User Käyttäjä Salasana  

perjantai 8.11.2024 / 21:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua pc:n digikorteista > anysee kaapeliverkkoon (anysee e30 c plus)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Klm_DF
Junior Member
_
7. elokuuta 2007 @ 00:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millä ohjelmalla voin avata/muokata .TRP -päätteisiä tiedostoja, joita boksi siis tallentaa (Anysee Viewerin valikosta sellainen tallennusmuoto otettuna) kovalevylleni? Minulla siis on pari pätkää nauhoitettuna, ja tarkoitus on saada ne divx/xvid -muotoon. Mitä suosittelisitte? Subien täytyy pysyä mukana myös.

Tarkoitus leikata videoista mainokset pois ja pakata hyvään muotoon. Mpeg -pakkaauksen muunnan aina .AVI -muotoon AutoGK:lla. Toimiva setti. Sitten leikkauksen teen VideoReDo Plussalla... Näillä siis osaan jo haluamallani tapaa MPEG -tiedoston muokata .AVI -muotoon.

Yleisellä tasolla voisin kertoa, että ongelmaton laite tämä ei ole, mutta eiköhän pienellä väännöllä jotain saada aikaiseksi. Tulisipa tuota 1.24 -päivityspakettia paremmin toimiva setti jo ulos. Liian buginen tämä 1.24 myös...
bloodi
Newbie
_
8. elokuuta 2007 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mananas ISO kiitos sinnepäin, hommasin tuon antennivahvistimen ja iskin kiinni, johan alkui toimimaan digiboksi !

Nyt signaalin laatu 100% ja laatu 86% ;)
muppis
Member

3 tuotearviota
_
8. elokuuta 2007 @ 12:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Klm_DF:
Millä ohjelmalla voin avata/muokata .TRP -päätteisiä tiedostoja, joita boksi siis tallentaa (Anysee Viewerin valikosta sellainen tallennusmuoto otettuna) kovalevylleni? Minulla siis on pari pätkää nauhoitettuna, ja tarkoitus on saada ne divx/xvid -muotoon. Mitä suosittelisitte? Subien täytyy pysyä mukana myös.

Tarkoitus leikata videoista mainokset pois ja pakata hyvään muotoon. Mpeg -pakkaauksen muunnan aina .AVI -muotoon AutoGK:lla. Toimiva setti. Sitten leikkauksen teen VideoReDo Plussalla... Näillä siis osaan jo haluamallani tapaa MPEG -tiedoston muokata .AVI -muotoon.

Yleisellä tasolla voisin kertoa, että ongelmaton laite tämä ei ole, mutta eiköhän pienellä väännöllä jotain saada aikaiseksi. Tulisipa tuota 1.24 -päivityspakettia paremmin toimiva setti jo ulos. Liian buginen tämä 1.24 myös...

Jos sinulla on vain yksi kanava TRP -muodossa, niin ProjectX osaa homman, monikanavatallennukselle en ole vielä löytänyt sopivaa ohjelmaa. En kyllä ole edes kunnolla etsinyt.

Vaikka Yle käyttää DVB -tekstiä, niin ProjectX ei osaa sitä syystä tai toisesta hanskaa sitä Anyseen TRP -muodosta, mutta tekstit löytyy myös teksti-tv:n sivulta 451 alkaen. Käytä sitä siis Ylen teksteihin ProjectX:ssä.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
JHawx
Suspended due to non-functional email address
_
8. elokuuta 2007 @ 21:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
betatestaajan vinkki, http://194.100.210.250/files/E30CPlusv126.zip toimii paremmin kuin tuo 1.2.4 ...

*Kuvanlaatu parempi
*Vähemmän tökkimistä
* Kanavat vaihtuu paremmin

tallennuspuoli ei vielä tiedossa
wdl
Newbie
_
9. elokuuta 2007 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä tunnu vieläkään toimivan salatut tuolla (Card not supported). Muuten kyllä toimii erinomaisesti.

Minkä firmware version sanoo Anysee viewer teille muille? Ei tietoa liekkö edes olemassa eri versioita, mutta omassani on 0.1.0 tuon perusteella.
JHawx
Suspended due to non-functional email address
_
10. elokuuta 2007 @ 06:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Firmware on laitteen raudan versio, ei mullakaan uudempaa tuosta ole.
Laitteesta ei tietääkseni ole kehitetympää versiota
wdl
Newbie
_
10. elokuuta 2007 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JHawx:
Firmware on laitteen raudan versio, ei mullakaan uudempaa tuosta ole.
Laitteesta ei tietääkseni ole kehitetympää versiota

Tuli vaan mieleen että olisi saattanu tulla uudempi raudan "ohjaus" softa. Muistaakseni jossain vaiheessa anysee sitä päivitettävyyttä mainosti.

Mutta itse ongelma saattaakin olla "kaapelikortti". Kortti taisi olla noin 2.5 vuotta vanha ja paljon vanhempaa salausta käyttävä (kuullemma ei pitäisi kunnolla edes kaikkilla laitteilla toimia). Kävin vaihtamassa kortin uusimpaan. Tänä iltana sitten näkee toimisiko se nyt kunnolla.
Klm_DF
Junior Member
_
10. elokuuta 2007 @ 11:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wdl:
Eipä tunnu vieläkään toimivan salatut tuolla (Card not supported). Muuten kyllä toimii erinomaisesti.

Minkä firmware version sanoo Anysee viewer teille muille? Ei tietoa liekkö edes olemassa eri versioita, mutta omassani on 0.1.0 tuon perusteella.
Edellinen vastaus kertoikin tuohon firmware -kysymykseen vastauksen... Itselläni aiemmat - kuten tämä uusinkin laitteen ohjelmistoversio - tunnistavat kyllä conax -kortin ja salatut näkyvät.

Tuota nauhoitushommaa en ole vieläkään kunnolla saanut fudaamaan... Eli TRP -filut saan kyllä kuvan ja äänen kera käännettyä .AVI -formaattiin (divx), mutta tekstit eivät seuraa mukana. En oikein ymmärrä, että pitäisikö nauhoituksena aikana teksti-tv olla päällä vai mitä? Osaisiko joku tätä selvittää paremmin? Ja olen ohjeita lukenut, en vain ole tajunnut..
Klm_DF
Junior Member
_
10. elokuuta 2007 @ 13:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei toimi ennalta ajastetut nauhoitukset tossa 1.26 betassa, kuten EI OLE TOIMINUT MISSÄÄN muussakaan ohjelmaversiossa. Nauhoittaa ihan mitä sattuu ja kaatuilee välillä kesken nauhoituksen... Onko toi nauhoitushomma koodareille jo liian vaikea vai mikä ihme vaivaa... Paljon muitakin bugeja löytyy ja on löytynyt jo aiemmista ohjelmaversioista... DVB -tekstit jää leijumaan ruudulle jos valitsee kesken ohjelman katselun jonkun toisen sovelluksen etualalle näytöllä... MTV3Max -kanavalla kun pienentää ruudun, hyppää se jostain syystä ruudun vasempaan ylälaitaan yms yms. Kaukosäätimellä kun valitsee kanavia, niin kanavat eivät vaihdu itse asetetun listan mukaan vaan sen mukaan, missä järjestyksessä digisovitin on kanavat alunperin kanavahaulla löytänyt. TRP -nauhoitus bugaa ja raskaasti, hyvin harvoin onnistuu nauhoittamaan sillä toimivia settejä.

Voin alkaa luetella näitä ihan mielelläni tähän ketjuun... Tämä lista tulee pidentymään.
mananas
Junior Member

6 tuotearviota
_
10. elokuuta 2007 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,

Ehdottaisin, että listataan nämä Anyseen viat tänne foorumille numeroituna - sillä tavalla annamme Anyseellekin mahdollisuuden korjata niitä hallitusti. Ja laitetaan vain yksi virhe/viesti

Seuraavaan malliin:
mananas
Junior Member

6 tuotearviota
_
10. elokuuta 2007 @ 14:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virhe 001: Ajastinta ei voi pyörittää taustalla windowsissa (esim. eri käyttäjän sessiona) Ohjelma kaatuu virheeseen:

Virheen generointi:
Virhe saadaan helposti aikaan myös käynnistämällä ohjelma minimoituna (Start Minimized)
wdl
Newbie
_
10. elokuuta 2007 @ 14:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä auttanut kortin vaihtokaan. Sama ongelma edelleen.
1.2.1, 1.2.4, 1.2.6 ja 1.1.4 testattu. Jälleen vain 1.1.4 oli ainoa joka sattui kortin tunnistamaan oikein.

Itseasiassa 1.2.6:n kanssa näytti saman 'Card not supported' vaikka ei ollut edes korttia paikalla.

Edit:
Hieman Vista 64-bit ongelmaa luultavasti saanut paikallistettua.
1.1.45 -> DtvApi.dll + DtvApi64.dll
1.2.x -> Mukana vain DtvApi.dll

Jos DtvApi64 tiedoston kopioi Anysee hakemistoon 1.2.6 kanssa. Firmware näkyy F.F.F ja ohjelma kaatuu kanavahakuun.

Edit 2:
Nyt toimii salatut kanavat Vista 64-bit!
Se oli toi DtvApi64.dll joka puuttuu *kaikista* 1.2.x paketeista. Ryöstin sen T boksin ohjelmistosta (1.2.14 / Anysee.fi) ja nyt näkyy jopa 1.2.6 kanssa salatut kanavat. :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. elokuuta 2007 @ 16:12

Klm_DF
Junior Member
_
10. elokuuta 2007 @ 21:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virhe 002:

Ei ole screenshottia heittää, mutta vähänkin pidemmät (yli puoli tuntia) TRP -muodossa nauhoitetut pätkät eivät suostu näkymään EDES anyseen omalla softalla. Eli nauhoitteet ovat kaikilla tavoilla käytännössä KÄYTTÖKELVOTTOMIA. Todella ärsyttävää.

Virhe 003:

Ajastetut nauhoitukset nauhoittavat sattumanvaraisesti miltä kanavalta vain kulloinkin sattuu, ja monesti nauhoitus ei edes lähde toimimaan, mikäli Anyseen katselusofta on suljettu (ts. se ei käynnisty lainkaan nauhoituksen määriteltynä aikana)

Virhe 004:

Eli tosiaan nuo DVB -tekstit jäävät kellumaan näytölle, kun avaa uuden aktiivisen ikkunan. Ne siis eivät pysy taustalla, vaan tulevat aina eteen. Muutaman kerran aktiivista ikkunaa klikkaamalla ja vaihtamalla kuvan Anyseen katselusoftaan, pysyvät tekstit Anyseen omassa softassa eivätkä tule kaikkien aktiivisten ikkunoiden kuvaan. Myös Conficuration -ikkunan eteen tekstit pomppaavat ja tekevät todella vaikeaksi asetusten muokkaamisen.

Virhe 005:

Kaukosäätimellä kun valitsee kanavia, ei softa tajua muuta kuin sen järjestyksen, jossa se on löytänyt kanavat alunperin. Kanavien ehdottomasti PITÄISI vaihtua siten, kun ne on itse listannut Anyseen Edit Channel -ikkunassa.

Virhe 006:

Kun kuva suurennetaan koko näyttö -tilaan ja palautetaan tuplaklikkaamalla pienemmäksi, hyppää kuva aina ruudun vasempaan ylälaitaan. Kuvanhan PITÄISI palata siihen kohtaan ruutua, jossa se oli pienennettäessä aiemminkin.

Virhe 007: Radio ei löydä, kuin Ylen kanavat. Asun Keski-Suomessa, ja täällä kyllä kanavia piisaisi paljon enemmänkin.

Virhe 008: EPG:n käytettävyys on aivan liian huono. Sitä pitäisi olla mahdollista säätää ilman, että kuva pomppaa siihen pakotettuna. Eli siis en näe syytä, miksi siinäkin pitää videon pyöriä jatkuvasti. En ole keksinyt, miten EPG:llä voisi selata esim. päivän eteenpäin ja valita nauhoituksia sieltä. Voin selata sitä vain jokunen ohjelma eteenpäin kunkin kanavan kohdalla. Tietääkö joku tapaa, miten voisi selata vaikkapa seuraavan päivän ohjelmia? Tiedän, että nauhoitusikkunassa voin lisätä haluamalleni päivälle nauhoitusajankohdan, mutta eikö tämän tekeminen olisi mahdollista EPG:n avulla, eli että näkee tulevat ohjelmat EPG:stä vaikkapa viikon jaksolta.

Virhe 009:

Anyseen oman ohjelman pitäisi kertoa käyttäjälle, ettei tämä voi nauhoittaa DVB -tekstejä tai salattua kanavaa MPG -muodossa. Ohjelma ei siitä ilmoita ja kaatuu, jos vahingossa nauhoittaa MPG -muodossa. Nauhoitusmuoto (TRP tai MPG) täytyy valita aina kanavan sisällön mukaan (salattu <-> ei salattu, dvb tekstit <-> kuvaan poltetut tekstit) ja näin EI pitäisi olla. Ohjelman pitäisi itsessään tunnistaa haluttu tallennusmuoto tai edes kieltää MPG -muodossa nauhoittaminen salatuilta tai dvb -tekstitetyiltä kanavilta, koska se KAATUU siitä muuten joka tapauksessa.

Virhe 010: Kun ohjelma on pienennetyssä tilassa, ja hiiren vie ruudun vasempaan laitaan ja alkaa selata kanavia, häviää kanavanvalinta lista tietyn ajan kuluttua, vaikkei olisi kerinnyt vielä selaamaan kuin muutaman sekunnin. Tämä siis tapahtuu, vaikkei hiirtä siirrä pois ruudun vasemmasta laidasta. Tämä ei tapahdu aina, mutta toisinaan tapahtuu. Myöskään vetovalikon ulkoasun ei tarvitsisi olla niin karu.

Virhe 011:

Jos tallentaa kanavalistan (kanavajärjestys) ja pitää sen tallessa vaikkapa seuraavaa asennusta varten, niin seuraavan asennuksen jälkeen ja sen jälkeen kun on ladannut aiemmin tallennetun kanavalistan, eivät salatut kanavat enää toimikaan uudella ohjelmistoversiolla. Ei tässä mitään ja voi olla teknisesti hankala toteuttaa, että boksi hakisi uudet kortin syöttämät arvot, MUTTA: Koska salatut kanavat eivät siis näy tällä tapaa, täytyy suorittaa uusi kanavien haku (Quick Scan). Uusi haku kuitenkin sekoittaa kanavalistan. Siellä on lähes kaikki kanavat kahteen kertaan. En ole keksinyt tapaa, millä kahteen kertaan listassa näkyvät kanavat saisi näkymään vain kertaalleen, sillä EDIT CHANNEL -ikkunassa deletestä ei tapahdu mitään, vaikka ruksii mitä kanavia. Eli ohjelman pitäisi tunnistaa, että ovatko aiemmin tallennetun kanavalistan salatut kanavat yhä käytettävissä.

Virhe 012:

Käyttäjille mahdollisuus tehdä skinejä! Myöskin parempi ja toimivampi "palautelaatikko" Anyseen kotisivulle, jonne voisi kätevästi virheitä lisätä ja näin ollen niitä voitaisiin tarkistaa ja korjata paljon tehokkaammin, koska niitä havaittaisiin ja ILMOITETTAISIIN huomattavasti enemmän. Näin koodarit saisivat paremmin hajua, mitä heidän työhönsä kuuluu eli mitä pitää korjata.

Virhe 013: Mahdollisuus nauhoittaa tai EDES katsoa salattuja kanavia myös vaikkapa DVB -viewerillä, koska se ei tällä hetkellä onnistu. Tämä kai vaatisi Anyseen ajureiden/filttereiden jonkunlaista muokkausta.

Edellämainitut virheet havaittu Vistalla ja Anyseen lähes kaikilla ohjelmistoversioilla (ainakin useammalla uusimmalla). Jatkan lisää virheiden ilmoittamista sitä mukaa, kuin tulee mieleen. Ja betatestaajat, noteeratkaa tämä ketju ja tässä luetellut virheet ja testatkaa ja ilmoitelkaa eteenpäin sitten korjausehdotuksia. Näitä nimittäin VOISI myös korjata. Yritetään yhteisvoimin jatkossa ilmoittaa virheistä tällä tapaa numeroituna (kuten jo aiemmin ehdotettiin), niin näitä on helpompi koostaa ja kertoa sitten eteenpäin (koodareille). Muistakaa muutkin mainita jatkossa käyttöjärjestelmänne. Se on koodareille olennainen tieto.

Jos joku osaa kertoa jotain vinkkejä, miten edes joitakin edellä mainituista ongelmista voisi ratkaista, niin kertokaa vain tähän ketjuun. Erityisesti EPG:n parempi käytettävyys kiinnostaa; Onko mahdollista jotenkin?
Klm_DF
Junior Member
_
10. elokuuta 2007 @ 21:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virhe 014: Anysee viewer alkaa pätkimään ainakin uusimmassa buildissa, ellei se ole aktiivisena ikkunana. Tai ääni alkaa pätkimään todella raskaasti.

Virhe 015: Nauhoitettaessa MISSÄ MUODOSSA TAHANSA, niin nauhoituksen jatkuttua vähänkin pidempään (-> puoli tuntia), alkaa kuva ja ääni pätkimään tolkuttomasti. Olen kuitenkin muilla ohjelmilla saanut koostettua ja muxattua toimivan ripin, mutta siis nauhoitettaessa joka tapauksessa kuva ja ääni pätkivät, tekivät ne sitä lopullisessa (itse mixatussa) tuotteessa tai eivät. Ei niiden pitäisi pätkiä. Kuva pätkii niin paljon, ettei se ole käytännössä katsottava. Jos nauhoittaa vaikkapa tunnin pituisen pätkän, niin nauhoituksen loppuvaiheessa ruudulla ei näy enää mitään (mustaa täynnä, ei ääniä kuin satunnaisesti pieniä rätkeitä). Eikä lopullinen nauhoite ole edes katsottava Anyseen omalla softalla, mutta esim. ProjectX:llä olen saanut koostettua silti toimivan videon, joka näkyy kuten pitääkin.
mananas
Junior Member

6 tuotearviota
_
11. elokuuta 2007 @ 03:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,

Meidän ei varmaan kannata pitää noita kehitysehdotuksia tässä virhelistassa (virhe 012).

Muutama kommentti näihin virheisiin - oletan että klm_Df käyttää Vistaa..

Virhe 002 (sama kuin Virhe 015):
En ole nyt 1.2.6 softalla kokeillut, mutta aiemmin on kyllä onnistunut ajastimella esim. 4 tunnin euroviisunauhoitus TRP:nä.
Ja katsominen myös. En tiedä mistä johtuu joillakin tuo varsinkin äänen pätkiminen. Minulla ei XP-SP2/Tre tuollaista ongelmaa ole.

Virhe 003:
Tämä on ollut softassa kautta aikojen - en ole 1.2.6 softaa testannut tämän kanssa. Tästä löytyy minunkin kertomanani infoa tältä samalta palstalta aiemmin. Ongelma on REC.ini tiedostossa olevat PGMID:t. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/3/408777#2765553

Virhe 004:
Olen huomannut saman vian. Tuleeko tämä sama ongelma jos DxVA on pois päältä?

Virhe 005:
Olen huomannut saman vian.
Tämän voi korjata registrystä, mutta en ole uskaltanut vielä tänne ehdotella sellaisia korjauksia. Jos teillä riittää mielenkiintoa, niin tähän löytyy kyllä hieman työläämpi tapa hoitaa tämä asia kuntoon. BUGI tämä silti on.

Virhe 006:
Minulla ei tällaista ongelmaa ole XP-SP2/GeForce6600 Lienee siis Vistassa? Minulla ruutu palaa samaan paikkaan. Onko muilla samaa ongelmaa?

Virhe 007:
Ei ole Anyseen virhe? Ainakaan mulla ei Digiboksikaan löydä yhtään enempää radioasemia. Suomessa ei digikanavien kautta tällä hetkellä vielä lähetetä kovinkaan montaa radiokanavaa.
Jos Anysee jättää virittämättä digiboksilla kuuluvia/näkyviä kanavia, niin virhe on taajuuksien määrittelyssä (europe.ini).
Olen tällä palstallakin kertonut, kuinka tehdä Tampere.ini ja Oulu.ini joissa on vain käytetyt taajuudet, QAMit ja SR:t mukana.

Virhe 008:
Ei siis varsinainen bugi, vaan kehitysehdotus.
Minä kyllä pääsen seuraavaan päivään, kun jaksan naputtaa sitä oikean alanurkan nuolta tarpeeksi kauan. Verrattuna muihin käyttämiini EPG:hin tämä ei sentään ole syvimmältä - tässä näkyy useampi kanava. Onneksi tämän voi korvata esim. Telkku.com käytöllä.

Virhe 010:
Minulla ei tällaista ongelmaa ole. Vista?

Virhe 011:
Olen huomannut saman vian.
Kanavatallennus ei tallenna kaikkia asioita oikein. Tähän löytyy ratkaisuksi tallentaa kanavat Registrystä suoraan. En ole antanut ohjeita vielä tänne siitä. Jos mielenkiintoa löytyy, voin kertoa kuinka tämä tehdään.

Virhe 012 / Skinit:
Kehitysehdotus. Ei ole bugi. Toivottavasti ensin korjataan bugin ja sitten vasta kehitetään. Muuten ihan hieno idea.

Virhe 012 / Palautelaatikko:
http://www.anysee.fi/tukipyynto.html

Virhe 013:
Olen huomannut saman asian.
Ongelma on, että vaikka viritin tukee BDA:ta, ei korttiosa tue mitään standardia - mikään muu ohjelma ei osaa käyttää korttia.
En kylläkään tiedä onko BDA:ta vastaavaa standardia CI/CA:lle?

Virhe 014:
Tätä ei ole tapahtunut minulla. Vista? En tosin ole paljon kerennyt kokeilemaan uusimmalla 1.2.6 softalla.

Virhe 015: Duplikaatti virheen 002 kanssa.
Klm_DF
Junior Member
_
12. elokuuta 2007 @ 06:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla tuo virhe 002 kylläkin on... Juuri äsken havaitsin, että Anyseen softa oli nauhoittanut aivan väärän kanavan, jonka olin EPG:llä säätänyt. Raivostuttavaa. Enkä todellakaan ymmärtänyt selostustasi, että mikä PGMID tuohon rec.iniin pitäisi korjata... En yksinkertaisesti ymmärrä. Jos minulla siinä vaikkapa lukee, että Ylen ykköseltä pitää nauhoittaa joku ohjelma ja PGMID on 49, niin MISTÄ tarkalleen ottaen tiedän, mitä tuossa kohdassa pitäisi lukea? En vain tajua, mistä tuo tieto PGMID:stä löytyy. Voisitko kertoa?

Enkä pidä siltikään mielekkäänä, että laitetta mainostetaan nauhoittavana ja Vista -yhteensopivana ja sitten käyttäjän pitäisi muokata jotain .ini -tiedostoja, että nauhoitus voisi joskus onnistuakin. Laitetta tulisi mainostaa huonosti Vista "yhteensopivana" (myöntää tuen olevan kehitysasteella) ja kertoa, että nauhoitus laitteessa toimii jos nyt sattuu olemaan toimiakseen. Ja että nauhoittaa mitä sattuu pääasiassa. Surkeaa.

Kuten mainitsin jo aiemmassa viestissäni, niin käyttiksenä itselläni on Vista. Täytyy kuitenkin mainita, että minulla on myös XP rinnakkain tämän Vistan kanssa. Sitäkin käytän toisinaan, mutta ovat nämä samat ongelmat häirinneet silläkin. Kaikkia en vielä ole XP:ssä kokeillut, mutta tulen vielä testaamaan, vähän kerrallaan.

Virhe 004:n ilmenemistä en ole kokeillut DxvA -kiihdytys pois päällä, enkä tule kokeilemaan, sillä muutoin kuvanlaatu heikkenee ja Anysee veisi prossutehoa entistä enemmän.

Virhe 005:n korjaamiseksi voisit laittaa suht' seikkaperäisen oppaan? Se olisi kaivattu. Ja tosiaan, kyse on nimenomaan bugista.

Virhe 006 ilmenee minulla Vistassa, kokeilen tässä piakkoin, ilmeneekö myös XP:ssä.

Virhe 007 koskien, no ainakin talouteni vahvistin (Sony) löytää kanavia huomattavasti enemmän. En nyt oikein tajunnut, että olisiko minun mahdollista Anyseen boksilla löytää enempikin noita kanavia, jos tekisin Jyvaskyla.inin, jossa olisi QAMit ja SR:t mukana? Eli saisinko siten kuulumaan useamman kanavan? Mikäli kyllä, niin saisinko vinkkiä tuon Jyvaskyla.inin tekemiseksi?

Virhe 008 ei olekaan varsinainen bugi, vaan tosiaan kehitysehdotus. Huomasin, että tuolla nuolinäppäimellä (jota en aiemmin ollut huomannut) pääsee valikossa pidemmällekin säätämään tulevia nauhoituksia. Tästä ei tosin ole mitään hyötyä, jos boksi nauhoittelee sattumanvaraisesti mitä kanavaa sattuu. EPG olisi paljon käyttäjäystävällisempi, jos ohjelmatiedot olisivat pystysuunnassa. Tällöin niiden selaaminen helpottuisi mielestäni oleellisesti. Ainakin tämä tulisi olla käyttäjän valittavissa. Ei voi olla kovin vaikea koodata, että saisi tuon valita.

Virhe 010 ilmenee minulla Vistassa, tulen lähipäivinä testaamaan, ilmeneekö myöskin XP:ssä

Virhe 011:n korjaaminen ei minun korjauslistan etupäässä ole, voit toki halutessasi kertoa, kuinka korjataan. Kerro se kuitenkin mieluummin koodareille, heidän tämä pitäisi korjata että kaikilla käyttäjillä tulisi asia korjatuksi.

Virhe 012 tosiaan on kehitysehdotus ja sekään ei ole kehityslistan etupäässä. Olisi hyvä, jos näitä laitteen vikoja edes pikkuhiljaa korjattaisiin, etenkin nauhoittamiseen ja siinä kuvan ja äänen pätkimiseen liittyen.

Virhe 014 ilmenee minulla Vistassa. Tuo ei ilmene jatkuvasti (siis aina), mutta ainakin nauhoittaessa ilmenee. Tarkistan asiaa, ilmeneekö myös silloin kun ei nauhoita. Mielestäni kyllä, jos ohjelmaa on käyttänyt tunnin-pari.

Virhe 015 ei ole duplikaatti 002:n kanssa. Toisessa puhuin nimenomaan TRP -nauhoituksesta, kun taas toisessa totesin, että nauhoitetaan missä muodossa hyvänsä, alkaa nauhoitusohjelma pätkiä raskaasti noin puolen tunnin nauhoittamisen jälkeen. Mikä on myös äärimmäisen ärsyttävää.

Mananas, kun tänään/huomenna alan testaamaan ohjelmaa XP:ssä (etenkin, että toimivatko nauhoitukset), niin kerrotko mitä ohjelmaversiota suosittelet minun käyttävän? Olisi mukava tietää, millä ohjelmaversiolla fudaa parhaiten? Ja tosiaan, jos osaat jotenkin neuvoa, että millä saisi korjattua tuon, että laite nauhoittaa sattumanvaraisesti mitä sattuu, niin anna ohjeet? Ja mielellään sellaiset ohjeet, joiden toimivuuden olet itse testannut.
Klm_DF
Junior Member
_
12. elokuuta 2007 @ 06:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virhe 016: Katsottaessa ohjelmaa TimeShift -toiminnolla, eivät ainakaan Ylen DVB -tekstit näy lainkaan. Eli laite ei aja DVB -tekstejä muistiin/väliaikaiseen tallennustiedostoon. Juuri havaitsin, kun Henkien kätkemää yritin laitteelta katsoa.
Klm_DF
Junior Member
_
13. elokuuta 2007 @ 11:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on uusi ongelma edessä, en saa maksukanavia näkymään 64 -bittisessä XP:ssä 1.26 ajureilla... Mikähän voisi olla syynä? Laite kyllä tunnistaa, että kortti on pesässä, mutta esim. Subscription Status -ruudulla ei näy mitään. Sen takia haluaisin saada noilla ajureilla toimimaan, koska tähän versioon ilmeisesti kuvanlaatua saatu kohennettua hieman?

Eli tein siten, että asensin ajurit ohjeiden mukaan ja kortti oli koko ajan pesässä. Sitten kun ei ottanut onnistuakseen, kokeilin myös siten että laitoin kortin sisään vasta kanavahaun jälkeen. Kanavien uudelleenhakeminen ei tunnu auttavan ja samoilla ajureilla Vistassa kyllä kortti pelaa, kuten pitääkin. Hmm... Onkohan 1.27 ajurit jo jostain saatavilla?
wdl
Newbie
_
13. elokuuta 2007 @ 13:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyseessä sama ongelma kun minulla Vista 64-bit. DtvApi64.dll puuttu anysee hakemistosta joka vaikuttaa myös XP 64:n. Kyseinen tiedosto lukee kortin tiedot 64-bit ajureilta.

Yhteensopivan tiedoston voit ladata:
http://koti.mbnet.fi/wdldsgn/temp/DtvApi64.dll
Klm_DF
Junior Member
_
13. elokuuta 2007 @ 14:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti wdl:
Kyseessä sama ongelma kun minulla Vista 64-bit. DtvApi64.dll puuttu anysee hakemistosta joka vaikuttaa myös XP 64:n. Kyseinen tiedosto lukee kortin tiedot 64-bit ajureilta.

Yhteensopivan tiedoston voit ladata:
http://koti.mbnet.fi/wdldsgn/temp/DtvApi64.dll

Laitoin tiedoston Anyseen hakemistoon, mutta ei tunnu auttavan mitään... Pitäisikö tuolle tiedostolle tehdä jotain? Eli laitoin sen kaikkiin anyseen hakemistoihin, (Anyseen juurihakemisto ja pari muuta)ei kai siitä haittaa ole). Ei tuo vaan mitään tuntunut itse ongelmalle tekevän: Subscription Status -välilehdellä vilkkuu vain kursori oikeassa yläreunassa...
mananas
Junior Member

6 tuotearviota
_
13. elokuuta 2007 @ 14:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi Klm_DF,

Kokeiles vielä oikealla hiiren näppäimellä siellä Anysee hakemistossa olevaa DtvApi64.dll ja valitse "Register Library".

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2007 @ 14:18

wdl
Newbie
_
13. elokuuta 2007 @ 14:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainenkaan itse en kyseiselle tiedostolle muuta tehnyt. 'anysee-E30C Plus' juureen vain laitoin sen. Saatoin tehdä kanava haun uudelleen, mutta en muuta.

Näkyykös 'About CA' > 'Card Number' oikein?
Klm_DF
Junior Member
_
13. elokuuta 2007 @ 14:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei voi olla totta, alkoi toimimaan kuin taikaiskusta. Kiitos!

En tiedä, kuvittelenko taas omiani, mutta nuo mustat palkit kuvan alhaalla ja ylhäällä eivät todellakaan ole mustia... Mistähän se johtuu?

Edit: Tarkemmin sanottuna violetteja, tai ainakin siltä vaikuttaa. TFT -näyttö, niin katselukulmalla on merkitystä... Voihan tietty olla, että olen säätänyt niin kauheasti kaikkea että tuo on jostain syystä tuon näköinen. Mutta luulisin että on olemassa loogisempi selitys? Vistassa palkit ovat mustia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2007 @ 14:33

wdl
Newbie
_
13. elokuuta 2007 @ 14:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaa olla ihan LCD valovuotoa. Ainenkin omassa näytössä "mustat" palkit on lievästi violetit.

Voi tietysti olla myös näyttiksen ajuri eroja (gammat ja muut).
Mainos
_
__

_
mananas
Junior Member

6 tuotearviota
_
13. elokuuta 2007 @ 14:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Virhe 005:
Kaukosäätimellä kun valitsee kanavia, ei softa tajua..

Tämän voi korjata excel filellä (huom. Excel 2003) jonka olen ladannut tuonne (Salasana anysee)
http://www.sharebigfile.com/file/203984/ChannelEditor-xls.html

Miten se toimii:
Excelin makro lukee registrystä suoraan viritetyt kanavatiedot (välilehdelle channels).
Välisivulla Editor olevat kaavat kokoavat kanavat halumaasi järjestykseen (huom. Vain excelissä). Järjestäminen tehdään tallentamiesi MY_ID (column C) ja MY_PID (Column D) avulla.
Voit myös disabloida kanavan ENABLED (Column B) avulla.

Kun kanavat on järjestelty, ajamalla makron ThisWorkbook.Save_Channels tallentaa makro samaan hakemistoon excel filen kanssa registry filen channels.reg. Tuplaklikkaamalla tallennettua channels.reg fileä siirtyvät tiedot registryyn.
Muista sammuttaa Anysee ennen käyttöä.

Minä en sitten ota mitään vastuuta tämän filen toiminnasta. Makrot eivät ole mitenkään suojattuja, joten voitte itse tutkailla niitä ja niiden toimintaa omien kykyjenne mukaan. Itse käytän tätä, kun minullakaan ei tule edes kanavat 1-5 kohdilleen. Excelissä on tallennettuna Tampereella näkyvät kanavat - muille paikkakunnille koko filen joutuu käytännössä rakentamaan uudelleen (siis nuo A, B, C, D kolumnit). Minulla lienee tallessa myös Oulussa toimiva versio filestä, jos joku sellaista tarttee.

P.S.
wdl, sulla näkyy olevan Mikrobitin kotisivut, olisitko kiinnostunut keräämään näitä filejä ja kuvia kotisivuillesi, niin saataisiin ne johonkin oikeasti talteen?

Aiheeseen liittyviä linkkejä
Anyseen korttien arvostelut ja tekniset tiedot AfterDawnin laitevertailussa!

Aiheeseen liittyviä viestiketjuja Viestejä Viimeisin viesti Keskustelualue
Anysee kanavahaku ongelma 24 19. marraskuuta 2012 Keskustelua antenniverkon digibokseista
Anysee virhe 8 11. helmikuuta 2012 DigiTV - Kaikki muut aiheet
Anysee Linux-koneelle? 4 11. syyskuuta 2011 Tulostimet, näppäimistöt ja muut tietokoneen lisälaitteet
Anysee ja maksukanavat dvbviewerilla tai progdvb:llä 1 22. elokuuta 2011 DigiTV - Kaikki muut aiheet
AnySee E30 Series (yleissofta sekä C & T malleille) 550 3. huhtikuuta 2011 Keskustelua PC:n digikorteista
Anysee E30plus C & DVB Viewer & kaukosäädin 28 29. tammikuuta 2011 Keskustelua PC:n digikorteista
Anysee Combo plus 2 14. tammikuuta 2011 Ajuri- ja softaongelmat
Anysee E30 C Plus DVB-C 5 20. syyskuuta 2010 Keskustelua PC:n digikorteista
Anysee ääni ongelma 1 17. syyskuuta 2010 Keskustelua PC:n digikorteista
Anysee E30 C Plus nauhoitus 4 13. syyskuuta 2010 Keskustelua PC:n digikorteista

afterdawn.com > keskustelu > digitv > keskustelua pc:n digikorteista > anysee kaapeliverkkoon (anysee e30 c plus)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2024 AfterDawn Oy