopa nopeampi.
Maahantuoja tuskin lähettää korvaavaa tuotetta kellottuvuutta silmällä pitäen, vakioina nuo ovat suurinpiirtein yhtä nopeita, mutta jos tuo 6800le modautuu edes hiukan niin silloin se kyllä painelee karkuun.
Itselle ihan sama, kun tuossa koneessa, missä tuo 6800le alunperin oli, on nyt Asuksen 6800 modattuna 16/5 piipuille ja kellotettuna core 325@400Mhz, muistit 700@800Mhz.
Tuo 6600GT joutaa kakkoskoneeseen geforce4 mx:n tilalle, saapahan silläkin sitten jotain pelattua.
Nyt olen tyytyväinen ja voin hyvillä mielin jatkaa eteenpäin ja toivoa, että tuo HS:ltä ostettu kone muilta osin pysyisi ehjänä.
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
21. tammikuuta 2006 @ 15:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: IMHO 6600gt ei vedä vertoja 6800le:lle kun ottaa huomioon kaikki modaus ja kellotus mahdollisuudet. Vakiona kuitenkin aika saman tasoisia 6600gt joskus jopa nopeampi.
Vakiona 6600 GT on nopeampi about 12/16:ssa testissä eli 6800 LE ei vedä sille vertoja. Tosin, kuten mainittu modaus ja kellotus mahdollisuudet huomioituna 6800 LE vie 6-0.
6800 LE:tä ei ole hetkeen saanut AGP-väyläisenä mistään, joten itse ymmärrän kortin vaihdon ja tyytyisin siihen.
Tästä eteenpäin kannattaisi mielestäni toimia näin:
Ilmoittaa kuluttajavirastolle, että olet saanut uuden näytönohjaimen, mutta haluat pitää valituksen sisällä ja vaatia korvauksia, koska olet joutunut odottamaan sen melkein vuoden uutta näytönohjainta, joka on kuitenkin ehdottoman tärkeä komponentti tietokoneessa ja jota ilman tietokone ei toimi ja muut osat ovat tyhjän panttina.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
21. tammikuuta 2006 @ 16:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ilmoittaa kuluttajavirastolle, että olet saanut uuden näytönohjaimen...
Hyvä pointti, täytyykin tiedustella asiaa ensin vaikka kuluttajaneuvojalta
|
AfterDawn Addict
|
22. tammikuuta 2006 @ 21:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Itse sain viikolla paketin GNT:ltä ja sieltä löytyi Gainwardin Geforce 6600GT, eli ei samanlainen tuote mutta vastaava.
Hieno juttu että tämäkin ratkesi. :)
Mutta pistä toki infoa lisää, että kuinka homma jatkuu...ja tuleeko niitä korvauksia...
|
Senior Member
|
23. tammikuuta 2006 @ 00:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Valitettavasti pelkään sitä, että liian tekniset tiedot heittävät kuluttajansuojelussa häränpyllyä. Nyt saanut jotain, oliko se jotain mitä oisi vuosi sitten saanut samaavastaava? on? hyvä. Ei mene ihan ehken siellä niin jakeluun tekniikan kehittyminen, mielestäni pitäisi saada mikäli rahallisesti ei korvata samanhintainen tuote nyt tilalle.
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
23. tammikuuta 2006 @ 09:30 |
Linkki tähän viestiin
|
gerbiili: Tuossa on pointti kohdallaan, eikä tuolla syyllä kannatakaan yrittää ruinata parempaa tuotetta, koska se ei mene läpi.
Nyt on mielestäni kysymys siitä, että (kallis) kone on ollut ilman välttämätöntä komponenttia vuoden näiden sotkujen takia ja sitä ei ole pystynyt käyttämään ja sen arvo on alentunut reilusti vaikka se on vaan maannut nurkassa.
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
23. tammikuuta 2006 @ 14:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Kysyin kuluttajaneuvojalta ja hän kehotti soittamaan sinne kuluttajavalituslautakuntaan. Menee ensi viikkoon, kun ei täältä intistä paljoa toimistoaikaan soitella.
|