ATi VS Nvidia !
|
|
JulGubbe
Member
|
13. toukokuuta 2006 @ 15:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: toivossa on hyvä elää sano Lapamato
=/ miten lapamadot liittyy tähän?
Quote: Quote: Passiivijäähy esim prosessorilla on aktiivista "tehottomampi", koska lämmintä ilmaa ei tehokkaasti siirry pois jäähyltä
vaikka minä olen aloittelija niin nyt joudun sanomaan että mieti ensin mitä kirjoitat JulGubbe koska aktiivi tai passiivi jäähy ei edes paini samassa sarjassa vesi jäähyn kanssa
?? En verrannut noita vesijäähyihin. Yritin sanoa, että aktiivijäähyt ovat passiivisia parempia koska niiltä ilmaa siirtyy tehokkaammin pois. Ei sen takia että ilmavirtaus itse viilentäisi jäähyä.
* Ding * Intel kilahti hattuun -Kohta tulee sanomista =p
|
mjk
Senior Member
2 tuotearviota
|
13. toukokuuta 2006 @ 15:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Jup, minulla on ollut monta ohjainta mutta yksi on ollut ylimuiden..3dfx:n voodoo 3:n..
mutta siis näitä on ollut:
Nvidia tnt, voodoo 3, ati rage 128, matrox millenium, nvidia riva tnt 2, Gf 2 mx, ati 7500, gf 4 ti 4600, ati radeon 9600 pro, sitten tuli pci-e väylä ja siinä, ati radeon x700 jonka tilalle gf 6600 gt ja nyt on 7600 gt 256 mt...no koneita on minulla kyllä kaksi kpl joten omassani on tuo pci-e jossa se nvidia 7600 gt ja pojalla omassaan radeon 9800 pro 256 passiivinen.
Eli kokemusta vähän eri ohjaimista on, mutta atissa on mielestäni kuvan tarkkuus ja värit paremmat kuin nvidiassa, mutta nvidia on tasainen ja hyvävääntäjä peleissä /johtuisiko se siitä että esim: codemasters käyttää(optimoi) nvidian kortteja.
Ja jos haluaa hyväkuvaisen ja tasalaatuisen niin valintani olisi silloin Matrox, peleihin ottaisin Nvidian koska se on tasaisen hyvä, ja sekä ja videokäyttöön sitten atin.
Jos nyt ostaisin niin nvidia. Syy tasaisen hyvä kaikessa ja kortti olisi vielä club3d/xfx/msi ja 7600 gt 256 kun se on uudemmalla ytimellä (G73 GPU)kuin seim: 7900 gt (G71 GPU).
verrakkaa niitä vaikka täältä:
http://www.club-3d.com/ ja tuolta product list.
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
13. toukokuuta 2006 @ 16:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Tästä en kyllä tajunnut yhtään mitään.
eiköhän toi kerro kaiken itekkin olen tyhmä kuin saapas mutta en rupea inttämään mistä en tiedä
Quote: Haluaisin tietää kuinka lämmintä vettä systeemissä kiertää
tällä hetkellä se näyttää 23,5c huoneen lämpö on 24c
Quote: Toivon ettet tosissasi väitä tälläistä
-----------------------------------------
toivossa on hyvä elää sano Lapamato
se on sanonta minkä kaikkien paitsi ville 5v ymmärtää
Quote: Vesijäähyssä vettä jäähdytetään ilmalla
jep pisteet sulle =)
mene oikeesti johonki pc kauppaan jossa ne kunnon vesi jäähyjä niin myyjät tarvittaessa vääntää rauta lankasta eli kertoo kunnolla niin että kaikki ymmärtää
|
JulGubbe
Member
|
13. toukokuuta 2006 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Kierrossa oleva vesi on lämpimämpää kuin jäähdytettävä prosesori.
jepjep
Onnea sinulle jos kerran noin hyvän systeemin olet saanut. Tästä en enempää jaksa vängätä koska näyttää siltä, ettei keskustelukumppanini enää kykene asiallisiin kommentteihin ja keskustelun taso näin ollen laskee liian alas jopa ad:n mittapuulla.
Nyt minun puolestani voisitte jatkaa syvällisempää väittelyänne näytönohjaimien paremmuudesta.
ps. Vielä kun opettelisit kirjoittamaan yhtä hyvin kuin osaat irrottaa asioita niiden asiayteyksistä saisivat alakoulun opettajat olla tyytyväisiä.
* Ding * Intel kilahti hattuun -Kohta tulee sanomista =p
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2006 @ 16:57
|
Anthonius
Senior Member
1 tuotearvio
|
13. toukokuuta 2006 @ 18:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Syy tasaisen hyvä kaikessa ja kortti olisi vielä club3d/xfx/msi ja 7600 gt 256 kun se on uudemmalla ytimellä (G73 GPU)kuin seim: 7900 gt (G71 GPU).
Ei se uudemmalla ytimellä ole vaan se on ERILAISELLA ytimellä. Samoin kuin nuo 6600 on jos nyt oikein muistan NV43 ja 6800 sarja NV40 ja uudet GS't PCI-E väylällä NV42.. Yhtä "uusia" nuo G73 ja G71 ovat..
Intel Pentium E2160 @ 3.2Ghz|X1800XT|DFI LanParty UT ICFX3200-T2R/G|G.Skill/SuperTalent 800MHZ 2GB|HD: 2 x 320Gb|Case: Antec PlusView II|PSU: Tagan 480W EasyCon|3DMark05: ----- ~ 3DMark06:----
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2006 @ 18:19
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
13. toukokuuta 2006 @ 19:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Vielä kun opettelisit kirjoittamaan
olen jo monesti myöntänyt että en ole täydellinen ja minulla on luki häiriö
Quote: Kierrossa oleva vesi on lämpimämpää kuin jäähdytettävä prosesori
ei siinä niin lukenut vaan näin
Quote: Haluaisin tietää kuinka lämmintä vettä systeemissä kiertää
-----------------------------------------------------------------
tällä hetkellä se näyttää 23,5c huoneen lämpö on 24c
olen hieman harrastanut kellotusta ja esim 3D-mark pisteet otetaan levänneestä koneesta ei sellaisesta että se on ollut yli 3h päällä kuten sanoin tällä hetkellä se näyttää 23,5c huoneen lämpö on 24c eli toi ei ole sama lämpö luku kuin sillon kuin otin oman sceen shotin
eli otin oman sceen shotin ja lämpö tulokset 3D-Markin ajon jälkeen eli rasituksesta
Rasitukseksi kutsutaan kun kone tekee jotain raskasta kuten 3D mark testi
idle kutsutaan kun kone ei tee mitään
Mutta ei enempää aiheesta
http://www.overclock.co.uk/product.php?productid=19190&cat=691&vi...
aika hyvin on Nvidian 7900GTX hinta on laskenut
mutta eikös Atissa ja Nvidiassa ole samat ytimet siis x1900 ja Nvidia 7900 ja 1.1 ns samsung muistit
ymmärtääkseni suurimmat muutokset uusissa näyttiksissä on prossa ytimet N ja ati siirtyi 90mm ytimiin ja 1.1ns samsung muisteihin
mutta vaikio nopeuksilla Ati X1900xtx on Nvian 7900GTX vahvempi vaikka N 7900 on enemmäm kellotus potentiaalia
http://www.tomshardware.com/2006/01/24/ati_radeon_x1900_heats_up_...
3D Mark compari linkki on tosi hyvä keksintö jotta erottaa toden puhujat olen monesti törmännyt että "ihmiset" eivät usko mitä virityksiä sanon tehneeni harmi että ei ole läpö tila compare linkkiä
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2006 @ 20:09
|
Senior Member
|
13. toukokuuta 2006 @ 22:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Termodynamiikan lyhyt oppimäärä: Lämpö(energia) siirtyy aina lämpimämmästä aineesta viileämpään. (Voit halutessasi tarkistaa asian esimerkiksi mistä tahansa lukion fysiikan lämpöopin kirjasta, kyseessä lämpöopin nollas, ensimmäinen ja toinen pääsääntö.)
Toisin sanoen ilman jäähdyttäessä vesijäähyssä olevaa vettä, veden lämpötila on pienimmillään sama kuin ilman lämpötila, muussa tapauksessa tuo vesi lämmittää ilmaa. Sama vesi kiertää putkissa prosessorin, piirisarjan, näytönohjaimen ja mahdollisesti muistienkin blokeille, jossa vesi lämpiää. Jotenka vesijäähyssä kiertävän veden lämpötila on aina enemmän korkeampi kuin huoneilman lämpötila (vähintäänkin asteen murto-osia), ellei vettä jäähdytetä jollakin huoneilmaa kylmemmällä, esimerkiksi jääkaapissa. Samalla myös prosessorin ja muiden komponenttien lämpötila on huoneilmaa korkeampi.
Mikäli mitataan alhaisempia lämpötiloja kuin mitä huoneilma, on syytä olettaa että lämpötilan mittauksessa on jokin virhe, todennäköisimmin emolevyn lämpöantureissa.
- Intel Core i5 2500 3,3 GHz :: Asus P8H67 :: 2x4096MB DDR3 :: Gigabyte Radeon HD7970 OC :: OCZ Vertex 3 120 GB SSD + Samsung 1.5TB :: LG W2452TX 24" + DELL U2412M 24" -
- Samsung Galaxy S4 -
- Samsung Galaxy Tab 10.1 -
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2006 @ 22:16
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
13. toukokuuta 2006 @ 22:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mikäli mitataan alhaisempia lämpötiloja kuin mitä huoneilma, on syytä olettaa että lämpötilan mittauksessa on jokin virhe
niin on voinut tapahtua käytän tai katoin mittauksen SMARTGUARDIAN For Dfi nf4 ja EVEREST lämpö tunnistus ohjelmia
veden lämpö tila mittarina on Anttilasta ostettu 9.90e sisä\ulko mittari jonka ulko anturi on vesi säiliössä
|
Anthonius
Senior Member
1 tuotearvio
|
14. toukokuuta 2006 @ 08:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin no sit järkeäkin voisi samantien käyttää :)
Intel Pentium E2160 @ 3.2Ghz|X1800XT|DFI LanParty UT ICFX3200-T2R/G|G.Skill/SuperTalent 800MHZ 2GB|HD: 2 x 320Gb|Case: Antec PlusView II|PSU: Tagan 480W EasyCon|3DMark05: ----- ~ 3DMark06:----
|
Senior Member
|
14. toukokuuta 2006 @ 09:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Ettei mene ihan offtopiciksi niin mainittakoon ensin että kyllä se ATI mun mielestä on parempi kuin NVIDIA ;-)
mutta sitten se asia joka mut sai tähän avautumaan:
Quote: MUTTA vesi jäähyssä sillikooni putkissa virtaa kylmää vettä joka menee kupari blokille näin viilentäen kupari blokin vesi lämpenee menenssä blokin läpi jonka takia on Jäähdytin mulla Airblex Evo 360 jossa 3kpl papst tuuletin puhalttaa 6v huone ilmaa jäähyyn jollonka jäähyn läpotila ei nouse ja nopean veden kieron takia kupari blokkien lämpötila laskee alle huoneen lämmön
Quote: prossa 18c rasitus
näyttis 30c rasitus
piirisarja 11c rasitus
kotelo 34c
poweri 44c rasitus
Quote: mulla on ihan normaali vesi jäähy kiini pc:eessä huoneen lämpö on 23c joten toi on jopa ylä kanttiin vesi jäähylle
Nyt oot Sokar kyllä kirjotellu niin silkkaa p..kaa että noiden "tosiasioiden" perusteella rupeaa jo pikkuhiljaa ne lehmätkin lentämään :-D
Aikuisten oikeasti tosiasia on että vesijäähylläkään ilman kompressoria tai peltieriä ei sitä vettä saa pysymään kennoa viilentävää ilmaa kylmempänä, eikä myöskään sitä prosessoria saa jäähtymään järjestelmässä kiertävää vettä kylmemmäksi vaikka se vesi kiitäisi kuinka kovaa vauhtia niitä silikoniletkuja pitkin sen kuparisen blokin läpi... nääs kun se vauhti ei saa siitä silikonista irtoamaan yhtään kylmämolekyylejä siihen kupariblokiin :-D
Avoastian, esim. ämpärin avulla saadaan vesi jäähtymään hieman huoneilmaa kylmemmäksi perustuen haihtumisen aiheuttamaan jäähtymiseen, mutta ei suljetulla piirillä ja kennolla, ellei kennon pintaan sumuteta vesisuihkua... itselläni on koneessa myös vesijäähdytys, ja lämmöt joihin olen tällä hetkellä kohtuullisen tyytyväinen ovat - vesi 35 astetta ja prossu 44 astetta... nämä ovat mielestäni tälle kellotetulle koneelle sopivan realistiset lukemat ;-)
AMD X2 5000+ black edition @ 3100mhz
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
14. toukokuuta 2006 @ 14:02 |
Linkki tähän viestiin
|
en väittänyt niitä faktoiksi vaan ITE Smartguardian dfi nf4 ja everest lämmön tunnistus ohjelmia
olenko missään vaiheessa sanonut että mulla "suljettu systeemi" tää mun anttilasta ostettu 3,5l kahvi purkki täynnä tislattu vettä kuten sivulla 6 mainitsin reilu kuukausi sitten
olen monesti kertonut että EN OLE NÖRTTI olen aloittelija FC nörtit sano että nörtti on arvonimi kuten "professori" että on jossakin alalla on hyvä
kertokaa sitten mikä on "rehellinen" testi ohjelma lämmöille se lämpö markki olisi kiva jos olisi olemassa
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
14. toukokuuta 2006 @ 14:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: kertokaa sitten mikä on "rehellinen" testi ohjelma lämmöille se lämpö markki olisi kiva jos olisi olemassa
Kaikki ohjelmat ottavat lämpötilatiedot samoilta antureilta, joten ohjelma ei ratkaise lämpöjen totuudenperäisyyttä. Luotettavin tapa olisi varmaan teipata hyvin kalibroidun lämpömittarin anturi kiinni suoraan prosessoriin...
|
Camee
Suspended due to non-functional email address
|
14. toukokuuta 2006 @ 17:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Mielestäni GeForce 6600 on hyvä kortti, katsotaampa mistä suunnasta tahansa. Tietysti nopeampiakin on tehty, mutta se on mielestäni toinen juttu. Piti oikein kahlata läpi koko tämä jauhanta varsin yhdentekevästä asiasta saadakseni tietää : Ei mitään.
Camee
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
14. toukokuuta 2006 @ 20:12 |
Linkki tähän viestiin
|
http://www.overclockers.co.nz/ocnz/review.php?id=05vga00gf6600gtm...
kyllä toi GF 6600 näytää tarpeelisen hyvältä vaikka olenki Ati miehiä uusilla 1900 ja 7900 saadaan kaikki herkut päälle ( eye Candy )
kanettavassa mulla mobile ati 9700 kyllä silläkin pärjää ihan hyvin jopa pelasin Fear peliä ihan kokeeksi ja min asetuksilla ja kyllä se toimi
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2006 @ 08:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Palatakseni näistä vesiputkiaivoista takaisin alkuperäiseen aiheeseen,sanoisin,että tällähetkellä,jos päivittäisin konettani,ostaisin Nvidia gf6600 - kortin.
Fyra i rad,templum lehnum
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2006 @ 08:19 |
Linkki tähän viestiin
|
...ja minä sanoisin, että nytpä teit tyhmän valinnan, kun muutaman kympin lisäsijoituksella saisit tuplasti tehokkaamman (3DMark pisteet) 7600GT:n.
|
hanMIES85
Member
1 tuotearvio
|
11. kesäkuuta 2006 @ 08:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: kun muutaman kympin lisäsijoituksella
Drizzt^^: öhöm 100? ei oo muutama kymppi ja 6600:sta parempi vaihtoehto olisi 7600gs 120?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2006 @ 08:53
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2006 @ 08:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä ajattelin, että tässä tarkoitettiin 6600 GT mallia. Eihän ole mitään järkeä edes ostaa noin vanhaa korttia, saati sitten 6600 non-GT mallia. 256 MB muistilla eroa ei ole hinnassa kuin muutama kymppi, 128 MB mallilla eroa on ~60 euroa. Mutta sataa euroa ei millään.
|
hanMIES85
Member
1 tuotearvio
|
11. kesäkuuta 2006 @ 09:27 |
Linkki tähän viestiin
|
6600 on ihan hyvä vaihtoehto(ehkä paras) alle 100? hintaluokassa agp-väylään katsos Drizzt^^ kun noita pci-e kortteja on vähän vaikea laittaa vanhaan agp-emoon mikä tyypillä tod näkösesti on jos vaihto parempaan tarkoittaa "xxxxx" to 6600
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2006 @ 09:32 |
Linkki tähän viestiin
|
No jos on AGP väyläinen emo ja on konetta päivittämässä, niin kannattaa päivittää ensin emo ja prossu, sitten vasta näyttis, jos ei ole jo jotain 939 kantasta AGP emoa, jolloin kannattaa ostaa 7800GS. Suosittelen kuitenkin siirtymista PCI-E kantaan, kun siihen nyt ollaan niin kovalla tohinalla menossa/ollaan jo.
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2006 @ 09:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: 6600 on ihan hyvä vaihtoehto(ehkä paras) alle 100? hintaluokassa agp-väylään
joo mulla oli tossa n: 6kk sitten vielä AMD 3700+ socket-754 ja Ati X850xt Agp 8x ja sitten kyselin serkulta kun on nääs " Super Super! Geek " että kun on "vanha emo levy" jossa 8x agp että kannattaako ostaa uusi Agp 8x näytön ohjain joka on parempi kuin x850xt niin serkkuja moni muu sanoi että ei kannata koska agp 8x ei anna edes sun nykyisestä kaikkea irti kun ihmettelin että kun osa Pci-E ei toimi kuin 8x nopeudella niin miten se muka on nopeampi kuin Agp 8x sain sitten pitkän nörtti kielellä olevan vastauksen ja minä ymmärsin sen sitten näin että vaikka olisi kuinka tehokas Agp näytön ohjain niin ohjaimen teho hukkuisi matkalle koska agp väylän nopeus ja kaistan leveys on liian hidas verrantuna Pci-E väylään
http://plaza.fi/harrastukset/muropaketti/artikkelit/naytonohjaime...
PCI (Peripheral Component Interconnect)
32-bittinen, 33MHz
Maksiminopeus 133MB/s
AGP (Accelerated Graphics Port)
32-bittinen
AGP-väylien nopeuksia:
AGP 1X 66 MHz 266 MB/s
AGP 2X 133 MHz 533 MB/s
AGP 4X 266 MHz 1066 MB/s
AGP 8X 533 MHz 2133 MB/s
PCI Express
2-suuntainen.Maksimissaan 20 kanavaa.
300 MB/s per kanava yhteen suuntaan.
Liitäntä 1/2/4/8/16X kanava.
PCI-e-laitteet liittyvät kytkimeen, joka välittää tiedon I/O-piirille.
PCI-e-laitteet voivat kommunikoida suoraan keskenään kytkimen kautta.
PCI -> PCI-Express siltaukset.
PCI Express näytönohjain siirtää sisäisessä muistissa yli 30Gb/s!
PCI-X
Tavallisen PCI:n parenneltu versio.
Palvelimissa käytetty väylä.
64-bittinen väylä.
66/133/266/533 MHz
tossa mitä tekniikka höpinää sain serkulta
|
hanMIES85
Member
1 tuotearvio
|
11. kesäkuuta 2006 @ 10:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Drizzt^^: No jos on 100? rahaa päivitykseen ni ei sillä osteta emoa,prossua ja näyttistä. Sokar80: miksi tuo quote tohon viestiin?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2006 @ 10:09
|
AfterDawn Addict
35 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2006 @ 10:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Sokar80: miksi tuo quote tohon viestiin?
no kun lainaus näyttää hyvältä viestin alussa ;)
Tai sitten yritin sanoa että toi Nvidian 6600 on hyvä että ei kannata ostaa tehokkainta agp näyttistä tai yli 100e maksavaa kun hyöty jään pineksi hinta\laatu suhteessa mutta jos haluaa niin mikäs siinä
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2006 @ 10:39
|
hanMIES85
Member
1 tuotearvio
|
11. kesäkuuta 2006 @ 10:56 |
Linkki tähän viestiin
|
OK (=
|
Mainos
|
|
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
12. kesäkuuta 2006 @ 08:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep jep,AGP - väyläinen näytönohjain on ainakin toistaiseksi kiinni koneessa. Ilmeisesti täytyy siirtyä Socket939,ja PCI-E aikaan,että saadaan taas konetta himpunverran lähemmäksi nykyaikaa. Drizzt,en ajatellut asiaa vielä sarjalaisia pidemmälle. Jonkun 6000,tai 7000 sarjalaisen näytönohjaimen kai laitan koneeseeni,kun joskus sitä päivitän.
Fyra i rad,templum lehnum
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. kesäkuuta 2006 @ 08:02
|