Winamp vai Foobar
|
|
Member
2 tuotearviota
|
4. marraskuuta 2006 @ 15:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Mielenkiintoista Keskustelua noista musankuuntelu ohjelmista. Itse olen käyttänyt WinAmppia jo Versionumero 2.X niitä ensimmäisiä. Olen aina ollut tyytyväinen ollut tuohon soittimeen. Nyt tämän uuden 5.X version kanssa olen soitellut musaa jo noin vuoden verran ja olen ollut yllättävän tyytyväinen siihen. Jos media library on kiinni niin perus soittimeen ei ole tuotu mielestäni liikaa kilkkeitä. Suffle biisien vaihto ja repeat jne. jne. löytyy nopeasti ja helposti. CD-Levyjen rippaustoiminto on hyvä ja nopea. Tuosta Muistin käytöstä en ole niin kiinnostunut, eiköhän 1Gt:stä muistia riitä yhdelle musiikki soittimellekkin. WinAmp:n käyttöliittymä on minusta helppo ja selkeä. Play listin pikahaku pikanäppäimen takaa on erittäin hyvä ja käytän sitä paljon. Jotkut valittivat WinAmp:n kaatuilusta itse en ole sitä koskaan kohdannu. Lisäksi soittimen saa kätevästi vakio Skinillä ylös lisä palkiksi ja netissä selatessa se on erittäin kätevä. Jotkut sanoivat että WinAmp ei skannaa tiedostoja kun ne laitetaan playlistaan... kyllä mulla tämä ainakin surraa nämä läpi. Yksi huono juttu mitä olen nyt löytänyt on tässä 5.X versioissa että tämä käynnistyy hitaasti. Mistäköhän voisi johtua.
BTW. Joku mainitsi että winamp:n saa plug:in jolla saa nauhoitettua netti radiota. Mikäköhän mahtaisi olla tämä plug:inin nimi?? Linnki mukaan myös jos on mahdollista. Kiitos
Ainiin yksi offtopic. Jollain käyttäjillä on allekirjoituksena tuommoinen kapea liuska jossa lukee esim että powered by ati ja cs pelaaja ja Intel user... Mistä mä saan sellasen?
AMD X2 4200+ @2508Mhz | Club3D X1950 PRO (passive cooling) @ 621Mhz, 796Mhz | DDR-RAM 2gb | Asus A8N-SLI Deluxe | Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty 64Mb X-Ram | Vista Ultimate |
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. marraskuuta 2006 @ 15:50
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
5. marraskuuta 2006 @ 06:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Newbie
|
6. marraskuuta 2006 @ 17:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Yleensä käytän Winamppia koska toi Media Library on kätevä. Käytän Foobaria vain silloin kun pelaan
|
Junior Member
|
14. marraskuuta 2006 @ 16:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä olen aina käyttänyt foobaria ja tulen aina käyttämäänkin. En vaan jotenkin pidä Winampista ja foobarissa on jotain sellasia ominaisuuksia mitä ei oo Winampissa ja se kaiken lisäksi vie vähän muistia.
|
Tursan
Newbie
|
16. marraskuuta 2006 @ 14:56 |
Linkki tähän viestiin
|
oon käyttäny 3 vuotta winamppia mun mielestä se on hyvä ja yksinkertanen. foobaaria en oo koklannu vois koittaa koska mun winamp ei toista wma-formaattia. voisko joku kunnolla perustella miks foobar olis parempi?
|
Senior Member
|
16. marraskuuta 2006 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Ketjua lukemalla olisi varmaan selvinnytkin, mutta lyhyesti:
-Perusasetuksilla Foobar on huomattavasti kevyempi kuin WinAmp.
-Foobaria saa myös modattua todella paljon paremmin kuin WinAmpia.
Itse en ole Foobaria saanut kaatumaan, WinAmp taas kaatuili omassa käytössä joka toinen päivä. WinAmpin puolesta taas täytyy sanoa, että sen saa ehkä helpommin hienon näköiseksi kuin Foobarin vain lataamalla skinin, mutta itse en Winampiin koskaan löytänyt käytettävyydeltään ja näyttävyydeltään lähellekään yhtä hyviä skinejä, kuin mitä Foobariin olen saanut muokattua.
- Intel Core i5 2500 3,3 GHz :: Asus P8H67 :: 2x4096MB DDR3 :: Gigabyte Radeon HD7970 OC :: OCZ Vertex 3 120 GB SSD + Samsung 1.5TB :: LG W2452TX 24" + DELL U2412M 24" -
- Samsung Galaxy S4 -
- Samsung Galaxy Tab 10.1 -
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
17. marraskuuta 2006 @ 06:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä Winampin pitäisi toistaa ilman DRM:ää olevat WMA tiedostot (in_wma.dll plugari pitäisi olla vakiona noissa 5 sarjan Winampeissa).
|
Tursan
Newbie
|
18. marraskuuta 2006 @ 11:02 |
Linkki tähän viestiin
|
joo on mulla w5 en jaksa hakee pluginia kun on niin vähän wma:ta koneella. kiitti kun valaisitte vähän tilannetta vois vaikka nyt hakee sen foobarin.
|
Kaao_S
Suspended due to non-functional email address
|
21. marraskuuta 2006 @ 14:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Winamp on mielestäni ihan hyvä pelkälle musiikin kuuntelijalle.
hyvin yksinkertainen käyttää. Versio 5.3 löytyy itseltäni.
KaaO_s
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
29. marraskuuta 2006 @ 13:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Paljonko Foobar vie muistia käynnissä,jos kerran nii kevyt on? itellä Winamp 12,9mb
EVGA P55 FTW - i5 750 - 4GB - GTX 460 1GB - Benq 22"
Samsung NC10, Asus Eee PC 1215N
Samsung Galaxy Note
|
Leofe
Newbie
|
29. marraskuuta 2006 @ 15:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä en koskaan oikein tullut sinuiksi Winampin kanssa, joten jäinkin Foobaariin koukkuun heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Eikä Foobar laajoista ominaisuuksistaan huolimatta varaa yli 5mb:tä muistia.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
9. joulukuuta 2006 @ 12:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti eddison84: Paljonko Foobar vie muistia käynnissä,jos kerran nii kevyt on? itellä Winamp 12,9mb
Itellä ainakin vie 3,5mb, ei oo kauheasti modattu, mutta ei nyt ihan basic ulkoasukaan.
|
basisti
Member
|
13. joulukuuta 2006 @ 00:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Ehdottomasti foo... winamp alkaa olemaan täynnä turhaa paskaa..
ACER ASPIRE V Nitro
2.6-GHz, Intel Core i7-6700HQ processor with 8GB of RAM, 512ssd and 1TB, 5,400-rpm hard drive and an Nvidia GeForce GTX 960M GPU with 4GB of VRAM.
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
13. joulukuuta 2006 @ 09:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Basisti, tuo on totta! siksi käytänkin vanhaa kunnon 2.9 winampia.. noi 5.xx on jo aivan tolkuttoman raskaita.. mulla muute vie foobariki semmose 20Mt muistia...?!?!?
EVGA P55 FTW - i5 750 - 4GB - GTX 460 1GB - Benq 22"
Samsung NC10, Asus Eee PC 1215N
Samsung Galaxy Note
|
Junior Member
|
14. joulukuuta 2006 @ 18:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Ennen käytin Winampia, mutta vähän enemmän foobariin perehdyttyäni en ole todellakaan vaihtamassa takaisin.
|
Member
4 tuotearviota
|
15. joulukuuta 2006 @ 10:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jippii12: Musicmatch jukebox hakkaa molemmat 6-0.
Itselläni oli reilu pari vuotta sitten ks. mediasoitin käytössä ja oli kyllä todella raskas, verrattuna silloiseen suosimaani Winampiin.
Foobaria voisi mielenkiinnosta kokeilla, iTunes nyt käytössä.
Sonata III | i5 750 | GTX 560TI | 8GB DDR3 | Win7 64bit
|
Humppa100
Junior Member
|
20. joulukuuta 2006 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
I Tunes 7.0.2 on älyttömön Buginen ja raskas, pykii. Winamp ei ainakaan mun konetta rasita, vaikka onkin valmiina ostettu paketti. Tunesissa enemän eyecandyä. Foobar vielä täysin outo. Tunesin ogelma saattaa olla et sehän on Mac pohjainen, miten lie toimii mac:issa?
Jos aika on rahaa, niin työnteko on tuhlausta.
Panasonic Lumix DMC-FX9 hajosi, nyt on Canon ixus 90is
|
InSoMn91
|
21. joulukuuta 2006 @ 17:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Mielestäni foobar näyttää erittäin siistiltä, vaikka perus onkin.
- Fujitsu Siemens SCALP805
- Intel Pentium D 2.66 GHz
- 1024MB DDR2 RAM
- 200 GB Kovalevy
- ATI X1300 64 PCIe näytönohjain
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. joulukuuta 2006 @ 17:23
|
rkl82
|
21. joulukuuta 2006 @ 18:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Ite käytin Winampia n. 1½v ja kun kaveri suositteli Foobaria niin olin myytyä miestä. Ja kaverin Foobar muokkaus opas teki käytettävyyden Winampin tasoiseksi.
|
Junior Member
|
22. joulukuuta 2006 @ 09:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä kuva itse muokkaamastani foobarista.
EDIT: Vähän uudempi kuva.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. joulukuuta 2006 @ 21:44
|
juuzo
Member
|
22. joulukuuta 2006 @ 10:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Musikcube 1.0 hakkaa molemmat 6-0.
kuva - Muistinkäyttö mp3:lla siinä 2 mt ;)
|
InSoMn91
|
26. joulukuuta 2006 @ 16:03 |
Linkki tähän viestiin
|
@ddgd Voisitko mullekin antaa tommosen scriptin, sen verran hienolta tuo sinun foobarisi näyttää :)
- 1024MB DDR2 RAM
- 200 GB Kovalevy
|
basisti
Member
|
26. joulukuuta 2006 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Jeesuis... Mitenkäs saan tuota outluukkia nätimmäks... Nyt loppu toi pihtaaminen ja kertokaas muillekki :P
ACER ASPIRE V Nitro
2.6-GHz, Intel Core i7-6700HQ processor with 8GB of RAM, 512ssd and 1TB, 5,400-rpm hard drive and an Nvidia GeForce GTX 960M GPU with 4GB of VRAM.
|
Junior Member
|
26. joulukuuta 2006 @ 17:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti InSoMn91: @ddgd Voisitko mullekin antaa tommosen scriptin, sen verran hienolta tuo sinun foobarisi näyttää :)
Tuollaisen tekemiseen tarvitaan vain Columns UI ja Track info panel mod -pluginit ja aikaa. ;) Ohjeita ja apuja löytyy foobarin foorumeilta.
Tässä taas uusin ulkoasuni.
|
Mainos
|
|
|
InSoMn91
|
26. joulukuuta 2006 @ 18:17 |
Linkki tähän viestiin
|
@ddgd Voisitko antaa linkin niihin plugareihin, joita itse käytät? Ei oikeen onnistu googlettamalla, koska linkit eivät toimi.
EDIT: Mihin nuo fcs. -tiedostot täytyy laittaa?
- 1024MB DDR2 RAM
- 200 GB Kovalevy
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. joulukuuta 2006 @ 18:18
|