- Windows Vista - [vs.] - Windows Xp -
|
|
xenico
Member
16 tuotearviota
|
22. syyskuuta 2008 @ 21:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Ittellä Vista ja ihan tyytyväinen oon. Toisinaan ärsyttää se, kun hitaus on aikamoista! Mäkkiä hamuan ja se MacBook Pro olis ihan kiva :D. Tähän mennesä kaikki ohjelmat mitä oon hakenut, niin on toiminut vistassa, siinä missä xp:ssäkin.
Ingenting
|
Member
7 tuotearviota
|
12. marraskuuta 2008 @ 20:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Ite olen osittain pettynyt tähän vistaan koska tää sammuttelee meikäläisil ohjelmia jos et koske vaikka 30min tai yrität itse sammuttaa jotain ohjelmia, virheraportteja satelee että tuntuu. Toisinaan on ihan jees fiilinki täst käyttiksestä koska ei tämä kokoajan kumminkaan häiriköi..mmitään romaania tähän jaksanut alkaa vääntämään mutta olkoot kuka mitä mieltänsä tahansa niin toistaseks olen ihan xp:n kannalta, osittain siksi että tää on vanha, kiva ja tuttu ja osittain tietyst mun kohal noi turhat virheraportit, niin pienissä kuin vähä isommissakin ohjelmissa.
=]
|
Newbie
5 tuotearviota
|
2. joulukuuta 2008 @ 03:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti XZ3R0: Tere,
uutta konetta olen hankkimassa ja (niinkuin monella nykyään uudella koneen hankkijalla) tuli käyttöjärjestelmän valinta vastaan. Valitakko 'vanha kunnon' XP vai Vista, ja mikä Vista? Totuus on se että eteenpäin on mentävä, kukaan ei XP:ssä ikuisesti pysy, mutta mikä on oikea hetki tehdä ratkaiseva valinta vaihtaa uuteen? Päätin että minun aikani on tullut.
Koneeseen tulee Intel:in Q9550 ja noin 64-kantasen prosessorin ostajana päätin harkita Vista x64:sta, sehän on prosessorini kannalta parempi kuin x86 ja Vista x64 Ultimate tukee RAM:ia 32-bittisen max 4G:n sijaan YLI 128G RAM:ia.
Minulla oli harvinainen onni konsultoida tuttua Suomen Microsoftin työntekijää ja kysyin, valitakko 32- vai 64-bittinen Vista? Kun saa oikean henkilön puhumaan asiasta, voi olettaa saavansa oikeita vastauksia.
Tulos on se, että Vista x64 soveltuu tällä hetkellä ainoastaan HIFISTELY KÄYTTÖÖN. Vaikka molemmat Vistat näyttävätkin ulkoasultaa ja rakenteeltaan samalta ja niiden luulisi olevan vain toistensa eri 'bittikoodaukset', kyseessä on kaksi toisiltaan vaikuttavaa TÄYSIN ERO KÄYTTÖJÄRJESTELMÄÄ! Sillä, että Vista x64 vain hifistely käyttöön, tarkoitan että 64-bittistä Vistaa suosittelen vain niille käyttäjille, joilla on jokin erityisen paljon välimuistia tarvitseva sovellus (kuvan/leffan käsittely tai muu massiivinen prosessointi). Vista x64:llä on tänäkin päivänä sietämättömiä yhteensopivuus ongelmia koneen osista lähtien, pelien, ajurien kautta ylipäätänsä kaikken kanssa. Vaikka 64-bittinen järjestelmä tarjoaakin paljon uusia hyödyllisiä mahdollisuuksia, maailma ei ole vielä valmis 64-bittiselle järjestelmälle, ja se näkyy. Haastattelemani Microsoftin työntekijä kertoi itsensä ja monen kolleegansa aloittaneen 64-bittisellä Vistalla, mutta pettyneen sen tämän hetkiseen rajallisuuteen ja järjestelmän ongelmiin ja vaihtaneen takaisin 32-bittiseen.
Pitkä selitys, jonka tarkoituksena on varoittaa ihmisiä hankkimasta Vista x64:sta x86 sijaan. En suosittele, mutta jos kuitenkin, ota selvää ja tiedä mihin ryhdyt!
Toivoisin jonkun kommentoivan. Pelkään omaavani vain yksipuolisen näkemyksen ja johtavan täten harhaan. Korjatkaa olkaa hyvä ja valaiskaa minuakin, siis TE, jotka olette 64-bittisen Vistan itse kokeneet. Kiitos!
64 toimii ainakin nyt 2 viikkoa sitten asennettu uuteen koneeseen. Pelattu ahkerasti uusinpia (ja muitakin) pelejä lähes kahtakymmentä(lainattu ja ostettu). Gothic 3, GRID, crysis, rainbow six vegas 2, gears of war, fear, Gothic 3 forsaken god(kyllä ulkona jo on), far cry 2, hitman blood money, flat out carnage, tomb raider underworld, nfs underground 2(testimielessä vanhempaa peliä), nfs undercover, race 07...
anyway ainut mainitsemisen arvonen asia on että allaoleva toiminto ei toimi vistassa, en voi pelata kaikkia pelejä haluammallani virkistys taajuudella
Selecting a Refresh Rate Override
Some applications may have a default refresh rate lower than the optimal setting for your monitor. 3D Refresh Rate Override enables you to set the refresh rate for full-screen applications or games utilizing DirectX® or OpenGL®. You can either set an explicit refresh rate, or make the refresh rate the same as the desktop, or disable this feature allowing the application to set the refresh rate.
Note: On systems running Windows Vista® the 3D Refresh Rate Override is not supported since refresh rate is better controlled by Windows Vista.
In the Graphics Settings tree, click Display Options.
Select the desired refresh rate from the 3D Refresh Rate Override drop-down menu.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
2. joulukuuta 2008 @ 13:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Note: On systems running Windows Vista® the 3D Refresh Rate Override is not supported since refresh rate is better controlled by Windows Vista.
Kuten tuossa lukee. Vista osaa kontrolloida virkistystaajuutta itse niin hyvin että mitään muita ohjelmia ei tarvita sitä ohjaamaan...
|
Newbie
5 tuotearviota
|
6. joulukuuta 2008 @ 01:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Lainaus: Note: On systems running Windows Vista® the 3D Refresh Rate Override is not supported since refresh rate is better controlled by Windows Vista.
Kuten tuossa lukee. Vista osaa kontrolloida virkistystaajuutta itse niin hyvin että mitään muita ohjelmia ei tarvita sitä ohjaamaan...
Mitä jos tarkoittaa sitä ettei käyttäjä voi itse voikuttaa asiaan, vaan pakotetaan käyttämään 60Hz virkistystaajuutta, mikä on käyttökelvoton.
Kansalaisuus velvollisuutena jaan kokemukseni omistamistani hyvistä ja huonoista tuotteista.
Verkkokaupassa ei takuuasiat toimi, vaikka olisit saanut kuinka viallisen tuotteen, he sanovat sitä ehjäksi ja yrittävät periä 50euron tarkastusmaksun.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
7. joulukuuta 2008 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti clu4850oc: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Lainaus: Note: On systems running Windows Vista® the 3D Refresh Rate Override is not supported since refresh rate is better controlled by Windows Vista.
Mitä jos tarkoittaa sitä ettei käyttäjä voi itse voikuttaa asiaan, vaan pakotetaan käyttämään 60Hz virkistystaajuutta, mikä on käyttökelvoton.
En nyt ymmärrä miksi vänkäät täysin selvästä asiasta. Vista pitää peleissä samaa virkistystaajutta kuin työpöydälläkin.
|
nikozjr
Suspended due to non-functional email address
|
7. joulukuuta 2008 @ 15:00 |
Linkki tähän viestiin
|
En vaihtaisi Xp:hen takaisin jos tarjoittaisi. En tiedä mistä tämmöinen "mollaus" on sitten lähtenyt edes käyntiin.. Varmaan mikrobitistä ja vistan ensimäisistä bugeista.
En ole törmännyt yhteenkään ohjelmaan joka ei toimisi vistalla.
Eli miksi jäädä jumittamaan Xp:hen?
Vista tulee olemaan tulevaisuuden käyttöjärjestelmä ja mitä nopeammin siihen tottuu sitä helpompi on tulevaisuus.
Vistassa on myös paljon hyvää. niinkuin jo ekassa viestissä lähes kaikki sanotaankin.
Ja tämähän on loistava peli käyttöjärjestelmä (DX10)! kun ei rupea nuukailemaan sen muistin määrän kanssa kasatessa konetta.
Ja kohan Windows 7 tulee ulos joskus niin sittenkö sitä vasta ruvetaan kehumaan vistaa ja mollaamaan Windows 7? Eikös se näin mene?
Sonata III /prossu: Intel core 2 duo e8400 @4GHZ (tavoite rikki 4Ghz) Xigmatek HDT-S1283 jäähdyttää/näytönohjain: Club 3D Radeon HD 4870 512 Mt Overcloked edition/emolevy: ASUS P5kc/kovalevy: samsung F1 640GB/RAM: 4 Gt, 800 MHz DDR2/Vista ultimate 64bit
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. joulukuuta 2008 @ 15:02
|
Newbie
5 tuotearviota
|
7. joulukuuta 2008 @ 15:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti clu4850oc: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Lainaus: Note: On systems running Windows Vista® the 3D Refresh Rate Override is not supported since refresh rate is better controlled by Windows Vista.
En nyt ymmärrä miksi vänkäät täysin selvästä asiasta. Vista pitää peleissä samaa virkistystaajutta kuin työpöydälläkin.
Ei pidä paikkaansa, ja kuka täällä vänkää, jos omistaisit CRT-näytön ja pelaisit yhtä laajasti kuin minä niin tietäisit.
Ja jos vieläkään usko niin tässä on linkki asiasta http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=85615&page=2
Kansalaisuus velvollisuutena jaan kokemukseni omistamistani hyvistä ja huonoista tuotteista.
Verkkokaupassa ei takuuasiat toimi, vaikka olisit saanut kuinka viallisen tuotteen, he sanovat sitä ehjäksi ja yrittävät periä 50euron tarkastusmaksun.
|
Newbie
5 tuotearviota
|
7. joulukuuta 2008 @ 15:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
8. joulukuuta 2008 @ 17:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti clu4850oc: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=85615
Noinhan se taitaa sitten mennä. Jännä kumminkin että tekstissä annetaan sellainen kuva että tuota virkistystaajuuden pakoitusta ei tarvita koska vista osaisi asian niin hyvin hoitaa.
Huoh...
|
blobblob
Newbie
|
10. joulukuuta 2008 @ 19:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni on kokemusta vista basicista, käytin sitä vähän päälle vuoden. En ole mitenkään puolueellinen, mutta tuon vuoden aikana kyllä paloi hermot useaankin otteeseen. Koneessani on 1 gb keskusmuistia ja sitten tuo vista asennettuna, niin ei oiken kone pyörinyt kovinkaan nopeasti. Parin tunnin selailun jälkeen piti käynnistää kone uudelleen kun mikään ei toiminut vaan kone jumitti kuin viimeistä päivää. Nyt tähän vaihdettiin xp ja eron todellakin huomaa. Kyllähän tuo vista ihan kätevä peli on, mutta mielestäni keskusmuistia vaaditaan vähintään 2gb jotta kone toimisi kunnolla.
|
nikozjr
Suspended due to non-functional email address
|
10. joulukuuta 2008 @ 20:04 |
Linkki tähän viestiin
|
sinun tapauksessa keskusmuistin lisäys olisi tullut halvemmaksi kun Xp:n osto. ja eihän vistaa olekkaan tarkoitettu micro mopoille.
Sonata III /prossu: Intel core 2 duo e8400 @4GHZ (tavoite rikki 4Ghz) Xigmatek HDT-S1283 jäähdyttää/näytönohjain: Club 3D Radeon HD 4870 512 Mt Overcloked edition/emolevy: ASUS P5kc/kovalevy: samsung F1 640GB/RAM: 4 Gt, 800 MHz DDR2/Vista ultimate 64bit
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
10. joulukuuta 2008 @ 20:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti blobblob: Itselläni on kokemusta vista basicista, käytin sitä vähän päälle vuoden. En ole mitenkään puolueellinen, mutta tuon vuoden aikana kyllä paloi hermot useaankin otteeseen. Koneessani on 1 gb keskusmuistia ja sitten tuo vista asennettuna, niin ei oiken kone pyörinyt kovinkaan nopeasti. Parin tunnin selailun jälkeen piti käynnistää kone uudelleen kun mikään ei toiminut vaan kone jumitti kuin viimeistä päivää. Nyt tähän vaihdettiin xp ja eron todellakin huomaa. Kyllähän tuo vista ihan kätevä peli on, mutta mielestäni keskusmuistia vaaditaan vähintään 2gb jotta kone toimisi kunnolla.
Käytin vista ultimatea gigalla keskusmuistia kuukauden ajan koska toinen gigan kampa oli jo valmiiksi rikki.
Kone toimi hyvin ja itse työpöytäkäytössä en huomannut mitään eroa yhden ja kahden gigan välillä keskusmuistia.
|
Member
15 tuotearviota
|
11. joulukuuta 2008 @ 08:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Omasta mielestäni Vistan plussat ja miinukset:
+Uusi Explorer
+Uusi Aero teema(hieno)
+Windows Defender(huomaa yleensä kaikki spywaret ja yms.)
+DX10 Grafiikat
-Epävakaa
-Aero(syö tehot koneesta)
-Vista(vaatii liikaa tehoja)
-Tiedostojen siirto ulkoisille asemille(ei voi siirtää yli 4.5Gt kokoisia tiedostoja)
Manufacturer:
Hewlett-Packard
Processor:
AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-60 (2 CPUs), ~2.0GHz
Memory:
3070MB RAM
Hard Drive:
250 GB + 500GB LaCie
Video Card:
NVIDIA GeForce 8400M GS
Monitor:
HP 17" LCD Widescreen Laptop Monitor
Sound Card:
Conexant High Definition SmartAudio 221
Speakers/Headphones:
Creative Fatality Headphones
Keyboard:
HP Wireless
Mouse:
HP Wireless
Mouse Surface:
-
Operating System:
Windows Vista? Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.080425-1930)
Motherboard:
-
Computer Case:
HP Laptop
|
blobblob
Newbie
|
11. joulukuuta 2008 @ 09:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nikozjr: sinun tapauksessa keskusmuistin lisäys olisi tullut halvemmaksi kun Xp:n osto. ja eihän vistaa olekkaan tarkoitettu micro mopoille.
Kuka sanoi, että olen ostanut xp:n :P ?
jartarille:
Se on varmaan sitten käyttäjästä kiinni, että minkä kokee hitaaksi ja minkä ei =) Minulla sattui vain takkuamaan kone, mutta sinulla se on voinut toimia nopeasti.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2008 @ 09:15
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
11. joulukuuta 2008 @ 11:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Scottive: Omasta mielestäni Vistan plussat ja miinukset:
+Uusi Explorer
+Uusi Aero teema(hieno)
+Windows Defender(huomaa yleensä kaikki spywaret ja yms.)
+DX10 Grafiikat
-Epävakaa
-Aero(syö tehot koneesta)
-Vista(vaatii liikaa tehoja)
-Tiedostojen siirto ulkoisille asemille(ei voi siirtää yli 4.5Gt kokoisia tiedostoja)
Ei tiedostoille ole tuollaisia koko rajoituksia vistalla. Noin suurien tiedostojen siirto ulkoiselle kovolle ei onnistu siksi kun ulkoinen levy on FAT32 formaatissa. Muuta ulkoinen kovalevy käyttämään NTFS tiedostojärjestelmää niin hommat toimii...
|
AfterDawn Addict
5 tuotearviota
|
11. joulukuuta 2008 @ 11:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Scottive:
Ei tiedostoille ole tuollaisia koko rajoituksia vistalla. Noin suurien tiedostojen siirto ulkoiselle kovolle ei onnistu siksi kun ulkoinen levy on FAT32 formaatissa.
Tätähän se on, PEBKAC taas kerran.
|
Member
15 tuotearviota
|
11. joulukuuta 2008 @ 14:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Ei tiedostoille ole tuollaisia koko rajoituksia vistalla. Noin suurien tiedostojen siirto ulkoiselle kovolle ei onnistu siksi kun ulkoinen levy on FAT32 formaatissa.
Aijaa. En tiennytkään :D
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
11. joulukuuta 2008 @ 14:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyseessähän on tosiaan ihan makuasia, itse pidän enemmän XP:stä, molempia olen käyttänyt.
Muistirajoituksen takia siirryn varmaan 64bit järjestelmään, mutta sekin tulee olemaan n.2010 julkaistava windows 7.
|
mahaluun
Member
3 tuotearviota
|
10. helmikuuta 2009 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo Joo!
Tässäpä teille faktaa Vista vs XP jutusta
Eli startataampa vaikka vistalla, ja otetaan esimerkiksi home premium 32- ja 64-bittinen versio
joo eli 32 bittinen versio on aivan sama kun 64 bittinen mutta ei tue kuin sen 3.3gb keskusmuistia joten siinä 32 bittinen on huonompi kuin 64 bittinen mutta, se ei riitä pelehein sun muihin koska vista tarvitsee sen 2gb, 64 bittinen taas tukee jopa 16 vai olikohan se 8 Gb asti korjaatkaahan. joten 64 bittinen on näistä parempi vaikka löytyy paljon yhteensopiivus ongelmia toistaiseksi.
XP 32- ja 64-bittinen
32-bittinen, tämä on hyvä valinta kaikenlaisille pelaajille sun muille koneen käyttäjille koska xp on kevyt eikä tarvitse kun 512mb rammia kunnolla tomimakseen (toimii myös 256mb, mutta takkuilee :/) 64-bittinen versio on taas ylivoimainen tulevaisuuden XP käyttäjille.
Eli XP 64-bittinen pärjää vielä tosi kauan mutta esim vista vie kiintolevyltä 30Gb tilaa joten siksi se takkuilee vähän, eli jos haluat huippu nopean vistan niin hanki vaikka 8GB ram se riittää kunnolla pyörittämiseen.
XP taas tarttee minimissäänn 400mb tilaa ja max. 1-2GB joten tämä toimii reippaasti ja kunnolla tuolla 4gb eli 64-bittisellä joten toivon mukaan ymmärsitte mitä tässä hain
Tiivistettään ^^
Eli vista vie 30GB tilaa levyltä jonka takia vista takkuilee ja joutuu etsimään sieltä 30Gb sisältä tiedostot toisin kun Xp joutuu vain sieltä 400mb-2GB väliltä joka on paljon nopeampaa kuin vistassa.
Kotelo: Antec Sonata III 500W. Prossa: Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 GHz. Näyttis: Powercolor HD 5770. RAM: 4Gb. Äänikortti: High Definition Audio. Kovo: Maxtor 500GB. Emo: Asus Striker II Formula. Näyttö: BENQ G2420HDBL 24"/FULLHD/DVI. Käyttis: Windows 7 Home Premium

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2009 @ 17:32
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
10. helmikuuta 2009 @ 17:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: 32-bittinen, tämä on hyvä valinta kaikenlaisille pelaajille sun muille koneen käyttäjille koska xp on kevyt eikä tarvitse kun 512mb rammia kunnolla tomimakseen (toimii myös 256mb, mutta takkuilee :/)
Haluan nähdä sen pelaajan joka pelaa xp:llä 256 tai 512Mb:llä muistia.
512Mb menee xp:llä tukkoon todella helposti jo ihan työpöytäkäytössä uusia ohjelmia käytettäessä.
Lainaus: 64-bittinen versio on taas ylivoimainen tulevaisuuden XP käyttäjille.
Eli XP 64-bittinen pärjää vielä tosi kauan mutta esim vista vie kiintolevyltä 30Gb tilaa joten siksi se takkuilee vähän, eli jos haluat huippu nopean vistan niin hanki vaikka 8GB ram se riittää kunnolla pyörittämiseen.
Paitsi 64 bittiselle xp:lle ei tahdo löytyä ajureita eikä sille enää niitä oikeastaan tehdä joten täysin hyödytön tekele se on.
Vista toimii hyvin 1 gigalla muistia. Oma kokemus kuukauden käytöstä.
|
WillKane
Member
|
10. helmikuuta 2009 @ 20:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mahaluun:
Tervehdys trolli. Minustakin M$:n käyttikset ovat olleet turhan pöhöttyneitä MS-DOS 5.0:n jälkeen. Taitaa olla laitevalmistajien kanssa tehty salaliitto. Windowseista parhaiten toimii ME tai 2000.
KOVO tarkoittaa HARDWAREA
|
Member
15 tuotearviota
|
10. helmikuuta 2009 @ 20:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WillKane: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mahaluun:
Tervehdys trolli. Minustakin M$:n käyttikset ovat olleet turhan pöhöttyneitä MS-DOS 5.0:n jälkeen. Taitaa olla laitevalmistajien kanssa tehty salaliitto. Windowseista parhaiten toimii ME tai 2000.
ME???? mitä vittua se on varmaan kaikkein huonoin windows mitä on koskaan tehty ja kaikkia oon käyttäny,2000 on toki hyvä
|
Senior Member
|
10. helmikuuta 2009 @ 23:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti erseki: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WillKane: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mahaluun:
ME???? mitä vittua se on varmaan kaikkein huonoin windows mitä on koskaan tehty ja kaikkia oon käyttäny,2000 on toki hyvä
Veikkaanpa että tuo viittaus Win ME -hökötykseen oli silkkaa sarkasmia.
Olen nyt käyttänyt Vistaa siitä lähtien kun se ilmestyi. En vaihtaisi XPhen vaikka maksettaisiin. Ihan oikeasti. Mainitsen nyt muutaman syyn:
Windows Explorer. Arvostan etenkin sitä ettei tarvitse enään klikkailla back back back back back sen sijaan että painaa yhden kerran halutun kansion nimeä. Myös vasemmalla oleva "Favourite Links" on hyvä asia. Ja muutamat muut ulkonäölliset asiat.
Toiseksi uusi Search. Meneppä johonkin kansioon nimeltä "Unsorted Music" jossa on 2213 kpl MP3 musaa ja selaa sitten sieltä ne kolme haluttua, vaikkapa Tristania -yhtyeen kappaleet. Hakutulokset päivittyy reaaliajassa.
Varjokopio. Threadin aloituksessa mainittiin esimerkkinä tuntien työn jälkeen tehty tekstitiedosto. Mulle tuli tuolle ominaisuudelle siinä vaiheessa tarvetta kun tajusin että tallensin eräässä pelissä pelitilanteen väärän nimen päälle. -.-
Alt+Tab -ikkunoiden vaihtosysteemi: ei tarvitse hakata Tab-nappia että saa halutun ohjelman/kansion esille, sen saa hiirellä klikattua esille.
On myös valittamisen aihetta, mutta niitä listaa koska täysin samat viat löytyy myös XPstä.
Ai niin, onhan se Aero -ulkoasu ihan mukavaa vaihtelua.
Edit: typo
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. helmikuuta 2009 @ 23:01
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
10. helmikuuta 2009 @ 23:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä se nyt on niin että vista on luotu väliinputojaksi. Windows 7 taas vaikuttaa oikein lupaavalta, toivottavasti ilmestyy 2009 lopulla niinkuin tarkoitus on.
|