Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)
|
|
JHawx
Suspended due to non-functional email address
|
18. heinäkuuta 2007 @ 20:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ogivTJ: Ohjelma toimi pari päivää, kunnes alkoi kaatuilla. Tätä on jatkunu nyt pari päivää, eikä mikään tunnu auttavan. Kaikki mahdollinen on päivitetty
Tiedätkö, aivan sama pulma.
Kirosin windows vistan, tuhosin sen primaari partition, asensin xp:n, totesin ettei toimi ollenkaan MBR juttujen takia, pääittä tarvitsen koneetta ja asensin uudelleen vistan (poistettuani jälleen primaarin)
Nyt kun asensin jälleen kerran uudelleen, niin alkoi taas toimia.
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
20. heinäkuuta 2007 @ 07:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Sain Korean pojilta kokeiltavaksi Vieweristä version 1.2.4. Valitettavasti en saa sitä levittää, mutta tämän hetkisen kokemuksen perusteella toimii huomattavasti paremmin kuin 1.2.1 ja sikäli ei järjettömiä ongelmia tule, niin eiköhän tuo julkaista kohta muutenkin.
Minulla tosin on käyttiksenä XP, joten joku Vistan omaava laittamaan sähköpostia Eric Kimille ( hchkim@anysee.com ) josko saisi testattavaksi.
Tähän mennessä parempaa:
Kanava vaihtuu nopeammin
Prosessi prioriteettia ei tarvitse nostaa, ei edes salatulla kanavalla.
Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
|
theMuumio
Account closed as per user's own request
|
24. heinäkuuta 2007 @ 16:51 |
Linkki tähän viestiin
|
1.2.4 asennuksen jälkeen valitsemalla MAX yms kanavan menee koko vieweri tileen. ei vain osaa :)
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
24. heinäkuuta 2007 @ 18:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti theMuumio: 1.2.4 asennuksen jälkeen valitsemalla MAX yms kanavan menee koko vieweri tileen. ei vain osaa :)
Meneekö pelkästään maikkarin maksullisilla kanavilla vai kaikilla/useammalla kortin vaativilla? Mulla ei maikkarin kanavia ole, mutta Eurosport vaatii täällä kaapelikortin ja se pyöri onglemitta tuossa yhden työpäivän verran testin vuoksi.
Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
|
Yanne
Member
|
25. heinäkuuta 2007 @ 07:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti theMuumio: 1.2.4 asennuksen jälkeen valitsemalla MAX yms kanavan menee koko vieweri tileen. ei vain osaa :)
Mulla menee ihan 1.2.1 -version kanssakin toisinaan tileen maksukanavia, etenkin Discoverya(!) katsellessa. Ongelma tuntuu pahenevan laitteen lämmetessä..
Joka tapauksessa kyllä mä olen ihan viittä vaille FireDTV:tä tässä ostamassa. Ei se ainakaan näin paska laite voi olla.
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
25. heinäkuuta 2007 @ 08:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos kerran ongelmia ilmenee vasta kun laite lämpiää, niin käykää ihmeessä vaihdattaan takuuseen uusi. Mulla on toiminut hyvin tuo, kun vertaa täältä luettuihin.
|
JHawx
|
25. heinäkuuta 2007 @ 09:06 |
Linkki tähän viestiin
|
no nyt sitten alkoi jonkinmoiset ongelmat kanavien kanssa, eli kun katsoo pitempään, niin ääni tulee kuvan perässä...
Voisikos joku laittaa suoran linkin tuohon 1.2.4? ehkä toimisi hieman paremmin sillä...
|
Yanne
Member
|
27. heinäkuuta 2007 @ 02:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Heh, kokeilin laitetta Vistan kanssa, ja ei toimi senkään vertaa kuin XP:n kanssa... Ei suostu näyttämään kuvaa full-screeninä, vaan näyttää ainoastaan pienen yläkulman kuvasta. Niin ja kakkosmonitorissa ei näytä senkään vertaa, kuten ei XP:ssäkään. Tämähän se tärkeää olisi, kun TV olisi mieluiten kakkosnäyttönä. Mutta ei toimi siis edes ykkösnäytössä Vistassa kunnolla.
Tämä on siis selvästi softavika eikä hardware-vika. Sekoilut ja tökkimiset voi sitten toki olla laiteperäisiäkin.
Näytönohjaimena on GeForce 7600 GS ja ajurit on uusimmat viralliset mitä löytyy.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2007 @ 02:52
|
wdl
Newbie
|
27. heinäkuuta 2007 @ 05:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Yanne: Heh, kokeilin laitetta Vistan kanssa, ja ei toimi senkään vertaa kuin XP:n kanssa... Ei suostu näyttämään kuvaa full-screeninä, vaan näyttää ainoastaan pienen yläkulman kuvasta. Niin ja kakkosmonitorissa ei näytä senkään vertaa, kuten ei XP:ssäkään. Tämähän se tärkeää olisi, kun TV olisi mieluiten kakkosnäyttönä. Mutta ei toimi siis edes ykkösnäytössä Vistassa kunnolla.
Sattuuko olemaan dxva päällä...?
Kyseinen ominaisuus jos on päällä. Itselläni ei tule ainenkaan kuvaa kakkosnäytölle (XPssä ja Vistassa sama juttu).
Käytössä 1.2.1 Anysee paketti luultavasti? Omassa käytössä 1.1.4 (joku vanha beta) ohjelmisto toiminut myös ykkösnäytöllä. Pikakuvaketta vain joutuu manuaalisesti muokkaamaan Aeron käytöstä poistamiseksi ja jonka 1.2.1 tekee automaattisesti. 1.2.1 tosin ei toimunut ollenkaan salattujen kanavien kanssa.
|
Yanne
Member
|
27. heinäkuuta 2007 @ 18:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Tietysti dxva on päällä... Mutta jos sitä ei käytä, on kuvanlaatu huonompi ja tehojakin kuluu vissiin enemmän. En mä mihinkään kompromisseihin tyydy. Joko toimii kunnolla tai sitten ei toimi.
Mulla on nyt koneella sekä XP että Vista, ja XP:tä käytän pääasiassa edelleen kunnes vehkeet toimii kunnolla Vistassa, ja keksin muutenkin tarpeeksi monta hyvää syytä alkaa käyttämään Vistaa. XP toimii mulla ihan hyvin, enkä vielä oikein tajua, miksi mun pitäisi alkaa käyttää Vistaa. Mikä siinä on olevinaan niin hienoa. Pääasiassa tuntuu vaan hankalammalta käyttää, kun joka välissä tulee jotain turvallisuusvalituksia...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2007 @ 05:00
|
mananas
Junior Member
6 tuotearviota
|
1. elokuuta 2007 @ 12:42 |
Linkki tähän viestiin
|
|
wdl
Newbie
|
1. elokuuta 2007 @ 14:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos mananas linkistä.
Testailin sen Vista 64ssa.
dxva toimii molemmilla näytöillä tässä versiossa.
Toistaiseksi ei ongelmia äänen tai kuvan kanssa. Näyttäisi toimivan nyt.
Tosin sama ongelma kuin 1.2.1 versiossa, 'Card not supported'. Joten yksikään maksukanava ei toimi.
Edelleen 1.1.4 versiolla toimii.(Ainoastaan Vista 64 ongelma...?)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. elokuuta 2007 @ 14:49
|
JHawx
|
2. elokuuta 2007 @ 13:07 |
Linkki tähän viestiin
|
vista 32 toimii kyllä nuo maksullisetkin kanavat. eli ongelma tod. näköisesti vista 64.
|
Junior Member
|
2. elokuuta 2007 @ 13:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Asensn just 1.2.4-version ihan vaan vanhan päälle.
Kanavat piti hakea, toimii. Kanavat vaihtuu parissa sekunnissa, eikä vielä ole seonnut vaihtoon kuten ennen.
32-bittinen Vista.
Katselija Turun KaapeliTV + VU+ + Win10 64 bit + Saunavisio
|
bloodi
Newbie
|
6. elokuuta 2007 @ 09:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Terve!
Tässä yksi uusi Anysee E30 C Plus boksin omistaja.
Ongelmana näyttäisi täällä olevan se että juurikaan mikään kanava ei tunnu toimivan, ei sitten millään! esim. YLE TV1 signaalin voimakkuus pysyy vankasti 58 % nurkilla ja signaalin laatu on siinä 60-70% nurkilla, (äänet tulee pätkien ja kuvaa ei tule). Olen kokeillut jo melkein kaikki eri ohjelmaversiot anyseesta mutta eipä ole lähtenyt pelittämään tämä. Tässä alkaa tulemaan suru puseroon pikkuhiljaa!
Kellään muulla ollut vastaavia ongelmia tai osaisiko joku neuvoa mitä pitäisi tehdä ?
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
6. elokuuta 2007 @ 10:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bloodi: Terve!
Tässä yksi uusi Anysee E30 C Plus boksin omistaja.
Ongelmana näyttäisi täällä olevan se että juurikaan mikään kanava ei tunnu toimivan, ei sitten millään! esim. YLE TV1 signaalin voimakkuus pysyy vankasti 58 % nurkilla ja signaalin laatu on siinä 60-70% nurkilla, (äänet tulee pätkien ja kuvaa ei tule). Olen kokeillut jo melkein kaikki eri ohjelmaversiot anyseesta mutta eipä ole lähtenyt pelittämään tämä. Tässä alkaa tulemaan suru puseroon pikkuhiljaa!
Kellään muulla ollut vastaavia ongelmia tai osaisiko joku neuvoa mitä pitäisi tehdä ?
Tuo signaalin heikkous viittaisi siihen, että olisiko antenneissa jotain, mikä heikentää signaalia? Kuten esim. passiivisia jakajia tahi pitkää piuhaa? Jos mahdollista, niin yritä mahdollisimman lyhyellä valmiilla antennipiuhalla ja mahdollisimman useasta paikasta.
|
bloodi
Newbie
|
6. elokuuta 2007 @ 10:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Huoneessa missä koitan tätä boksia saada toimimaan niin tänne on tuotu Olohuoneessta (n. 20m) piuha vanhempien makkariin, ja sieltä jakajalla pistetty piuha tuosta seinän läpi boksiin, piuhna pituus makkarista tänne mun huoneeseen on noin. 3m, kokonaisuudessa matkalla on 3 jakajaa
Eli onko mulla mitään mahkua saada näkymään noita kanavia kunnolla täälä mun huoneessa ? esim paremmilla jakajilla yms.
Mitä muppis tarkoitat tolla passivisilla jakajilla ?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2007 @ 10:47
|
JHawx
|
6. elokuuta 2007 @ 12:23 |
Linkki tähän viestiin
|
jakajassa vika.
Oletan että on lisäksi ulkoinen jakaja?
Jokainen jakaja tai haara vähentää n. 17% signaalista. Seinän sisässä voi olla lisää jakokeskuksia, näistä voi tulla jopa 20% heikennys. Jos signaali on alle 50% heikko kuva. Katso myös ettet tee samaa virhettä kuin minä, ja laita radioantenni signaalin paikkaan tv-signaali paikan sijasta.
Jotta voisit vähentää signaalin heikkoutta, tulee sitä voimistaa, mutta boxin ohjeissa sanotaan myös ,että signaalivahvintimien käyttöä ei suositella. Eli, ennen ensimmäistä jakajaa (sanoit niitä olevan 3) voisi periaatteessa kokeilla signaalinvahvenninta, jolloin signaali vahvistuu ennen 1 jakajaa. Huoneesi jako kannattaa myös aloittaa tästä ensimmäisestä jakajasta
Myöskin kannattaa pikku hiljaa nostaa tehoa signaalinvoimistajastan, eli kiertää milli, katsoa toimiiko, kiertää milli, katsoa toimiiko... jne
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2007 @ 12:41
|
bloodi
Newbie
|
6. elokuuta 2007 @ 13:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistähän tälläsiä signaalinvahventimia voisi saada tampereen seudulta ? :o
En ainakaan itse löytänyt ihan heti mitään paikkaa
|
JHawx
|
6. elokuuta 2007 @ 13:09 |
Linkki tähän viestiin
|
radio ja tv liike, ehkä myös huoltoliikkeet. Mustapörssi jne...
|
bloodi
Newbie
|
6. elokuuta 2007 @ 13:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|
mananas
Junior Member
6 tuotearviota
|
6. elokuuta 2007 @ 14:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro,
Jos ymmärsin oikein, sinulla on
1. Jakaja jo heti pistokkeen luona (vissin olohuone?)
2. 20m johto jakajasta makkarin jakajalle?
- Tältä jakajalta johto makkarin TV:lle
3. 3m johto makkarista tietokoneelle
Voisit kokeilla vahvistinta tuon ensimmäisen jakajan makkariin menevän piuhan lähtöpäähän - tällöin mikään laite ei yliohjautuisi tuosta signaalista.
Huomaa valitessasi vahvistinta, ettet ota sellaista, jossa on F-liitin -> tulee turhaa jumppaa kun pitää ruveta ostamaan sovittimia.
Vahvistimia löytyy myös useammalla lähdöllä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?...htm&tuote=24046
mutta tässä tapauksessa sellaisesta ei taida olla hyötyä.
Voisi olettaa, että sinulta puuttuu signaalista n. 22 dB (2 jakajaa á 6 dB ja 20m johtoa 10db), joten katso, että vahvistimessa on vähintään 20-25 dB vahvistus.
Kytkentä siis:
1. Pistoke - Jakaja A
2a. Jakajalta A olohuoneen telkkarille (kuten ennenkin)
2b. Jakajalta A vahvistimelle (tai vahvistin suoraan kiinni jakajaan)
3. 20m johto vahvistimelta makuuhuoneeseen
4. Jakaja B 20m johdon päässä
5a. Jakajalta B johto makuuhuoneen telkkariin (kuten ennenkin)
5b. Jakajalta B johto tietokoneelle (kuten ennenkin/nytkin)
Vahvistimeen ensin 25 dB vahvistus - jos tulee makkarin telkkariin analogisignaaliin häiriötä -> 20 dB - jos analogisignaalin häiriöt jatkuvat 15 dB. Kun makuuhuoneen telkkarin analogikuva on hyvä, siirry kokeilemaan Anyseellä.
|
bloodi
Newbie
|
6. elokuuta 2007 @ 14:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos mananas ohjeesta!
Pitää tarkentaa senverran vielä että makkarissa ei ole tv:tä vaan siellä on ollut edellisellä asunnon omistajalla tv, joten he ovat vetäneet sinne tvpiuhan
Sitten senverran vielä että suosittelit tätä siis http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?...htm&tuote=24046
antennivahvistimeksi ?
|
mananas
Junior Member
6 tuotearviota
|
6. elokuuta 2007 @ 14:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro,
Tuli näköjään vahingossa tuo yksiosainen edelleen tuohon minunkin postiin..
Tuossa 24046 on 18dB vahvistus - se riittänee, jos makuuhuoneessa ei ole jakajaa, vaan vain johtoliitos (20m + 3m ilman jakajaa makuuhuoneeseen)
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?...htm&tuote=24047
Tuossa 24047 mallissa on 25 dB vahvistus ja kaksi lähtöä (vaikket sinä niitä kahta välttämättä tarvitse). Huomaa, että jos käytät kaksilähtöistä, niin älä käytä sitä toista lähtöä olohuoneen telkkarille - se yliohjautuu turhaan. Siis se sama vanha jakaja olohuoneen telkkarille ja vahvistimesta se tietokoneelle menevä johto. Hintaeroa tulee näköjään noin 4 euroa..
|
Mainos
|
|
|
bloodi
Newbie
|
6. elokuuta 2007 @ 14:56 |
Linkki tähän viestiin
|
selvä homma! kokeillaan näillä neuvoilla kunhan saa auton takas huollosta että pääsee biltemaan käymään, ilmotellan tänne kun jotain saanu aikaseksi
|