User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 24.1.2025 / 02:54
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > xbox 360 > x-box 360 vs. playstation 3
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
X-BOX 360 vs. Playstation 3
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Member
_
21. maaliskuuta 2007 @ 14:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos minä ostaisin konsolin niin se olisi ps3. Suurin syy siihen on, että xbox360 valmistaja on microsoft, jonka tukemista pitää välttää viimeseen asti. Enhän mä kuitenkaan osta konsolia, kun kaikki tarpeellinen on tietokoneella, vaikka toi ps3 aika houkuttelevalta vaikuttaakin.
_____
Revolution OS
http://video.google.com/videoplay?docid=...q=revolution+os
mufasalol
Member

1 tuotearvio
_
21. maaliskuuta 2007 @ 15:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ropetzki:
Jos minä ostaisin konsolin niin se olisi ps3. Suurin syy siihen on, että xbox360 valmistaja on microsoft, jonka tukemista pitää välttää viimeseen asti. Enhän mä kuitenkaan osta konsolia, kun kaikki tarpeellinen on tietokoneella, vaikka toi ps3 aika houkuttelevalta vaikuttaakin.
_____


Nää on taas näitä...et varmaan osaa edes kertoa miksi microsoftia pitäisi välttää, oot vaan kuullu nörttipiireistä MS läppää niin päätit ajatella samoin. Kuitenkin onnellisena windowssilla siellä pelailet.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2007 @ 15:07

Senior Member

4 tuotearviota
_
21. maaliskuuta 2007 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja vielä kun muistetaan mitä kivaa Sony on saanut aikaan mm. Rootkit suojauksillaan ja muilla sekoiluillaan. Tuo Microsoftin boikotointi on tässäkin tapauksessa ihan aiheetonta, kun ei osata edes perustella.

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
Member

1 tuotearvio
_
22. maaliskuuta 2007 @ 03:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ropetzki:
Jos minä ostaisin konsolin niin se olisi ps3. Suurin syy siihen on, että xbox360 valmistaja on microsoft, jonka tukemista pitää välttää viimeseen asti. Enhän mä kuitenkaan osta konsolia, kun kaikki tarpeellinen on tietokoneella, vaikka toi ps3 aika houkuttelevalta vaikuttaakin.

Mitä pahaa Microsoft on tehnyt?

Ja jos sinulla on kaikki tarpeellinen tietokoneella, niin oletan, että myös pelailet sillä. Näin ollen sinulla on käyttöjärjestelmänä Windows (versio tähän).
Tuohon johtopäätökseen pääsin sillä, ettei Linuxille, Unixille, OsX:lle löydy pelejä tosipelaajille (ainakaan kovinkaan montaa laadukasta teosta).
Tietysti, jos kaikki tarpeellinen on sinulle muutamat miinaharavan kopiot tai Enemy Territory (ok ok, tiedän että on muitakin ns. kaupallisia pelejä tehty näille vähemmistökäyttiksille), niin siinä tapauksessa sinulla ei ehkä ole Windowsia koneellasi.

Olikohan tässäkään taas mitään järkeä...

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
Member

1 tuotearvio
_
22. maaliskuuta 2007 @ 08:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Recoom:
Koska ne osat on suunniteltu erikseen konsoleille. tuskin vuonna 2005 oli yhtään konetta, joka pyörittäisi 360 pelejä kuten Gears of War yhtä hyvin, kuin X360.

Atiltakin kuultu, että samoja ominaisuuksia mitä 360:n näyttiksessä on aletaan vasta nähdä uusissa pc-näyttiksissä.


Olen kuin puulla päähän lyöty. Sinä siis kirkkain silmin väität että konsolin osat ovat 1,5 vuotta edellä pc-tekniikkaan verrattaessa.
Oletko ikinä miettinyt sitä että pc ja konsolien osat ovat lähentyneet toisiaan. Ja jos ati on tehnyt uusia innovaatioita tuon näyttiksen teossa niin tottakai se siirtää ne saman tien pc-puolelle mikäli se on teknisesti mahdollista.
Ja se että konsolien speksit lyödään lukkoon huomattavasti aikaisemmassa vaiheessa kuin pc-puolen osien varmistaa sen että pc-puolella on aina nopemmat osat käytössä sillä niiden speksejä voi muuttaa rajattomasti uusien innovaatioden tullessa.
Tietty nyt voisit linkittää tuon jutun missä ati myöntää että ollaan konsolikehitystä 1,5 vuotta jäljessä.
Ja jos et tiedä miksi konsoleiden teho saadaan pc-puolta paremmin hyödynnettyä niin voit lopettaa kirjoitukset tähän ketjuun. Se kun osoittaa sen että et tiedä tästä aiheesta yhtään mitään...
Lainaus:
Epäilen myös ettei v.2005 ollut mitään vastaavaa prosessoria, kuin X360:n kolmiytiminen PowerPC prosessori.

Eli väität että xbox 360 konsoli oli oikea supertietokone ilmestymis hetkellään... Hoh-hoijaa....
Jartan voisi niellä tietokoneidensa puolustamisen, koska pakkohan konsoleiden on oltava suunnittelussa edellä, koska eihän konsolivalmistajat voi suoltaa markkinoille konsoleita, jotka ovat samalla viivalla tietokoneiden kanssa ilmestyessään.
Tämä johtaisi siihen, että konsoleita juoduttaisiin julkaisemaan paljon tiuhempaan tahtiin, että ne pysyisivät nykypäivän grafiikallisissa vaatimuksissa mukana ja että pelit näyttäisivät hyviltä myös sen 2-3v päästäkin verrattuna PC:een kanssa.

Jos konsolit olisivat samalla viivalla rautapuolella PC:n kanssa ilmestyessään, niin konsolit olisivat sen 1v päästä armottomasti jäljessä PC:n grafiikoita ja jouduttaisiin julkaisemaan konsoleita huomattavasti tiheämpään tahtiin.


Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
22. maaliskuuta 2007 @ 10:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hauskaa luettavaa kyl nää jartarin jutut. Kuten joku kysykin, niin missäköhän PC:n prosessorissa on kolme ydintä, tai muuten vastaavat ominaisuudet?

Undercova
Senior Member
_
22. maaliskuuta 2007 @ 13:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei niissä kolmea olekaan, vaan neljä. Ja noista komponenteista on muutenkin vähän vaikea sanoa mitään, kun eivät ole samanlaisia pc-versioidensa kanssa.

Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
22. maaliskuuta 2007 @ 13:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Undercova:
Ei niissä kolmea olekaan, vaan neljä. Ja noista komponenteista on muutenkin vähän vaikea sanoa mitään, kun eivät ole samanlaisia pc-versioidensa kanssa.
Missä kolme tai neljä? Numeron kolme kiskasin ilmoille ilkeyksilläni.

Xbox360 prosessorissa on kolme ja PS3:n yhdeksän. Mutta missä on neljä?


Recoom
Suspended due to non-functional email address
_
22. maaliskuuta 2007 @ 14:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uusissa Quad coreissa on neljä ydintä, mutta ne maksavat vielä lähes 900?. PS3:n ja X360 ytimien määrää ei voi vertailla suoraan keskenään, koska niissä on aivan erilainen tekniikka.
cysna
Newbie
_
22. maaliskuuta 2007 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Konsolit tehdään pelikäyttöön. Tetokoneet paljon muuhun mikä vie turhaa prosessoritehoa. Kyllä se niin on että konsolit on vähintää 3 vuotta PC:tä edellä kehityksessä. Ja PC:t 3 vuotta jäljessä. Tämän näkee selvästi esim aiemman sukupolven konsolien uusimmista peleistä.
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
22. maaliskuuta 2007 @ 17:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Recoom:
Uusissa Quad coreissa on neljä ydintä, mutta ne maksavat vielä lähes 900?.
Sieltähän tulee faktaa välillä. Vielä kun kerrot oliko niitä noin 1,5 vuotta sitten, kun xbox360 julkaistiin?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Recoom:
PS3:n ja X360 ytimien määrää ei voi vertailla suoraan keskenään, koska niissä on aivan erilainen tekniikka.
Riippuu näkökantista. Yhtähyvin voidaan sanoa: PC:n ja pelikonsolin "ohjelmia" ei voida vertailla keskenään. Eikä muuten voida eri konsoleidenkaan välisiä "Ohjelmia" vertailla, josta taas voidaan sanoa toistepäin: Eri konsoleiden välisiä rautoja ei voida vertailla keskenään.

Kyse on siis näkökantista. Totuus on kuitenkin se, että jos rautoja vertaillaa pelkän laskentatehon perusteella, niin konsoleiden prosessorit on vähintään puolitoistakertaa tehokkaampia, kuin senhetken PC:llä käytössä olevien prosessoreiden. Tämä on fakta, josta on turha edes keskustella. Tähän kun vielä huomioidaan vain pelit, niin konsolit ovat jo raudaltaan ylivoimaisia verrattuna julkaisuhetken vastaaviin PC:en.

Undercova
Senior Member
_
22. maaliskuuta 2007 @ 19:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllähän ne konsolipelit on huomattavasti paljon helpompi optimoida kuin tietokoneen, kun ei ole kuin yksi ja sama systeemi jolla se pyörii jne. Mutta itse odottaisin vielä ainakin sen vuoden, ennen kuin sanoisin mielipiteeni siitä, miten tehoikkaita ne uudet koneet ovat verrattuina pc:ihin. Tosin 360 on ollut jo yli vuoden markkinoilla joten siitä voi jo jotain sanoa, mutta PS3:sta ei vielä ole ihan hirveästi varmaan saatu puristettua.

Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
22. maaliskuuta 2007 @ 19:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Undercova:
Kyllähän ne konsolipelit on huomattavasti paljon helpompi optimoida kuin tietokoneen, kun ei ole kuin yksi ja sama systeemi jolla se pyörii jne. Mutta itse odottaisin vielä ainakin sen vuoden, ennen kuin sanoisin mielipiteeni siitä, miten tehoikkaita ne uudet koneet ovat verrattuina pc:ihin. Tosin 360 on ollut jo yli vuoden markkinoilla joten siitä voi jo jotain sanoa, mutta PS3:sta ei vielä ole ihan hirveästi varmaan saatu puristettua.
Sanomasi oli mikä? Eli kun odottaa muutaman vuoden niin PC-rauta ottaa kiini? Se on tosissaan aika vääjäämätöntä.

BTW. Kerros nyt Suomeksi tää: "Kyllähän ne konsolipelit on huomattavasti paljon helpompi optimoida kuin tietokoneen, kun ei ole kuin yksi ja sama systeemi jolla se pyörii jne."
Nykyaikana nyt sattuu noi konsolipelit olemaan aika pitkälle useassakin tapauksessa samalle pohjalle tehtyjä kuin PC:n. Ei tietysti kaikissa tapauksissa ja ennen vanhaan pelit oli niin optimoitu tietyn konsolin rautaan, ettei pelejä voitu kuin emuloida toisessa raudassa (NES, Sega jne jne).

Member

1 tuotearvio
_
23. maaliskuuta 2007 @ 02:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Sanomasi oli mikä? Eli kun odottaa muutaman vuoden niin PC-rauta ottaa kiini? Se on tosissaan aika vääjäämätöntä.

BTW. Kerros nyt Suomeksi tää: "Kyllähän ne konsolipelit on huomattavasti paljon helpompi optimoida kuin tietokoneen, kun ei ole kuin yksi ja sama systeemi jolla se pyörii jne."
Nykyaikana nyt sattuu noi konsolipelit olemaan aika pitkälle useassakin tapauksessa samalle pohjalle tehtyjä kuin PC:n. Ei tietysti kaikissa tapauksissa ja ennen vanhaan pelit oli niin optimoitu tietyn konsolin rautaan, ettei pelejä voitu kuin emuloida toisessa raudassa (NES, Sega jne jne).
Veikkaisinpa, että tässä on haettu tällaista. Eli kun pelin tekee nykyaikaiselle PC:lle, on kokoonpanoja olemassa lukemattomia eri näytönohjaimineen, emolevyineen, fysiikkakortteineen jne. Jotkin pelitalot optimoivat PC-pelit tietyn näytönohjainvalmistajan kortteja paremmin tukevaksi, mutta siihenpä se yleensä sitten jääkin.
Konsoleilla taas ei ole olemassa kuin yksi ainoa kokoonpano, joten koodi on helppo optimoida juurikin niille laitteille sopivaksi.
On se muuten nykyäänkin niin, että ne pelit optimoidaan erikseen PS3:lle ja XO:lle jne, ei ne ihan pienillä muutoksilla tule toimivaksi toisessa laitteessa.

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
23. maaliskuuta 2007 @ 05:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

On se muuten nykyäänkin niin, että ne pelit optimoidaan erikseen PS3:lle ja XO:lle jne, ei ne ihan pienillä muutoksilla tule toimivaksi toisessa laitteessa.
Riippuu pelistä edelleenkin. Erot tulee lähinnä vastaan ohjauksesta ja sen tuomista "optimoineista".
Ei noita nykyajan pelejä yksinkertaisesti voi rakentaa aivan idiootti varmasti optimoiduiksi tietylle raudalla, koska ne pyritään julkaisemaan lähtökohtaisesti kaikille mahdollisille alustoille.

Member

1 tuotearvio
_
23. maaliskuuta 2007 @ 06:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Riippuu pelistä edelleenkin. Erot tulee lähinnä vastaan ohjauksesta ja sen tuomista "optimoineista".
Ei noita nykyajan pelejä yksinkertaisesti voi rakentaa aivan idiootti varmasti optimoiduiksi tietylle raudalla, koska ne pyritään julkaisemaan lähtökohtaisesti kaikille mahdollisille alustoille.
Minusta tuntuu, että se ohjaus on peleissä se pienin murheen kryyni, jos kyseessä ei ole Nintendo Wii, tai jokin ajo/lentopeli, joka vaatii erikoisohjaimen tarjotakseen kunnollisen pelituntuman. Aika pitkällehän noissa "normaaleissa" konsoleissa on samanlaiset ohjaimet (2xanalogitatti, nappeja vino pino jne).
Kyllä se suurin kompastuskivi ainakin näissä 3rd generation vehkeissä on tuo prosessori, joka varsinkin PS3:ssa aiheuttaa ohjelmoijille harmaita hiuksia vielä pitkään, jos ei jopa hamaan loppuun saakka.
Kehitysalustat / ohjelmistot ovat täysin erilaiset riippuen siitä, onko kyseessä Wii, PS3 tai XBOX täysympyrä.
Todisteita en jaksa ruveta kaivelemaan. Kaikki jotka ovat alaan perehtyneet, kyllä tietävät nuo tosiseikat.

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
23. maaliskuuta 2007 @ 06:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

Minusta tuntuu, että se ohjaus on peleissä se pienin murheen kryyni, jos kyseessä ei ole Nintendo Wii, tai jokin ajo/lentopeli, joka vaatii erikoisohjaimen tarjotakseen kunnollisen pelituntuman. Aika pitkällehän noissa "normaaleissa" konsoleissa on samanlaiset ohjaimet (2xanalogitatti, nappeja vino pino jne).
Kyllä se suurin kompastuskivi ainakin näissä 3rd generation vehkeissä on tuo prosessori, joka varsinkin PS3:ssa aiheuttaa ohjelmoijille harmaita hiuksia vielä pitkään, jos ei jopa hamaan loppuun saakka.
Kehitysalustat / ohjelmistot ovat täysin erilaiset riippuen siitä, onko kyseessä Wii, PS3 tai XBOX täysympyrä.
Todisteita en jaksa ruveta kaivelemaan. Kaikki jotka ovat alaan perehtyneet, kyllä tietävät nuo tosiseikat.
Riippuu edelleenkin pelistä. On totta, että osassa peleissä näin on, mutta osassa taas aika samantekevää. Samantekeväisyys myöskin tuntuu kasvavan, eikä ihmekkään kun peleissä suunnitteluasteella otetaan huomioon monet alusta.

Tunnut nyt sekoittavan kaksi toisistaan eriävää asiaa. Pelejä on kahdenlaisia: "Yksinoikeuksia", jotka suunnitellaan toki enempi yhden raudan mukaan ja sitten on näitä EA:n kaltaisia, jotka jo alunperin suunnitellaan toimimaan eri alustoilla. Tokihan pitää paikkaansa se tosiasia, että suunnittelussa tulee vastaan rautojen eroavaisuudet jokatapauksessa.

Ohjaus on todella keskeinen asia peleissä ja porttaus eri alustoille tuo AINA haasteita ohjauksellekkin, joka on suunniteltu alunperin jollekulle muulle konsolin ohjaimelle.

Recoom
Suspended due to non-functional email address
_
23. maaliskuuta 2007 @ 10:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Konsolit on kyllä julkaisuhetkellä paljon tehokkaampia, kuin tietokoneet, muttei se rehellisesti sanottuna ole peleissä juuri näkynyt. Nyt saattaa olla, kun Vista ja dx10 tekee tulojaan, niin konsolit rupeaa jäämään kehityksen jalkoihin, onhan crytek sanonut, ettei Crysista,(aivan uskomattoman kaunis) tullaa julkaisemaan konsoleille puuttuvan dx10-tuen takia.
Member

1 tuotearvio
_
23. maaliskuuta 2007 @ 10:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Riippuu edelleenkin pelistä. On totta, että osassa peleissä näin on, mutta osassa taas aika samantekevää. Samantekeväisyys myöskin tuntuu kasvavan, eikä ihmekkään kun peleissä suunnitteluasteella otetaan huomioon monet alusta.

Tunnut nyt sekoittavan kaksi toisistaan eriävää asiaa. Pelejä on kahdenlaisia: "Yksinoikeuksia", jotka suunnitellaan toki enempi yhden raudan mukaan ja sitten on näitä EA:n kaltaisia, jotka jo alunperin suunnitellaan toimimaan eri alustoilla. Tokihan pitää paikkaansa se tosiasia, että suunnittelussa tulee vastaan rautojen eroavaisuudet jokatapauksessa.

Ohjaus on todella keskeinen asia peleissä ja porttaus eri alustoille tuo AINA haasteita ohjauksellekkin, joka on suunniteltu alunperin jollekulle muulle konsolin ohjaimelle.

Niin...Toinen puhuu seipäästä ja toinen seipään tapista.
Tottahan on, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, mutta eivät edes isot EA:n kaltaiset ohjelmistojätit pysty tekemään ohjausta vaille valmista tuotetta, joka sitten istutetaan jonkun tietyn konsolin kehitysympäristöön.
Sitten vain joku ohjaus-koodaus-guru vääntää ohjausalgoritmit tuohon lähes valmiiseen pakettiin ja Voilá, se on siinä!
Tottahan on, että ohjaus on tärkeää peleissä. Eihän niissä oikein mitään järkeä olisi, jos niitä ei voisi ohjata...duh! >.<
Niitä sellaisia taidetaan kutsua animaatioiksi tjsp ;)

Mutta taidanpa nyt lopettaa tämän provosoinnin, ettei Shadown-setä hermostu kovin pahasti =D

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
23. maaliskuuta 2007 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mutta taidanpa nyt lopettaa tämän provosoinnin, ettei Shadown-setä hermostu kovin pahasti =D
Niin, kun huomaa puhuneensa paskaa ja asianvierestä tyhmyyttään, niin sen voi aina vierittää "provosoinniksi" ja lausahtaa "Teen tätä kiusallani". Noh jokatapauksessa, enpä nyt "provosoitunut". Lähinnä huvituin.

Joka tapauksessa kysehän on aikapitkälti nykyään pelin lähdekoodista joka eri masiinoiden kääntäjillä käännetään valmiiksi (Pelimoottorit sun muuthan on nykyään vakioita ja ostetaan jopa aika suureltaosin niitä suunnittelevilta tahoilta). Pientä säätöä siinä välissä toki tehdään, kuten mahdollisten tekstuureiden karsintaan ja ohjauksen säätöä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2007 @ 11:09

Member

1 tuotearvio
_
23. maaliskuuta 2007 @ 13:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Niin, kun huomaa puhuneensa paskaa ja asianvierestä tyhmyyttään, niin sen voi aina vierittää "provosoinniksi" ja lausahtaa "Teen tätä kiusallani". Noh jokatapauksessa, enpä nyt "provosoitunut". Lähinnä huvituin.
No duoda...sitten seuraakin kysymys: Missä vaiheessa minä olen paskaa tai tyhmyyksiä puhunut sen enempää, kuin herra kaikkitietävä (Juurikin Shadown, jos se nyt jostain syystä jäi epäselväksi)? Mösjöö vaan tuntuu tykkäävän kovastikin väittelystä, siitä ei ole epäselvyyttä näitä foorumeita seuranneena.

Lainaus:

Joka tapauksessa kysehän on aikapitkälti nykyään pelin lähdekoodista joka eri masiinoiden kääntäjillä käännetään valmiiksi (Pelimoottorit sun muuthan on nykyään vakioita ja ostetaan jopa aika suureltaosin niitä suunnittelevilta tahoilta). Pientä säätöä siinä välissä toki tehdään, kuten mahdollisten tekstuureiden karsintaan ja ohjauksen säätöä.
Niin sama asia eri tuubissa taas jälleen kerran sieltä tulla tupsahti. Turha näitä on täällä kai enää toistella?
Lähdekoodia ei ihan tosin niin yksinkertaisesti "laiteta" vaan kääntäjään, ja valita että millekäs koneelle tämän kääntäisinkään... Mutta menköön nyt, kun sinä sen sanoit =D

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
Shadown
Suspended due to non-functional email address
_
23. maaliskuuta 2007 @ 13:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:

No duoda...sitten seuraakin kysymys: Missä vaiheessa minä olen paskaa tai tyhmyyksiä puhunut sen enempää, kuin herra kaikkitietävä (Juurikin Shadown, jos se nyt jostain syystä jäi epäselväksi)? Mösjöö vaan tuntuu tykkäävän kovastikin väittelystä, siitä ei ole epäselvyyttä näitä foorumeita seuranneena.
Noh en ole sanonutkaan, että olet sanonut paskaa tai tyhmyyksiä. Puhuit asian vierestä.

Olet siis omaltaosaltasi oikeassa, mutta kun ei puhuttu ihan siitä mistä sinä.

Ja tosiaan, pidän väittelystä. Se on keskustelua ja korjaa mielipiteitä puolin ja toisin (Toivottavasti). Toiset ottavat vain väittelyt aina henkilökohtaisesti. Minä katson, että tässäkin tapauksessa sotii asiat, ei ihmiset. Jos minä puhuisin omista tarpeistani ta haluistani, niin silloin kinastelisi ihmiset. Tässäkin tapauksessa otan kantaa asiaan, joka ei minua hetkauta tipanvertaakaan. Joitakin (Kai sinuakin sitten) hetkauttaa tälläset höpöhöpö-jutut paljonkin, kun pitää ottaa henkilökohtaisuudet esille, kun ei muuten oma sana mene läpi.


Undercova
Senior Member
_
23. maaliskuuta 2007 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Recoom:
onhan crytek sanonut, ettei Crysista,(aivan uskomattoman kaunis) tullaa julkaisemaan konsoleille puuttuvan dx10-tuen takia.
Ei se tietääkseni rajoita pelin kääntämistä konsoleille jos peli on DX10-pohjainen. Onhan UT3:kin DX10-peli.

Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
Senior Member

4 tuotearviota
_
23. maaliskuuta 2007 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Crysis:eenhan tulee DX9 tuki ihan PC versioonkin, joten eipä se konsolin rautapohja siihen vaikuta. Myös Alan Wake ollaan julkaisemassa sekä Vistalle (DX10) että X360lle.

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
Mainos
_
__
 
_
Recoom
Suspended due to non-functional email address
_
23. maaliskuuta 2007 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kieltämättä epäilyttää, kun Crytek väittää että crysis tulee toimimaan kolme vuotta vanhalla dx9 koneella hyvin ja sitten väittää vielä, että nextgen konsolit ei ole tarpeeksi nopeita Crysikselle. Ehkä kyse on siitä, että konsoli-versiota ei ole aikaa tehdä, tai sitten crytekillä ei ole osaamista tehdä pelejä konsoleille.

Kumminkin dx10 mahdollistaa paremman grafiikan vähemillä tehoilla ja valitettavasti X360:ssä ei ole dx10 tukea, vaikka pari kikkaa osaakin.(PS3 käyttää Open GL:ää)
 
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > xbox 360 > x-box 360 vs. playstation 3
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy