User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 16.1.2025 / 18:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > satasen prossut - ja yleinen amd/intel-ketju
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Satasen prossut - Ja yleinen AMD/Intel-ketju
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
7. tammikuuta 2014 @ 19:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:

Jaguarit on x86-64 pohjasia prossuja eli "PC prossuja".

Montako uusille konsoleille tehtyä peliä on tullu PC:lle? BF4 ja Assassins Creed jne ei lasketa koska ne tuli myös vanhemmille konsoleille.

BF4:n Mantle tukee ootellaan edelleen. Prossujen kehitys pistettiin voihin jäihin. Aiheesta. Tehojen puolesta 5 vuotta vanhatki prossut riittää mille tahansa pelille seuraavat 5 vuotta. Se ratkasee miten se teho käytetään.

Tällä hetkellä tietyt moninpelit ja yksinpelit vaativat tehokkaan prossun alle jotta saa korkeita FPS lukemia.

Jaguar prossuja ei ole tietokoneissa ja konsolikoodaus poikkeaa merkittävästi PC-puolesta koska konsoleissa aina sama vakiorauta. Huomioitavaa myös sekin että uudenkin sukupolven konsolit on rajoitettu sinne 30fps lukemaan. Se ei kuitenkaan ihan kaikille pc pelaajille riitä.

Enkä nyt oikein jaksa uskoa että yhtä äkkiä pc-pelien prosessorikuormitus tippuisi rajusti samalla pelien muuttuessa realistisemmiksi.

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
BPVest
AfterDawn Addict
_
7. tammikuuta 2014 @ 23:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Itse en puhuisi PC- prossuista, jos AMD- jaguar prossuja ja emoja ei voi ostaa kaupasta ja kantana on FT3.
Läppäreissä on prossuja jotka pyörittää PC softia. Ei voi puhuu PC prossuista koska emoja ei voi ostaa kaupasta ja kanta on mikälie?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Joudutkin odottelemaan sitten useita vuosia ennenkuin edellisen sukupolven konsoleille ei enään julkaista uusimpia pelejä.
Yksikään eri konsoliversio tai PC- versio eivät ole keskenään yhteensopivia. PC- versio ei ole riippuvainen siitä kuinka monelle eri konsolille peli on julkaistu.
Moni uusien konsolien peli kehitetään PC pääalustana. Toi onnistuu koska konsoleissa on PC prossut. Eikä Powerpc tai Powerpc+spe mikälie.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Tällä hetkellä tietyt moninpelit ja yksinpelit vaativat tehokkaan prossun alle jotta saa korkeita FPS lukemia.

Jaguar prossuja ei ole tietokoneissa ja konsolikoodaus poikkeaa merkittävästi PC-puolesta koska konsoleissa aina sama vakiorauta. Huomioitavaa myös sekin että uudenkin sukupolven konsolit on rajoitettu sinne 30fps lukemaan. Se ei kuitenkaan ihan kaikille pc pelaajille riitä.

Enkä nyt oikein jaksa uskoa että yhtä äkkiä pc-pelien prosessorikuormitus tippuisi rajusti samalla pelien muuttuessa realistisemmiksi.
Paskasti tehdyt pelit vaatii. Pelaa vaikka Dark Soulssin PC versioo ja mieti kuinka niin paska grafiikka pyörii vaan 30 FPS. Kaiken tehon saa hukattua jos halutaan.

Aivan sama onko Jaguar prossuja tietokoneissa vai ei. Sun i5-2500K prossu on eri ku Haswell i5-4670K tai mikään AMD:n työpöytäprossu, kummiski niillä pyörii samat softat vaikka on eri prossut. Käskykanta on sama Jaguarissa ja PC prossuissa, se riittää tosi pitkälle. Konsoleilla voi pistää 30 FPS, suuremmilla tehoilla saa enemmän.

Tohon hommaan riittää pelkästään konsolien suurempi muisti. Lisäks prossujen käskykanta sama = peliä ei tarvitte suunnitella millekään Cell prossulle, sen voi suunnitella PC prossulle. Hiton suuri etu. Jatkossa voi olla et konsolikäännös = PC versiosta tehdään versio konsoleille. Eikä toisin päin.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Member

3 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2014 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Paskasti tehdyt pelit vaatii. Pelaa vaikka Dark Soulssin PC versioo ja mieti kuinka niin paska grafiikka pyörii vaan 30 FPS. Kaiken tehon saa hukattua jos halutaan
OT: Dark Soulssin tapauksesssa se on oikeestaan vaan lukittu (modilla saa 60fps)
BPVest
AfterDawn Addict
_
8. tammikuuta 2014 @ 15:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Xtrim:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Paskasti tehdyt pelit vaatii. Pelaa vaikka Dark Soulssin PC versioo ja mieti kuinka niin paska grafiikka pyörii vaan 30 FPS. Kaiken tehon saa hukattua jos halutaan
OT: Dark Soulssin tapauksesssa se on oikeestaan vaan lukittu (modilla saa 60fps)
Huonosti toimii se 60 FPS. Kuitenki surkein konsolikäännös ikinä.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Member

3 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2014 @ 15:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Xtrim:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Paskasti tehdyt pelit vaatii. Pelaa vaikka Dark Soulssin PC versioo ja mieti kuinka niin paska grafiikka pyörii vaan 30 FPS. Kaiken tehon saa hukattua jos halutaan
OT: Dark Soulssin tapauksesssa se on oikeestaan vaan lukittu (modilla saa 60fps)
Huonosti toimii se 60 FPS. Kuitenki surkein konsolikäännös ikinä.
Totta..
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
8. tammikuuta 2014 @ 16:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta mitenkäs amd:n malta, eikös ps4:jä tule tukemaan sitä mielestäni, kuten pc:kin?

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
BPVest
AfterDawn Addict
_
8. tammikuuta 2014 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gereti:
Mutta mitenkäs amd:n malta, eikös ps4:jä tule tukemaan sitä mielestäni, kuten pc:kin?
Malta? Mantle?

Mantlee ei PS4 tue. PC:lle se on tarkotettu.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Member
_
9. tammikuuta 2014 @ 19:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Itse en puhuisi PC- prossuista, jos AMD- jaguar prossuja ja emoja ei voi ostaa kaupasta ja kantana on FT3.
Läppäreissä on prossuja jotka pyörittää PC softia. Ei voi puhuu PC prossuista koska emoja ei voi ostaa kaupasta ja kanta on mikälie?

Niin, PC- prossu on sellainen mitä voi käyttää PC: ssä. Jaguaaria ei voi.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Joudutkin odottelemaan sitten useita vuosia ennenkuin edellisen sukupolven konsoleille ei enään julkaista uusimpia pelejä.
Yksikään eri konsoliversio tai PC- versio eivät ole keskenään yhteensopivia. PC- versio ei ole riippuvainen siitä kuinka monelle eri konsolille peli on julkaistu.
Moni uusien konsolien peli kehitetään PC pääalustana. Toi onnistuu koska konsoleissa on PC prossut. Eikä Powerpc tai Powerpc+spe mikälie.

Konsolipelit koodataan kyllä PC: llä, mutta sitä ei voi suoraan käyttää PC- pelinä.

En usko että pelit kehitetään PC- pääalustana, koska on helpompi koodata konsolipelistä PC- versio kuin päinvastoin.

Kuten jo todettu, konsolipelit on optimoitu hyvin tiedossa olevalle raudalle, jotka siksi toimivat hienosti kevyemmällä raudalla. Kun koodataan PC- versio, se ei ole niin hyvin optimoitu (mahdotonta koska on niin erilaisia koneita) ja vaatii siksi parempaa rautaa.

Tuolla koodaajat pohtivat PC- pelien vs konsolit koodaus vaikeuksia:
Game Development Stack Exchange is a question and answer site for professional and independent game developers.

http://gamedev.stackexchange.com/questi...-consoles-to-pc

Mielenkiintoisia pointteja ja puhuvat ihan eri asioista kuin Vest.

Sulavasti toimi jo open beta BF4: sta (ultra settings, 1920x1200): Youtube
OCC 2013 Vuoden näytönohjain: Winner: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti: Overclockersclub Performance you can trust: Base Clock
3D Mark Fire Strike, Hall of Fame (1xGPU):3D Mark Fire Strike Hall of Fame

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. tammikuuta 2014 @ 19:14

BPVest
AfterDawn Addict
_
9. tammikuuta 2014 @ 21:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Niin, PC- prossu on sellainen mitä voi käyttää PC: ssä. Jaguaaria ei voi.
Miten ei voi? Tossa olis http://www.cpu-world.com/CPUs/Jaguar/AM...%20A4-5000.html

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Konsolipelit koodataan kyllä PC: llä, mutta sitä ei voi suoraan käyttää PC- pelinä.
Mitä väliä? Uudet konsolit on PC rautaa eikä valmistajien omia räpellyksiään.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
En usko että pelit kehitetään PC- pääalustana, koska on helpompi koodata konsolipelistä PC- versio kuin päinvastoin.
http://www.vg247.com/2013/02/27/watch-dogs-pc-is-lead-platform/

Lainaus:
Speaking with Dutch site Inside Gamer, Ubisoft CEO Yves Guillemot revealed that Watch Dogs is using PC as its lead platform, and will then be ported to subsequent formats.

The reason ? he said ? was that the AMD-based PS4 architecture makes it easier to port games across from PC than previous generations.

Said Guillemot, ?We expect fewer problems with porting games to the PS4 than the PS3, which had a completely different infrastructure. Previously, we developed games first on the Xbox 360 and then translated them onto the PS3. It took a lot of time and money to port.?

But now PS4 is easy to port for, he says.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Kuten jo todettu, konsolipelit on optimoitu hyvin tiedossa olevalle raudalle, jotka siksi toimivat hienosti kevyemmällä raudalla. Kun koodataan PC- versio, se ei ole niin hyvin optimoitu (mahdotonta koska on niin erilaisia koneita) ja vaatii siksi parempaa rautaa.
Tossa ylempänä näkyy syy. Peli vedetään eka X0:lle, sit PS3:lle ja PC:lle. Optimointi toinen juttu, ne harvat PC exclusivet pyörii heikkotehosellaki PC:llä loistavasti.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Tuolla koodaajat pohtivat PC- pelien vs konsolit koodaus vaikeuksia:
Game Development Stack Exchange is a question and answer site for professional and independent game developers.

http://gamedev.stackexchange.com/questi...-consoles-to-pc

Mielenkiintoisia pointteja ja puhuvat ihan eri asioista kuin Vest.
Kaikki jutut vanhaa settiä. Vanhoilla konsoleilla oli pakko vetää konsolille ensin, muuten muisti olis loppunu heti kesken. Uusissa konsoleissa on se 8 gigaa joka ei lopu ihan heti. Konsolin ei enää tarvitte olla pääalusta.

Vaikeus on tekosyy noissa jutuissa. Oikee syy on raha. Uudet konsolit helpottaa jollon säästyy rahaa.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Member
_
10. tammikuuta 2014 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Niin, PC- prossu on sellainen mitä voi käyttää PC: ssä. Jaguaaria ei voi.
Miten ei voi? Tossa olis http://www.cpu-world.com/CPUs/Jaguar/AM...%20A4-5000.html
Alkuperäisessä -> ja tässä ketjussa on kokoajan puhuttu TYÖPÖYTÄ PC: stä.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Konsolipelit koodataan kyllä PC: llä, mutta sitä ei voi suoraan käyttää PC- pelinä.
Mitä väliä? Uudet konsolit on PC rautaa eikä valmistajien omia räpellyksiään.
On ihan sama onko uudet konsolit PC- rautaa (FX tai Haswell tai HD tai Nvidia). PC- peliympäristö on silti eriasia.
Pitää myös huomioida, edellisen sukupolven kymmenet milj.at. (100milj.) konsolit ovat edelleen kovassa käytössä, vai väitätkö että kaikki ryyntäävät ostamaan AMD: n rautaa?

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
En usko että pelit kehitetään PC- pääalustana, koska on helpompi koodata konsolipelistä PC- versio kuin päinvastoin.
http://www.vg247.com/2013/02/27/watch-dogs-pc-is-lead-platform/

Tuossa oli yhden studion näkemys asiaan. (On varmasti helpompaa koodata Xbox one ja PS4).

Esim. Rockstar Games- pelistudiolla on varmasti toinen näkemys asiaan (onko PC- pääalusta).

Sitten ei pidä unohtaa niitä edellisen sukupolven konsoliasiakkaita - Koska kyse on rahasta - Eikä muita PC- pelaajia (Intel & Nvidia).

Uuden sukupolven konsoleille voidaan koodata PC- versiosta, sitten kun muistetaan edellisen sukupolven konsolit - kannattaako sittenkään koodata ensin PC- versio.

Hyvähän se vaan olisi PC- pelaajalle, jos PC- versio olisi päätuote.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Oma lainaus:
Kuten jo todettu, konsolipelit on optimoitu hyvin tiedossa olevalle raudalle, jotka siksi toimivat hienosti kevyemmällä raudalla. Kun koodataan PC- versio, se ei ole niin hyvin optimoitu (mahdotonta koska on niin erilaisia koneita) ja vaatii siksi parempaa rautaa.
Ylläoleva ei ole muuksi muuttunut.

Olit unohtanut tuon: "Watch Dogs developer Ubisoft Montreal is using PC as its lead platform before taking its sandbox game to PS4 and ? most likely ? Xbox 720".- lainauksen.


Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Tuolla koodaajat pohtivat PC- pelien vs konsolit koodaus vaikeuksia:
Game Development Stack Exchange is a question and answer site for professional and independent game developers.

http://gamedev.stackexchange.com/questi...-consoles-to-pc

Mielenkiintoisia pointteja ja puhuvat ihan eri asioista kuin Vest.
Vaikeus on tekosyy noissa jutuissa. Oikee syy on raha.
Jos vaikeus olisi vaan tekosyy, pelistudiot siis vaan kiusallaan tekisivät bugisia pelejä, koska kyse on rahasta, siitä sitä tulisi reilusti lisäkuluja jälkipaikkailuista ja vihaisia pelaajia.

Sulavasti toimi jo open beta BF4: sta (ultra settings, 1920x1200): Youtube
OCC 2013 Vuoden näytönohjain: Winner: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti: Overclockersclub Performance you can trust: Base Clock
3D Mark Fire Strike, Hall of Fame (1xGPU):3D Mark Fire Strike Hall of Fame

BPVest
AfterDawn Addict
_
10. tammikuuta 2014 @ 21:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Alkuperäisessä -> ja tässä ketjussa on kokoajan puhuttu TYÖPÖYTÄ PC: stä.
PC prossu toi on. Oli työpöydälle tai ei.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
On ihan sama onko uudet konsolit PC- rautaa (FX tai Haswell tai HD tai Nvidia). PC- peliympäristö on silti eriasia.
Pitää myös huomioida, edellisen sukupolven kymmenet milj.at. (100milj.) konsolit ovat edelleen kovassa käytössä, vai väitätkö että kaikki ryyntäävät ostamaan AMD: n rautaa?
Nykyset konsolit: PC rautaa.
Entiset konsolit: Ei PC rautaa.

Toi tekee hitonmoisen eron.

Kaikki ei ryntää ostaan uusia konsoleita. Ajan kanssa ne menettää suosiotaan aina enemmän, lopulta ne haudataan vähin äänin.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Tuossa oli yhden studion näkemys asiaan. (On varmasti helpompaa koodata Xbox one ja PS4).

Esim. Rockstar Games- pelistudiolla on varmasti toinen näkemys asiaan (onko PC- pääalusta).
Ei tässä oo kyse helppoudesta. Se ratkasee miten helposti saa PC käännöksen konsolipelistä tai toisin päin. Rockstar games ei oo saanu GTA V:ta uusille konsoleille, taisivat olla pakkoraossa.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Sitten ei pidä unohtaa niitä edellisen sukupolven konsoliasiakkaita - Koska kyse on rahasta - Eikä muita PC- pelaajia (Intel & Nvidia).

Uuden sukupolven konsoleille voidaan koodata PC- versiosta, sitten kun muistetaan edellisen sukupolven konsolit - kannattaako sittenkään koodata ensin PC- versio.

Hyvähän se vaan olisi PC- pelaajalle, jos PC- versio olisi päätuote.
Monia firmoja ei kiinnosta PC asiakkaat ylipäätään. Miten niitä kiinnostais erityisesti Nvidia tai Intel?

Onneks uuden sukupolven konsoleista ei muisti ihan heti lopu. Aika moni peli tehdään pelkästään uusille konsoleille ja vanhoista ei tarvitte välittää, onneks.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Oma lainaus:
Kuten jo todettu, konsolipelit on optimoitu hyvin tiedossa olevalle raudalle, jotka siksi toimivat hienosti kevyemmällä raudalla. Kun koodataan PC- versio, se ei ole niin hyvin optimoitu (mahdotonta koska on niin erilaisia koneita) ja vaatii siksi parempaa rautaa.
Ylläoleva ei ole muuksi muuttunut.

Olit unohtanut tuon: "Watch Dogs developer Ubisoft Montreal is using PC as its lead platform before taking its sandbox game to PS4 and ? most likely ? Xbox 720".- lainauksen.
Konsolit vaatii vähemmän tehoo päästäkseen samaan lopputulokseen, PC:lla on moninkertasesti tehoo = PC:llä pyörii paremmin vaikkei optimoitais yhtä hyvin.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Jos vaikeus olisi vaan tekosyy, pelistudiot siis vaan kiusallaan tekisivät bugisia pelejä, koska kyse on rahasta, siitä sitä tulisi reilusti lisäkuluja jälkipaikkailuista ja vihaisia pelaajia.
Pelistudiothan tekee bugisia pelejä jotka tuottaa vihasia pelaajia. Jälkipaikkailut jää monesta pelistä kokonaan tekemättä.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. tammikuuta 2014 @ 21:47

Member
_
11. tammikuuta 2014 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Montako uusille konsoleille tehtyä peliä on tullu PC:lle? BF4 ja Assassins Creed jne ei lasketa koska ne tuli myös vanhemmille konsoleille.

Aika moni peli tehdään pelkästään uusille konsoleille ja vanhoista ei tarvitte välittää, onneks.

Rockstar games ei oo saanu GTA V:ta uusille konsoleille, taisivat olla pakkoraossa.
Tuleekohan käytännössä koskaan sellaista tilannetta että, peli tulee vain PS4& Xbox one: lle -> PC: lle. (ehkä sitten kun on tullut PS5 ja Xbox two).

Vai ei Xbox 360: sta ja PS3: sta tarvitse välittää!

Onneksi et ole missään pelitalossa bisnes- vastaavana.
Lainaus (Huom. Vest, ei ole vanhaa tietoa):
"Taloussivu Motley Foolin mukaan Grand Theft Auto V rikkoi myynnillään miljardin dollarin rajan ensimmäisen kolmen päivän aikana".

Lähde:
http://www.mbnet.fi/artikkeli/ajankohta...siikkibisneksen

Ed. sukupolven konsoleita on suht. paljon, eikä kaikki varmasti ostaneet GTA 5: sta.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Monia firmoja ei kiinnosta PC asiakkaat ylipäätään. Miten niitä kiinnostais erityisesti Nvidia tai Intel?

Pelistudiothan tekee bugisia pelejä jotka tuottaa vihasia pelaajia. Jälkipaikkailut jää monesta pelistä kokonaan tekemättä.
Sitähän hetki sitten epäilin, ettei PC ole pääalustana.

Ei niitä mitenkään "erityisesti" kiinnosta Intel & Nvidian -käyttäjät, vaan jos bisnestä tekee, on hyvä jos on mahd. iso ostajakunta (koskee myös Mantlea).

BF4 on hyvä esimerkki tästä, vaikka AMD onkin ostanut kaikki oikeudet siihen.

Sulavasti toimi jo open beta BF4: sta (ultra settings, 1920x1200): Youtube
OCC 2013 Vuoden näytönohjain: Winner: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti: Overclockersclub Performance you can trust: Base Clock
3D Mark Fire Strike, Hall of Fame (1xGPU):3D Mark Fire Strike Hall of Fame

BPVest
AfterDawn Addict
_
11. tammikuuta 2014 @ 16:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Tuleekohan käytännössä koskaan sellaista tilannetta että, peli tulee vain PS4& Xbox one: lle -> PC: lle. (ehkä sitten kun on tullut PS5 ja Xbox two).
Aika moni peli tuli vaan PS3/X0 (ei PS2/Xbox).

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Vai ei Xbox 360: sta ja PS3: sta tarvitse välittää!

Onneksi et ole missään pelitalossa bisnes- vastaavana.
Lainaus (Huom. Vest, ei ole vanhaa tietoa):
"Taloussivu Motley Foolin mukaan Grand Theft Auto V rikkoi myynnillään miljardin dollarin rajan ensimmäisen kolmen päivän aikana".
Jossain vaiheessa PS3 ja X0 tippuu pois valikoimista.

Oliko GTA V:n julkasun aikaan saatavilla PS4/X1? Ei.

Saako GTA V PS4/X1? Ei.

Epäolennaista.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Lähde:
http://www.mbnet.fi/artikkeli/ajankohta...siikkibisneksen

Ed. sukupolven konsoleita on suht. paljon, eikä kaikki varmasti ostaneet GTA 5: sta.
Mitäs jos GTA V:n sais X1/PS4 versiona? Moniko ostais PS3/X0 version? Aika harva.

Rockstar varmasti tiesi ton asian.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:
Sitähän hetki sitten epäilin, ettei PC ole pääalustana.

Ei niitä mitenkään "erityisesti" kiinnosta Intel & Nvidian -käyttäjät, vaan jos bisnestä tekee, on hyvä jos on mahd. iso ostajakunta (koskee myös Mantlea).

BF4 on hyvä esimerkki tästä, vaikka AMD onkin ostanut kaikki oikeudet siihen.
Nykysin pakko vetää konsolit edellä, muuten loppuis muisti. Jatkossa konsolien muisti piisaa, jollon homma on täysin eri.

Ennemminki Intel ja Nvidia lahjoo tehokkaasti, ei siinä muuta.

BF4 on buginen peli, eikä pelkkä Mantle montaa bugia korjaa.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Senior Member
_
11. tammikuuta 2014 @ 17:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
BF4 on buginen peli, eikä pelkkä Mantle montaa bugia korjaa.
vähän aihetta sivuuttaen mutta..

ihan mielenkiinnosta, kun olen pitempään ketjua seuraillut, onko yhtään softaa/peliä mikä ei ole buginen mielestäsi syystä tai toisesta, ja miksi se ei ole buginen?
BPVest
AfterDawn Addict
_
11. tammikuuta 2014 @ 20:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti munkki666:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
BF4 on buginen peli, eikä pelkkä Mantle montaa bugia korjaa.
vähän aihetta sivuuttaen mutta..

ihan mielenkiinnosta, kun olen pitempään ketjua seuraillut, onko yhtään softaa/peliä mikä ei ole buginen mielestäsi syystä tai toisesta, ja miksi se ei ole buginen?
Riippuu bugin määritelmästä. Ite lasken pelin huonon pyörimisen bugien joukkoon. Toi mukana bugisia pelejä löytyy melkosesti. Moneen kertaan sanottu Dark Souls menee ton takia bugipelin kategoriaan. Menee moni muukin surkee konsolikäännös.

Pelejä jotka ei oo bugisia? Monet PC exclusivet on aika bugivapaita, osa konsolikäännöksistä on kanssa. Pelejä? Pari tunnettua:

- Dragon Age Origins tehtiin selkeesti PC mielessä. Grafiikka vois olla parempaa. Dragon Age 2 kuraa. Dragon Age 3 julkastaan joskus.
- Mirror's Edge, vähäbuginen ja pyörii aika hyvin vaikka on selkee konsolikäännös. Konsolikäännösten parhaasta päästä.
- Hard Reset, PC exclusive, pyörii hyvin vaikka olis rupumasiina alla, graafisesti menee ykköskastiin.
- Half Lifet on viimeisteltyjä ja melko bugivapaita.
- Dishonored, vaikka on konsolikäännös.

Tossa muutama peli joita en heti haukkuis bugisiks.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
RatCon
AfterDawn Addict
_
12. tammikuuta 2014 @ 07:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:

Tossa muutama peli joita en heti haukkuis bugisiks.
Battlefield 3 vois myös olla aika lähellä, nelonen taas ei.
Member
_
12. tammikuuta 2014 @ 08:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:

Ite lasken pelin huonon pyörimisen bugien joukkoon.
Tossa muutama peli joita en heti haukkuis bugisiks.
BF4 on buginen peli.
Battlefield 3 vois myös olla aika lähellä, nelonen taas ei.
Siinä sen näkee, kun kun optimoidaan AMD: n raudalle, mikään ei toimi.

Itse koen Intel & Nvidian- käyttäjänä kaikkien pelien pyörivän hyvin. Välttelen EA: n pelejä, joissa on bugeja.

Hyvin on optimoinnit kohdillaan esim. GTA IV: ssa, joka pyörii täysillä asetuksilla ja sulavalla FPS: llä myös tällä uudella näytöllä 2560x1600.

Sulavasti toimi jo open beta BF4: sta (ultra settings, 1920x1200): Youtube
OCC 2013 Vuoden näytönohjain: Winner: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti: Overclockersclub Performance you can trust: Base Clock
3D Mark Fire Strike, Hall of Fame (1xGPU):3D Mark Fire Strike Hall of Fame

RatCon
AfterDawn Addict
_
17. tammikuuta 2014 @ 22:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:

Siinä sen näkee, kun kun optimoidaan AMD: n raudalle, mikään ei toimi
Sanoppas pari muuta esimerkkiä sitten, jos kerran näin väität.

E:
Metro 2033 optimoitu Nvidialle, eikä sekään toimi tarpeeks kunnolla ainakaan GTX 660 kortilla. Että se siitä, vai tuleeko mussutusta ?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. tammikuuta 2014 @ 22:23

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
17. tammikuuta 2014 @ 23:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:

Siinä sen näkee, kun kun optimoidaan AMD: n raudalle, mikään ei toimi
Sanoppas pari muuta esimerkkiä sitten, jos kerran näin väität.

E:
Metro 2033 optimoitu Nvidialle, eikä sekään toimi tarpeeks kunnolla ainakaan GTX 660 kortilla. Että se siitä, vai tuleeko mussutusta ?
eikös metro ole muutenkin ollut todella raskas peli pyörittää? (muutakuin paskasti optimoitu)

// 3570k @ 4.6 veden alla // ASUS Sabertooth Z77 //R9 390 @ 1180mhz // Kingston HyperX 8gb 1866mhz // SFGG modular 800w // Cooler Master HAF932 // AOC 29 Ultrawide 2560x1080
Member
_
18. tammikuuta 2014 @ 08:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:

Siinä sen näkee, kun kun optimoidaan AMD: n raudalle, mikään ei toimi
Sanoppas pari muuta esimerkkiä sitten, jos kerran näin väität.

E:
Metro 2033 optimoitu Nvidialle, eikä sekään toimi tarpeeks kunnolla ainakaan GTX 660 kortilla. Että se siitä, vai tuleeko mussutusta ?
Muita ei ole onneksi vielä tullut (ja BF4: ssa onkin vielä kädet täynnä työtä).

Themu on ihan oikeassa.

Sulavasti toimi jo open beta BF4: sta (ultra settings, 1920x1200): Youtube
OCC 2013 Vuoden näytönohjain: Winner: NVIDIA GeForce GTX 780 Ti: Overclockersclub Performance you can trust: Base Clock
3D Mark Fire Strike, Hall of Fame (1xGPU):3D Mark Fire Strike Hall of Fame

RatCon
AfterDawn Addict
_
27. tammikuuta 2014 @ 15:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Themu:

eikös metro ole muutenkin ollut todella raskas peli pyörittää? (muutakuin paskasti optimoitu)
Paskasti optimoitu, toden totta.
Alakerran naapurilla Dualcore + 6850 joka vetää yhtä hyvin. Omalla koneella (i5-2500 + GTX 660) en hyödy ollenkaan mistään Nvidia optimoinneista. Ihan samanlailla nää silmämääräsesti pyörii.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti i7Extreme:

Muita ei ole onneksi vielä tullut (ja BF4: ssa onkin vielä kädet täynnä työtä).

Aivan, mitä vähemmän Nvidia optimointeja, niin sen parempi.
Member

1 tuotearvio
_
28. tammikuuta 2014 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkos noissa amd ''kaveri'' prossuissa jotain erikoista ja onko ne parempia kuin fx?

RAM: 8GB DDR3 1866MHz CL9 1.6V Ballistix Sprt
EMOLEVY: ASUS M5A97 R2.0
PROSESSORI: AMD FX-6300 six-core 4.7GHz
VIRTALÄHDE: XFX 550W PRO Core Edition ATX
NÄYTÖNOHJAIN: Gigabyte GeForce GTX 660 OC 2GB
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
28. tammikuuta 2014 @ 19:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Fin_BoomHeadshot:
Onkos noissa amd ''kaveri'' prossuissa jotain erikoista ja onko ne parempia kuin fx?
kaveri= apu
kaverin_n prossuteho ei mielestäni noussut isommin, mutta näyttisteho (7850K:ssä) on mielestäni samoissa tehoissa kuin 7750 ratukka

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
_WindWaker_
Junior Member
_
29. tammikuuta 2014 @ 06:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tumpelo666:
Vanha peli, joten toimii paremmin tuplaytimellä. Eipä siihen tarvi mitään kummempia arpoa.
Vanhat pelit toimii surkeesti nykykoneilla. Se vaan täytyy hyväksyy. Wowi julkastiin 2004. Harva 10 vuotta vanha peli toimii kunnolla nykykoneilla. Muutenki vanhat koneet pyörittää vanhoja pelejä paremmin.

Lisäks Intelin antiikkiprossut pyörittää just tollasta antiikkikoodia selkeesti paremmin ku AMD:n nykyaikaset prossut.
Siihen on looginen syy miks inteli hakkaa amd:n vanhoissa softissa. Oot vaan punaisen auringon sokaisema etkä näe syytä kaiken "loiston" keskeltä.

Yhden ytimen suorituskyky on ylivoimainen intelillä. Intelin 4-ydin = AMD:n 8-ydin.

Ei ole kyse mistään kyvystä lukea antiikkista koodia vaan raa´asta laskentakyvystä.
Miksi? Yksinkertaisesti vanhemmat pelit käyttävät vähemmän ytimiä. Ovat siis enemmän riippuvaisia prossun suorituskyvystä per ydin.

Modernit pelit pyörivät hyvin AMD:n prossuilla koska moniydintuki on parantunut, tiedät sen itsekin jos oikein mietit. Ei se ole sen monimutkaisempaa. Tiedätkö mikä on surullisinta? Se että intel tekee saman homman homman puolella määrällä ytimiä. :D
Tiedätkö muuten miksi intel sopii paremmin ps2 emulointiin? Koska se tukee sellaisia käskykantoja joita AMD ei tue.

En yritä sanoa että AMD on huono vaihtoehto, ei todellakaan. :D

Olet varmasti maailman sinnikkäin trolli.

Win 8.1 Pro/Asus P8Z77-V LX/3570k@4.2ghz/Silver arrow/16GB Corsair vengeance lp/GTX 780 3gb OC Direct CU II/Evga Supernova 750w G2 /250GB Samsung EVO840/4TB HDD
Razer Deathstalker/Razer Naga hex 2012/Samsung 27" & 24" LED lätyt/Sony SRS-D8 2.1/Kingston HyperX Cloud headset

Xiaomi Redminote 3g/5,5@720p/MTK6592 x8 @ 1.7ghz/2gb RAM/8gb ROM + 32gb MicroSD

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2014 @ 06:41

Mainos
_
__
 
_
JTPN
Senior Member
_
29. tammikuuta 2014 @ 11:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _WindWaker_:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tumpelo666:
Vanha peli, joten toimii paremmin tuplaytimellä. Eipä siihen tarvi mitään kummempia arpoa.
Vanhat pelit toimii surkeesti nykykoneilla. Se vaan täytyy hyväksyy. Wowi julkastiin 2004. Harva 10 vuotta vanha peli toimii kunnolla nykykoneilla. Muutenki vanhat koneet pyörittää vanhoja pelejä paremmin.

Lisäks Intelin antiikkiprossut pyörittää just tollasta antiikkikoodia selkeesti paremmin ku AMD:n nykyaikaset prossut.
Siihen on looginen syy miks inteli hakkaa amd:n vanhoissa softissa. Oot vaan punaisen auringon sokaisema etkä näe syytä kaiken "loiston" keskeltä.

Yhden ytimen suorituskyky on ylivoimainen intelillä. Intelin 4-ydin = AMD:n 8-ydin.

Ei ole kyse mistään kyvystä lukea antiikkista koodia vaan raa´asta laskentakyvystä.
Miksi? Yksinkertaisesti vanhemmat pelit käyttävät vähemmän ytimiä. Ovat siis enemmän riippuvaisia prossun suorituskyvystä per ydin.

Modernit pelit pyörivät hyvin AMD:n prossuilla koska moniydintuki on parantunut, tiedät sen itsekin jos oikein mietit. Ei se ole sen monimutkaisempaa. Tiedätkö mikä on surullisinta? Se että intel tekee saman homman homman puolella määrällä ytimiä. :D
Tiedätkö muuten miksi intel sopii paremmin ps2 emulointiin? Koska se tukee sellaisia käskykantoja joita AMD ei tue.

En yritä sanoa että AMD on huono vaihtoehto, ei todellakaan. :D

Olet varmasti maailman sinnikkäin trolli.
No tuota PCSX2 ps2 emulaattoria ei kyllä voi mun mielestä käyttää rossujen vertailuun.. taino voi, mutta en ymmärrä että miten 3ghz athlon 250 ja gt610 pyöritti pelejä sulavasti ku mikäkin ja phenom2 955 4.4ghz& HD6870 ei päässy yli 10fps, nyt 8320 4.5ghz&7950 ja en saa edes kuvaa näkymään muutaku viheriänä pikselimössönä ja fps on jotaki 11

1. kone AMD FX8320 4.5ghz . Radeon HD 7950 3gb + Geforce 7600GT 256mb. 8gb ddr3 1600 . Gigabyte 990FXA-UD3 . Corsair TX 650w . 24kiinalittu+21nokianputki+19halppisputki (KOLME NÄYTTÖÄ!)
2.kone AMD Phenom 2 955 4ghz . Radeon 6870 . XFX 450w . 8gb ddr3 1600 . Asus M5A78L-M . 20 SamTronputki
vääntävämpi siqu ku niil wannabeil jokka tunkee hiirimatotkin mukaan :)
 
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > satasen prossut - ja yleinen amd/intel-ketju
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy