User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 06:31
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pelihiiri
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pelihiiri
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
arra
Member
_
30. tammikuuta 2007 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas:
On täällä muitakin kuin vain "eräät"

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/186511

eli tuolla mm. nimimerkit askoapina, jouko, jartar jne.
siksi kirjoitin eräät enkä listaa koska niitä on monia!
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
30. tammikuuta 2007 @ 12:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
No hyvinpäs perustelit!

Hyvin. Selaa tekstejä taaksepäin niin löydät kaikkiin kyseenalaistuksiin ja kysymyksiin vastaukset. Älä ole kädetön.
Ajatteleminenkin on sallittua...

Oletko muuten mies menneisyydestä kun suu vaahdossa esittelet vuoden 2005 löydöksiä?
No kaikki eivät ole kuulleet kehityksestä...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2007 @ 12:50

apilas
Suspended permanently
_
30. tammikuuta 2007 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis kehityksestä?

Sanoit kaksi vuotta sitten, että MX518 on paras peli hiiri ja nyt kaksi vuotta sen jälkeen sanot edelleen, että MX518 on paras pelihiiri. Eli missä tuossa tapahtui kehitystä?

Toiseksi hakuit aikanaan langatonta, että:
1. Liikaa painoa
2. Ainainen huolehtiminen akuista/pattereista
3. Langallisen johto ei haittaa, eli ei mitään syytä vaihtaa langattomaan!

Eli mielestäni langaton omaa nämä huonot ominaisuudet edelleen, mitkä sinäkin myönsit vajaat kaksi vuotta sitten! Kerro nyt ihmeessä esimerkiksi miten tuo paino on kehittynyt? Tai miten langallisen hiiren johto on kehittynyt, että se onkin nyt sitten alkanutkin haittaamaan?

Huom! Kaikki nuo ovat sinun väitteitäsi (vuodelta 2005) ja itse olen samaa mieltä niiden kanssa. Nyt olet sitten muuttanut mielipiteesi eli kerro miksi?

Ja jos ainoa perustelusi on, että noihin negatiivisiin asioihin tottuu niin silloinhan myönnät sen, että esimerkiksi virtalähteissä tottuu hiukan kovampaan hurinaan, jolloin ei ole syytä antaa painoarvoa hiljaisuudelle virtalähdettä valittaessa, koska kovampaan hurinaan tottuu.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2007 @ 13:23

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
30. tammikuuta 2007 @ 13:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Apilas ei ole vastauksien arvoinen, siis hyvästi...
apilas
Suspended permanently
_
30. tammikuuta 2007 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
LOL, siinä se sitten tuli: Luovutus!

Kiitän :)

Annoit kerrankin hyvän vastuksen, mutta ymmärrän tilanteesi eli huomasit, että olet pussissa, joten ei muuta kuin kädet ilmaan ja valkoita lippua heiluttamaan :P

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2007 @ 13:41

Kallutus
Suspended due to non-functional email address
_
30. tammikuuta 2007 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
huh saatiin sekin taistelu sitten loppumaan :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2007 @ 13:49

Senior Member
_
30. tammikuuta 2007 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kaveri:
Johdon riittämisellä tarkoitin sitä, että hiiren johtoa on riittävästi pöydällä ehkäisemään erittäin ärsyttävää "vetämisen" tuntua hiiressä, kun hiiri ei tulekkaan niin kevyesti, kun sen kuvitteli tulevan johdon hannatessa pöydän kulmaa vasten
Juuri tätä tarkoitin kun sanoin että haluan ehdottomasti langattoman, en vain osannut kuvailla sitä joten jätin sanomatta..mikä lie tyhmyys iski. Koko ajan joudun peleissä ' vetämään ' hiirtä ja se alkaa vituttamaan kun välillä tökkäisee johonkin tai jotain muuta, langaton on paljon kätevämpi, ja säästää paljon enemmän hermojani :D

Jep ja hyvä, tämä turha taistelu on nyt loppu ( onneksi ) ja threadin voi vaikka laittaa lukkoon tai jotaa..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2007 @ 14:25

apilas
Suspended permanently
_
30. tammikuuta 2007 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen täysin samaa mieltä kanssasi Distrance! Itse olenkin laittanut sen ylimääräiset ~30cm johtoa pidikkeeseen, jossa se pysyy eikä sitä tarvitse vetää mihinkään eli käytännössä en huomaa johtoa laisinkaan. Tosin heti kun kavereilla käytän heidän johdollista hiirtään ja johto on miten sattuu, niin tulee juuri tuo haitta esiin mitä äsken kuvailit!

Mutta täytyy muistaa, että langaton akku/patteri hiiri painaa huomattavasti enemmän kuin langallinen. Se tarkoittaa sitä, että joka suuntaan liikutettaessa hiiri tuntuu raskaalta, ehkä hieman tahmealta. On totta, että siihen tottuu ajan kuluessa, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että kun kokeilee pitkän akku/patteri hiiren käytön jälkeen sellaista langallista hiirtä missä johto on sijoitettu oikein, niin tuntuma on todella kevyt. Liioittelematta voisi kuvata, että tuntuu kuin langallinen menisi ilmassa niin kevyt se on verrattuna akku/patteri hiireen. Edellytäen, että johto on asetettu oikein jottei se vastusta liikkeitä.

Ja jos on raskaampi hiiri niin silloin se häviää nopeudessa kevyemmälle. Tuolla seikalla ei tietenkään ole mitään merkitystä leffa- tai nettikäytössä. Ainoastaan FPS pelikäytössä.

Joo siirrytään seuraavaan aiheeseen :D
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
30. tammikuuta 2007 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
1. Liikaa painoa

Jotkut ihmiset pitävät raskaista hiiristä (minä olen yksi niistä). Hiiri on tarkempi, mutta raskaampi käyttää. Sitä vastoin kevyt tietenkin kevyempi mutta ei niin tarkka.
Lainaus:
2. Ainainen huolehtiminen akuista/pattereista

Ainainen? Minulla entinen hiiri kesti todella kauan yhdellä parilla pattereita, jolloin hiiri jo hyvissä ajoin ilmoitti, että virta on loppumassa. Vaikka hiiri ilmottaisi, että virta vähissä, niin hiirtä pystyi käyttämään tunteja ilman ongelmia.
Lainaus:
3. Langallisen johto ei haittaa, eli ei mitään syytä vaihtaa langattomaan!

Langattoman johto on helpostikin haittana, kun se jumittuu jonnekkin ja johtoa on sitten liikaa. Tai sitten se jumittuu silloin kun johtoa on liian vähän. Johto voi myös olla liian lyhyt, mikäli keskusyksikkö sijaitsee kauempana ja usean kulman takana.

Langallinen VS Langaton -taistelu on järjetön, sillä käyttö riippuu täysin käyttäjän tottumuksista ja mieltymyksistä, keskusyksikön sijainnista ja monesta muusta seikasta.

Senior Member

10 tuotearviota
_
30. tammikuuta 2007 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
rauhallista, vihdoin :D sota on loppunut. siirrytään aiheessa muuhun kuin langattomaan ja langalliseen.
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
30. tammikuuta 2007 @ 18:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Nämä pelikäytössä olevat erot ovat niin pieniä, että satunnaiselle pelaajalle ne ovat täysin merkityksettömiä, mutta täysveriselle pelaajalle, joka ei halua hukata FPS peleissä mikrosekuntiakaan, erot ovat todella merkittäviä.

no täytyy myöntää että micro tai milli secuntti on tosi tosi lyhyt aika mihin minä en pysty reakoimaan
Lainaus:
Vielä siihen kun täällä puhutaan kokemuksesta. Huvittaa sellainen käsitys, että kun olen omistanut yhden ainoan langattoman hiiren niin sitten minulla on kokemusta langattomista hiiristä. HEHE

no ite uskallan sano että on jonkinlainen kokemus ollut 6 eri langatonta omaa + tusinaa käyttänyt nyt 2 eri joka päiväisessä käytössä oma kotona ja bluetooht hiiri töissä + se että olen tutuille rakentanut PC paketteja ohjelmia asentaessa on langattomat tullu niissä testattua
Lainaus:
bchief :
saipas taas hyvän aamuherätyksen kun luin ton Sokar80 kirjoittaman jutun
ole hyvä
yöllä baarin jälkeen kirjoitin sen kieli poskella
Lainaus:
langattomiin hiiriin pitäis kehitellä joku titaani-panssari suojus että ei menis *askaks jos esim lentää
itellä oli toi ongelma myös PS2 ym ohjaimien kanssa mutta 10 laskeminen on nykyisin auttanut "säästämään" :)
ONurrevo toi sun linkittämäsi MX1000 on eri näköinen kuin MX3100 setissä tuleva hiirulainen tosin en sata varma kun annoin sen vanhemmille pois mutta tää on mun mielestä mikä oli mun hiiri
Lainaus:
riippuuhan se hiirestäkin paljonko on säteen kantama, oma vanha joku ihme langaton hiiri kantaa talon toisesta päästä toiseen päähän ja toimii vielä pihaltakin, en valehtele tässä vaan täysi tosi. mutta pattereita saa olla vaihtamassa lähes koko ajan ja singnaali katkeaa aina välillä
luulen että se johtuu enemmän RF lähettimen virran saanti kyvystä

vanhemilla oli virta pihi langaton sisä puhelin 20h puhumista mutta se ei edes toiseen huoneeseen saakka kuulunut tai rätisi pahasti niin että ei voinut puhua mutta nyt on joku siemens "hyvä" langaton luuri toimii jopa pihalla asti yhtä hyvin kuin langallinen mutta syö ladattavaa akku että reilu 3h puhumisen jälkeen lataukseen tosin äiti sano että on hyvä syy lopettaa kun sanoo vasta puhujalle että akku loppuu :)
Lainaus:
apilas :
Aikanaa olin ostamassa langatonta hiirtä
no onneks tekniikka kehittyy joka päivä se mikä eilen paska nyt paranneltu malli toimii hyvin
Lainaus:
Nykyään kännykän akku piipittää jo ihan tarpeeksi ja oman digikamerani akkupartterit ovat todella surkeat, joten ei tarvitse miettiä kahdesti haluanko tietokoneen hiireeni mitään piipittäviä akkuja tai lyhytikäisiä pattereita. Kun hommaa johdon niin virranriittävyys on vakio AINA!

no jaa mitä tohon nyt sanoisi

itellä on Nikon D80 jonka akulla voi kuvata n:2600 kuva ilman salamaa ja varana vanha luotettava Canon G6 jonka akku kestää tosi kauan toi D80 on uus kamera mulle mutta kaikki uuttuuden räpellykset plus 538 kuvaa joulu juhlissa osa salamalla osa ilman ja akku ilmasin ei liikahtanutkaan

niin oikeisiin kameroihin saa akku kahvan jolla kuvaa melkein ikuisesti tuttu ammatti kuvaajaa sanoi yhellä akku kahvalla saa 5528 kuvaa tosin hänen Canon EOS-1Ds Mark II kuvaa 4-kuvaa kerralla 48 kuva ryhmissä joten se on eri kun mun yks kuva per napin painallus
Lainaus:
Mutta jos tarkastellaan hiiren lähetintä ja signaalin vastaanotinta niin niiden herkkyys ajan myötä heikkenee
kaikki kuluu jopa tänään ostettu PC on 2v päästä arvoton museo jääne joten kun joutuu tai saa tuhlata n:1100? niin joku 80? on pikku paha lompakossa
Lainaus:
Joo no olet aika hyvin varmistanut, että virtaa riittää. Kuitenkin ymmärrät huoleni siitä
hassua kun keskitytte vain yhteen ongelmaan kun esim
netti yhteys voi pätkiä
sähkö katkos
PC voi kaatua
näyttö sammuu
näytön ohjain hajoo (Kaveri)
uni jukka vetää kuonoon että oot ketarat sojossa Zzz
taivas putoo niskaan
Lainaus:
Kun ostaa langallisen (ja tarvittaessa jatkojohdon) niin kantama on vaikka 100m
en ole varma mutta onko USB kantavuus 100m

jartar älä nyt apilas on tuhlannut arvokasta peli aikaa kun etti sun iki vanhaa viestiä

minä muutan mieli pidettä parin kuukauden välein kun saan jotain parempaa aikoinaan haukuin Antec virtalähteen sudeksi sitten niiltä tuli TP 550w virtalähde nyt kehun Antec powereita mieli muuttu tavaroiden mukana ainakin mulla
Lainaus:
Jarska92:
kokeilin tossa äsken pistää kännykän hiiren päälle ja käsitellä hiirtä niin johan tuli painoa

Lainaus:
infrapunalla toimivaa langatonta hiirtä
eihän kukaan osta IR hiirtä
Lainaus:
apilas:
Mutta täytyy muistaa, että langaton akku/patteri hiiri painaa huomattavasti enemmän kuin langallinen
oletko sä mies vai hiiri
Lainaus:
apilas:
tuntuu kuin langallinen menisi ilmassa niin kevyt se on verrattuna akku/patteri hiireen
onnittelut uuden tyylin löytämisestä mun hiiren pitää olla jollakin alustalla jotta hiiri liikkuu
Lainaus:
huh saatiin sekin taistelu sitten loppumaan
pahus mitä mä nyt luen ?

apilas
Suspended permanently
_
30. tammikuuta 2007 @ 21:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sokar80:
pahus mitä mä nyt luen ?

No aloita vaikka tästä!

secuntti on tosi tosi lyhyt aika mihin minä en pysty reakoimaan

Joo, no sit varmaan toi langaton malli sopii paremmin sulle.

no ite uskallan sano että on jonkinlainen kokemus ollut 6 eri langatonta omaa + tusinaa käyttänyt nyt 2 eri joka päiväisessä käytössä oma kotona ja bluetooht hiiri töissä + se että olen tutuille rakentanut PC paketteja ohjelmia asentaessa on langattomat tullu niissä testattua

Eli ei tarvitse kysyä mitä teet vapaa-aikana? Vastaus: lataat hiiren akkuja

yöllä baarin jälkeen kirjoitin sen kieli poskella

Ensi kerralla iske nainen ;)

itellä oli toi ongelma myös PS2 ym ohjaimien kanssa

Ja et sitte oppinu siitä mitään?

mun hiiren pitää olla jollakin alustalla jotta hiiri liikkuu

Mun liikkuu vaan kun siitä ottaa kiinni ja liikuttaa, mutta se onkin vissii kuollut.

"hyvä" langaton luuri toimii jopa pihalle asti yhtä hyvin kuin langallinen

Itse en ole koskaan soittanut meidän pihalle, oon pelkästää huutanut ikkunasta.

äiti sano että on hyvä syy lopettaa kun sanoo vasta puhujalle että akku loppuu

Teidän äiti taitaa olla fiksu!

annoin sen vanhemmille pois

Vahinko kiertämään! Oikein!

onneks tekniikka kehittyy

Kaikki ei vaan pysy mukana!

ompa sulla painava rotta pistä dietille jos se on langallinen

Dieetille? Siis se on edelleen kuollut!

no jaa mitä tohon nyt sanoisi

Älä sano mitään, ole hiljaa!

paista se uunissa hieman tilliä ja kala maistetta niin hyvä tulee

Nyt ymmärrän miks se pitää olla langaton :D

itellä on Nikon D80 jonka akulla voi kuvata n:2600 kuva ilman salamaa ja varana vanha luotettava Canon G6 jonka akku kestää tosi kauan toi D80 on uus kamera mulle mutta kaikki uuttuuden räpellykset plus 538 kuvaa joulu juhlissa osa salamalla osa ilman ja akku ilmasin ei liikahtanutkaan

Joo mutta sullahan olikin niitä fuusio akkuja.

kaikki kuluu jopa tänään ostettu PC

Mikään ei ole ikuista!

no itellä ollut nyt melkein 3v enkä ole tehnyt mitään

Rohkeasti vaan, ei se pure.

no itellä aktiivisessa joka päivä käytössä on kaks Nokian 6131 (työ) ja N90 (oma) sitten 12 eri "museo" aaretta

Siis miten tää liittyi taas tähän hiiri ongelmaan?

hassua kun keskitytte vain yhteen ongelmaan kun esim
netti yhteys voi pätkiä
sähkö katkos
PC voi kaatua
näyttö sammuu
näytön ohjain hajoo
uni jukka vetää kuonoon että oot ketarat sojossa Zzz

Joo tosta vielä puuttu rikollisuus, nälänhätä, luonnon katastofit jne. Käydään ne läpi huomenna!

en ole varma mutta onko USB kantavuus 100m

Joo en minäkään, mutta mee lähemmäksi!

miten ir (infra red) liikkeen tunnistin liittyy laser hiiri tekniikkaan

No ei sitten mitenkään!

jartar älä nyt apilas on tuhlannut arvokasta peli aikaa kun etti sun iki vanhaa viestiä

Oon tauolla just ny! Muutamalla kaverilla on hiiren akut ?finito?

haukuin Antec virtalähteen sudeksi

Olit kerrankin oikeassa

eihän kukaan osta IR hiirtä

Joo ei osta, vaan langallisen

50 eri hiirtä

Ja tietysti kaikki langattomia :(

susta tulisi loistava kansan edustaja tai kriitikko

Mites AD:hen modeksi :P

mä vaihdan kalsareitakin harvemmin kuin sä hiiriä

Eli siis harvemmin kuin kerran viidessä vuodessa? Noh, ilmankos sieltä baarista ei naista löytynytkään.

mutta kun se on kivaaaaaaaa

Siis tulla baarista yksin kotiin?

iso vanhempien talon lähellä tehtiin kaivuu työtä

Tervetuloa kaupunkiin!

monta kertaa on ollut toi G7 kädessä mutta sitte jäänyt kaupan hylylle

Lopulta järki yleensä voitaa.

jo itelläkin on kolme palkkia tossa hiiressa vika palkilla on 20->40min käyttö aikaa ja jos nyt ei kato hiirtä niin Logitech set point tulee ruutuun iso varoitus teksti hiirenn paristo matala

Okei, pystyykö sillä pelaa?

osto paketissa lukee että kantavuus 3m

Herranjestas! Niin kauas!

latauksen unohtaminen on aika vaiketa

Siis minkä latauksen? Ei langallista tarvitse ladata!

puhelimen johtoa saa esim auton perässä vedettäväksi puhumatakaan kun lähen patikoimaan korpeen laitanko puhelin pistokkeen kiini kuuseen HALOO HALOO

Sä tarvitset apua ihan oikeasti.

tarkoitiko tolla muoa

KYLLÄ!

oletko jokin yli ihminen koska ainakin ton G7 kaikki "teknilliset" nopeudet on
nopeampia kuin ihmisen käden reaktio

No tuon mukaan olen!

ainakin mun hiiri akku kestää pitempää kuin hiiri ite

No sä lataat sitte hiirtä siinä missä muut akkua.

oletko sä mies vai hiiri

Toi sun pitää kysyä jartarilta itseltään

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. tammikuuta 2007 @ 21:58

Senior Member
_
31. tammikuuta 2007 @ 08:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Äääääööööööööääääääääääöööööööööö miten te jaksatte
jari53
Suspended due to non-functional email address
_
31. tammikuuta 2007 @ 10:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Todella fiksua keskustelua... :D

| E4300@3.22GHz+Noctua NH-U12P | 2x8800GTS 320MB@600/900MHz | 4*1GB@820MHz | 2x320GB RAID 0 + 500GB | P5N-E SLI+Noctua NC-U6 | Antec P182 | Antec EarthWatts 500W || Xbox 360 (Xbox Live: wolfetb) || PS2 || iPod Touch 8 Gb (2G) || Nokia N95 || .::Profiili::.
arra
Member
_
31. tammikuuta 2007 @ 10:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisko joku moderaattori pistää lukkoo?
Senior Member

10 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2007 @ 12:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
miks lukkoon? vastahan täällä päästiin vauhtiin :D no ei. miten vain, ei välttämättä tarvitse lukkoon pistää jos ei riidellä täällä langattomista ja langallisista, kohta joku perustaa sellaisen keskustelun jossa puhutaan vaan langattomista ja langallisista, apilas: sulla on hauskat jutut :D
apilas
Suspended permanently
_
31. tammikuuta 2007 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No joo, halusin nyt vaan keventää tunnelmaa ...

Saahan tän tietysti lukitakin, mutta mun osalta tää on jo loppuun käsitelty juttu.
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
31. tammikuuta 2007 @ 19:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Hyvä _Apilas_Lainaus kunniaan tylsä työ päivä pelastu

Lainaus:
Ensi kerralla iske nainen ;)

Noh, ilmankos sieltä baarista ei naista löytynytkään
oma tuskin tykkäisi siitä jos toisen kotiin typyn hmm ehkä kimppaa kivaa vois ehdottaa

apilas
Suspended permanently
_
31. tammikuuta 2007 @ 19:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
;)
Member

3 tuotearviota
_
1. helmikuuta 2007 @ 03:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
langattoman voi ottaa baariinkin mukaan. xD

Intel Core 2 Duo E6550 / Club 3D GeForce 8500GT Pci-e 512Mb DDR2 Silent / MSI P35 NEO-F / Samsung 18x SATA DVD+/-RW Dual Layer / Nexus Breeze 400W Silent / 2Gt 800MHz DDR2 / Windows Vista Home Premium 32-Bit
Senior Member

10 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2007 @ 11:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu tuli haettua tää habu nyt :) ihan kiva tää on mutta mulla on tän softan kanssa vähän ongelmia kun avaa tuon Habu config niin tulee lukemaan tällaista "No Mouse Detect! Press OK to scan usn ports again or press cancel to continue(no settings will be saved.)" eikä siinä lue edes sitä mikä firmware tässä hiiressä on kuin vaan "N/A" keksisikö joku tähän ratkaisua? muuten kyllä toimii ihan oikein ja kun painaa tosta OK niin pystyy muuttamaan asetuksia ihan normaalisti. pitäiskö kokeilla eri USB portissa tai jotain?
apilas
Suspended permanently
_
2. helmikuuta 2007 @ 11:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo kokeileppas sitä toista USB porttia!

Joo kyllä tuo Habu on hintansa väärti. Esim. uusimmassa Mikrobitissä (2/2007 s.28) se sai mukavat kehut :)
Senior Member

10 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2007 @ 12:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas:
Joo kokeileppas sitä toista USB porttia!

Joo kyllä tuo Habu on hintansa väärti. Esim. uusimmassa Mikrobitissä (2/2007 s.28) se sai mukavat kehut :)
minäpäs kokeilen sitä, juu kyllä tää munkin mielestä hintansa väärti on ja mukava kädessä :)

e: no eipä se USB paikan vaihdolla auttanut, siinä kun kytkin hiiren ekaa kertaa kiinni ja asensin CD levyltä ajureita niin tuli 2 uusi laite ikkunaa, suljin vahingossa toisen kun luulin että se tuli vaan kahteen kertaan mutta hiiren asennus onnistui vaikka asensi sen toisen. laitehallinnassa ei ole hiireen viittaavia keltaisia kysymysmerkkejäkään. asetuksia ei näemmä voinut muuttaa ohjelmisto sta, ne vaan olivat. ainakin lupaa hyvää kun sain 2 vuoden takuun mukaan :P
muttei se hiiri rikki ole jos ei ohjelmisto toimi. ainakin toivottavasti :D

E2: no mää lataan tähän nyt uusimmat ajurit ja firmwaren ja kokeilen asentaa niitä, jos ei auta että toimis tuo ohjelmisto niin ei voi mitään. kun en edes tarvi niitä juttuja oikeastaan mitä siinä voi muuttaa, näppäimet on hyvin, tuo valoputki on tyylikäs jne. mutta mikä tuo polling rate on? ei kai siitä nyt ole haittaa jos ei toimi ohjelmisto.

E3: päivitin Firmwaren ja ajurit muttei toimi. no ihan sama alkaa jo vähän kyllästyttään tuo säätäminen, hyvä hiiri muttei jaksa säätää ohjelmistoa kun ei keksi mikä tossa mättää :D ja kyllähän tämä toimii ilman sitäkin :P

E4: aika monella näyttää olevan tuo ohjelmisto ongelma ja microsoft kuulemma tekee sille jotain että toimisi...no toivottavasti :D eikun odottelemaan että pistävät toimivat ohjelmat sivuilleensa. huomasin että tykkään käyttää vähän edittiä, no parempi edittiä kuin vastata viestiketjuun aina uudelleen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. helmikuuta 2007 @ 16:03

Senior Member

10 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2007 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no tänään tuohon tuli sellainen ongelma että kun liikutan vähitellen hiirtä oikealle alhaalle niin hiiri näytöllä liikkuukin vasemmalle ylhäälle. sitten kun liikuttaa tavallisesta oikealle alhaalle niin kursori ottaa vastaan ja on hitaampaa liikuttaa, ja kun vaihdoin USB porttia koneen ollessa kiinni niin windows tunnisti hiiren, asensin ajurit ja toimi pikkuisen paremmin. mutta nyt se alkoi temppuilemaan entistä pahemmin, liikuttaa vasemmalle niin hiiri vie vähän ylös ja vaikea hallita koko laitetta enään. poistan nyt alkuun tuon ohjelmiston että jos se aiheuttaisi jotain vaikkei toimikaan. mutta pitäisköhän laittaa takuuseen tai jotain jos ei rupea toimimaan? kiva hiiri muttei se ole enään kiva jos ei tuo kursori rupea tottelemaan käskyjä...

e:ja nyt otin prossun ylikellotkin pois, mutta vika on edelleen. ja sen lisäksi näppäimistö lakkasi toimimasta. windows vaan valittaa että yhtä usb laitteista ei tunnistettu. nää viestit oon jälleen kerran kirjoittanut onscreen näppäimistöllä. oiskohan multa emolevy hajoamassa tai jotain kun ei usb portit mahda toimia?? tää on tosi v:mäistä. nyt näppäimistö toimii kun laitoin sen eri USB porttiin kun kone oli päällä ja asensin ajurit. mutta hiiri temppuilee edelleen vähäsen. mutta kuitenkin sen verran että windowsin käyttö on vaikeaa. ja jos liikuttaa eka hiljaa vähän eri suuntiin ja sitten yrittää liikuttaa normaalisti niin se sekoaa lähes täysin, sanotaan vaikka että sitten on helpompi käyttää windowsia näppäimistöllä kuin hiirellä :D jos ette keksi mikä tähän habu ongelmaan auttaisi niin varmaankin soitan anttilaan josta ostin tän ja sanon että saisko takuuseen kun ei toimi oikein.

E: unohtakaa nuo mitä sanoin, habu rupesi toimimaan kun kokeilin ottaa näppäimistön USB:hen lisäämäni jatkojohdon irti :s mutta miten ihmeessä noin pienestä voi ruveta kaikki USB laitteen ja windows sekoilemaan? ihan ihme juttuja :D nyt on taas vain ohjelmistossa vikaa ja sitähän se microsoft kuulemma korjailee. ajattelin jo että johtuisiko tuo vika siitä että päivitän firmwaren mutta siitähän ei olisi takuu varmaan mennyt koska ohjekirjassa sanotaan että kun ottaa hiiren käyttöön niin suositeltavaa päivittää firmware ja ohjelmisto netistä. no miten vain. heitän tuon USB jatkojohon kaapin pohjalle jos oli viallinen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2007 @ 10:45

Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2007 @ 14:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nuo Asrokin emot eivät ole "solid as rock", joten voipi olla jotain häikkää emossakin, mutta jos nyt toimii, niin lets rock!!

1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy

2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI

3. Asus VivoBook 17 X705MA

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2007 @ 14:07

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > pelihiiri

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy