User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 24.1.2025 / 02:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > xbox 360 > xbox 360 huolto
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
xbox 360 huolto
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Member

1 tuotearvio
_
7. maaliskuuta 2007 @ 07:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve vaan kaikille. Ajattelinpa vähän jakaa kokemuksiani xboxin ongelmista ja huoltotoimenpiteistä.

Eli itselläni x360 aloitti temppuilun n. 2 viikkoa sitten ja tuo temppuilu alkoi satunnaisena jäätymisenä / totaalisena tilttinä kunnes sitten eilen ei kone enää suostunut ollenkaan yhteistyöhön. Vikavalot välkkyivät välillä kolmena kappaleena, välillä vain oikean alakulman valona. X360 minulla on ollut n. puoli vuotta.

Tänään päätin sitten tarttua ongelmaa niskasta ja selättää sen, joten otin boxin mukaan duuniin ja ruokiksella kävin tarjoamassa sitä siihen liikkeeseen, josta sen ostinkin. Siellä myyjä sanoi, että he eivät vehjettä huoli, vaan että se pitää lähettää UPS-lähettifirman välityksellä saksanmaalle korjattavaksi. Käski vielä soittaa ensiksi tuonne Microsoftin XBOX360 tuotetukeen detaileja varten.

No minäpoika otin ja soitin sinne ja aikani jonotettuani ja kuunneltuani huonolla suomella lausuttuja "välispiikkejä" palvelun ruuhkaisuudesta minulle vastasi ENGLANNINKIELELLÄ brittiläinen asiakaspalvelija vastaavasta britteinpalvelusta ja pahoitteli, että suomenkieliset asiakaspalvelijat ovat nyt varattuja, joten olisiko mahdollista hoitaa asia lontoon murteella. Noh, onneksi lontoo taipuu suhteellisen hyvin, joten sain asiani hoidettua tätä kautta.

Huoltoketju menee siis seuraavasti (asiakaspalvelun mukaan):
- Eli ensiksi soitetaan asiakaspalveluun (kannattaa varautua puhumaan lontoota).
- Kun mikään heidän tarjoamistaan nikseistä ei auta boxin elvyttämiseen, he lähettävät sinulle paketointitarpeet xboxille ja lähettifírman yhteystiedot yms. tarvittavat lähetysdokumentit.
- Sinä pakkaat xboxin tuohon asiakaspalvelun lähettämään pakettiin, täytät tarvittavat liput ja laput jonka jälkeen soitat UPS:n kaverin hakemaan lootasi.
- UPS vie boxin saksaan korjattavaksi, ja kun se on korjattu UPS myös toimittaa sen sínulle takaisin.
- Tähän kaikkeen pitäisi asiakaspalvelun mukaan mennä korkeintaan 3 viikkoa.

Että tällaisia kokemuksia minulla tästä aiheesta. Jos muilla on lisättävää tai jotain kysyttävää, niin kysykää ihmeessä / lisäilkää omia kokemuksianne aiheesta.

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
8. maaliskuuta 2007 @ 13:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oma kokemukseni huoltoketjusta, samalla ongelmalla jokunen kuukausi sitten (julkaisupäivänä ostettu boksi):
- Soitto asiakaspalveluun (hoitui parin minuutin jonotuksella, asiakaspalvelu suomeksi)
- Sanoivat suoraan, että UPS:ltä tullaan hakemaan boksia huomenna, että pakkaa vaan pakettiin
- UPS tuli seuraavana päivänä, ei tarvinnut edes täytellä lappuja
- 2 viikkoa ja uusi boksi saapui UPS:n kiikuttamana

Eli vähän eroavaisuuksia täällä.
Moderator

5 tuotearviota
_
8. maaliskuuta 2007 @ 19:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arcanix:
Oma kokemukseni huoltoketjusta, samalla ongelmalla jokunen kuukausi sitten (julkaisupäivänä ostettu boksi):
- Soitto asiakaspalveluun (hoitui parin minuutin jonotuksella, asiakaspalvelu suomeksi)
- Sanoivat suoraan, että UPS:ltä tullaan hakemaan boksia huomenna, että pakkaa vaan pakettiin
- UPS tuli seuraavana päivänä, ei tarvinnut edes täytellä lappuja
- 2 viikkoa ja uusi boksi saapui UPS:n kiikuttamana

Eli vähän eroavaisuuksia täällä.
Mitäs sun boksilles oikein kävi? Ite säikähin eilen kun yhtäkkiä alko ruutu heitteleen ja värit valumaan yms. Sitten vaan boottasin ja ongelmat katos.. toivottavasti ei ota tavaksi (ongelman saattoi aiheuttaa telkkarikin).

EDIT: Näyttäs olevan 2vuoden takuu..

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. maaliskuuta 2007 @ 09:16

AfterDawn Addict

23 tuotearviota
_
9. maaliskuuta 2007 @ 18:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arcanix:
Oma kokemukseni huoltoketjusta, samalla ongelmalla jokunen kuukausi sitten (julkaisupäivänä ostettu boksi):
- Soitto asiakaspalveluun (hoitui parin minuutin jonotuksella, asiakaspalvelu suomeksi)
- Sanoivat suoraan, että UPS:ltä tullaan hakemaan boksia huomenna, että pakkaa vaan pakettiin
- UPS tuli seuraavana päivänä, ei tarvinnut edes täytellä lappuja
- 2 viikkoa ja uusi boksi saapui UPS:n kiikuttamana

Eli vähän eroavaisuuksia täällä.
Mitäs sun boksilles oikein kävi? Ite säikähin eilen kun yhtäkkiä alko ruutu heitteleen ja värit valumaan yms. Sitten vaan boottasin ja ongelmat katos.. toivottavasti ei ota tavaksi (ongelman saattoi aiheuttaa telkkarikin).

EDIT: Näyttäs olevan 2vuoden takuu..
Edellisenä iltana oli katseltu DVD:tä. Seuraavana päivänä kun aloin pelaamaan, niin kone ei käynnistynyt vaan vilkutti punaista. Virhekoodin selvityksen mukaan vika oli tuntematon. Joo kuulostaa kyllä telkkarin häikältä toi sun juttu. Mulla oli kanssa jotain vastaavia ongelmia, kun ei ollut tuo AV kaapeli kunnolla kiinni. Oli uutena sen verran jäykkiä nuo liitännät.
Member

1 tuotearvio
_
11. huhtikuuta 2007 @ 10:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
WHIPPII!!! Nyt tuli NELJÄN viikon jälkeen boxi huollosta. On saatana hidasta, lupasivat kolmeen viikkoon ja sekin on minusta aivan liian paljon. No ainakin laatikko toimi pikaisen kokeilun perusteella. Onko muilla ollut noin tuskastuttavan pitkiä odotusaikoja tuon huollon kanssa ja onko vehje pelittänyt :) huollon jälkeen?

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
Senior Member

4 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2007 @ 17:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti arcanix:
Oma kokemukseni huoltoketjusta, samalla ongelmalla jokunen kuukausi sitten (julkaisupäivänä ostettu boksi):
- Soitto asiakaspalveluun (hoitui parin minuutin jonotuksella, asiakaspalvelu suomeksi)
- Sanoivat suoraan, että UPS:ltä tullaan hakemaan boksia huomenna, että pakkaa vaan pakettiin
- UPS tuli seuraavana päivänä, ei tarvinnut edes täytellä lappuja
- 2 viikkoa ja uusi boksi saapui UPS:n kiikuttamana

Eli vähän eroavaisuuksia täällä.

Itellä mennyt tismalleen tällä tavalla.
Kaksi kertaa ollut huollossa (ostin suunnilleen julkaisupäivänä), toisesta kerrasta sai jopa hyvityksenä pelin ;)
Member

4 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2007 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt menee pikkasen Öfftöpikin puolelle ;D, mutta minkä pelin oikeen sait, ihan just julkaistun vai jonkun vanhemman? =D

AMD Phenom II X4 965BE 3.4GHz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, G.Skill 4GB DDR3-1600, Ati Radeon HD 5850 1GB, WD 1TB RAID Edition 3, 3.5", BeQuiet 550W Straight Power E6 ATX-virtalähde, Antec P182, Windows 7 Ultimate.
Senior Member

4 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2007 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jotai vanhoja ne oli joista sai valita, Kameon niistä otin :p
Olis sieltä saanu jotai Live-kameraa ja jotai muutakin roinaa
Member

4 tuotearviota
_
11. huhtikuuta 2007 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei selvä =)

AMD Phenom II X4 965BE 3.4GHz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, G.Skill 4GB DDR3-1600, Ati Radeon HD 5850 1GB, WD 1TB RAID Edition 3, 3.5", BeQuiet 550W Straight Power E6 ATX-virtalähde, Antec P182, Windows 7 Ultimate.
Hahhaa
Junior Member
_
21. huhtikuuta 2007 @ 06:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. huhtikuuta 2007 @ 06:51

osmos
Member
_
4. toukokuuta 2007 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moe,

Vajaan kuukauden verran oli huollossa äänekkään DVD-aseman takia, sain täysin uuden tilalle, joka on jo selkeästi hiljaisempaa mallia. Palvelu toimi, UPS haki ja nouti. Sain uuden Xboxin lisäksi vielä 1kk Gold Live aikaa.
digiboksi
Suspended due to non-functional email address
_
5. toukokuuta 2007 @ 07:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sain pari päivää sitten g.o.w:n ja kun yritin pelata niin ääni kuulu mutta kuva ei näy , mitä teen? t:newbie
Senior Member

4 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2007 @ 11:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti digiboksi:
sain pari päivää sitten g.o.w:n ja kun yritin pelata niin ääni kuulu mutta kuva ei näy , mitä teen? t:newbie

tukeeko telkkari 60hz tilaa? Koska peli käyttää sitä
alex2209
Junior Member
_
6. toukokuuta 2007 @ 18:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Pume:

Siellä myyjä sanoi, että he eivät vehjettä huoli, vaan että se pitää lähettää UPS-lähettifirman välityksellä saksanmaalle korjattavaksi.
Käski vielä soittaa ensiksi tuonne Microsoftin XBOX360 tuotetukeen detaileja varten.

Sun ei olis tarvinut suostua tuohon,että joudut itse hoitamaan tuon huollon tilaamisen vaan se kuuluu myyjän hommiin hoitaa sen sinne ...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. toukokuuta 2007 @ 18:40

_Revos_
Suspended due to non-functional email address
_
7. toukokuuta 2007 @ 12:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitseeko maksukuittia esittää joillekkin näissä tapauksissa tai siitä kertoa jotain tietoja.Oman boxini kuitti on kadoksissa ja boxi rikki.3 Punaista valoa...
Member

1 tuotearvio
_
7. toukokuuta 2007 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos en ihan väärässä ole, niin boxeissa on 24kk takuu, joten eipä taida kuittia tarvita. En ainakaan itse sitä pari kuukautta sitten tarvinnut.

A Proud tech junkie (vaimo vaan ei tykkää ;) )
Moderator

5 tuotearviota
_
23. syyskuuta 2007 @ 13:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiedän että ketju on vanha ja että näitä ei saisi kauheasti nostella.. mutta ajattelin kertoa että aikaisemmin tässä ketjussa mainitsemani ongelma "Ite säikähin eilen kun yhtäkkiä alko ruutu heitteleen ja värit valumaan yms." Kävi tänään toteen viimeisen kerran :D Eli siis värit valahti pelatessani COD4 betaa ja sitten käynnistin uudestaan niin hups vaan ja kuvaa ei tullut ollenkaan. Noh ajattelin että menikö telkkari rikki (koska se oli vanha ja käytettynä ostettu) jotenka vaihoin uudempaan telkkariin. Mutta sekään ei auttanu.. tällä kertaa ei kuulunut edes ääniä saati kuvaa. Huomenna soitto tukipalveluun ja sitten toivomaan että saisi tuon boxin nopeasti takaisin :) Boxi oli 15kk vanha.

EDIT: Sillä vanhalla telkkarilla kuuluu äänet mutta kuva ei. Joskus se buuttaas käynnistyksen jälkeen joskus ei.. Mitään virheilmoitusta ei tule :)

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. syyskuuta 2007 @ 13:25

puppe_b
Senior Member
_
23. syyskuuta 2007 @ 15:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Xbox 360 tarina (osa 1/2):

15.9.07
Boksini sanoi itsensä irti "ring of death" valoshown kera. Kuva vain jäätyy 30 sekunttia käynnistämisen jälkeen ja välillä toosa ei edes käynnisty, humisee vain.

16.9.07
Soitto Xboxin tukeen ( http://www.xbox.com/fi-FI/support/contact/ ) ja siellä kerroin tietojeni lisäksi oman laitteeni sarjanumeron sekä kyseessä olevan ohgelman. Puhelimen päässä sanottiin että asia hoituu ja että joku tulee hakemaan Xboxini viiden päivän sisällä.

17.9.07
Kello on 12.30 ja ovikello soi. UPSin työntekijä kyselee onko täällä xbox 360 konsolia kuljetusta varten. Boksi nopeasti postin pakettiin kuplamuovien kera ja pakettin UPSin henkilölle käteen. Sain samalla UPSin seurantakoodi lappusen.

18-21.9.07
Paketti matkalla Köpiksen kautta Saksaan Frankfurttiin, perillä 21. päivä. Seuranta koodilla viimeinen ilmoitus "PALAUT. LÄHETTÄJÄLLE". Siis mitä!! Paketti palutettu lähettäjälle? Ei hätää, Googlen kautta löysin tarkemman selityksen ilmoitukseen; paketti on saapunut perille ja kaikki ok ;)

Nyt odotellaan lisää infoa...


Moderator

5 tuotearviota
_
24. syyskuuta 2007 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin nyt tuli tehtyä soitto asiakaspalveluun ja pienen odottelun jälkeen sain puhelimen päähän asiallisen avustajan. Kerroin ongelmani ja sitten se kysyi myös minulta tuon sarjanumeron yms. Lopuksi se kertoi pakkausohjeet ja antoi viitenumeron (onko se seuraamista varten vai?) ja se sanoi että korjaaminen kestää 15-20 arkipäivää ja tän viikon kuluessa UPS:in kuriiri tulee hakemaan sen. Tämmöistä täällä :) Nyt vain odotellaan jälleenkohtaamista boxin kanssa <3

EDIT: Pitääkö siihen paketin mukaan laittaa mitään yhteystietoja vai riittääkö että pakkaa sen boxin ja antaa sille UPS:in äijälle?

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. syyskuuta 2007 @ 14:34

alex2209
Junior Member
_
24. syyskuuta 2007 @ 15:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jouko?:
täällä :)
EDIT: Pitääkö siihen paketin mukaan laittaa mitään yhteystietoja vai riittääkö että pakkaa sen boxin ja antaa sille UPS:in äijälle?

ei tarvi yhteystietoja,mutta ei kannata pakata kiintolevyä mukaan,saattaa nimittäin käydä niin että kaikki tallennukset ovat hävinneet kun saat boksin takaisin....
Moderator

5 tuotearviota
_
24. syyskuuta 2007 @ 15:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo kiitokset nopeasta vastauksesta. Ja kiintolevyä en pakannutkaan :)

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717
bbwolf1
Newbie
_
25. syyskuuta 2007 @ 07:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla parin freezout session jälkeen jumittu boksi oikein kunnolla. Eli 3 punaista valoa vilkkuu ja ei lähde toimimaan. Soitin jo Xbox 360 palveluun ja sama postitushommahan sieltä tulee. Ongelmana on että voitin viime vuonna kyseisen boksin, joten ei ole kuittia. Onko ongelma? Kuinka pitkä takuu noissa on?
Moderator

5 tuotearviota
_
25. syyskuuta 2007 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bbwolf1:
Mulla parin freezout session jälkeen jumittu boksi oikein kunnolla. Eli 3 punaista valoa vilkkuu ja ei lähde toimimaan. Soitin jo Xbox 360 palveluun ja sama postitushommahan sieltä tulee. Ongelmana on että voitin viime vuonna kyseisen boksin, joten ei ole kuittia. Onko ongelma? Kuinka pitkä takuu noissa on?
Kuittia ei tarvitse olla ja takuuhan on ainakin sen 24kk (tosin se nostettiin 36kk mutta en tiedä koskeeko se kaikkia). Mun oma boksi haettiin n. puolituntia sitten jotenka tässä menee varmaan koko lokakuu sitä odotellessa :) Mutta noh..

Älä Yritä Jos Et Osaa!!


Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717
Member

4 tuotearviota
_
25. syyskuuta 2007 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vähän offtopicin puolel menee, mut mahtaa ketuttaa ku kone viedään pois just ku Halokin tulee :S, ellei sit oo toista Xboxii..

AMD Phenom II X4 965BE 3.4GHz, Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, G.Skill 4GB DDR3-1600, Ati Radeon HD 5850 1GB, WD 1TB RAID Edition 3, 3.5", BeQuiet 550W Straight Power E6 ATX-virtalähde, Antec P182, Windows 7 Ultimate.
Mainos
_
__
 
_
Miqqe
Suspended due to non-functional email address
_
25. syyskuuta 2007 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kohtapuolin pitäis boxi lähtee lomalle.
Milläs tavalla ootte vehkeenne paketoinu? :P Asiakaspalvellussa täti vaan sano että ''pakka se ruskese pahvilaatiko'' Mietityttää vähä mite ne güntherit niitä paiskoo...
 
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > xbox 360 > xbox 360 huolto
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy