User Käyttäjä Salasana  
   
lauantai 18.5.2024 / 22:46
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ensimmäinen linux.
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ensimmäinen linux.
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
7. toukokuuta 2006 @ 14:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no joo.. itellä 450 Mhz 128 mb... Ubuntu on ollu jo pari kuukautta, ja onhan tämä ihan nätisti pyöriny, mutta eihän 450 megaselta mitään hirveitä kannata odottaa.. Asennus oli erittäin helppo.. mutta gnomelta odottais enemmän.. KDE:tä tähän ei kannata kuvitellakaan. Muuten ihan hyvä järjestelmä.

Hehhehehhehehe...
zxcvbv
Junior Member
_
7. toukokuuta 2006 @ 14:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Eihän 450 megaselta mitään hirveitä kannata odottaa.. Asennus oli erittäin helppo.. mutta gnomelta odottais enemmän.. KDE:tä tähän ei kannata kuvitellakaan.
Eikö tuossa kokoonpanossa olisi xubuntu hyvä? tai ensin kokeilla asentaa Gnomen rinnalle xfce4.
ladoga
Newbie
_
28. toukokuuta 2006 @ 19:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
no joo.. itellä 450 Mhz 128 mb...
Debian ja fluxbox vois olla nopsa yhdistelmä noilla spekseillä. Ubuntuhan on pojimmiltaan vaan debian testingin haara joten tutut apt-getit ja muut löytyy. Itse ainakin diggailen fluxboxia kovasti. On kevyt, näyttää kivalta eikä oo turhan paljon tiellä.

Itse aloitin Ubuntu Wartyllä reilu vuosi sitten, mutta oli hiukka liikaa esiasennettua sälää mun makuun. Laittelin sitten Ubuntun base/server asennuksen, että sain noi turhat sälät pois ja valitsin itse ohjelmat mitä tarvitsin. Jossain vaiheessa sitten vaihdoin Debian Etchiin.

Fluxboxia on käyttäny ikkunointiin melkein alusta asti enkä vaihtais pois. Toki käytän aika paljon komentoriviä kun hommat sitäkautta yleensä hoituu joustavammin ja samalla oppii aina jotain uutta. Jos haluaa pysyä tiukasti GUI puolella asetuksia säädellessä niin sitten varmasti joku Gnome tai KDE on parempi vaihtoehto. Itse en kyllä nää syytä uhrata noihin resursseja, molemmat kun on melkein yhtä raskaita kun winkku.

Loppujenlopuksi ei oo paljoo väliä mikä distro on käytössä. Komentoriviin kannattaa joka tapauksessa tutustua koska monet asiat hoituu sieltä huomattavasti tehokkaammin. Kaikissa distroissa alta kuitenkin paljastuu sama linux gnu työkaluineen ja kaiken saa periaatteessa konffattua samaan kuosiin. Suurimmat erot on pakettihallintasoftien puolella esim. Debian distroissa apt-get, Gentoossa portage, SuSEssa Yum ja mielestäni valinta kannataa perustaa näihin.

Linux ei oo windows, vaan paljon paljon parempi. :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. toukokuuta 2006 @ 19:38

windown
Member

1 tuotearvio
_
21. kesäkuuta 2006 @ 18:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ubuntun dapper käytössä kohta kuukauden päivät ja toimii hienosti. Harmia on vain aiheuttanut hieman vanhemman näytönohjaimen ATIn ajurit.

Pieni vinkki niille jotka haluavat dualbootin ja jaettuja tiedostoja luku ja kirjoitusoikeuksineen windowsin ja linuxin välillä niin kannattaa osioida FAT32(ei kaikkein turvallisin ->varmuuskopioi). Itse olen havainnut tämän toimivaksi varsinkin jos kannettava ja pieni kiintolevy (olen mountannut sen /home/käyttäjätunnus/Tiedostot).
Osioni: ntfs, swap, ext3, FAT32.
Ohjeet: http://www.psychocats.net/ubuntu/mountwindows.php

Kokeilin hieman myös fedora corea, mutta ubuntun hienot ja toimivat forumit (myös suomeksi) kallistivat minut Ubuntun puolelle ja taisi ubuntun ajatusmaailmallakin olla vaikutusta. Lisäksi Ubuntun perusasennus ei vie niin paljoa kovalevyltä tilaa. Kun debian ja redhat pohjaista distroa aloittelijan silmin vertailin niin eivät ne merkittävästi eronneet.
tubbana
Suspended due to non-functional email address
_
24. kesäkuuta 2006 @ 11:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Manriva
http://www1.mandrivalinux.com/fi/
*Mandriva
Sori pilkunviilaus =)

Kokemusta versiosta 10.1
Ehkä vähän tahmea käyttää ja kaatuili aika usein, tosin syy oli mitä suuremmalla todennäköisyydellä vain käyttäjässä ;)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. kesäkuuta 2006 @ 11:19

peisi1
Junior Member

1 tuotearvio
_
25. kesäkuuta 2006 @ 20:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mandrake 10.1 oli eka koitos linuxia, toimi minulla moiteetomasti vaikka hankalaa aluksi oli kun ei oikein tienyt mistään mitään muutaman kuukauden käytin mutta mutta koneesta hajosi emolevy ja uuteen koneseen laitoin xp:een takaisin. Ubuntu 5.10 oli seuraava koitos kun kylästyin windowsiin aluksi vaikutti toimivalta mutta sudo:n kanssa en tullut toimeen muutenkin ärsytti root:n puuttuminen esim: dvd aseman käyttö oikeuden muutaminen ei onnistunu muuta kuin komentoriviltä vaikka se oli vaatinut rootina muutaman hiiren kliksautuksen, joten uusi Mandriva 2006 sisään ja sille tielle olen jäänyt :) unholaan on jäänyt Easyurpmi:n ansiosta rpm pakettien riippuvuuksien metsästys. ohjelmien asenus käy vaivattomasti vaikka komento rivilta kirjoitamalla root:ina Urpmi ohjelmannimi. kaikille olen mandrivaa suositellu, mielestäni sopii kaikille vaikka monesti tätä on parjattu, kannattaa koittaa ennen kuin alkaa parjamaan ;D .


windown
Member

1 tuotearvio
_
29. kesäkuuta 2006 @ 12:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moni aloittelija tuntuu kaipailevankin varmaan turvattomampaa explorer-tyylistä oman hakemiston ulkopuolista selailua ja kirjoitusoikeuksia niin tuossa olisi ohjeet nautiluksen selailuun roottina:
http://ubuntuguide.org/wiki/Dapper#How_to_browse_files.2Ffolders_...
Senior Member
_
30. kesäkuuta 2006 @ 07:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
^^^^ Tuohon kaikki mahdolliset varotuksen sanat sitten ^^^^

Linuxissa rootin oikeuksilla sähläämisellä kun saa vielä enemmän ja helpommin tuhoa aikaan kuin Windowsissa pääkäyttäjän (eli yleensä oletus) oikeuksilla.




zxcvbv
Junior Member
_
30. kesäkuuta 2006 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen samaa mieltä tuosta, kun eihän normaalisti tarvitse mihinkään root oikeuksia. Kotikansiossa ja K-valikossa on kaikki mitä normaalisti tarvitset.
Member
_
30. kesäkuuta 2006 @ 17:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni ollut nyt jo useamman kuukauden Ubuntu Dapper ja ihan äskettäin vaihdoin Gnomen Fluxboxiin. Debianiin vaihto on käynyt mielessä, mutta on sitten jäänyt...
Senior Member
_
24. heinäkuuta 2006 @ 11:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jaa...


Ensimmäinen oli Mandrake 10.x. Toimi pääasiassa silloisella kakkoskoneellani peliserverinä. Meni verkkoon heittämällä, peliserveri asetukset ym. oli helppoa saada kuntoon (+pelin omilta sivuilta löytyi hyviä ohjeita). Näyttön kanssa ajurit vähän mätti = sumuinen, mutta en tarvinnut kuin servun ylläpitoon joten ei haitannut. Eli toimi juuri siihen mihin halusin täydellisesti (windowsilla oli testannut samaa ja tuloksena oli ollut vain kasa ongelmia).

Myöhemmin (2.kone lähti - piti saada tilaa + vaimo suuttui kun oli 3 konetta päällä samaan aikaan....). Latasin dualina Madrivan (se eka Madraken jälkeen), ja sehän tökki... Jotain vanhaa hyvää oli, mutta ei vain ollut sama "Mandrake" joten se lähti suht nopeasti. Tämän jälkeen SuSe 10.1 dualina XP:n kanssa. Noh, sitten kikkailin sitä (TÄYSIN mitään linux-komennoista tietämätön!).
Se mikä otti linuxissa päähän oli (kun en paljoa osannut):
- asentaminen, about mikä tahansa...onhan suse:ssa se apu "installer" (windows-kieltä) joka yleensä asensi mitä halusin..tosin ei aina. Sitä sitten etsin kuinka ne komennot menee ("komennot" = juu.."back to 80's ja DOS-pohjaiseen ympäristöön" fiilis tuli). Eli en jaksanut oikein paneutua niihiin... + 1 "hauska" homma - mihinköhän se file/ohjelma asentui!? Tuo linux-hakemisto ja levyrakenne (nimet) on vähän hepreaa ainakin ihan uudelle käyttäjälle...V*tutti etsi kamaa jonka tiesi olevan kovalla, mutta missä... Olisi pitänyt opetella, mutta vanha ei jaksanut.
- mp3-biisien soittaminen ei myöskän heti toiminut, tosin kyllä ne sain toimimaan...
- Ohjelmien rajallinen määrä/vaikea haettavuus..noh pitäisi taas vain "osata"
- SuSe tahmasi aivan kybällä, tilttaile kuin winukka parhaina päivinä. Mielestäni minulla oli about uusimmat "sälät" mutta silti heti kun alkoi tekemäään jotain enemmän - kone oli kuin siirapissa, XP pyöri samalla kokoonpanolla kuin unelma.
- Silloin käytin paljon ftp:tä (=ei tullut mitään kovin hyvää softaa vastaan...tarvitsin RAW-komentoja ym. ja ne tökki pahasti), salattuja irkki-kanavia ym. "kivaa". XChat ei todellakaan ihan pyörinyt näpeissäni vrt. mirc:n, johon yksinkertaisten scrptien teko ym. ovat mielestäni helppoa. Taas tietysti kun olisi harjoitellut lisää, varmasti olisi sujunnut paremmin. Itselläni tuppaa vain tuo raja siihen, milloin harjoitellaan ja milloin homma alkaa olla tuskaista vääntämistä, olemaan aika pieni.

Joten SuSe lähti....

NYKYISIN tietokoneeni käyttö on periaatteessa pelit, leffat (muokkaus ym.), musiikki, word ja excel. Tuota kun katsoo, MELKEIN voisi taas siirtyä kokeilemaan jotain uutta versiota...

Äläkää ymmärtäkö väärin - jo se että olen tuonkin verran linuxia kokeillut johtuu siitä, että kyllä se Linux ihan oikeasti kiinnostaa ja tahtoisin että osaisin sitä paremmin käyttää, jolloin voisin windowsin heittää huitsin nevadaan.

Optimaallinen tilanne olisi jos minulla oli 2 about yhtä hyvää konetta, toisessa windows ja toisessa linux. Tällöin olisi aikaa ja varmasti hermoja harjoitella - ja pääsisi varmasti tilanteeseen jossa osaisin linux:a niin, että windowsia en enää tarvitsisi. Ehkä siis joku päivä...

"Experientia docet stultos"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2006 @ 20:09

windown
Member

1 tuotearvio
_
24. heinäkuuta 2006 @ 12:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, microbi oletkos kokeillut debian pohjaisia jakeluita (ubuntu, mepis...)?
Mielestäni ne ovat selkeämpiä.
Ubuntussa on hyvä tukiforumit suomeksi ja englanniksi.
Senior Member
_
24. heinäkuuta 2006 @ 20:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ubuntu....juu...JOSSAIN minulla OLI joku Ubuntu Live cd 5.x!?....tainnut tuo jälkikasvu (5 v.) realisoida sen omiin leikkeihinsä.... Mutta saa sen näköjään netistäkin (+ tuosta pc-kaupasta johon minulla on matkaa n. 200m). Kiitos vinkistä windown, lupaan tutkailla asiaa :)

//kumpikohan sitten Kubuntu vai ubuntu? Tuo KDE työpöytä on tuttu noista aikaisemmista, mutta en ole ihan varma haluanko sitä..liikaa windows ;) VAi onko tuo KDE myös helpompi? Ja sitten luin tuolta alusta että Kubuntu olisi pikkaisen jäljessä vs. Ubuntu? Oh - Xubuntu? No joo menee väärälle alueelle - älkää vastatko. Jos jotain ilmenee, kyselen sitten ihan omassa threadissä.

"Experientia docet stultos"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2006 @ 20:18

ladoga
Newbie
_
26. heinäkuuta 2006 @ 03:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@microbi

Mielestäni toi ubuntu on huolitellumpi ja vähemmän buginen kuin kubuntu. Ilmeisesti johtuu vielä ihan kubuntun uutukaisuudesta ja siitä että pienempi kehittäjäätiimi kyseessä. KDEta jos haluaa käyttää niin debian testing + KDE vois olla parempi vaihtoehto. Itse en kyllä tykkää kummastakaan (KDE tai Gnome) joten ehkä muilla on hiukan varteenotettavampia (huh mikä sana) mielipiteitä ko. asiaan.
Quote:
mihinköhän se file/ohjelma asentui!? Tuo linux-hakemisto ja levyrakenne (nimet) on vähän hepreaa ainakin ihan uudelle käyttäjälle
Pakettimanagerilla asennetut softat menee /usr/share ja niiden käynnistystiedostot (tai mikä executable onkaan suomeksi) /usr/bin hakemistoon. Lähdekoodista käännetyt menee taas miltei aina vastaavasti /usr/local/share ja /usr/local/bin hakemistoihin. Mielestäni hyvin selkeä systeemi eli ohjelmat ja varsinkin käynnistystiedostot on helppo löytää koska kaikki sijaitsevat samoissa hakemistoissa ellen sitten itse asenna vartavasten muualle.
thezan
Junior Member
_
16. elokuuta 2006 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
vaikka se oli vaatinut rootina muutaman hiiren kliksautuksen
Tähän täytyy sanoo, että kannattaa käyttää sillai, että kun koneen käynnistää se ei käynnistäkään X:ää, joten siitä voi samantein kirjautua super userina sisään eikä myöhemmin tarvitse sitä ajatella. Ja tämän jälkeen vasta käynnistää X:ä
laspa
Member
_
18. syyskuuta 2006 @ 12:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kertokaas gurut, mikä olis nyt se täystosinyypän eka linux, kone olis p3 550mhz, 256mt muistia ja kovo jotai 6 gigaa. Graafinen käyttis pakko olla. Ja siis linuxia en ole ikinä muutaku livecdeellä kokeillu puol tuntia..

AXP2600+; 1,5gt ddr-sdram; RAdeon 9600XT; 40+80+120 hdd; DVD-RW; 22" CRT; Win7 Ultimate

FujitsuSiemens Lifebook S7010; Centrino 1,5GHz; 1gt ddr-sdram; 40GB hdd; dvd/cd-rw combo; 14,1" tft; WinXP Pro
Member
_
9. lokakuuta 2006 @ 09:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koulussa olemme käyttäneet tuota Fedora Corea ja todella hyvä on mielestäni ollut. :)
kaitim
Suspended due to non-functional email address
_
13. lokakuuta 2006 @ 15:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeiltuani muutamia linukseja on tullut huomattua.
Vaihdettuani koneen uuteen, en ole saanut äänikorttia toimimaan missään Linuksissa. Edellinen kortti toimi melkein missä vain.
Debianiin on uusien ohjelmien asennus vaikeaa, jos niitä ei ole jakelun omalla päivitysserverillä. Jakelun oman päivityspalvelun ohjelmat asentuvat ja päivittyvät helposti. Debianissa ja Red Hatissa en saanut näytön asetuksia oikeiksi, Knoppixissa ja Mandrivassa näyttö on helppo säätää. Ubuntun uusinta versiota en ole saanut lainkaan toimimaan, edellinen live-versio toimi oikein hyvim. Knoppixin ja Susen live-versiot toimivat myös oijein hyvin. Nyt käytän Mandriva 2006:tta ja kaikki toimii hienosti, paitsi C-kääntäjä. Susen asennettavaa versiota en saanut asentumaan, luultvasti virheellisesti siirretyn DVD-levykuvan takia. Nyt imuroin Mandrivan 2007-versiota, toivottavasti kaikki menee nappiin. Katsotaan nyt, ehkä kirjoitan vielä siitä...
Nyt on Mandriva 2007 asennettu! Asensin sen päivityksenä 2006:n päälle ja kaikki meni todella hienosti. 2005 version päivitys 2006 ei onnistunut, joten vuosi sitten jouduin asentamaan sen uusasennuksena. Nyt on kuitenkin asennusohjelman virheet korjattu. Suosittelen siis Teillekin. Mandriva toimii. Äänikortti ym. pient huolet eivät minua paina, kunhan netti ja toimisto-ohjelmat toimivat.
Päivitän nyt toisenkin koneen, ja Mandriva on valintani.

KAI TIMOSKAINEN RÄÄKKYLÄ www.iki.fi/kaitim

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. lokakuuta 2006 @ 16:04

mahtis
Suspended due to non-functional email address
_
15. lokakuuta 2006 @ 09:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni ollut Ubuntu tässä kuukaden päivät, eikä kummempia aikaisempia linux kokemuksia ole. Mutta tällä olen saanut kaiken toimimaan niinkuin Windowsissa. Ainoa että ostin Cedegan (5?/kk) koska en jaksanut tapella winen ja muiden kanssa. Easyubuntu auttoi kanssa kummasti :) En ole takaisin toosaan vaihtamassa enään koskaan. Loistava Distro IMO, jos kaikki ei heti aukene niin Wikipediasta katsomaan ja www.forum.ubuntu-fi.org on kanssa hyvä tiedonlähde.

Ubuntu 6.06 Dapper - AMD Athlon 64 3500+ - GeFroce 6600 GT(Pci-E)
ladoga
Newbie
_
20. lokakuuta 2006 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Debianiin on uusien ohjelmien asennus vaikeaa, jos niitä ei ole jakelun omalla päivitysserverillä.

Debianin repoissa taitaa olla enemmän valmiita ohjelmistopaketteja kuin millään muulla distrolla. Varsinkin kun non-free ja multiverse on lisätty ei heti tule mieleen softaa jota ei tuolta löytyisi. Jos jotain muuta haluaa asentaa tai kääntää omin asetuksin niin samaan tyylin hoituu kääntäminen kuin missä tahansa distrossa. Eli ./configure, make ja make install. Itse olen aika uusi linuksin kanssa, mutta mainittavia ongelmia ei debianin suhteen ole ollut.

Lainaus:
Debianissa ja Red Hatissa en saanut näytön asetuksia oikeiksi, Knoppixissa ja Mandrivassa näyttö on helppo säätää.

Näytön asetusten säätäminen onnistuu samalla tavalla kaikissa distroissa /etc/X11/xorg.conf (tai vanhemmissa /etc/X11/XFree86) tiedostoa editoimalla. Lisäksi noihin asetustiedostoihin on hyvä perehtyä jo senkin takia että kontrolli on aivan eri luokkaa kuin jonkun gnomen tai KDE:n graafisissa säätimissä.

Lainaus:
Vaihdettuani koneen uuteen, en ole saanut äänikorttia toimimaan missään Linuksissa.

Mikäs äänikortti mahtaa olla?

Tässä lista ALSA:n tukemista korteista:
http://www.alsa-project.org/alsa-doc/index.php?vendor=All#matrix
kaitim
Suspended due to non-functional email address
_
21. lokakuuta 2006 @ 03:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on emolevylle integroitu äänikortti. Emolevy on PC CHIPS K7. Paketissa lukee SiS 741GX/964L Chipset. Saattaa olla kiinalainen (taiwanilainen) tapaus. Lukee vielä www.pcchips.com. Nytkin kirjoitan tätä juttua Mandriva 2007:ssä ja Opera-selaimella. Virrankatkaisukin näyttää nyt toimivan.

KAI TIMOSKAINEN RÄÄKKYLÄ www.iki.fi/kaitim
fossiili
Junior Member
_
31. lokakuuta 2006 @ 11:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kiinnostaa yhden fossiilin surkeat kokemukset n. 8 eri linuksen kanssa niin kirjautumalla linkille
http://www.unix.fi/modules.php?name=Journal
ne näkee.

Nyt olen SLED10:n melko onnellinen käyttäjä.


The code was willing,
It considered your request,
But the chips were weak.

-- Barry L. Brumitt

("Henki tosin on altis, mutta liha heikko." Matt. 26:41, Mark 14:38, vuoden 1938 käännös.)
AlluDaMan
Member

3 tuotearviota
_
4. marraskuuta 2006 @ 15:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm Modulator...ehkä voisit kokeilla tuota jos haluisit pyörimään kunnolla... http://www.damnsmalllinux.org/

AMD PHENOM II 545 3.0GHZ AM3
ARCTIC COOLING FREEZER 64 PRO PWM
ASUS M4N78 E-SATA 8CHANNEL ATX
4GB DDR2 800Mhz (2x2GB)
1000GB SATA2 7200RPM
ATI RADEON HD4870 1GB GDDR5 PCI-E
22X DVD+-RW DL SATA
600W ATX Virtalähde 120MM
Artic Cooling 92MM

Win 7
Senior Member
_
4. marraskuuta 2006 @ 19:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaveri heitti linkin ketjusta jonka hän oli alottanu tuolla ubuntu foorumilla. Aika hyvää tekstiä, ja tähän ketjuun sopivaa, siispä linkitän tänne sen.

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6385.0
Mainos
_
__
 
_
Senior Member
_
5. marraskuuta 2006 @ 02:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos .W. - hyvä kertomus, josta löytää samoja ajatuksia, joita on varmasti monella linux-maailmaan jääneellä.
Yksi asia, joka jäi mietityttämään oli tuo osuus tuosta tehdyistä kyselyistä, tyhmistäkin ja niihin saaduista vastauksista. Itsekin olen törmännyt vastaavaan eli jollain foorumilla saa jopa asiattomia vastauksia vaikka ninkuin Virtanenkin totesi, että itsekään ei aina sisäistä mitä etsii. Onneksi täällä AD:ssa ei olla sorruttu tuollaiseen ja varmaan asiantuntevat modet huolehtivat sisällön laadukkuudesta.
Joka tapauksessa pitkästä aikaa tuollainen "positiivinen" juttu.
 
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > linux -keskustelu > ensimmäinen linux.
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy