Free MCBoot(itsenäisesti boottaava muistikortti) on vihdoin tehty!
|
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2009 @ 20:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti duy90: mutta olin oottanu joskus myös jtn 5min:/
Asennat varmaan normaalille kortille tota? Voi auttaa ehkä jos formatoit kortin sillä asennusohjelmalla, ja kokeilla sitten.
Jollei vieläkään, niin kokeile toista korttia, jollei vieläkään, niin en tiiä.
The future is not set. Theres no fate but that which we make for ourselves.
Oon Consoleforumsin mysticy, PS2-Scenen MysTiCy ja Maxconsolen toad86.
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
Super Nintoaster! :D https://sites.google.com/site/markosstuff/super-nintoaster
|
duy90
Newbie
|
8. tammikuuta 2009 @ 09:51 |
Linkki tähän viestiin
|
ah asensin ESR memor32 kortillexD en tarvi enää mc free boottia... oli liian monimutkainen homma... kiitti kuiteski avusta
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
8. tammikuuta 2009 @ 18:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti duy90: ah asensin ESR memor32 kortillexD en tarvi enää mc free boottia... oli liian monimutkainen homma... kiitti kuiteski avusta
Voikko vielä kertoa yrititkö asentaa FMCB Memor32 vai mille kortille? Olisi arvokas tieto :)
Modailen PS2, Wii, Gamecube, Nintendo DS. Porissa. Asentelen jälleen FreeMCBootia :)
|
jani2008
Suspended due to non-functional email address
|
8. tammikuuta 2009 @ 22:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja Robocop_:in ongelmaan löytyi ratkaisu, ESR:stä on 3 tiedostoa, mcard( joka on mielestäni turha, en keksi käyttöä), dvd direct, ja dvd direct off. dvd direct boottaa poltetut suoraan, ja direct off pistää jotkut ongelmapelit toimimaan.
Ja hänellä on kortilla vain mcard tiedosto.
Tässä olisi tärkeä kysymys?
Mulla on kanssa sama ongelma eli enkö voi pelata ladattuja pelejä?
Entä jos tää on turha voiko joku tehdä mun muistikrttiin ton lopun?
Baabo näet teki tän mun kortin.Minulla mennyt hukkaan jo 10kpl dvd+r levyjä vähän apua tarvisin.
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
9. tammikuuta 2009 @ 01:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jani2008: Ja Robocop_:in ongelmaan löytyi ratkaisu, ESR:stä on 3 tiedostoa, mcard( joka on mielestäni turha, en keksi käyttöä), dvd direct, ja dvd direct off. dvd direct boottaa poltetut suoraan, ja direct off pistää jotkut ongelmapelit toimimaan.
Baabo näet teki tän mun kortin.Minulla mennyt hukkaan jo 10kpl dvd+r levyjä vähän apua tarvisin.
Luin jossain vaiheessa lisää tosta, mcard tiedostolla voi bootata datalevyjä, elikkä voit kopioida mitä vain suoraan DVD:ltä, vaikka uLE:ssa. En oo enempää perehtynyt tuohon, lisää infoa löytyy PS2-Scenen ESR-threadeista.
|
aapeli95
Member
2 tuotearviota
|
15. tammikuuta 2009 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Käynnistääkö Esr 8,5gb:n DL levyt?
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
15. tammikuuta 2009 @ 17:29 |
Linkki tähän viestiin
|
ESR julkaisutiedoissa ei lue niistä mitään, mutta käsittääkseni ESR kykenee käynnistämään kaikki mitä DVD-video-ominaisuuskin tukee. Ja DVD-video tukee dual-layeriä.
|
jorkkeli
Senior Member
|
26. tammikuuta 2009 @ 16:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Saako tämän esr-ohjelman asennettua pleikkarin muistikortille? Vai pitääkö se käynnistää usb-tikulta free mc bootin kanssa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2009 @ 16:33
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
26. tammikuuta 2009 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jorkkeli: Saako tämän esr-ohjelman asennettua pleikkarin muistikortille? Vai pitääkö se käynnistää usb-tikulta free mc bootin kanssa?
Kaiken saa asennettua muistikortille. FMCB myös asennetaan muistikortille.
USB-tikku on vain sitä varten kun tila loppuu muistikortilta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2009 @ 16:45
|
duy90
Newbie
|
26. tammikuuta 2009 @ 19:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quezacotl: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti duy90: ah asensin ESR memor32 kortillexD en tarvi enää mc free boottia... oli liian monimutkainen homma... kiitti kuiteski avusta
Voikko vielä kertoa yrititkö asentaa FMCB Memor32 vai mille kortille? Olisi arvokas tieto :)
en asentanu FCMB mihinkään asensin vaan ESR memory32:lle
-------------------------------------------------------
Ja Robocop_:in ongelmaan löytyi ratkaisu, ESR:stä on 3 tiedostoa, mcard( joka on mielestäni turha, en keksi käyttöä), dvd direct, ja dvd direct off. dvd direct boottaa poltetut suoraan, ja direct off pistää jotkut ongelmapelit toimimaan.
siis tarvit vaan ton dvd direct.ELf tiedoston jos memory32:lla ei toimi. Ja sull pitää olla hyvänlaatuinen DVD-R levy, mull on itellä Verbatimin dvd-r 16x ja on toiminu kaikki pelit tähän asti^^
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2009 @ 19:37
|
Thomazu
Junior Member
1 tuotearvio
|
31. tammikuuta 2009 @ 18:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Toimiiko FMCB kanssa esimerkiksi tälläinen 64Mt Muistikortti? Toimivatko ylipäätänsä kaikenlaiset muistikortit ohjelman kanssa? Ja toimiikos Playstation 1 pelien kopiot tällä ohjelmalla? Minkä merkin DVD-R levyt ovat parhaita ja pitäisikö pelit polttaa levylle hitaimmalla mahdollisella nopeudella?
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2009 @ 11:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Thomazu: Toimiiko FMCB kanssa esimerkiksi tälläinen 64Mt Muistikortti? Toimivatko ylipäätänsä kaikenlaiset muistikortit ohjelman kanssa? Ja toimiikos Playstation 1 pelien kopiot tällä ohjelmalla? Minkä merkin DVD-R levyt ovat parhaita ja pitäisikö pelit polttaa levylle hitaimmalla mahdollisella nopeudella?
Tuohan on Datelin valmistama, jonka olen itsekin saanut toimimaan.
PS1 kopiot ei toimi tuon ohjelman kanssa.
Tietääkö joku jotain koottua listaa mitkä kortit ei toimi?
|
Thomazu
Junior Member
1 tuotearvio
|
1. helmikuuta 2009 @ 11:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quezacotl: Tuohan on Datelin valmistama, jonka olen itsekin saanut toimimaan.
PS1 kopiot ei toimi tuon ohjelman kanssa.
Tietääkö joku jotain koottua listaa mitkä kortit ei toimi?
Selvä. Onko olemassa mitään jolla saisi mahdollisesti myös PS1 kopiot toimimaan FMCB tapaisella ohjelmalla PS2:lla?
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2009 @ 18:12 |
Linkki tähän viestiin
|
PS1:lle tarkoitetulla swappauslevyllä.
|
Thomazu
Junior Member
1 tuotearvio
|
1. helmikuuta 2009 @ 19:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quezacotl: PS1:lle tarkoitetulla swappauslevyllä.
Elikkä jos käyttäisin FMCB ja kopioisin vaikka kaveriltani Breaker Pro cd:n niin onnistuisiko siltikään PS1 kopion pelaaminen PS2:lla?
|
Senior Member
6 tuotearviota
|
1. helmikuuta 2009 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Thomazu: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quezacotl: PS1:lle tarkoitetulla swappauslevyllä.
Elikkä jos käyttäisin FMCB ja kopioisin vaikka kaveriltani Breaker Pro cd:n niin onnistuisiko siltikään PS1 kopion pelaaminen PS2:lla?
Tuossa tapauksessa pitäisi muuttaa se CD DVD-muotoon, että FMCB voi bootata sen, ja tulis toinen ongelma, DVD-muotoisena ei voi bootata PS1 pelejä(CD). Ja PS1 pelejä ei voi muuttaa DVD muotoon.
Menee pikkasen tietouteni ulkopuolelle, mutta luulisin että voisit bootata tuon breaker pron päätiedoston muistikortiltasi, ja sitten käyttää, jos ohjelmassa on, "swappaa toisen levyn kanssa" toimintoa. Noin luulisin toimivan.
|
Thomazu
Junior Member
1 tuotearvio
|
8. helmikuuta 2009 @ 21:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Selvä, yritän etsiä netistä lisää tietoa asiasta. Siihen asti pelailen vaikka emulaattorilla PS1 pelejä.
Sanokaas nyt vielä että minkä merkin DVD levyt olisi parhaimpia? Esim. onko Maxell DVD-R hyvä? Ja levyjen varmaan pitää olla -R mallia?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. helmikuuta 2009 @ 21:04
|
Member
11 tuotearviota
|
11. helmikuuta 2009 @ 17:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikähän voisi olla vikana, kun koitan tuota uLE:a saada aukeamaan tikulta, ei millään onnistu. Swap Magicin kautta koitan aukoa
Mustaa ruutua pukkaa kokoajan, ohjeita noudatin tarkasti ja tuplatarkastikin. jotain vähän välähtää ruudulla ja sitten jää tuo harmaa/musta kuva päälle.
http://bootleg.sksapps.com/tutorials/fmcb/en_swapmagic.htm
tuolla ohjeella siis.
kahta eri tikkuakin koitettu (Kingston 4Gt ja joku random tikku 4Gt)
edit: No voi itku... koitin sitten vielä kolmatta tikkua, ja sillä toimi. Aika ronkeli vehje tuo PS2 :D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2009 @ 17:03
|
Thomazu
Junior Member
1 tuotearvio
|
11. helmikuuta 2009 @ 18:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Minullakin ainakin Kingstonin 1Gt tikku toimii PS2 kanssa.
Mutta sain juuri kaveriltani lainaan Swap Magic 3.8 Coder levyn ja aloittelin FMCB asentelua. Aluksi ei onnistunut ESR ja muutaman muun ohjelman asennus koska oli vikaa tiedosto nimissä.. Mutta nyt lopulta sain kaikki valmiiksi. Ostin Fujifilm DVD-R levyjä pari kappaletta, pitäisikö PS2 pelin image -tiedosto patchata ESR disc patcherilla? Peli on siis *.iso muodossa työpöydällä. Sillä tekemäni kopio ei suostu toimimaan. Olenko möhlinyt jossain kohdassa, pitäisikö tehdä säätöjä asetuksiin vai onko vika levyissä tai jotain? Asennuksen pyrin tekemään ohjeiden mukaan.
EDIT: FMCB versio 1.8b ja ESR versio r9b
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2009 @ 18:51
|
Member
11 tuotearviota
|
11. helmikuuta 2009 @ 19:27 |
Linkki tähän viestiin
|
ESR patcherilla pitää patchata jokainen .iso ennen polttoa, muuten ei toimi.
edit:
Ai niin, voisi lisätä, että käytän Kemco 8Mt korttia konsolissani, että sellainen merkki ainakin tuntuisi toimivan
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2009 @ 19:36
|
Thomazu
Junior Member
1 tuotearvio
|
11. helmikuuta 2009 @ 19:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Selvä. Onneksi en ehtinyt tuhlaamaan kuin vain 1 levyn...
EDIT: *.iso tiedoston patchaaminen auttoi, kiitos avusta!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2009 @ 20:02
|
Xalvador
Newbie
|
12. helmikuuta 2009 @ 19:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Tämä on kyllä aivan mahtava pakkaus.
Tuossa pari viikkoa sitten mietin, että onkohan mitenkään mahdollista kuunnella esim. musiikkia tai katsella leffoja, joita on ulkoiselle kovolle hankkinut PS2:lla kovon kautta. Aloin sitten selailemaan nettiä (no tänne en tietenkään älynnyt katsoa) ja sitten eräs henkilö netissä alkoi auttamaan minua ongelmani kanssa. Aluksi sain käyttööni SMS Player nimisen ohjelman, joka mahdollistaa esimerkiksi leffan katselun. Jos leffa ja tekstit on pistetty samaan kansioon koneella, niin ohjelma osaa itse lisätä leffaan tekstit. Ja saa ne varmaan käsinkin lisättyä, mutta asetuksista saa määritettyä ohjelman hakemaan itse tekstitykset.
Pian tuon jälkeen mietin, että voikohan myös pelejä pelata ulkoisen kovon kautta, kun kerta sisäisiäkin kovoja pleikalle on olemassa. No jonkin aikaa nettiä selattuani löysin tämä MCBootin ja asensin sen 8mb muistikortille (joka on ainut muistikorttini ja tuon takia melkein täynnä), ja hyvinhän tuon jälkeen kaikki pelaa. Paketissa oli mukana USBAdvance, jonka avulla pystyy ulkoisen kovon kautta pelaamaan pelejä. USBExtremellä alustin kovon käyttämään FAT32:sta (vaikka aluksi oletin että sen tulee käyttää NTFS:ää jotta pleikka tunnistaa pelit) ja pleikkari tunnisti kaikki siihen kyseisellä ohjelmallani asennetut pelit.
Ainut ongelma tuossa FAT32:ssa on, että en pysty esim. tietokoneen sisäiseltä kiintolevyltä siirtämään kuin korkeintaan jotain viiden gigan kokoisia tiedostoja tuohon ulkoiselle kovolle, tai muuten se alkaa valittamaan, että muisti täynnä, vaikka siinä on vapaata tilaa yli 400 gigaa. Jos muunnan/alustan tiedostojärjestelmän NTFS:ksi, ei PS2 enää tunnista kovoa. Muuten tuosta ei juurikaan haittaa ole, mutta kun ehdin sulloa kovolta kaiken pöytäkoneen sisäisille kovoille (noin 400 gigaa kaikkea hyödyllistä), eikä jaksa alkaa siirtelemään niitä takaisin jos tiedostojärjestelmänä toimii FAT32.
Elämä on, ole sinäkin...
|
Member
11 tuotearviota
|
12. helmikuuta 2009 @ 20:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin, FAT32 tukeekin vain pauttiarallaa 4Gt yksittäisiä tiedostoja :)
Eli voi tehdä hiukan tiukkaa jo ihan peli imagenkin kanssa, jos on täyteen lastattu DVD kyseessä ollut.
|
Xalvador
Newbie
|
12. helmikuuta 2009 @ 22:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ShatBriks: Niin, FAT32 tukeekin vain pauttiarallaa 4Gt yksittäisiä tiedostoja :)
Eli voi tehdä hiukan tiukkaa jo ihan peli imagenkin kanssa, jos on täyteen lastattu DVD kyseessä ollut.
Niin voi ja niin varmasti myös tekee. Mutta onneksi tähän mennessä kaikki pelit ovat hyvin asentuneet tuohon kovolle. Tällä hetkellä olen vain omia ja lainapelejä asennellut, mutta on tuossa yksi .iso tiedostokin tulossa. Toisenkin pistäisin tulemaan, mutta liian suuri tiedosto kovolle (kas kummaa) joten turha edes yrittää tuon tiedostojärjestelmän kanssa.
Eikö mitään sellaista tiedostojärjestelmää ole, minkä PS2 tunnistaisi ja johon voi sulloa niin isoja tiedostoa kuin vain huvittaa? Ärsyttävä tuo FATti.
Elämä on, ole sinäkin...
|
Mainos
|
|
|
Xalvador
Newbie
|
14. helmikuuta 2009 @ 17:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Mites silloin, jos tiedosto on .nrg muodossa? Millä ohjelmalla saan tuommoisen ripattua toimivaksi kovolle? Siis semmoiseksi, että sen voi käynnistää USBAdvancella?
Elämä on, ole sinäkin...
|