User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 15.1.2025 / 17:36
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > free mcboot(itsenäisesti boottaava muistikortti) on vihdoin tehty!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Free MCBoot(itsenäisesti boottaava muistikortti) on vihdoin tehty!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
_Jespe_
Newbie
_
18. marraskuuta 2009 @ 18:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti judas6:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _Jespe_:
Moi!
Elikkäs omistan PS2slim:in ja haluiaisin saada "varmuuskopioidut" pelit toimimaan. Eli mitä täytyy laittaa muistitikulle jotta pelit toimisivat?
Kiitoksia kaikille vastanneille jo etukäteen!
Kaikista uusimmilla ps2:lla ei fmcb toimi. Tämän puun ensimmäisellä sivulla on kattavat ohjeet. Muistikortille tarvitsee tietenkin fmcb:n, ESR ja mielellään uLaunchElf. Muita mahdollisia ovat sms ( mediasoitin ) ja hdloader( lataa pelit/ohjelmat kovalevyltä). Siihen kuinka asennat muistikortille on ohjeet tässä puussa ja google auttaa.

Joo luin tän puun viime yönä.. ja PS2:ni ei ole kuitenkaan uusimmasta päästä, vaan se on parivuotta vanha mallia scph-70004.
Mutta heti tuli ongelmia, ps2:n lukemaan muistitikkuani ?
Senior Member

6 tuotearviota
_
18. marraskuuta 2009 @ 21:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!
Elikkäs omistan PS2slim:in ja haluiaisin saada "varmuuskopioidut" pelit toimimaan. Eli mitä täytyy laittaa muistitikulle jotta pelit toimisivat?
Kaikista uusimmilla ps2:lla ei fmcb toimi. Tämän puun ensimmäisellä sivulla on kattavat ohjeet. Muistikortille tarvitsee tietenkin fmcb:n, ESR ja mielellään uLaunchElf. Muita mahdollisia ovat sms ( mediasoitin ) ja hdloader( lataa pelit/ohjelmat kovalevyltä). Siihen kuinka asennat muistikortille on ohjeet tässä puussa ja google auttaa.

Joo luin tän puun viime yönä.. ja PS2:ni ei ole kuitenkaan uusimmasta päästä, vaan se on parivuotta vanha mallia scph-70004.
Eli ei lue lainkaan tikkua vai ei asenna FMCB:ia? Pidä mieluummin asennustiedostot muistikortilla, ja käynnistä sieltä.
Jollei tunnista tikkua lainkaan, niin toinen tikku kehiin. Jotkut tikut ei vain toimi.

The future is not set. Theres no fate but that which we make for ourselves.
Oon Consoleforumsin mysticy, PS2-Scenen MysTiCy ja Maxconsolen toad86.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Super Nintoaster! :D https://sites.google.com/site/markosstuff/super-nintoaster
Junior Member
_
18. marraskuuta 2009 @ 22:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja onhan muistitikku fat32, kaikki usb-tikut ei vain toimi. Vaihtoehtona on polttaa cd:lle.
_Jespe_
Newbie
_
18. marraskuuta 2009 @ 22:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quezacotl:
Moi!

Eli ei lue lainkaan tikkua vai ei asenna FMCB:ia? Pidä mieluummin asennustiedostot muistikortilla, ja käynnistä sieltä.
Jollei tunnista tikkua lainkaan, niin toinen tikku kehiin. Jotkut tikut ei vain toimi.

joo ei lue ollenkaan tikkua, pitää sitten tilata musitikortti vaikka DX:stä kun kortti kadonnu johonki.
_Jespe_
Newbie
_
19. marraskuuta 2009 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja onhan muistitikku fat32, kaikki usb-tikut ei vain toimi. Vaihtoehtona on polttaa cd:lle.
Muistitikku on fat32, mutta ei vaan lue.
Pitääkin tästä varmuudeksi vielä formatoida tikku ennenku laitan sille FMCB:tä jne.
Santeri73
Newbie
_
21. marraskuuta 2009 @ 09:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tervehdys.

Olen yrittänyt saada tätä FMCB:tä toimimaan tällä ohjeella. Mulla on kaikki tarvittavat komponentit mutta kun käynnistän uLaunchELF:in kovalevyltä niin tulee vain musta ruutu eikä muuta? Lisäksi kun laitan USB-tikun koneeseen niin edes HDAdvance ei käynnisty, se varmaan on joku yhteensopivuus ongelma, tikku on kingston jonka sopimattomuudesta on ollut mainintoja. Pitäisi kai silti uLaunchELF:in käynnistyä kovalevyltä? Pelit toimii kovalevyltä hienosti.

Edit: vai pitäisikö yrittää tätä

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2009 @ 10:06

Senior Member

6 tuotearviota
_
21. marraskuuta 2009 @ 20:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Santeri73:
Tervehdys.

Olen yrittänyt saada tätä FMCB:tä toimimaan tällä ohjeella. Mulla on kaikki tarvittavat komponentit mutta kun käynnistän uLaunchELF:in kovalevyltä niin tulee vain musta ruutu eikä muuta? Lisäksi kun laitan USB-tikun koneeseen niin edes HDAdvance ei käynnisty, se varmaan on joku yhteensopivuus ongelma, tikku on kingston jonka sopimattomuudesta on ollut mainintoja. Pitäisi kai silti uLaunchELF:in käynnistyä kovalevyltä? Pelit toimii kovalevyltä hienosti.

Edit: vai pitäisikö yrittää tätä
Kai oot asentanut sen uLE imagen, etkä vaan heittänyt sitä tiedostoa tikulle? Ja tarkistanut että se tosiaan on asentunut kokonaan.
Ja jos käytät USBUtilia, niin se ei mainitte jos tikulla ei ole tarpeeksi tilaa, se vaan asentaa mitä mahtuu. Eli kai tikulla on tilaa?

Ja kyllä tuo exploit installerkin ajaa asiansa. Periaate on sama kumminkin tässä tapauksessa, käynnistetään ohjelmia levyimagelta. Kokeile nyt jos jotenkin vaikka toimisi.

EDIT: Jaha eli oot kokeillut käynnistää sitä niin kovalevyltä kuin tikultakin. Kokeilepas ladata se image uudelleen josko siinä olisi se vika.
Ja lataa se mieluummin toisaalta kuin latasit ensin. Vaikka ps2-sceneltä.

Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2009 @ 20:52

Santeri73
Newbie
_
22. marraskuuta 2009 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Kai oot asentanut sen uLE imagen, etkä vaan heittänyt sitä tiedostoa tikulle? Ja tarkistanut että se tosiaan on asentunut kokonaan.
Ja jos käytät USBUtilia, niin se ei mainitte jos tikulla ei ole tarpeeksi tilaa, se vaan asentaa mitä mahtuu. Eli kai tikulla on tilaa?

Ja kyllä tuo exploit installerkin ajaa asiansa. Periaate on sama kumminkin tässä tapauksessa, käynnistetään ohjelmia levyimagelta. Kokeile nyt jos jotenkin vaikka toimisi.

EDIT: Jaha eli oot kokeillut käynnistää sitä niin kovalevyltä kuin tikultakin. Kokeilepas ladata se image uudelleen josko siinä olisi se vika.
Juu kyllä olen asentanut sen winhiipillä. yritetään toista imagea.
Senior Member

6 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2009 @ 21:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Santeri73:

Juu kyllä olen asentanut sen winhiipillä. yritetään toista imagea.
Winhiip on vain HDLoaderia ja Toxic OS:a varten, ei USBAdvancea.
Eli siinä taitaa olla ongelmasi kun ei USBAdvance edes käynnisty.

Mutta tosta en vieläkään tiedä sanoa miksei se uLe käynnisty HDLoaderilla, muutakuin että se image on rikki.

juhot
Suspended due to non-functional email address
_
23. marraskuuta 2009 @ 22:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eli omistan Swap Magic 3.8 dvd:n ja haluaisin tämän Free MCBootin pleikkarile mitä kaikkee pitää tehdä etä saa toimimaan?
Senior Member

6 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2009 @ 00:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juhot:
eli omistan Swap Magic 3.8 dvd:n ja haluaisin tämän Free MCBootin pleikkarile mitä kaikkee pitää tehdä etä saa toimimaan?
http://bootleg.sksapps.com/tutorials/fmcb/swapmagic.php

Pitääpi muuttaa etusivua osoittamaan noihin ohjeisiin...

Santeri73
Newbie
_
24. marraskuuta 2009 @ 21:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Winhiip on vain HDLoaderia ja Toxic OS:a varten, ei USBAdvancea.
Eli siinä taitaa olla ongelmasi kun ei USBAdvance edes käynnisty.

Mutta tosta en vieläkään tiedä sanoa miksei se uLe käynnisty HDLoaderilla, muutakuin että se image on rikki.
Johan alkoi toimimaan. Sillä yksinkertaisemmalla ohjeella. Latasin vaan uuden dvd version uLe:sta, ilmeisesti oli jotenkin sökö se eka image. nyt kaikki toimii hienosti. Harmittaa kun kävin hakemassa sen PS1:sen pelin kirppikseltä :( Ainiin vaihdoin myös tikun toiseen joka toimi myös hienosti.
juhot
_
25. marraskuuta 2009 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mitä muuta pitää asentaa että saa varmuuskopiot toimimaan.
Senior Member

6 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2009 @ 15:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lue se eka postaus tarkkaan niin tiedät.
juhot
_
25. marraskuuta 2009 @ 19:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
miksiköhän pelit on mustavalkosia ja äänet ei kuulu
Senior Member

6 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2009 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Äänistä en tiiä, ei oo kukaan ennen valittanut ettei äänet kuulu FMCB/ESR takia. Kokeile toimiiko ilman modeja.

Mutta väreihin voi vaikuttaa viidellä eri tavalla:
-RGB-kaapeli (jos on jo, niin kokeile vaihtaa videoasetuksia pleikkarin asetuksista.)
-Hyppylanka emolevylle (Messiah-modpiirin ohjeiden yhteydessä ohjeet)
-GSModeSelector (löytyy PS2-Sceneltä)
-Modpiiri
-tai pelaa PAL pelejä
juhot
_
2. joulukuuta 2009 @ 21:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
toimiiko nuo DL levyt suoraan.vai toimiiko ollenkaan.
_Jespe_
Newbie
_
4. joulukuuta 2009 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo nyt oon testaillu 4 tikkua eikä mikään pelitä.. mikähän voisi olla ongelmana?
samurai3
Junior Member
_
7. joulukuuta 2009 @ 08:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voiko ton asentaa normaalille CD levylle ja pistää sen pleikkaan ja muistikortti kiinni pleikkaan ja sitten seurata ohjeita vai lukeeko se ollenkaan sitä CD levyä?

Mitä sä mun allekirjoitusta mulkkaat!
Senior Member

6 tuotearviota
_
7. joulukuuta 2009 @ 16:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti samurai3:
Voiko ton asentaa normaalille CD levylle ja pistää sen pleikkaan ja muistikortti kiinni pleikkaan ja sitten seurata ohjeita vai lukeeko se ollenkaan sitä CD levyä?

Jos sen voisi asentaa normaalille levylle, sitä ei edes tarvisi, kun pleikka lukisi jo muutenkin kopioita.
Kato joku noista asennustavoista, mitä olen laittanut ekaan viestiin. Löytyy linkki.

@ _Jespe_:

Eli misä vaiheessa ei pelitä? Kerro tarkempaan niin voidaan rajata arvailuja hiukan :)
_Jespe_
Newbie
_
7. joulukuuta 2009 @ 23:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli laitan tikun kiinni pleikkaa ---> ei tapahdu mtn :/ Oon kokeillu 4gb Kingstonia sit 2gb kingstonia, 2x joitai kiinalaisia tikkuja. Sit oon kokeillu kahta muistikorttia; 1gb kameran musitikorttia ja pleikkarin osto ajoilta olevaa 32mb korttia. Eikä mikään ole pelittänyt..
Senior Member

6 tuotearviota
_
7. joulukuuta 2009 @ 23:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli laitan tikun kiinni pleikkaa ---> ei tapahdu mtn :/ Oon kokeillu 4gb Kingstonia sit 2gb kingstonia, 2x joitai kiinalaisia tikkuja. Sit oon kokeillu kahta muistikorttia; 1gb kameran musitikorttia ja pleikkarin osto ajoilta olevaa 32mb korttia. Eikä mikään ole pelittänyt..
tyhmä kysymys.. mutta kai yrität käynnistää ohjelmia Swap Magicilla tai jollakin muulla monista vaihtoehdoista? Luin kaikki postauksesi, etkä maininnut missään tätä.
Eli, kerropas, millä tavalla käynnistät FMCB:n? Käydään läpi alusta alkaen.

Toinen vaihtoehto voi olla että USB-portti/portit on rikki. Harvinaista, mutta voi tapahtua.

_Jespe_
Newbie
_
8. joulukuuta 2009 @ 20:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tyhmä kysymys.. mutta kai yrität käynnistää ohjelmia Swap Magicilla tai jollakin muulla monista vaihtoehdoista? Luin kaikki postauksesi, etkä maininnut missään tätä.
Eli, kerropas, millä tavalla käynnistät FMCB:n? Käydään läpi alusta alkaen.

Toinen vaihtoehto voi olla että USB-portti/portit on rikki. Harvinaista, mutta voi tapahtua.
Joo mulla on lainassa kaverin swappi.. Vissiinki pitäisi aukoa pleikka ja yrittää puhdistaa usb-portteja ku aika pölyisi näyttäsivät oleva.. Tai kysytäämpä nyt tässä että kuka voisi asentaa ohjelmat tohon mun muistikortille ? Ku ei enää itsellä pinna riitä ton kanssa tappelemiseen... Että voisiko joku vapaista asentajista ottaa yhteyttä YV:n kautta. Vai otanko itse yhteyttä?
Senior Member

6 tuotearviota
_
8. joulukuuta 2009 @ 22:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa ottaa itse yhteyttä. Ei tätä ketjua pakosti kaikki seuraa.
Äläkä muhun ota yhteyttä, on ollut kiireitä, niin en oikein välittäisi asennella.

Mainos
_
__

_
Member

11 tuotearviota
_
14. joulukuuta 2009 @ 16:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täytyy itsekin vetäytyä asennushommista, ihan rehdisti sanottuna ei riitä enää kiinnostus.

Toivottavasti löytyy vielä joku joka jatkaa :F

afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > free mcboot(itsenäisesti boottaava muistikortti) on vihdoin tehty!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy