Osto-opas tallennusmedioille (CD/DVD)
|
|
PjotrT
Suspended due to non-functional email address
|
19. marraskuuta 2005 @ 15:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä siis hyvä esimerkki siitä että ensivaikutelma on TÄRKEÄ! Joku jolla on 5 onnistunutta tilausta, ei välttämättä ole moksiskaan yhdestä heikommasta tilauksesta. Jos ensimmäinen on jo huonompi kokemus niin ei se yleensä innosta uudelleen tilaamaan.
Asiasta kukkaruukkuun, onko nuo täyttä kuraa lähes aina nuo printattavat levyt? Itsekin niitä ostin :/...
Niin ku jo tossa kysyin niin onkohan nuo etusivun Verbaattimit millaisia? Entäs Sonyn levyt, onko yleiskuvaa kellään?
- Copy kills music -
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
19. marraskuuta 2005 @ 15:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Älä tue Sonyä, kun se tuo niitä typeriä kopiointisuojauksia.
MissBlue: ota yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen, turhaan kärsit tappioita.
|
juhpyl
Member
|
19. marraskuuta 2005 @ 17:37 |
Linkki tähän viestiin
|
" Joku jolla on 5 onnistunutta tilausta, ei välttämättä ole moksiskaan yhdestä heikommasta tilauksesta. Jos ensimmäinen on jo huonompi kokemus niin ei se yleensä innosta uudelleen tilaamaan."
Kun tilaa jotakin tavaraa kaupasta niin kyllä kuluttaja voi edellyttää, että aina kun tilaa niin saa sitä mitä on tilannutkin. Jos tällaista tavaraa ei saa niin tavarassa on virhe ja kauppa on velvollinen korjaamaan virheelliset tavarat, joka lähettämällä uutta tavaraa virheellisen tilalle tai antamalla maksuhyvityksen virheellisen tavaran arvon verran. Tämä kauppalain sääntöä noudattaa virheilmoituksen jälkeen lähes kaikki Suomessa toimivat kaupat ja jos syntyy erimielisyyksiä niin ainahan voi mennä kuluttaja-asiamiehen puheille tai nostaa kanteen käräjäoikeudessa. Minun käsittääkseni Suomalaisten kuluttajaviranomaisten toimivalta ei uloto Saksasta ostetuihin tavaroihin. Toimivaltaisia ovat siis Saksalaiset kuluttajaviranomaiset sekä sikäläinen alioikeus. Tämä edelläkuvattu menettely aiheuttaa sen, että vain harva suomalainen kuluttaja lähtee valittamaan saksalaisen kaupan menettelystä Saksaan. Kun itse olen seurannut tämän otsikon alla olevia juttuja niin oma kantani on, että en lähden koskaan tilamaan Nierlestä yhtään mitään. Olen muutaman kerran tilannut wesellcd:stä ja verkkokaupasta ja joka kerralla toimitukset ovat olleet sitä mitä olen tilannutkin.
|
Member
2 tuotearviota
|
19. marraskuuta 2005 @ 17:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Kuule MissBlue, ota ihmeessä yhteyttä sinne Nierleen
LIVE Help palvelun kautta kirjautuessa (kun laittaa
kieleksi englanti jonotusaika on lyhyempi), silloin
pääset niiden puheille ja niiden on pakko vastata
esittämiisi kysymyksiin. Mulla oli samanmoinen ongel-
ma "huononlaisia/erilaisia kuin kyseiset tuotteet" ja
otin LIVE Helpillä yhteyttä ja sovittiin siinä, että
Nierle hyvittää mulle sen tuotteen summan, ja sen
ne tekivät.(Sähköposti ei kuulemma siellä aina pelaa)
(joskus laittavat jopa pikkupullon paketteihin,
jotka lähetetään hyvityksinä.)
loppujen lopuksi mediamyynnin mahtipaikka.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
19. marraskuuta 2005 @ 18:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mulla oli samanmoinen ongel-
ma "huononlaisia/erilaisia kuin kyseiset tuotteet" ja
otin LIVE Helpillä yhteyttä ja sovittiin siinä, että
Nierle hyvittää mulle sen tuotteen summan, ja sen
ne tekivät.(Sähköposti ei kuulemma siellä aina pelaa)
Eikös niiden olisi mukavampi myydä hwti sitä mitä on tilattu?
|
MissBlue
Senior Member
3 tuotearviota
|
19. marraskuuta 2005 @ 18:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: ota ihmeessä yhteyttä sinne Nierleen
LIVE Help palvelun kautta kirjautuessa (kun laittaa
kieleksi englanti jonotusaika on lyhyempi), silloin
pääset niiden puheille ja niiden on pakko vastata
esittämiisi kysymyksiin. Mulla oli samanmoinen ongel-
ma "huononlaisia/erilaisia kuin kyseiset tuotteet" ja
otin LIVE Helpillä yhteyttä ja sovittiin siinä, että
Nierle hyvittää mulle sen tuotteen summan, ja sen
ne tekivät.(Sähköposti ei kuulemma siellä aina pelaa)
En jaksa alkaa kahdesta 25 kappaleen spindlestä noiden kanssa kinaamaan, käytän mielummin Verkkokauppaa, josta saa edullisemmin sen, mitä tarvitsen.
Kyllä se niiden sähköposti pelasi oikein hyvin siihen saakka, kunnes tuli puheeksi palautukset/hyvitykset. Toimivuus loppui siihen paikkaan.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
19. marraskuuta 2005 @ 19:11 |
Linkki tähän viestiin
|
"Minun käsittääkseni Suomalaisten kuluttajaviranomaisten toimivalta ei uloto Saksasta ostetuihin tavaroihin. Toimivaltaisia ovat siis Saksalaiset kuluttajaviranomaiset sekä sikäläinen alioikeus. Tämä edelläkuvattu menettely aiheuttaa sen, että vain harva suomalainen kuluttaja lähtee valittamaan saksalaisen kaupan menettelystä Saksaan. Kun itse olen seurannut tämän otsikon alla olevia juttuja niin oma kantani on, että en lähden koskaan tilamaan Nierlestä yhtään mitään."
Itse asiassa siihen pätee Suomen lait ja säädökset & viranomaiset. Lehdestä (Etelä-Suomen Sanomissa) oli juttua tuosta about puoli vuotta sitten ja siellä joku Komisario sanoi, että EU-mailla on sopimus siitä, että verkkokaupat noudattaa sen maan säädöksiä, jolla se markkinoi, eli sivujen käyttökieli. Ja Wesellcd & Nierlen sivut saa suomenkieliseksi.
Tokihan siihen puuttuu Saksan viranomaiset, mutta sitä pyytää oman kaupungin kuluttajasuoja-asiamies virka-apupyyntönä.
Welsellcd on muuten tosi nopea. En tiedä mihin Nierlen suuri suosio johtuu. Ehkä laajempi tavaravalikoima, mutta se "laajuuskin" on siellä sekundapuolella, Verbatimeja & vast laatulevyjen valikoimat on samat molemmissa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. marraskuuta 2005 @ 19:12
|
softis
Suspended due to non-functional email address
|
19. marraskuuta 2005 @ 22:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lemztaz91 tiedusteli:
> mikä toi postin nserantakoodi on englanniksi tai saksaksi että vois kysyä...
Olen käyttänyt kyselyissä termiä "National Postal Tracking Code".
|
PjotrT
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 07:17 |
Linkki tähän viestiin
|
juhpyl: Tarkoitinkin juurit sitä että jos on menny kaupat huonosti niin se ei todellakaan innosta uudelleen ostamaan, varsinkaan jos käy ensimmäisellä kerralla.
Enkä täällä Nierleä puolustele yhtään, varmasti on suuria puutteita. Itselläkään tuo ensimmäinen tilaus ei ihan nappiin mennyt, mutta aion vielä vastaisuudessakin tilata, ainakin vielä kokeilen. mutta jos sieltä ei jotain tule tai tulee väärää tavaraa niin otatte vain vihaisesti yhteyttä ja uhkaatte kaikella mahdollisella :D sillä ei niillä ole mitään oikeutta jättää tuotteita toimittamatta ja antaa asian vaan olla.
- Copy kills music -
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 07:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Vihaisella palautteella ei voita mitään. Asiallisella voi jopa saada jotain korvausta (siis ekstraa oikeiden tuotteiden lisäksi).
|
Anzakes
Junior Member
|
20. marraskuuta 2005 @ 07:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Kolmesti tilasin. Kolmesti petyin. Joka kerta piti pari viikkoa vääntää nierlen kanssa. Kaverini kirjoitti mun tekstit saksaksi, joka näytti nopeuttavan toimintaa. Mutta 4e hyvitys 100kpl CDR levyistä joiden piti olla 48x, vaan olivat 40x, ei mua yhtään tyydyttänyt. Viimeisessä tilauksesa edellisistä lupasivat 16e hyvityksen, minkä kyllä hyvittivät laskussa, mutta tapansa mukaan sössivät vihoviimeisen tilauksen. Onneksi olivat kansia ja muita kuin levyjä, niin ei tullut niin turpiin kuin edellisillä kerroilla.
Siirryin dvdmedia.ee asiakkaaksi, jossa vain toimituksen kesto vaihtelee jonnin verran. Mutta se tärkein on kaikilla kerroilla (6 tilausta) ollut sitä mitä on tilattu, eikä "jotain sinne päin" roinaa.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 08:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi www.dvdmedia.ee vaikuttaa asialliselta, mutta aika pieni valikoima,melkeinpä kaikki on Ritekkiä?
|
Anzakes
Junior Member
|
20. marraskuuta 2005 @ 08:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Viron pojilla on vain Ritek levyjä. Eli vaihtoehdot on tasan 1 laatu/merkki. Toimivat erinomaisesti mun 712 plextorissa, mikä on tosi nirso levyille. Eli kannustan heimoveljiä mielummin kuin sössiviä saksalaisia tai mitä lienevätkään.
|
jarzza
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 08:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Pari kertaa tilattu virosta ja pari Nierlestä,nyt noin 15.kertaa CDRohlinge24:stä,ja voin sanoa että viimeksimainitussa logistiikka pelaa ja tavaraa on,koska kaikki tilattu on tullut,ei mitään "sössimistä".
|
PjotrT
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 09:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Se on totta että jos Saksaksi kirjoittaa niin nopeammin saa vastauksen. Ja jos jotain kiinnostaa niin apuna voisi käyttää vaikka Altavistan Babelfish kääntökonetta.
Mutta jos ei meinaa vastausta kuulua (niinkuin minun tapauksessa) niin kannatta ehdottomasti pistää vihaista palautetta. heti ottivat yhtyettä kun itse tein niin. Joten kokemuksella puhun....
Jokainen tilaa mistä tykkää... eikös se vähän niin ole.
- Copy kills music -
|
juhpyl
Member
|
20. marraskuuta 2005 @ 10:35 |
Linkki tähän viestiin
|
"Kolmesti tilasin. Kolmesti petyin. Joka kerta piti pari viikkoa vääntää nierlen kanssa. Kaverini kirjoitti mun tekstit saksaksi, joka näytti nopeuttavan toimintaa. Mutta 4e hyvitys 100kpl CDR levyistä joiden piti olla 48x, vaan olivat 40x, ei mua yhtään tyydyttänyt. Viimeisessä tilauksesa edellisistä lupasivat 16e hyvityksen, minkä kyllä hyvittivät laskussa, mutta tapansa mukaan sössivät vihoviimeisen tilauksen."
Monesti kuluttajaviranomaisetkin ovat voimattomia tämänkaltaista toimintaa harjoittavan liikeyrityksen kanssa. Kuluttajaviranomaiset yleensä ottavat liikkeeseen yhteyttä ja jos ei mitään tuloksia synny niin yleensä suositellaan valittamista kuluttajanvalituslautakuntaan jonka päätöstä saa odottaa tällä hetkellä noin vuoden. Kuluttajanvalituslautakunnan pätös on vain suositus. Niitä elinkeinonharjoittajia, jotka eivät noudata lautakunnan suositusta uhkaa joutuminen kuluttajaviranomaisten mustalle listalle. Ainoastaan tuomioistuimen lainvoimainen päätös on täytäntöönpanokelpoinen, mutta harva kuluttaja lähtee tähän prosessiin mukaan joidenkin kymmenien eurojen takia, varsinkin kun Nierlen liiketoimipaikka sijaitsee Saksassa. Yleensä järkevin tapa suhtautua tämänkaltaisen liiketoiminnan harjoittajaan on käyttää muita samalla alalla hyväksi havaittuja liiketoiminnan harjoittajien palveluja.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 11:11 |
Linkki tähän viestiin
|
juhapylillä pieni pilkkuvirhe; kuluttajasuojaviranomaiset ei tutki yksittäistapauksia, nämä
ovat kuluttajasuoja-asiamiehiä, jotka niitä tutkii.
viranomaiset tutkii isoja laajoja juttuja ja kun ne ovat viranomaisia, niin niiden päätökset
eivät ole enään pelkästään suosituksia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. marraskuuta 2005 @ 11:11
|
PjotrT
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 12:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo minäkin huomasin saman. Kuluttaja-asiamies on se joka antaa suosituksia. Viranomaiset tekevät MÄÄRÄYKSET!
mutta joo eiköhän se siitä jo..
- Copy kills music -
|
juhpyl
Member
|
20. marraskuuta 2005 @ 13:04 |
Linkki tähän viestiin
|
"kuluttajasuojaviranomaiset ei tutki yksittäistapauksia, nämä
ovat kuluttajasuoja-asiamiehiä, jotka niitä tutkii"
Kuluttajansuojaviranomaiset ovat laajempi käsite ja sillä tarkoitetaan sekä kuluttajansuoja-asiamiehiä, että kuluttajansuojalautakuntaa sekä niitä ihmisiä yhdessä, jotka toimivat valtion tai kuntien palveluksessa kuluttajansuojatehtäviin palkkattuina. Yksittäisissä tapauksissa jossa on kuluttaja ja elinkeinonharjoittaja vastakkain antaa päätöksiä vain kuluttajansuojalautakunta sekä tuomioistuin. Kuluttajanvalituslautakunnan päätöset ovat vain suosituksia. Ainoastaan tuomioistuin voi antaa täytäntöönpanokelpoisen päätöksen kun se on saavuttanut lainvoiman.
"viranomaiset tutkii isoja laajoja juttuja ja kun ne ovat viranomaisia, niin niiden päätökseteivät ole enään pelkästään suosituksia."
Kuten sanoin niin viranomaiset ovat yleiskäsite, johon kuuluu mm: polisiiviranomaiset, paloviranomaiset, ympäristönsuojeluviranomaiset, lastensuojeluviranomaiset ym. Kaikki ne ihmiset jotka ovat kyseisellä alueella virkasuhteessa töissä muodostavat yhdessä viranomaisen.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 13:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Viranomainen -määritelmä tarkoittaa sitä, että sillä on määräysvaltaa toiseen henkilöön Siinä on jopa tarkat määritykset, milloin tietty työpaikka pitää olla virka. Ja olen kyllä lehdestä lukenut tapauksia, jossa kuluttajasuojaviranomainen määrää joitan epäkohtia korjattavaksi uhkasakon voimalla.
Ja olipa tuossa yhdessä artikkelissa jopa hierarkia, jossa oli erikseen kuluttajasuoja-asiamies sekä kuluttajasuojalautakunta. Toisaalta asia ei nyt mua juurikaan kiinnosta, mutta näin uskon sen olevan, uskon lehdissä esitettyjä tietoja. Mutta tämä on totaalista offtopikkia.
|
Anzakes
Junior Member
|
20. marraskuuta 2005 @ 13:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostaja käyttää sitä toimittajaa joka tuntuu hyvältä. Aina ekassa tilauksessa on tietty riski, kun ei ole aiempaa kokemusta paikasta.
Mutta jos ongelmat jatkuvat, niin silloinhan kannattaa vaihtaa paikkaa paremman toimittajan toivossa.
Tällä en yhtään vähättele kommentteja täällä enkä viranomaisten toimintaa, mutta helpommalla pääsee jos vaihtaa paikkaa.
Viranomaisten toiminta on mitä on, periaatteessa tärkeää, mutta ah niin hidasta ja kankeaa.
Toimittaja josta ei juurikaan näy kommentteja on helposti se hyvä toimittaja.
Yleensähän me kerrotaan helpommin ongelmista kuin hyvästä toiminnasta, vai kuin?
Mutta itse vaihdan toimittajaa, kun huonoon olen törmännyt, tietty annan nuhteita huonosta toiminnasta, josko joku muu ei menisi samaan ansaan, mihin itse jouduin.
Yksi huono toimitus on huonoa tuuria, toinen alkaa jo epäilyttää, kolmas peräkkäinenhuono toimitus on mulle se viimeinen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. marraskuuta 2005 @ 13:33
|
juhpyl
Member
|
20. marraskuuta 2005 @ 13:48 |
Linkki tähän viestiin
|
"Viranomainen -määritelmä tarkoittaa sitä, että sillä on määräysvaltaa toiseen henkilöön Siinä on jopa tarkat määritykset, milloin tietty työpaikka pitää olla virka. Ja olen kyllä lehdestä lukenut tapauksia, jossa kuluttajasuojaviranomainen määrää joitan epäkohtia korjattavaksi uhkasakon voimalla."
"Ja olipa tuossa yhdessä artikkelissa jopa hierarkia, jossa oli erikseen kuluttajasuoja-asiamies sekä kuluttajasuojalautakunta. Toisaalta asia ei nyt mua juurikaan kiinnosta, mutta näin uskon sen olevan, uskon lehdissä esitettyjä tietoja. Mutta tämä on totaalista offtopikkia."
Kuten jo sanoin kuluttajaviranomaiset ovat yläkäsite jonka alle kuuluu sekä kuluttaja-asiamies että kuluttajanvalituslautakunta.
Vaikka minulla ei ole esittää mitään lehtiartikkelia niin uskon että tiedän mitä viranomaiskäsite tarkoittaa juristin koulutukseni ja 15 vuoden työkokemukseni sekä valtion virkamiehenä että asianajatoimintaa harjoittaneena. Jokaisella viranomaisella on omat tehtävänalueensa ja tarkat säädökset siitä mitä heidän tehtävänalueensa käsittää sekä siitä mitä he saavat tehdä toimivaltansa rajoissa. Joillekin viranomaisorganisatioille on annettu valtaa tehdä sitovia päätöksiä (tuomioistuimet)toisille taas on annettu valtaa tehdä vain suosituksia (kuluttajanvalituslautakunta). Kuluttaja-asiamiehelle on annettu toimivaltaa asettaa uhkasakko niille elinkeinonharjoittajille, jotka harjoittavat esim. vilpillistä mainontaa.
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 14:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Uskon kuitenkin olevani oikeassa, eikä sun uskomuksesi ole minulta pois eikä mun uskomukset sinulta pois. Sen sijaan 15v asianajajakokemukset eivät paina vaakakupissa yhtään mitään. Itse olen kerran ollut kantajana käräjäoikeudessa ja vastapuolella oli asianajaja, joka oli ollut allalla 20v ja se ratkasi homman minulle, se lateli siellä asioita, jotka puolsi minua. Ja mitä olen seurannut salia, (olen ahkera vieralija), niin ihmettelen miten törppöjä henkilöitä päästetään asianajajaksi,
Mutta tämä on jo sen verranisoa offtopikkia, et halutessasi voit jatkaa väittelyä privassa. Toisaalta mua ei juurikaan kiinnosta asioista väitellä.
|
PjotrT
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 14:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Hei joo ei kai nyt herran jumala tollasesta asiasta tarvii kiistellä.
Itse pidän kanssa tuota todella hyvänä periaatteena että ensimmäinen on huonoa tuuria jne... Mutta kuten jo olen sanonut, kukin tyylillään.
EDIT: poistin näkemykseni asiasta etten vaan aiheuta sillä lisää kiistelyä. :D
- Copy kills music -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. marraskuuta 2005 @ 14:19
|
Mainos
|
|
|
Squirrel2
Suspended due to non-functional email address
|
20. marraskuuta 2005 @ 14:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä muuten olen aina ihmetellyt, miten Nierle on saanut tuon asemansa Suomalaisten keskuudessa? Se ei ole nopein, se ei ole halvin, se ei ole luotettavin? Onko se joskus ollut jotain noista? Suurin osahan osteaa kamansa Nierlestä.
|