User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.1.2025 / 18:55
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tietokoneen näytöt > samsung syncmaster 226bw 22''
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Samsung SyncMaster 226BW 22''
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

2 tuotearviota
_
30. syyskuuta 2007 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kattelin media player 11 asetuksista mut ei löytyny sellasta overlay out.

Asus Rampage Formula
Intel Q9450 2,67 GHz + Noctua NH-U12P
G.Skill 1000MHz DDR2 2x 4Gb
Sapphire HD 5870 1 GB

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. syyskuuta 2007 @ 12:41

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
30. syyskuuta 2007 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
MP 11 ei ole eikä tule mutta minulla kyseinen komento löytyy ATI CCC eikä media toistimesta nvidia:ssa luutavasti samanlainen \ tämän tapainen
Shammy65
Newbie
_
30. syyskuuta 2007 @ 16:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huomenna tulee kaveri vaihtamaan 19 -tuuman Acerin Samsungin Syncmaster 226W22``:aan. Tein viime yönä lopullisen ostopäätöksen ja useita 22 -tuumaisia näyttöjä on testattu ja Samsung on parhaaksi havaittu laadultaan, eikä tuo hintakaan ole laatuun nähden paha.

Meillä on yksi 40 -tuumainen Samsungin taulu-tv ja kaksi Samsungin 26 -tuumaista makkaritaulu -tv:tä ja ne ovat osoittautuneet erittäin laadukkaiksi. Lisäksi kaikki digiboksimme eli yksi tallentava sekä kaksi korttipaikallista perusboksia ovat Samsungeja ja hyvin nekin pelittävät. Mä alan olla Samsungin mies ja tämä johtuu pelkistä hyvistä kokemuksista Samsungin laitteista.

Näyttöhistoriani:

IBM 17 -tuumaa CRT 92-95
Hewlett Packard 19 -tuumaa CRT 95 - 02
siemens" class="forum_link" target="_blank">Fujitsu Siemens 17 -tuumaa TFT 02 - 02
Hyundai 17 -tuumaa 17 tuumaa TFT 02 - 05
ACER 19 -tuumaa TFT 05 - 07
Samsung SyncMaster 2226BW 22 -tuumaa TFT 10/07-

VÄKIVALTA LOPETTAA VITTUILUN!
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
30. syyskuuta 2007 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Shammy65:
Huomenna tulee kaveri vaihtamaan 19 -tuuman Acerin Samsungin Syncmaster 226W22``:aan.
Etkö itse osaa vaihtaa näyttöä?

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
Shammy65
Newbie
_
1. lokakuuta 2007 @ 02:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sebu92:
Huomenna tulee kaveri vaihtamaan 19 -tuuman Acerin Samsungin Syncmaster 226W22``:aan.
heheheh! Enköhän, mutta hänellä on firma josta ostin näytön ja samalla hän päivittää näytönohjaimen eli tsekataan paras mahdollinen näytönohjain mun tarpeisiin ja tähän kokoonpanoon. Mulla on periaate välttää tekemästä mitään minkä voi teettää jollain muulla:-)

Minulle tietokonepalvelut tuottava firma palvelee loistavasti eli kaupat voi tehdä minä viikon päivänä tahansa ja normaalitilanteessa näyttö ja näytönohjain olisivat tulleet jo eilen sunnuntaina eli samana päivänä kun tein tilauksen, mutta eilen ei sopinut mulle joten ne tulee tänään ennen puolta päivää kotiin kuljetettuna ja paikalleen asennettuna ilman erillisiä kustannuksia.

VÄKIVALTA LOPETTAA VITTUILUN!
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
1. lokakuuta 2007 @ 03:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
heheheh! Enköhän, mutta hänellä on firma josta ostin näytön ja samalla hän päivittää näytönohjaimen eli tsekataan paras mahdollinen näytönohjain mun tarpeisiin ja tähän kokoonpanoon. Mulla on periaate välttää tekemästä mitään minkä voi teettää jollain muulla:-)

Minulle tietokonepalvelut tuottava firma palvelee loistavasti eli kaupat voi tehdä minä viikon päivänä tahansa ja normaalitilanteessa näyttö ja näytönohjain olisivat tulleet jo eilen sunnuntaina eli samana päivänä kun tein tilauksen, mutta eilen ei sopinut mulle joten ne tulee tänään ennen puolta päivää kotiin kuljetettuna ja paikalleen asennettuna ilman erillisiä kustannuksia.
Täytyy tutustua firman työntekijään. ;)

AMD Athlon 3200+ | Asus A7V8X-LA | 1024MB (512MB x2) | 7600gs core 500mhz mem. 400mhz | 160Gt + 250Gt
Member

2 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2007 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
Lainaus:
MP 11 ei ole eikä tule mutta minulla kyseinen komento löytyy ATI CCC eikä media toistimesta nvidia:ssa luutavasti samanlainen \ tämän tapainen
Joo mulla on uusimman ajurit geforce 6800gt see ni siinä ei oo tätä overlay in/out muistan niissä vanhoissa oli.

Asus Rampage Formula
Sapphire HD 5870 1 GB
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
2. lokakuuta 2007 @ 17:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mulla on periaate välttää tekemästä mitään minkä voi teettää jollain muulla:-)
heh ilmaista lounasta ei ole mut hyvä jos palvelu pelaa niin voi ottaa rennosti

temppu1
Newbie
_
13. lokakuuta 2007 @ 23:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin tuon näytön noin kuukausi sitten, ja tuo sininen valo taitaa olla oikeasti UV-valoa? (hohtaa jännästi samalla tavalla kuin UV valo kun vie käden siihen lähelle), tämä valo taas ei ole mitään terveellisintä valoa jos se sinkoaa silmiin sen 12 tuntia päivässä....

Huomasin heti näytön oston jälkeen että silmiä tosiaan alkoi aristaa hieman muutaman päivän käytön jälkeen. Nyt viikko sitten huomasin että erityisesti oikeanpuoleista silmää alkoi aristamaan, oikeanpuoleiseen silmään tuli jonkinlainen silmätulehduksen(?) esiaste muutama päivä sitten, en sitten tiedä johtuiko se myös siitä että olin hieman kipeä tänä aikana (flunssa), tästä pelästyneenä kuitenkin peitin tuon valon teipillä, eikä ole silmiä enää sen jälkeen aristanut...

Pitäisi vielä avata tuo kotelo, ja katkaista ne UV-ledin piuhat että saisi näytöstä siistimmän näköisen, kun tuo teippi ei ole ihan siitä muodikkaimmasta päästä... Mutta taitaapi mennä takuu jos sen menee avaamaan, jotenka enpä tiedä mitä pitäisi tehdä...

Näytöstä sen verran että jos pelikäyttöön haluaa näytön, niin ehdottomasti CRT, ei 60 FPS riitä mihinkään kun on tottunut siihen 100FPS:ään CRT näytöillä... Eniten näytössä häiritsee sahalaitainen kuvio joka tulee liikkuvien kuvioiden reunoihin, sekä nopeasti liikkuvat kohteet sumenevat ärsyttävän huonolaatuisiksi.

Jalustasta sen verran että itse nostin näytön muutaman kirjan päälle, kun oli niin matalalla alunperin, parempi jalusta tosiaan olisi tarpeellinen, mistäs niitä muuten voisi ostaa?

Näyttö on muuten kyllä hyvä, katselukulmat hieman kyllä häiritsee kun käsittelee tummia kuvia ja harmaasävyjä: pieni ero pään korkeudessa muuttaa selvästi näkyvän kuvan aluetta, esim erittäin tummat kohteet tulevat esille kun nostaa päätä ylemmäs. Ja kun taas katsoo näytön alaosaa niin värit sielläpäin vaalenevat ärsyttävästi.
Tosin tuo gradienttiefekti antaa hienon silauksen tasavärisille taustoille kun selaa nettiä, tai pelaa pelejä ;)

Mutta kuvankäsittelyssä tosiaan on todella huono sanoa miltä se kuva näyttää jollain toisella näytöllä, kun värivaihtelut ovat niin suuret eri kohdissa näyttöä pystysuunnassa, pitäisi jo aika kaukaa katsella kuvaa, jotta värivaihteluja ei tulisi lähes ollenkaan.
Yksi hyvä puoli tuolla värivaihtelulla on se että tummia kuvia voi katsella vaaleampina ilman kuvankäsittelyohjelmia: pelkästään nostamalla päätä ylemmäs :D

Näytön ensikäytön aikana huomasin heti että harmaa näyttää yllättävän siniseltä, joten säädin sinisen värin voimakkuutta todella paljon alaspäin, mutta silti harmaa on edelleen sinertävää, joka minua taas häiritsee kun pitäisi kertoa minkä värinen jokin väri on...

Toinen asia joka hieman häiritsee on se että full-screen pelit venyvät koko näytön kokoisiksi (esim pelissä oleva neliö venyy suorakaiteeksi), ja näyttö pehmentää venytettyjen pikselien välit, toisaalta tuo pehmennys on hyvä, mutta joskus toivoisi että ne pikselit eivät pehmentyisi ollenkaan. Onkos tuohon muuten mitään asetusta josta sen voi säätää?
Member
_
14. lokakuuta 2007 @ 05:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on periaate välttää tekemästä mitään minkä voi teettää jollain muulla:-)

Hyvä kun jossakin palvelu pelaa.Minä kun joudun teettämään työt asiantuntijalla koska en itse ole näihin touhuihin perehtynyt Kahden aiemman koneeni toimittaja POMI ryssii touhut kun ei enää lähetä vastauksia kolmatta konettani koskeviin tiedusteluihin. Piti soittaa tehtaalle ja selvisi että ystävällinen naiseläjä joka hoiti nykyisen koneeni paperityön ei enää ole firman palveluksessa. Hankinta onneksi ei ole niin päivän päälle eli ehtii todennäköisesti Vistan service packit asentumaan tehtaalla. Täytyy nyt katsoa mikä firma haluaisi kasata koneeni. Kaverit neuvoivat tutustumaan tuohon Osborneen mutta ainakin nettisivuja ei ollut päivitetty sitten viime kevään joten sekään ei vaikuttanut oikein luotettavalta.

HP m9840sc, AMD Athlon? II X4 620 -prosessori, 6 Gt DDR3-SDRAM, NVIDIA® GeForce? GT230, Soundblaster X-Fi,Behringer Truth B2030A, Kovalevyt 640+640 + Buffalo DriveStation Duo 2x500, LaCie 500, Windows 7 Home Premium 64bit.
puppe_b
Senior Member
_
14. lokakuuta 2007 @ 06:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@temppu1
Ihan normaali ledi siinä näytössä. Tuo silmän ärsyyntyminen johtuu siitä, että pistemmäinen voimakas valonlähde rasittaa vain yhtä kohtaa silmässäsi. Silmän vaalean osan punoittava laikku johtuu juuri tästä. Voit joko lisätä taustavalaistusta tai peittää ledin. Yleisesti ottaen on kuitenkin järkevää käyttää riittävää taustavalaistusta rasituksen minimoimiseksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. lokakuuta 2007 @ 06:35

MoiMi21
Suspended due to non-functional email address
_
14. lokakuuta 2007 @ 08:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mä suosittelen välttämään koko näyttöä, paljon pieniä ärsyttäviä vikoja!! hp w2207 on joka alueella huomattavasti tasasempi, samankaltaista kuvan tummenemista siinäkin, mut ei niin pahaa ja helpompi saaha mieleiseen asentoon 8)jos välttämättä joku viel haluaa kokeilla tot samsunggii ni tilatkaa ihmees se tuolt hobby hallist ja laittakaa takas jos ei miellytä, todennäkösest niin tulee käymään. liian kallis näyttö noilla vioil. ite maksoin hp w2207 330e ja se o just ja just sen arvonen. 8)

Paita housuun vitun hippi!
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
14. lokakuuta 2007 @ 09:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
mä suosittelen välttämään koko näyttöä, paljon pieniä ärsyttäviä vikoja!! hp w2207 on joka alueella huomattavasti tasasempi,
heh samsungissa on sama paneli kuin tossa HP näytössä ( mikäli saa s-paneli )

edelleenkään en tiedä mitä "ihmiset" odottavat kun ostavat alle 400? litteän näytön

ei tämä ole mikään mailmaa mullistava juttu ole vaan hieman paranneltu versio viime vuoden mallista

vaikka HP toteutti loppu tuloksen paremmin samalla panelilla niin kuvan laatu on sama joka musta näytöstä se tärkein

MoiMi21
_
15. lokakuuta 2007 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
Lainaus:
mä suosittelen välttämään koko näyttöä, paljon pieniä ärsyttäviä vikoja!! hp w2207 on joka alueella huomattavasti tasasempi,
heh samsungissa on sama paneli kuin tossa HP näytössä ( mikäli saa s-paneli )

edelleenkään en tiedä mitä "ihmiset" odottavat kun ostavat alle 400? litteän näytön

ei tämä ole mikään mailmaa mullistava juttu ole vaan hieman paranneltu versio viime vuoden mallista

vaikka HP toteutti loppu tuloksen paremmin samalla panelilla niin kuvan laatu on sama joka musta näytöstä se tärkein
kyllä noissa aika huima ero oli samsungin 226wbeetä testanneena voin sanoo, et tää hpeen näyttö on parempi, eli samsungin oma, en ymmärrä miks maksaa yli 400e näytöstä joka o sit jotaa 3 eri paneeli vaihtoehdosta, hpeessä o varma 22 tuumane samsungin paneeli mikä o hintaasa nähen hyvä.

zrg
_
17. lokakuuta 2007 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MoiMi21:
en ymmärrä miks maksaa yli 400e näytöstä joka o sit jotaa 3 eri paneeli vaihtoehdosta

226bw:hän maksaa nykyään sen 318 euroa
http://www.gtimikro.fi/catalog/product_info.php?products_id=347
EDIT:
Hinta ilmeisesti noussut

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. lokakuuta 2007 @ 17:36

atte68
Member
_
13. marraskuuta 2007 @ 09:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tilasin näytön täältä http://www.netanttila.com/webapp/wcs/sto...ategoryId=28167 en tiedä sitten millä panelilla tuli.On kasattu Romaniassa. DVI-D kaapeli tuli mukana, vaikka sitä ei tässä mainita.Esitteessä puhutaan veitsenterävästä kuvasta. Se on tosiaan niin terävä,että käy ainakin minun silmiini säädän näyttöä miten vaan. Olen kytkenyt näytön sillä DVI-D kaapelilla, VGA-kaapelilla en ole näyttöä vielä kokeillut, joten en tiedä minkälainen on kuvanlaatu analogisella liittimellä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. marraskuuta 2007 @ 15:41

Member

2 tuotearviota
_
14. marraskuuta 2007 @ 16:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tilasin Nokianpuhelimet.fi ja tuli suoraan Sloveniasta. En tiedä mikä takuulapussa kestää kun sanoi lähettäväsä 2 kk sit ja nyt ositin 2 viikkoo sit ni piti tulla samana iltana. Mutta ei ole viel tullu. Onko muut saaneet takuulaput jotka ovat tilanneet Nokianpuhelimet.fi ltä.

Asus Rampage Formula
Sapphire HD 5870 1 GB
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
14. marraskuuta 2007 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Onko muut saaneet takuulaput jotka ovat tilanneet Nokianpuhelimet.fi
en ko kaupasta tilannut mitään

mitä olen tilannut netistä niin kyllä se takuu lappu tulee laitteen mukana esim video tykkiin se oli laitettu muovi taskussa pahvi laatikon kylkeen joskus se on erillinen kirje kuori joka on liimattu pakettiin kiini johan se samsungin oma warranty cart \ warranty agreement on siellä ohjekirja vieressä laatikon sisällä

en tosin suosi netti kauppoja koska

1: asiakas palvelu kusee pahasti
2: takuu asioissa joutuu puremaan hammas kun notkut tunteja luurissa
3: takuu on epä varma tai epä varmuus takuu asioissa
4: saan tuotteen heti ilman posti kuluja kun haen sen liikkeestä suoraan
5: verkkokaupan nouto tiskillä on kiva jonottaa

MoiMi21
_
16. marraskuuta 2007 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
iha rohkeest vaa kyselemään paikallisista liikeistä, että josko ne tilais jos ei haluaamaasi tuotetta hyllystä löydy. 8)

atte68
Member
_
21. marraskuuta 2007 @ 09:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilmeisesti tuon 226BW paneelin voi päätellä edelleen huoltovalikosta
Minulla on versio M-ME22HQCAA-1002.Valmistusmaa on Romania.Huoltovalikon saa näkymään. Brightness -> 0, Contrast 0, paina kerran menu näppäintä, jonka jälkeen pidä SOURCE NÄPPÄINTÄ AINOASTAAN pohjassa 5 sekunttia.

http://forum.hardware.fr/hfr/HardwarePer...jet_36628_1.htm

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2007 @ 09:23

TomBBeli
Junior Member
_
27. marraskuuta 2007 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä tietää että näyttö sopii koneeseen? Olisin varmaan hankkimassa tota hp:ta tai 226bw:tä. Noissa molemmissa lukee DVI-D-liitäntä ja mun näyttikses lukee DVI-I
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2007 @ 17:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mistä tietää että näyttö sopii koneeseen?
EI SE SOVIKAAN KONEESEEN mutta koneen ulko puolelle se mahtuu hyvin

no joo eli DVI kuin DVI toimii PC:een kanssa ainut ero noilla kirjaimilla tuon DVI sanan lopussa on että käytä Googlea tai edes AD omaa sanastoa

DVI-D liitin sopii sekä DVI-A että DVI-I ja DVI-D pistokkeeseen.

Samsung 226bw on DVI-D liitin eli siihen sopii kaikki DVI liitin mallit DVI-I DVI-A DVI-D ja tietääkseni kaikissa näytön ohjaimissakin on tuo DVI-D liitin

korpaps
Member
_
27. marraskuuta 2007 @ 21:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkohan BenQ G2400W (24") hyvä näyttö?
Ajattelin ostaa joko tuon tai sitten Samsung SyncMaster 226BW (22")
Kumpi olisi järkevämpää. Periaatteessa ihan sama mulle onko 22" vai 24".
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
28. marraskuuta 2007 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
korpaps en tiedä BenQ malleista mitään mutta mitä olen tähän mennessä kuulut niin monet on kehunut tota HP näyttöä

koska se käyttää 100% Samsungin S panelia joka minulla on tässä Samsung SyncMaster 226BW olen olut täysin tyytyväinen viimeksi pelasin HL2 Ep 2 ja Crysiksen läpi ei voi muuta sanoa kuin että S paneelilla on törkeän hienon näköinen kuva mun ruudulla joten ite suosittelen 226bw tai HP_w2207 mallia

hyvä peli ??? -> kuten myös tämä ?? ja peli juomat kylmänä ?

Mainos
_
__

_
TomBBeli
Junior Member
_
28. marraskuuta 2007 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuol Jimmssis on hp:n w2207h ja onko tolla h:lla tuolla perässä mitään erikoista merkitystä?

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > tietokoneen näytöt > samsung syncmaster 226bw 22''

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy