Winamp vai Foobar
|
|
Member
1 tuotearvio
|
22. heinäkuuta 2006 @ 21:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Winamp.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
23. heinäkuuta 2006 @ 06:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Winampia käytän se harva päivä, jolloin kuuntelen musiikkia koneella.
|
AfterDawn Addict
16 tuotearviota
|
23. heinäkuuta 2006 @ 15:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Winampille annan oman ääneni.
|
Moderator
5 tuotearviota
|
23. heinäkuuta 2006 @ 15:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Vielä parisen vuotta sitten Winampissa ei ollut tietoakaan tauottomasta toistosta.
Itse asiassa Winamp2 lähtien Winampissa on ollu tuo tauoton toisto (crossfade), tosin Winamp5 ekoista versioista se puuttui tai ainakaan minä en sitä löytänyt niistä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. heinäkuuta 2006 @ 16:01
|
jippii12
Member
|
24. heinäkuuta 2006 @ 08:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Musicmatch jukebox hakkaa molemmat 6-0.
|
Oscar_X
Senior Member
3 tuotearviota
|
24. heinäkuuta 2006 @ 09:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Winamppia käytän mutta on kieltämättä vähän buginen, aika usein kun koneen sammuttaa niin kone ei sammu, koska Winamppi jää taustalle kummittelemaan. Tehtävienhallinnasta pitää sulkea. Pitänee kokeilla foobaria, jos olisi ongelmaton :)
|
Senior Member
|
24. heinäkuuta 2006 @ 10:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Itse asiassa Winamp2 lähtien Winampissa on ollu tuo tauoton toisto (crossfade), tosin Winamp5 ekoista versioista se puuttui tai ainakaan minä en sitä löytänyt niistä.
Tauoton toisto on eri asia kuin "crossfade". Tauoton toisto (gapless playback) tarkoittaa sitä, että audiosoitin ei tee tauoa sellaisten kappaleiden väliin, missä sellaista ei pitäisi olla. Live-taltiointia tai progressiivista musiikkia kuunneltaessa kappaleet ovat yleesä "hitsautuneet" yhteen. Winamp2 ei tukenut tauotonta toistoa, nykyiset versiot kuulemma tukevat sitä. Mainittakkoon vielä, että iPod ei tue myöskään alkuperäisellä firmwarella tauotonta toistoa. Tämä ei tunnu useita käyttäjiä häiritsevän, joten edes Apple ei ole vaivautunut korjaamaan tilannetta...
Quote: Musicmatch jukebox hakkaa molemmat 6-0.
Mikä tekee Musicmatchista niin mahtavan, että se "hakkaa molemmat 6-0"?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2006 @ 10:35
|
Senior Member
|
24. heinäkuuta 2006 @ 10:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Itse asiassa Winamp2 lähtien Winampissa on ollu tuo tauoton toisto (crossfade), tosin Winamp5 ekoista versioista se puuttui tai ainakaan minä en sitä löytänyt niistä.
Crossfade ei ole sama kuin tauoton toisto (http://en.wikipedia.org/wiki/Gapless_playback)
-janne
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2006 @ 10:28
|
jippii12
Member
|
24. heinäkuuta 2006 @ 11:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mikä tekee Musicmatchista niin mahtavan, että se "hakkaa molemmat 6-0
No jos totta puhutaan niin foobaria en ole edes kokeillut mutta winapiin verrattuna mediakirjasto on erittäin selkeä ja helppokäyttöinen, ja halutessa lisää automaattisesti musiikkitiedostot haluamistasi kansioista kirjastoon kun kansioon lisätään uusia tiedostoja. Kokonaisuutena muutenkin mielestäni selkeä ja helppokäyttöinen.
|
Senior Member
|
24. heinäkuuta 2006 @ 18:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Musicmatch on ainakin aiemmin ollut huomattavasti raskaampi kuin Winamp taikka Foobar. Pitäisi ehkä testata uutta versiota että voisi "nykyaikaan soveltuvan" mielipiteen antaa ko. softasta, mutta ainakaan aiemmin ei Musicmatchissä ollut mitään sellaista erikoista mitä olisin Winampiin vielä kaivannut.
- Intel Core i5 2500 3,3 GHz :: Asus P8H67 :: 2x4096MB DDR3 :: Gigabyte Radeon HD7970 OC :: OCZ Vertex 3 120 GB SSD + Samsung 1.5TB :: LG W2452TX 24" + DELL U2412M 24" -
- Samsung Galaxy S4 -
- Samsung Galaxy Tab 10.1 -
|
Moderator
5 tuotearviota
|
24. heinäkuuta 2006 @ 20:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Ai prkl luulin että tuo gapless olisi ollut kuin crossfade mutta asia ei ollutkaan näin.. Noh ollaan viisampia ens kerralla
EDIT:Hetken tutkittuani asiaa huomasin ettei Winamp5 näytä olevan ollenkaan tuota Crossfade toimintoa.. Oletin että siinä oli mutta minulla olikin vanha plugi jäänyt kansioon.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2006 @ 20:16
|
Senior Member
|
24. heinäkuuta 2006 @ 22:06 |
Linkki tähän viestiin
|
@jippii12:
Quote: Musicmatch jukebox hakkaa molemmat 6-0.
IMHO Musicmatch on huonoin musiikintoisto softa mitä olen koskaan kokeillut.
Quote: Winapiin verrattuna mediakirjasto on erittäin selkeä ja helppokäyttöinen
Mikä tekee winampin media librarysta epäselvän ja vaikea käyttöisen sinulle? Mielestäni se on myös erittäin helppokäyttöinen ja selkeä.
Quote: ja halutessa lisää automaattisesti musiikkitiedostot haluamistasi kansioista kirjastoon kun kansioon lisätään uusia tiedostoja.
Myönnän että tätä ominaisuutta en ole vakio Winampissa huomannut.
@Jouko?:
Quote: Hetken tutkittuani asiaa huomasin ettei Winamp5 näytä olevan ollenkaan tuota Crossfade toimintoa..
Minulla ainakin crossfade löytyy equalisaattorista enkä tietääkseni ole yhtään pluginia asentanut.
Kuva:
http://img61.imageshack.us/img61/4351/winampasdfgdv6.jpg
Loppupeleissä on mielestäni aivan tottumiskysymys mitä softaa tykkää käyttää/pitää parhaana.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2006 @ 22:10
|
qutio
Newbie
|
25. heinäkuuta 2006 @ 07:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Viimeviikoilla vaihdoin Foobariin viiden vuoden Winampin käytön jälkeen. Foobari tuntuu kevyeltä, helppokäyttöiseltä ja saapa vielä hyviä plugineja!
Lihapiirakka Staff
|
Moderator
5 tuotearviota
|
25. heinäkuuta 2006 @ 08:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo siellähän se olikin.. Itellä oli tuommoinen classic-skini niin ei ollu.. Kiitoksia
|
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
|
27. heinäkuuta 2006 @ 08:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Ääni foobarin puolesta. Jos tykkää Hi-FI tason musasta niin siitä saa parhaiman äänen ulos. Jos omistaa kunnon äänikortin ja haluaa ohittaa Wimpulan kehnon mixerin (asio tuki ym). Useimmat muut foobarin edut jo mainittu tässä ryhmässä. Monet tuntuvat katsevan soitintaan kun valittavat foobarin ulkonäöstä. Minä soittelen musaa ja Foobar hanskaa pitkätkin soittolistat. Tosin olen siirtynyt linukan käyttäjäksi ja yleensä rokkaa Amarok, joka on yksi parhaimmista soitto-ohjelmista. Siitä ei oikein enää puutu mitään. Jos paljon biisejä Amarokin tietokanta kappaleista, esiintyjistä, levyistä, levykansista sanotuksista ym on ehdoton. Tietokannan luonti kyllä kestää jonkun aikaa. Pitkäänkin kuulemma jos yli 20 000 biisiä.
Winamppia on raskauden lisäksi vaivannut myös tietoturva-aukot. Kun en käytä ko. ohjelmaa en tiedä onko ne kaikki paikattu.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2006 @ 07:56
|
Junior Member
2 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2006 @ 02:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Käytän kumpaakin ja ihan hyvin pelaa molemmat ja onhan noita muitakin ohjelmia olemassa kuin nämä kaksi.
Compac
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2006 @ 03:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Winampista on tullut ehkä hieman raskas. Viimeinen 2.X versio oli hyvä, vois asentaa takas..
Mulla ei ainakaan winamp "kummittele" koneessa. Otan aina asennuksen jälkeen sen winamp agentin pois päältä, koska en sillä mitään tee..
Acer Aspire 3022WLMi.
Epox 8K3A+ / AMD Athlon 2000+ / 768 MB DDR.
|
Junior Member
|
28. heinäkuuta 2006 @ 17:02 |
Linkki tähän viestiin
|
joo mäkin vaihdoin tässä jonkin aikaa sitten linuxiin ja amarokin käyttäjä nykyään. amarokistahan ei puutu mitään kun on kaikki scrobblerit sun muut valmiina mutta jotenkin jäin kaipaamaan foobaria. vaikka sen ulkonäkö perusasetuksilla onkin melko karu, niin siinä on rutkasti enemmän asennetta kuin winampissa. foobarilla on kaunis sielu... :>
Fluff.
|
Member
|
23. elokuuta 2006 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Winamppia tuli joskus käytettyä kohtuupitkään. Kerran kuitenkin ajattelin huvikseni kokeilla Foobaria, ja jäin sille tielle.
Pelkkänä musiikkisoittimena foobar pesee Winampin kyllä niin kuusnolla ettei mitään rajaa. Kaikki o*skapuheet foobarin rumuudesta voitte jättää pois, foobarhan on kaunis kuin kukka :D Ja sitäpaitsi, eikö musiikkisoittimen ole tarkoituskin pyöriä rauhassa taustalla ja soittaa poppia kevyesti? Winamp on ihan turhaan hienon näköinen, foobar on paljon kevyempi. Tietenkin foobarin ulkoasun voi muokata haluamakseen, jos haluaa.
näin sen vain menee :)
UUSI :: Intel Core 2 Duo E6600 / ASUS P5B Deluxe WiFi AP Edition / 4Gt Corsair XMS2 800MHz DDR2 / LeadTek GeForce 8800GTS 320Mt / Seagate Barracuda 7200.10 250Gt + 500Gt / Antec NeoHE 430W / Windows XP x64 Professional ::
WANHA :: AMD Athlon XP 2400+ / ASRock K7S8X / 512Mt M-tec 400MHz DDR / PNY Verto GeForce 6600 GT / Samsung 80Gt + 80Gt / HEC 350W / Windows XP Home Edition ::
SERVERI :: AMD Thunderbird 900MHz / ASUS A7V133-C / 512Mt 133MHz SDR / GeForce 2 / Seagate 250 Gt / 230W / Ubuntu 8.04 ::
|
juuzo
Member
|
23. elokuuta 2006 @ 16:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Kahdesta huonostako pitäsi valita :o
Musikcube on vielä beta-asteella, mutta sopii silti keveydessään mulle kuin sukka nenään.
|
wckdspdr
Account closed as per user's own request
|
5. syyskuuta 2006 @ 15:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeilin huvikseni Foobaria ja ei oikein vakuuttanut. Jos esim. lisää soittimeen ison kokoelman musiikkia menee ikuisuus kun se skannaa ne tiedostot..ei oikein muutenkaan ne kaikki ominaisuudet saanu sen enempää kiinnostumaan, joten Winampiin palasin.
|
Senior Member
|
5. syyskuuta 2006 @ 16:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Se ei ole bugi, se on ominaisuus. fb2k skannaa tiedostot läpi virheiltä heti kättelyssä, eikä täysin viallisia tiedostoja pitäisi olla soittolistalla ollenkaan. Jos Media Library on aktivoitu, niin tiedostot skannataan vain silloin, kun ne lisätään soittolistalle ensimmäisen kerran. Tämän jälkeen tiedstoja voi lisätä Librarystä soittolistalle ilman skannaamista, eli välittömästi. Winamp ei skannaa tiedostoja virheiden varalta.
|
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
6. syyskuuta 2006 @ 05:50 |
Linkki tähän viestiin
|
- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -
- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -
- God Hates Us All -
|
iec
Member
|
6. syyskuuta 2006 @ 07:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mainos
|
|
|
Junior Member
|
6. syyskuuta 2006 @ 12:14 |
Linkki tähän viestiin
|
WinAmpia olen käyttänyt. Foobar kyllä kiinnostaisi, kun sen mainostetaan olevan kevyempi. Kynnyksenä on karu ulkoasu.
Olen viimeaikoina testaillut SongBird-ohjelmaa. Mielestäni pirun monipuolinen. On kylläkin vasta polkunsa alussa. Taisipa olla vielä beta jakelu. Ja onhan se vielä vähän buginen, mutta aika hyvin se silti mulla tuntuu pelittävän. Alku vaikuttaa ainakin lupaavalta. Onko muilla po. laululinnusta mielipiteitä?
http://www.songbirdnest.com/
"What we have here, is a failure to communicate."
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. syyskuuta 2006 @ 21:06
|