5800 XpressMusic
|
|
Senior Member
20 tuotearviota
|
4. huhtikuuta 2009 @ 15:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Muutama kysymys olisi vielä. Onko tuossa kännykässä ja kaikki suomen kartat valmiina nokia mapsille?? Ja onko mitään muita valmiita?
Ja vielä sellainen, että olen vähän sohlannut tuon kännykän kanssa(eilen sain:D) Ja taidankin tehdä saman tien hard resetin ja aloittaa hieman varovaisemmin, niin mitä kaikkea se tekee? Laittaa tehdasasetuksille ja mitä muuta? Ei poista tietenkään sim kortilta mitään, mutta tyhjentääkö muistikortin 100%? Kun kännykän sain, niin muistikortillahan oli se dark knight traileri sun muuta:)
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
4. huhtikuuta 2009 @ 15:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei sen pitäisi korttia tyhjentää, mutta ainahan voit ottaa koko kortin siksi aikaa irti laitteesta.
Ja valmiina Mapsissa tulee pelkästään Suomen kartasto, mutta aika pitkälle koko maailman kartat saa ladattua Map Loaderilla. Itsellä nyt Suomen, Viron sekä Thaimaan kartat, ja kaikki toimivat moitteetta.
|
Senior Member
20 tuotearviota
|
4. huhtikuuta 2009 @ 17:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore: Ei sen pitäisi korttia tyhjentää, mutta ainahan voit ottaa koko kortin siksi aikaa irti laitteesta.
Ja valmiina Mapsissa tulee pelkästään Suomen kartasto, mutta aika pitkälle koko maailman kartat saa ladattua Map Loaderilla. Itsellä nyt Suomen, Viron sekä Thaimaan kartat, ja kaikki toimivat moitteetta.
Kortilla tarkoitat siis sim korttia?? Eli se laittaa kännykän 100% siihen kuntoon missä se oli kun sen ostin..? Ja nokia mapsissahan on valmiina "World map" eli näen kyllä koko maailman, mutta jos lähden zoomaamaan muualle kuin suomeen, niin ei tarkenna?? Olisiko mitään keinoa muuten selvittää, että mitkä kaikki maiden kartat muistikortilla jo on?
E: tein tuon hard resetin niin, että pidin käynnistyksessä pohjassa niitä green+red+camera nappeja(sim kortti ei ollut kiinni) sitten se siitä suoraan ilman minkäälaisia latailuja rupesi kyselemään asetuksia. säädin ihan normaalisti ja laitoin sim kortin sisään, mutta ei tuo tainnutkaan resetoitua, kun muistikortille jäi ainakin ihan sama tavara kuin ennen resetointi( yksi leffa ja koko euroopan kartat). Eli epäonnistuiko tuo resetointi täysin ja puhelin kysyi asetuksia vain sen takia, että ei ollut SIM kiinni? Vai onko se tarkoitus, ettei tyhjennä memory Cardia??
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. huhtikuuta 2009 @ 19:48
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
4. huhtikuuta 2009 @ 20:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Luetunymmärtämisessä vaikeuksia?
SIM-kortin ei tietenkään pidä tyhjentyä missään resetissä, eikä pitäisi muistikortinkaan. Resetointi onnituis juuri niin kuin sen pitikin.
Ja tuo "world map" näkyy aina, mutta tuleeko täytenä yllätyksenä että et saa zoomattua karttaan jota ei ole? Ja kuten jo sanoin, valmiina on pelkkä Suomen kartta, lisää voi ladata Map Loaderilla.
|
Senior Member
20 tuotearviota
|
4. huhtikuuta 2009 @ 21:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Just just. No laitampa mapsit latautumaan. Tuo muistikortti alustettiinkin ihan erikseen.
Edit: Sattuuko kukaan tietämään, miksi nokia mapsissa satelliitti tilassa ei pysty tarkentamaan lähemmäs, vaikka ko. maan kartat olisivat ladattu? Ainakun zoomaan liikaa niin muuttuu kartta keltaiseksi eikä näytä mitään, eli pitää zoomata takas. Samaa ongelmaa ei ollu silloin, kun annoin yhdistää wlanii??
E2: Kyllä se taitaa kuitenkin näyttää ainakin joitain niitä karttoja, jota olen jo aikaisemmin katsonut sateelliitti moodisaa yhteydessä Wlaniin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. huhtikuuta 2009 @ 23:10
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2009 @ 16:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Mapsissa WLAN? Eikö siinä ole ainoastaan pelkkä 'normaali' sateliittipaikannus, sekä puhelinverkon kautta A-GPS?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2009 @ 19:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore: Mapsissa WLAN? Eikö siinä ole ainoastaan pelkkä 'normaali' sateliittipaikannus, sekä puhelinverkon kautta A-GPS?
Ei käytä lania nokia maps. Google maps käyttää lania/ 3Gtä.
Power corrupts
|
Senior Member
20 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2009 @ 20:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis käyttäähän Nokia maps langatonta verkkoyhteyttä ladatakseen karttoja??
Siis tarkoitan, että kun menen nokia mapseihin normaalissa karttatilassa ja olen ladannut siihen jo suomen kartat, se ei siirrä dataa. Sitten kun laitan sen sateelliittitilaan (siis kartat näkyvät oikeina kuvina), niin se rupeaakin siirtämään dataa ladatakseen niitä karttoja suomen sisällä. Eli nokia map loader ei pysty niitä sateelliittikuvia siirtämään kännykkään vaan ne on pakko ladata internetistä puhelimella. Ja siis kyllähän puhelimen saa yhdistettyä langattomaan nettiin.
Toivottavasti ymmärsitte jotain :D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2009 @ 20:50
|
Rosti
Newbie
|
7. huhtikuuta 2009 @ 15:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Millanen tossa tuubissa on akkukesto? Eli siis riittääkö päivittäiseen mp3-soitin käyttöön ilman, että tarvii kokoajan olla lataamassa?
Alkaa olemaan puhelimen ja soittimen päivitys paikallaan niin tolla sais hoidettua molemmat samaan syssyyn ja samalla sais vielä taskunpohjalle kartan ja kameran.
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
7. huhtikuuta 2009 @ 23:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Millanen tossa tuubissa on akkukesto? Eli siis riittääkö päivittäiseen mp3-soitin käyttöön ilman, että tarvii kokoajan olla lataamassa?
Ihan hyvin kestää akku pari päivää vaikka kuuntelee musiikkia 6-8h päivässä. Kokemusta on. Toimii mp3 soittimena uskomattoman hyvin. Ja loistava äänenlaatu ainakin omilla kuulokkeilla.
|
Rosti
Newbie
|
8. huhtikuuta 2009 @ 09:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kerbo: Lainaus: Millanen tossa tuubissa on akkukesto? Eli siis riittääkö päivittäiseen mp3-soitin käyttöön ilman, että tarvii kokoajan olla lataamassa?
Ihan hyvin kestää akku pari päivää vaikka kuuntelee musiikkia 6-8h päivässä. Kokemusta on. Toimii mp3 soittimena uskomattoman hyvin. Ja loistava äänenlaatu ainakin omilla kuulokkeilla.
Ok. Mahtavaa. Pitää toivoa joo että toi äänenlaatu on parantunu noista vanhoista "mp3-soitin" -puhelimista. :D Ainaki tuoteselosteessa luvataan erillistä dsp:tä äänenkäsittelylle.
Noista kartoista vielä. Saako niitä jostain ladattua ilmaiseksi (tai edes halvalla)? Ja kuinkakohan paljon ne vie suunnilleen tilaa muistikortilta? Jos lataan siihen tyyliin intian, nepalin, thaimaan ja indonesian kartat niin riittääkö 8gb kortissa tilaa enää musiikille? Toisaalta noi kortit ei nykyään paljoa maksa niin voi ottaa sitten eri kortille karttoja ja toiselle musaa, mutta onhan se vähä kusista ruveta selaamaan monen muistikortin välillä. Opastusta en välttämättä tarvii, kuhan nään, että missä ite vipellän ja mitä on nurkan takana.
Taitaa lähteä tällänen taskunpohjalle.
|
Rosti
Newbie
|
8. huhtikuuta 2009 @ 14:10 |
Linkki tähän viestiin
|
^ Vastaus löyty nokiakaupasta. Eli kartat on ilmasii, mut rohmuu kohtis paljo tilaa.
Kävin muutenki hiplaamassa laitetta ja ostohimot senku kasvo. Tulis jo se palkka prkl :D
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
8. huhtikuuta 2009 @ 19:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rosti: ^ Vastaus löyty nokiakaupasta. Eli kartat on ilmasii, mut rohmuu kohtis paljo tilaa.
Kaikki on suhteellista, mutta jos kartan koko keskimäärin pysyy jopa alle 50 megatavun, on se ainakin omasta mielestäni hyvin vähän.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
8. huhtikuuta 2009 @ 21:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Dreamlore: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rosti: ^ Vastaus löyty nokiakaupasta. Eli kartat on ilmasii, mut rohmuu kohtis paljo tilaa.
Kaikki on suhteellista, mutta jos kartan koko keskimäärin pysyy jopa alle 50 megatavun, on se ainakin omasta mielestäni hyvin vähän.
Ja onhan tuossa puhelimessa jos kahdeksan gigatavua muistia niin ei paljon kartat paina.. Mulla on Garmin XT pohjoismaisilla city kartoilla ja keskisuomen topo-kartoilla, se vie tilaa jonkun 800Mt.
Power corrupts
|
molekyle
Newbie
|
10. huhtikuuta 2009 @ 23:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on nyt ilmenny tässä ''tubessa'' semmone ongelma et ku koitan kattoo videoita nii ne ei toimi ja näkyy vaan musta ruutu. siinä näkyy kyllä kaikki play nappulat sun muut, mutta itse video ei toimi. Osaisko kukaan auttaa oon jo käynnistäny kännyä uudestaa ja tänään asensin uuden ohjelmistonkin mutta siltikään ongelma ei lähtenyt. Kiitos jo etukäteen!
|
niko207
Member
|
11. huhtikuuta 2009 @ 10:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti molekyle: Mulla on nyt ilmenny tässä ''tubessa'' semmone ongelma et ku koitan kattoo videoita nii ne ei toimi ja näkyy vaan musta ruutu. siinä näkyy kyllä kaikki play nappulat sun muut, mutta itse video ei toimi. Osaisko kukaan auttaa oon jo käynnistäny kännyä uudestaa ja tänään asensin uuden ohjelmistonkin mutta siltikään ongelma ei lähtenyt. Kiitos jo etukäteen!
Mis muodossa videot on?, itel oli joskus samantapane mut rupes toimii iha näppäinlukkoa käyttämällä :)
Niko
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2009 @ 12:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo-o. Alkaa pikkuhiljaa löytyä vaan enemmän ja enemmän vikoja tästä luurista. Taisi todella olla virhe vaihtaa takaisin Nokian leiriin.
Nyt ongelmana nimien näkyminen tuplana puhelinmuistiossa. Käytössä ainoastaan puhelimen muisti, ja jos nimen poistaa, poistuvat kummatkin. SIM-kortin yhteystiedon näytettäessä näkyy niitä vain yksi kappale. Softa asennettu uudelleen, backuppeja palauteltu, vähän kaikenlaista kokeiltu mutta ei vaan toimi. Ei varmaan olisi mennyt hukkaan se muutama satanen eroa iPhoneen...
|
molekyle
Newbie
|
11. huhtikuuta 2009 @ 17:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti niko207: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti molekyle: Mulla on nyt ilmenny tässä ''tubessa'' semmone ongelma et ku koitan kattoo videoita nii ne ei toimi ja näkyy vaan musta ruutu. siinä näkyy kyllä kaikki play nappulat sun muut, mutta itse video ei toimi. Osaisko kukaan auttaa oon jo käynnistäny kännyä uudestaa ja tänään asensin uuden ohjelmistonkin mutta siltikään ongelma ei lähtenyt. Kiitos jo etukäteen!
Mis muodossa videot on?, itel oli joskus samantapane mut rupes toimii iha näppäinlukkoa käyttämällä :)
Joo ennen on toiminut iha hyvin ja videot on .mp4 ja .3gp muodossa eli pitäs toimia?
|
Rosti
Newbie
|
16. huhtikuuta 2009 @ 13:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Kävinpäs sitten ostamassa mustan version!
Hyvän tuntunen laite kaiken kaikkiaan.
mutta:
Miten tässä saa vaihettua valmiustilan fontin väriä? En löydä mistään valikkoa tälle. Ärsyttävää ku pitäs olla musta taustakuva että näkisi mitään noista "työpöydän" teksteistä.
|
Rosti
Newbie
|
16. huhtikuuta 2009 @ 15:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja viel sellasta, että pitäskö ton gps:n toimia pelkällä sisäisellä gps:llä? Mulla on muut disabloituna (ettei pamaha mitään 50 euron datamaksua yhtäkkii), mutta toi ei tunnu saavan mitään yhteyttä mihinkään. Ilmottaa vaan, että "yritetään saada gps-yhteyttä. gps-yhteyden tilan näyttää satelliittisymbolin vieressä oleva merkki" kun yrittää kattoa omaa sijaintia.. Siinä on aina yks palkki (helsingin keskustassa, ulkona tai sisällä), mutta mitään ei tunnu tapahtuvan vaikka kuinka odottaa. Vai pitääkö vaan oottaa kauemmin? :D
|
Member
1 tuotearvio
|
17. huhtikuuta 2009 @ 09:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rosti: Ja viel sellasta, että pitäskö ton gps:n toimia pelkällä sisäisellä gps:llä? Mulla on muut disabloituna (ettei pamaha mitään 50 euron datamaksua yhtäkkii), mutta toi ei tunnu saavan mitään yhteyttä mihinkään. Ilmottaa vaan, että "yritetään saada gps-yhteyttä. gps-yhteyden tilan näyttää satelliittisymbolin vieressä oleva merkki" kun yrittää kattoa omaa sijaintia.. Siinä on aina yks palkki (helsingin keskustassa, ulkona tai sisällä), mutta mitään ei tunnu tapahtuvan vaikka kuinka odottaa. Vai pitääkö vaan oottaa kauemmin? :D
Kannattaa laittaa se avustettu gps päälle, ei se sitä dataliikennettä niin paljoa kuitenkaan aiheuta. Sen pitäisi nopeuttaa sitä toimintaa kuitenkin huomattavasti. Ensimmäisellä kerralla voi se paikannus kestää pitkäänkin jopa yli 10 minuuttia, mutta sen jälkeisillä kerroilla pitäisi olla nopeampaa. Ja niitä satelliittisignaaleita pitäisi olla vähintään neljä, että se paikannus onnistuu. Odottele vielä vähän pitempään.
|Q6600|GF8800 GTS 320|2GB|500GB|Sonata III|HP w2207|
|
Rosti
Newbie
|
17. huhtikuuta 2009 @ 09:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Orios: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rosti: Ja viel sellasta, että pitäskö ton gps:n toimia pelkällä sisäisellä gps:llä? Mulla on muut disabloituna (ettei pamaha mitään 50 euron datamaksua yhtäkkii), mutta toi ei tunnu saavan mitään yhteyttä mihinkään. Ilmottaa vaan, että "yritetään saada gps-yhteyttä. gps-yhteyden tilan näyttää satelliittisymbolin vieressä oleva merkki" kun yrittää kattoa omaa sijaintia.. Siinä on aina yks palkki (helsingin keskustassa, ulkona tai sisällä), mutta mitään ei tunnu tapahtuvan vaikka kuinka odottaa. Vai pitääkö vaan oottaa kauemmin? :D
Kannattaa laittaa se avustettu gps päälle, ei se sitä dataliikennettä niin paljoa kuitenkaan aiheuta. Sen pitäisi nopeuttaa sitä toimintaa kuitenkin huomattavasti. Ensimmäisellä kerralla voi se paikannus kestää pitkäänkin jopa yli 10 minuuttia, mutta sen jälkeisillä kerroilla pitäisi olla nopeampaa. Ja niitä satelliittisignaaleita pitäisi olla vähintään neljä, että se paikannus onnistuu. Odottele vielä vähän pitempään.
Lähti toimimaan kun avasi sateliittitilan tarkastelun. Samantien pamahti koordinaatit ruutuun ja yhteys olikin 8:lla sateelliitilla :D
|
konenaatt
Junior Member
|
19. huhtikuuta 2009 @ 18:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla on tuo suojakuori tohon 5800:taan ja se alkoi haista savulle kun nuotion ääressa olin.. Miten siitä saisi savun hajun pois? Voiko sitä esim. pestä vedellä ja jollain pesuaineella ja sitten antaa kuivua?
Nokia 5800 ExpressMusic blue
|
laeski
Newbie
|
20. huhtikuuta 2009 @ 11:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Saako puhelimen nettiselaimeen näkymään muutkin kun youtuben videot? Jos saa niin miten?
|
Mainos
|
|
|
konenaatt
Junior Member
|
20. huhtikuuta 2009 @ 13:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti konenaatt: Minulla on tuo suojakuori tohon 5800:taan ja se alkoi haista savulle kun nuotion ääressa olin.. Miten siitä saisi savun hajun pois? Voiko sitä esim. pestä vedellä ja jollain pesuaineella ja sitten antaa kuivua?
olen jo kokeillut tuulettaa suojaa parvekkeella
Nokia 5800 ExpressMusic blue
|